Alpannonia teljesítménytúra 25/15/10

2017.09.02.

A Borostyánkő Természetbarát SE szervezésében 25, 15 és 10 km-es távokon. Találkozó a Jurisics várban!

alpannonia® teljesítménytúra, mely része az ÉDK és a Cartographia Kupának, 25/15/10 km

rajt/cél: Jurisics vár, Kőszeg, Rajnis u. 9.
nevezés: 8.00-10.00
cél zár: 16.00
térkép: Kőszegi-hegység
nevezési díj aktív felnőtt: 600 Ft, nyugdíjas: 500 Ft, diákok: 400 Ft. Nevezési díjból kedvezmény az összes távhoz MTSZ tagoknak 100 Ft/fő
További információ márciustól: borostyankotse.5mp.eu Elérhetőségek: Biácsi Tamásné evabt@t-online.hu, Ruborits Sándor ruborits@index.hu

Alpannonia 25

2017.09.02 Gy Nappal

Kőszeg - Cák - Velem - Szent Vid-kápolna - Hörmann-forrás - Szikla-forrás - Óház-kilátó - Szultán-kilátó - Kálvária - Kőszeg

Rajt:Cél: Kőszeg, Jurisics vár udvarában
Indítás: 8:00-10:00 óra Nevezési díj: 600 Ft Táv (térképen): 25,5 km Szint (térképen): 630 m Szintidő: 8 óra MTSZ pontszám: 50,8 MSTSZ pontszám: C31/7

Alpannonia 15

2017.09.02 Gy Nappal

Kőszeg - Óház-kilátó - Hét-forrás - Rötfalva (Rattersdorf) - Andalgó - Kálvária - Szultán-kilátó - Kőszeg

Rajt:Cél: Kőszeg, Jurisics vár udvarában
Indítás: 8:00-10:00 óra Nevezési díj: 600 Ft Táv (térképen): 15,5 km Szint (térképen): 460 m Szintidő: 6 óra MTSZ pontszám: 32,5 MSTSZ pontszám: D20/5,5

Alpannonia 10

2017.09.02 Gy Nappal

Kőszeg - piros Alpannonia jelzés - Óház-kilátó között - K+ - K jelzés - Pintér-tető - sárga Alpannonia jelig - Szulejmán-kilátó - Király-völgy - Pék utca - Kőszeg

Rajt:Cél: Kőszeg, Jurisics vár udvarában
Indítás: 8:00-10:00 óra Nevezési díj: 600 Ft Táv (térképen): 9,9 km Szint (térképen): 300 m Szintidő: 3 óra MTSZ pontszám: 20,8 MSTSZ pontszám: E12/4

Minden távhoz:
A túra az Észak-Dunántúli Kupa része.
Nevezési díj: felnőtt, aktív: 600 Ft, nyugdíjas: 500 Ft, diák: 400 Ft. Érvényes MTSZ igazolványra 100 Ft engedmény.
Személyazonosító okmány szükséges!
A cél zár: 17 órakor.
A túra a Cartographia Kupa része.
A túrák útvonalában a folyamatos erdészeti munkák miatt előfordulhat változás, melyet a honlapon közzéteszünk.

Alpannonia® teljesítménytúra 25 km

Támogatónk az:

Az alpannonia turistaút az osztrák Fischbach és Semmering valamint Kőszeg közötti természeti látnivalókban gazdag osztrák-magyar túraútvonal. Települések között a Wechsel és a Kőszegi-hegység gerincén a piros jelzés, míg a sárga a leágazó mellékutakat jelöli. A magyar oldalon jellemzően egy meglévő magyar turistajelzés kíséri az alpannonia jelzést, ezt leírásunkban pontosan jelöljük.
A vár kapuján kilépve élesen jobbra fordulunk a Várkör utca felé, a sétányon fellépünk a lépcsőkön a Várkör utcába, a Kóbor Macska Panzió előtt jobbra fordulunk a Hunyadi utcába. Elmegyünk a Jurisich Gimnázium mellett és az utca végén, a Bechtold István Látogatóközpont előtti alpannonia térképnél balra fordulunk az első piros jelnél a Park utcába, majd a buszmegállónál jobbra a Temető utcába. A Savanyú-forrásnál a sárga sávjelzéssel kissé balra tartó, itt induló sárga jelzést követjük az aszfaltúton. Elhaladunk egy fából készült buszmegálló mellett és hamarosan balra térünk a Mohás-völgy felé a zöld-, piros sávjelzéssel és a sárga körtúra jelzéssel együtt. Előbb a zöld sávjelzés jobbra, majd a sárga sávjelzés balra elfordul tőlünk, a sárga jelzés a piros sávjelzéssel és a sárga körtúra jelzéssel beér a Pogány-völgy takaros pincéi közé, haladunk felfelé. Rövidesen a sárga jelzés és a sárga körtúra jelzés balra fordul, átkelünk egy kis patakon és erdei ösvényen, kis patak mellett beérünk a cáki játszótérre, amit megkerülünk. Cákon haladunk tovább, a cáki pincéknél érdemes kissé lassítani. Kóstoljuk meg a Hordómosó-forrás vizét, majd a szőlősorok mentén beérünk Velembe. Egy mélyút után jobbra fordulunk a Rákóczi Ferenc utcába, felmegyünk a buszfordulóhoz, jobbra tartunk. A Petőfi Sándor utcában a kék + jelzéssel felkapaszkodunk a Szent Vid-kápolnához. Innen a sárga jelzés a K+ jelzéssel felvezet a Hörmann-forrás parkolójához. Ellenőrző pont. A parkolótól KO jelzés vezet a forrásig. Itt rátérünk a piros jelzésre, mellé válasszuk ki az Országos Kéktúra jelzését a Stájer házakig. A házak után 200 m-re a piros jelzés a zöld sávjelzéssel elfordul kis ívben balra, majd rövidesen jobbra egy földúton folytatjuk utunkat. Egy oszlopnál balra fordulunk, elérjük a Szikla-forrást és felkapaszkodunk a Zeiger-nyeregre. 1,5 km után egy földúton keresztezzük a kék sávjelzést. Itt jobbra, felfelé haladunk a kék sávjelzéssel az Óház-kilátóhoz. Ellenőrző pont. A piros jelzés a zöld sáv-jelzéssel ereszkedik le a Szabó-hegyre, majd a városban a Temető utcai buszmegállónál balra fordul az út a Bechtold István Látogató-központhoz (amit reggel már érintettünk). A Chernel István Arborétum fa kapujánál a Szultán-kilátó felé balra fordulunk a sárga jelzésen az Arborétum utcában, majd balra fordulunk a Festetich utcában a Király-völgyig. Figyelem, útvonalváltozás! A Szultán-kilátó alatti lépcsők megsérültek, veszélyessé váltak, ezért a Király-völgynél jobbra fordulunk és leereszkedünk a K+ jelzéssel egy kis élelmiszer boltig Itt a Pék utcában jobbra fordulunk és a vár felé a kék jelzés mentén haladunk a célig.
A túrán mindenki saját felelősségére indul! A rendezőktől kártérítés semmilyen címen nem igényelhető!

Ha valaki úgy határoz, hogy feladja a túrát, kérjük, hogy az ellenőrző állomáson vagy a következő telefonszámon a rajtszám és név közlésével jelezze a rendezőknek. Telefonszám: + 36 -30 -227 -3334
Orvosi ügyelet: Kőszeg, Munkácsy M.u.17. Tel: 94/360-178
Mentők: 104
Kérjük, hogy a túra során védje, óvja a Természetet! Az erdőben ne dohányozzon, ne szemeteljen!

Alpannonia® teljesítménytúra 15 km

Támogatónk a:

A vár kapuján kilépve élesen jobbra fordulunk a Várkör utca felé, a sétányon fellépünk a lépcsőkön a Várkör utcába, a Kóbor Macska Panzió előtt jobbra fordulunk a Hunyadi utcába. Elmegyünk a Jurisich Gimnázium mellett és az utca végén, a Bechtold István Látogatóközpont előtti alpannonia térképnél balra fordulunk az első piros jelnél a Park utcába, majd a buszmegállónál jobbra a Temető utcába. A Savanyú-forrásnál egyenesen haladunk a zöld turistajelzéssel együtt a Hermina utcába, és felkapaszkodunk a Szabó-hegyen az Óház-kilátóig (közben a Ciklámen Üdülő táblájánál a piros téglalépcsőkön kapaszkodunk fel). Ellenőrző pont. A kilátónál a piros jelzés az Országos Kéktúrajelzéssel leereszkedik egy erdészeti földút kereszteződéséhez, ahol a piros balra halad tovább az Írottkő felé, egyenesen haladva itt indul a sárga jelzés, amit követve ereszkedünk a kék sávjelzéssel a Hétforrás aszfaltútjáig. Ha valakinek van kedve, a kék sávjelzéssel leereszkedhet a Hétforrás kellemes ízű forrásához (300 m) és vissza kell jönnie az információs táblához. Aki egyszerre tovább szeretne haladni, az aszfaltos úton balra fordul és továbbra a kék+ jelzéssel együtt megy tovább a sárga jelzéssel. Rövidesen a két jelzés jobbra fordul és a zöldhatáron* átkelve eljutunk Rattersdorf településre. A templomnál ellenőrző pont. Ezután jobbra fordulunk és a jelzés nélküli úton a Gyöngyös-patakkal párhuzamosan a Schulgasse 11. számú fehér épület bal sarka mellett egyenesen tovább megyünk, majd egy új vadász-kápolna mellett elhaladva visszajutunk a magyar oldalra, ahol ismét a sárga jelzést követhetjük a vasfüggöny zöld túraútjával. Ez a szakasz a kőszegi Andalgó Tanösvény, tartalmas táblákon olvashatjuk Kőszeg történetét. A Szent Antal kis kápolnája után eljutunk a koronaőrző bunkerhez, itt a sárga jelzés a kék sávjelzéssel jobbra fordul és felkapaszkodunk a kálváriához. Megyünk tovább a sárga jelzés mentén a Kálvária mellett, majd 300 m után a kék jelzés jobbra fordul, mi haladunk egyenesen most már magyar jelzés nélkül a sárga jelzésen a Szulejmán kilátóig. Figyelem, útvonalváltozás! A kilátónál a lefelé vezető lépcsők megsérültek, veszélyessé váltak! A kilátó mögött továbbhaladunk, leereszkedünk a sárga jelzésen, a vízmosásnál balra fordulunk, a beton talpakon leereszkedünk a Király-völgybe, itt balra fordulunk a K+ jelzésen és egy kis élelmiszer boltnál a Pék utcában jobbra, a vár felé a kék jelzés mentén haladunk a célig.
*Felhívjuk a túrázók figyelmét, hogy a gesztenyés területek magántulajdonban vannak, tilos a gesztenye szedése! Érvényes személyi igazolvány szükséges!

Orvosi ügyelet: Kőszeg, Munkácsy M.u.17. Tel: 94/360-178

Alpannonia® teljesítménytúra 10 km

Támogatónk a:

Az alpannonia turistaút az osztrák Fischbach és Semmering valamint Kőszeg közötti természeti látnivalókban gazdag osztrák-magyar túraútvonal. Települések között a Wechsel és a Kőszegi-hegység gerincén a piros jelzés, míg a sárga a leágazó mellékutakat jelöli. A magyar oldalon jellemzően egy meglévő magyar turistajelzés kíséri az alpannonia jelzést, ezt leírásunkban pontosan jelöljük, illetve sárga szalag is segíti a tájékozódásunkat.

A vár kapuján kilépve élesen jobbra fordulunk a Várkör utca felé, a sétányon fellépünk a lépcsőkön a Várkör utcába, a Kóbor Macska Panzió előtt jobbra fordulunk a Hunyadi utcába. Elmegyünk a Jurisich Gimnázium mellett és az utca végén, a Bechtold István Látogatóközpont előtti alpannonia térképnél balra fordulunk az első piros illetve a zöld sávjelzés mentén a Park utcába, majd a buszmegállónál jobbra a Temető utcába. A Savanyú-forrásnál jobbra tartunk, a Hermina utcában elindulunk felfelé a Szabó-hegyre. A Hermina utca legvégén a piros és a zöld sávjelzés jobbra, egy horhoson emelkedik, végén, egy lépcsősoron kapaszkodik fel a régi Expressz Szálló oldalán. A Ciklámen Üdülőhöz vezető lépcsőn haladunk tovább a piros és zöld sávjelzés mentén, haladunk tovább felfelé az erdei tornapályán és felérünk az Óház-kilátóhoz. Ellenőrző pont. Utunkat a kék jelzésen folytatjuk a gerincen, elhaladunk a három hatalmas Fatalin-fák és az Ördög-kő sziklája mellett, kijutunk egy aszfaltos útra. Itt érjük el az Országos Kéktúra kék sávjelzését. A kékjelzés balra a Hétforrás felé vezet, mi a jobb oldali, Keleti irányba tartó sávjelzést követjük a Pintér-tetőre. A kék sávjelzés ezt követően lefelé tart, a lejtő végén elérjük a sárga jelzést. Szemben a Mária út ívelt tetejű betonoszlopánál jobbra fordulunk (ezzel elhagyjuk a balra tartó kékjelzést) és a kanyargósan haladó sárga jelzést követjük a Szultán kilátóig. Figyelem, útvonalváltozás! A kilátónál a lefelé vezető lépcsők megsérültek, veszélyessé váltak! A kilátó mögött továbbhaladunk, leereszkedünk a sárga jelzésen, a vízmosásnál balra fordulunk, a beton talpakon leereszkedünk a Király-völgybe, itt balra fordulunk a K+ jelzésen és egy kis élelmiszer boltnál a Pék utcában jobbra, a vár felé a kék jelzés mentén haladunk a célig.