4/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Rendelet letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Rendelet nyomtatása
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
4/2013.(III. 1.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről




Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 143. § (4) bekezdés b) és h) pontjaiban, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. (továbbiakban: Áht.) 23. §. (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. §

(1) A rendelet hatálya Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testületére és annak bizottságaira, a képviselő-testület hivatalára, és az önkormányzat intézményeire terjed ki, és meghatározza az önkormányzat bevételeit és kiadásait, figyelemmel az önállóan működő és gazdálkodó, és az önállóan működő költségvetési szervek kiemelt előirányzatának megállapítására, valamint a 2013. évi gazdálkodás főbb szabályaira.
(2) E rendeletben foglaltak végrehajtását az önkormányzat képviselő-testülete, pénzügyi bizottsága, polgármestere, jegyzője a gazdálkodás szabályszerűségének ellenőrzése mellett költségvetési ellenőrzések, valamint a költségvetési szervek vezetőinek általános és eseti jellegű gazdasági beszámoltatásával ellenőrzi.

A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, és finanszírozásának módja

2. §

A képviselő-testület a polgármesteri hivatal és az intézmények együttes 2013. évi költségvetését
1 895 628 E Ft költségvetési bevétellel
2 054 914 E Ft költségvetési kiadással
159 286 E Ft hiánnyal
15 855 E Ft finanszírozási kiadással
175 141 E Ft belső finanszírozási bevétellel
0 E Ft külső finanszírozási bevétellel

állapítja meg. A működési kiadások teljes körű finanszírozásának biztosítására kiegészítő támogatás igénylését rendeli el.

Az önkormányzat 2013. évi költségvetési előirányzatainak részletezését a rendelet 3. számú melléklete szerint állapítja meg.


Az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegének megoszlása


3. §

Működési célú bevételek:
 működési célú saját bevételek 474 782 E Ft
 működési célú központi bevételek 299 410 E Ft
 átengedett központi bevételek 28 594 E Ft
 működési célú átvett pénzeszköz 148 720 E Ft
Működési bevételek összesen: 951 506 E Ft

Felhalmozási célú bevételek:
 felhalmozási és tőkejellegű bevételek 156 443 E Ft
 felhalmozási célú átvett pénzeszközök 773 329 E Ft
 felhalmozási célú központi bevételek -
 felhalmozási kölcsön visszatérülés 14 350 E Ft
 áfa bevételek
Felhalmozási bevételek összesen: 944 122 E Ft

Költségvetési bevételek összesen: 1 895 628 E Ft


Működési célú kiadások:
 a személyi jellegű kiadások 230 714 E Ft
 a munkaadókat terhelő járulékok 62 580 E Ft
 a dologi jellegű kiadások 650 645 E Ft
 pénzeszköz átadás 150 781 E Ft
 ellátottak pénzbeli juttatásai 0 E Ft
 céltartalék 9 707 E Ft
 fejlesztési célú áfabefizetés és kamat - 5 780 E Ft
Működési kiadások összesen: 1 098 647 E Ft

Felhalmozási célú kiadások:
 felújítási kiadások 5 608 E Ft
 fejlesztési kiadások 894 077 E Ft
 pénzeszközátadás 32 452 E Ft
 kölcsönnyújtás, értékpapír vásárlás 2 750 E Ft
 áfabefizetés, kamatfizetés 5 780 E Ft
 céltartalék 15 600 E Ft.
Felhalmozási kiadások összesen: 956 267 E Ft


Költségvetési kiadások összesen: 2 054 914 E Ft


Költségvetési bevételek és kiadások különbözete
 működési költségvetés hiánya - 147 141 E Ft
 fejlesztési költségvetés hiánya - 12 145 E Ft

Költségvetési bevételek és kiadások különbözete összesen: - 159 286 EFt

Belső finanszírozás bevételei
 működési célú 2012. évi pénzmaradvány 147 141 E Ft
 fejlesztési célú 2012 évi pénzmaradvány 28 000 E Ft

Külső finanszírozás bevételei
 működési célú hitelfelvétel 0 E Ft
 fejlesztési célú hitelfelvétel 0 E Ft

Külső finanszírozás kiadásai
 fejlesztési hitelek törlesztése 15 855 E Ft

Külső finanszírozás egyenlege(bevétel-kiadás): - 15 855 E Ft

Finanszírozási célú műveletek egyenlege: 159 286 E Ft


A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2., és 3. számú melléklet, a fejlesztési bevételek célonkénti részletezését a 4. számú, a fejlesztési kiadások célonkénti részletezését az 5. számú melléklet tartalmazza.


A 2013. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

4. §

(1) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségért a polgármester a felelős.
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő intézmények vezetői felelősek saját költségvetésükért és a költségvetési rendeletben foglaltak megtartásáért, a gazdálkodási lehetőségek és kötelezettségek összhangjáért.
(3) A feladat elmaradásból származó személyi és dologi megtakarítások felhasználására csak a képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.
(4) A költségvetési szerv a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül köteles gazdálkodni. Valamennyi önállóan gazdálkodó költségvetési szerv köteles a jóváhagyott kiemelt előirányzatokat betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

5. §

(1) A likviditási problémák kezelésére folyószámla-hitel szolgál maximum 170 000 E Ft összegben. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy igénybevételt követően a hitel és kamatának megfizetéséről intézkedjen.
(2) Az önkormányzat nevében hitel felvételéről, a folyószámla hitelkeret összegének változtatásáról, illetve az önkormányzat részesedésként kimutatott értékpapírjainak értékesítéséről, vagy ilyen értékpapírok vásárlásáról a képviselő-testület jogosult dönteni, az elfogadott feltételekkel a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően előkészített hitelszerződés, illetve értékpapír értékesítési szerződés aláírására a polgármestert felhatalmazza.
(3) Forgatási célú, rövid lejáratú (éven belüli) értékpapírok vásárlásáról – az átmenetileg le nem kötött források terhére - , illetve eladásáról, amely műveletek célja kamat, hozam elérése a polgármester jogosult dönteni.
(4) Az önkormányzattal szemben fennálló elismert követelések faktorálására vonatkozó nyilatkozat tételéről a polgármester jogosult dönteni.
(5) Kőszeg Város Önkormányzata adósságot keletkeztető ügyleteiből származó tárgyévi összes fizetési kötelezettsége az adósságot keletkeztető ügylet futamidejének végéig egyik évben sem haladhatja meg az önkormányzat adott évi saját bevételeinek 50%-át. Saját bevétel: helyi adóból származó bevétel, az önkormányzati vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítéséből és hasznosításából származó bevétel, az osztalék, a koncessziós díj és a hozambevétel, a tárgyi eszköz és az immateriális jószág, részvény, részesedés, vállalat értékesítéséből vagy privatizációból származó bevétel, a bírság, pótlék- és díjbevétel, valamint a kezességvállalásból származó megtérülés.

6. §

(1) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A rendelet 5. számú mellékletében felsorolt beruházások felhasználási kötöttséggel járó előirányzatként kezelendőek.
Egyúttal az intézményvezetői hatáskörben kezdeményezett felújítási fejlesztési kiadás céljára történő átcsoportosítás és teljesítés kizárólag a képviselő-testület előzetes engedélyével történhet.
(3) Az önkormányzat a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek költségvetését rendeletmódosítással megváltoztathatja.
(4) A költségvetési rendelet módosításáról a képviselő-testület legalább negyedévenként, május 30-ig, augusztus 31-ig, november 30-ig, illetve a tárgyévet követően a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt. Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetési beszámolóját a tárgyévet követően legkésőbb február 28-ig megküldi az irányító szerv részére.
(5) Az önállóan működő költségvetési szerv előirányzatainak változtatását a szerv vezetője kezdeményezi a meghatározott pénzügyi- gazdasági feladatainak ellátását végző önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervnél. A változtatás végrehajtásához az irányító szerv egyetértése szükséges.
(6) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatoktól a költségvetési szerv előirányzat módosítás nélkül is eltérhet. A költségvetési szerv a kiadási kiemelt előirányzatán belül a részelőirányzatokat megváltoztathatja, kivéve a szolgáltatási díjak csökkentését. A költségvetési szerv az élelmiszer beszerzés és a vásárolt élelmezés kiadási előirányzatát saját hatáskörben nem módosíthatja. A költségvetési szerv a bevételi kiemelt előirányzatán belül a részelőirányzatait megváltoztathatja.
(7) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között előirányzat átcsoportosítást csak a képviselő-testület jóváhagyásával hajthat végre.
(8) Az intézményeknél túlóra-, készenléti-, helyettesítési díj, ügyeleti díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazásával nem kerülhet sor. Az intézményvezető köteles a tételes túlóra-, készenléti-, helyettesítési, ügyeleti díj elszámolásához, kifizetéséhez naprakész, ellenőrizhető analitikus nyilvántartást kialakítani, melynek ellenőrzött vezetéséért felelősséggel tartozik.
(9) A tartósan üres álláshelyre jutó személyi juttatások 4 hónapot meghaladó előirányzata év közben jutalmazásra nem használható fel, az kizárólag a feladatellátás zavartalanságát szolgáló többletmunka jogszabály szerinti formában történő elismerésére fordítható.

8. §

Az önkormányzat által az államháztartás alrendszerein kívülre nyújtott támogatások esetében nem indulhat pályázóként, és nem részesülhet támogatásban az, aki a közpénzek átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt korlátozás alá esik.

9. §

(1) Az önkormányzat által nem tervezhető, többletbevételként jelentkező forrásokat, és feladat elmaradásból eredő előirányzat maradványt elsődlegesen a tervezett bevételi elmaradás pótlására, illetve a működési hitel visszafizetésére kell fordítani.

10. §

(1) Az önkormányzat a pénzmaradványát az éves beszámoló készítésekor állapítja meg és hagyja jóvá.
(2) A helyi önkormányzat képviselő-testülete gazdasági szükséghelyzetben a pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja.

11. §

(1) Az önkormányzat nevében kötelezettséget a polgármester vagy az általa felhatalmazott személy vállalhat.
(2) A kötelezettségvállalás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott költségvetés fel nem használt és le nem kötött kiadási előirányzata biztosítja-e a fedezetet.
(3) A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a gazdasági vezető jogosult.

12. §

(1) Az év közben megjelenő, előre nem tervezhető pályázatokhoz előírt saját erő biztosítása céljából – amennyiben az a költségvetési szerv saját költségvetéséből nem biztosítható - a költségvetési szerv vezetője köteles a pályázatot benyújtás előtt a képviselő-testület elé jóváhagyásra előterjeszteni.
(2) Az elnyert pályázatokkal kapcsolatos előirányzat-módosítást a legközelebbi költségvetési rendeletmódosításban szerepeltetni kell.
(3) A képviselő-testület elrendeli, hogy azon felújítási, fejlesztési és egyéb feladatok végrehajtása, amelyeknek bevételi forrása részben vagy egészében átvett pénzeszköz (kivéve pályázatok), csak abban az esetben indítható, ha a költségvetési elszámolási számlára ezen összegek befizetésre kerültek.
(4) Többletfeladat csak a forrás és előirányzat egyidejű biztosításával vállalható.







Vegyes és záró rendelkezések

13. §

(1) A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott közszolgálati tisztviselők illetményalapja 2013. január 1-jétől 38 650 Ft. A hivatal költségvetési létszámkerete – polgármesterrel – 45,0 fő.
(2) A polgármesteri hivatal, továbbá az önkormányzat költségvetési szervei dolgozóinak lakásépítési és –vásárlási támogatására fordítható keretösszeg 2013. évben az előző években odaítélt támogatások törlesztőrészleteiből visszafolyt összeg lehet.
(3) A városrehabilitációs támogatásra fordítható keretösszeg 2013. évben az előző években odaítélt támogatások törlesztőrészleteiből visszafolyt összeg lehet.

14. §

A képviselő-testület – amennyiben a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásról szóló 1996. évi XXV. törvény 4. §-a szerint adósságrendezési eljárást az önkormányzat vagy hitelezői nem kezdeményezték – önkormányzati biztost rendel ki a felügyelete alá tartozó költségvetési szervhez, ha annak 30 napon túli elismert tartozásállománya van, és ennek mértéke eléri a költségvetési szerv éves eredeti előirányzatának 10%-át. Az önálló költségvetési intézmény a 30 napon túl ki nem egyenlített, elismert szállítói állományáról minden hónap 15-ig köteles a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalt írásban tájékoztatni.

15. §

Önkormányzati beruházás csak a beruházási szabályzat figyelembe vételével, és a képviselő-testület jóváhagyásával indítható. Beruházási kiadásoknál az előirányzatot várhatóan meghaladó teljesítésről a képviselő-testületet a legközelebbi ülésén tájékoztatni kell.

16. §

Jelen rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2013. január 1. napjától kell alkalmazni.




Kőszeg, 2013. február 28.



Huber László Dr. Zalán Gábor
polgármester aljegyző

(A mellékleteket és az indoklást lsd. a letölthető formátumban.)