2017. Április 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Beszámoló a Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház munkájáról.
2. - Beszámoló a Chernel Kálmán Városi Könyvtár munkájáról.
3. - Beszámoló az Írottkő Natúrparkért Egyesület és Tourinform 2016. évi munkájáról valamint 2017. évi munkatervének ismertetése.
4. - Beszámoló a Kőszegi Sporthorgász Egyesület 2016. évi tevékenységéről.
5. - Köznevelési intézmények (óvodák) átszervezésével kapcsolatos és fenntartó váltásával kapcsolatos döntések meghozatala.
6. - Óvodai ellátás biztosítására vonatkozó köznevelési szerződések jóváhagyása.
7. - Beszámoló a 2016. évben végzett gyermekvédelmi tevékenységről.
8. - A hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos döntések meghozatala.
9. - „Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatására” vonatkozó pályázat benyújtása a Temető utca felső szakaszának a felújítására.
10. - A jégpályaépítésre vonatkozó használati és ráépítési megállapodás módosítása.
11.a - Vagyonügyek: A Kőszeg, 468/4 hrsz-ú ingatlanra benyújtott vételi szándék.
11.b - Vagyonügyek: A Kőszeg, 2222 hrsz-ú ingatlanrészre benyújtott vételi szándék.
11.c - Vagyonügyek: A Kőszeg, 791 hrsz-ú ingatlanrészre benyújtott vételi szándék.
12. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
13. - Egy mappában a 2017. április 27-i képviselő-testületi ülés anyagai
14. - Rendkívüli előterjesztés: Elvi hozzásjárulás a Kőszeg 2517/1 hrsz-ú ingatlanon tervezett sportlétesítmény létrehozásához.
15. - Rendkívüli előterjesztés: Tulajdonosi hozzájárulás a Kőszegfalvi SE részére a Rábai Gábor Sporttelep fejlesztéseire.
8. napirendi pont:
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos döntések meghozatala.

Tisztelt Képviselő-testület!

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás területén az Európai Unió által előírt hasznosítási kötelezettségek teljesítése érdekében el kell különíteni az önkormányzati és az állami hatásköröket. A hatáskörök elkülönítése alapján az önkormányzatok továbbra is rendelkeznek a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott hulladékgazdálkodási hatáskörrel, valamint az állami feladatok is meghatározásra kerültek.
A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Ht.) módosítása által az állami feladatok ellátására az állam létrehozta az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt-t (a továbbiakban: Koordináló szerv).

A Koordináló szerv álláspontja szerint az egységes, fenntartható, gazdaságos közszolgáltatás a jelenlegi jogszabályi környezetben leghatékonyabban akként tud megvalósulni, ha a régióban egy közszolgáltató lát el valamennyi közszolgáltatási feladatot, mely a tájékoztatás szerint a Nyugat-Dunántúl Régióban, - így Kőszeg Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) esetében is - az STKH Sopron és Térsége Nonprofit Kft. (9400 Sopron, Harkai domb 0466/31 hrsz., a továbbiakban: Közszolgáltató). A Közszolgáltató szolgáltatását alvállalkozó bevonásával végzi.

Önkormányzatunk 2014. március 1. napjától 2019. február 28. napjáig hatályos közszolgáltatási szerződéssel rendelkezik a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft-vel (9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 3., a továbbiakban: Kft..).

A Ht. 32/A § (1) bekezdés f) pontja kimondja, hogy
„(1) Az állami hulladékgazdálkodási közfeladat keretében az állam…
f) megállapítja, hogy a közszolgáltató tevékenysége megfelel-e az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervben foglaltaknak, és arról véleményt állít ki (a továbbiakban: megfelelőségi vélemény).”

A Kft. részére a Koordináló szerv 2016. szeptember 28. napján a mellékletben csatolt megfelelőségi véleményt állította ki, melyet a mellékletként szintén csatolt, 2017. április 03. napján 9346-3/2017. számon kelt tájékoztatása szerint azonnali hatállyal visszavont.

A Ht. 37. § (1) –(3) bekezdései szerint
(1)A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést a települési önkormányzat a Polgári Törvénykönyvben meghatározott felmondási okokon túlmenően e törvény alapján akkor mondhatja fel, ha a közszolgáltató
a) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása során a környezet védelmére vonatkozó jogszabályok vagy a rá vonatkozó hatósági döntés előírásait súlyosan megsértette, és ennek tényét a bíróság vagy a hatóság jogerősen megállapította,
b) a szerződésben megállapított kötelezettségét neki felróható módon súlyosan megsértette.
(1a) A 2016. április 1-jét követően megkötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést a települési önkormányzat legfeljebb egy hónapos felmondási idővel felmondja, ha a közszolgáltató nem rendelkezik minősítési engedéllyel vagy megfelelőségi véleménnyel.
(2) Az (1) bekezdés szerinti felmondási idő legfeljebb 6 hónap. A felmondási idő alatt a közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást változatlanul ellátja.
(3) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés felmondása esetén a települési önkormányzat képviselő-testületének haladéktalanul intézkednie kell a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásának biztosításáról.”

Fentiek alapján javaslom Önkormányzatunk és a Kft. közt fennálló hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés 2017. április 30. napi hatállyal történő felmondását, egyben átmenti időre, 2017. május 01. napjától 2017. december 31. napjáig hatályos hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megkötését a regionális Közszolgáltatóval.

A Kft. tájékoztatása szerint Önkormányzatunk esetében a szilárdhulladék-szállítási közszolgáltatás éves nettó árbevétele 54.386.616,- Ft, időarányosan 36.257.744,- Ft, mely alapján jelen eljárásunk a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 4. § (1) bekezdése, valamint Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény 70. §-a alapján a nemzeti, közszolgáltatásokra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt nem éri el, így közbeszerzési eljárás lefolytatása nem szükséges.

Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 2. § (4) bekezdése nevesíti a kijelölt közszolgáltatót, így a hatályos szerződés felmondása és új Közszolgáltatóval történő szerződéskötés esetén ennek módosítása szükséges.

A tervezett közszolgáltatási szerződés valamint a rendelet-tervezet és a kapcsolódó hatásvizsgálat, továbbá a Koordináló szerv tájékoztatása jelen előterjesztés mellékletét képezi.

A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdése szerint a települési önkormányzat környezetvédelmi tárgyú rendeleteinek tervezetét a szomszédos és az érintett önkormányzatoknak tájékoztatásul, az illetékes környezetvédelmi igazgatási szervnek véleményezésre meg kell küldeni. A környezetvédelmi igazgatási szerv szakmai véleményéről harminc napon belül tájékoztatja a települési önkormányzatot. Tájékoztatom a T. Képviselő-testületet, hogy a tervezet a Vas Megyei Kormányhivatal Agrár és Környezetvédelmi Főosztály, Környezet és Természetvédelmi Osztályának (a továbbiakban: Hatóság) megküldésre került. A Hatóság válaszlevelében tájékoztatott, hogy a rendelettervezetünkre nézve észrevételt nem tesz. A Hatóság válaszlevele mellékelten csatolásra került.

Fentiek alapján javaslom, hogy a Tisztelt Képviselő-testület a jelenleg hatályos, a Kft-vel fennálló közszolgáltatási szerződést 2017. április 30. napi hatállyal felmondani, az új Közszolgáltatóval megkötni, az erre vonatkozó határozatot és rendelet-tervezetet a mellékletben foglaltak szerint elfogadni szíveskedjék.

Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta. A Városfejlesztési Bizottság a két határozati javaslatot, valamint a rendelt módosítást 6 igen, 1 nem szavazat mellett, míg a Pénzügyi Bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Kőszeg, 2017. április 20.




Huber László sk.
polgármester


HATÁROZATI JAVASLAT


1. Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társasággal (9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 3.) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás tárgyában 2014. március 1. napjától 2019. február 28. napig fennálló közszolgáltatási szerződést 2017. április 30. napi hatállyal felmondja. A Képviselő – testület felhatalmazza a polgármestert a felmondásról szóló jognyilatkozat aláírására.

Határidő: 2017. április 30.
Felelős: Huber László polgármester

2. Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete az STKH Sopron és Térsége Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társasággal (9400 Sopron, Harkai domb 0466/31 hrsz.) 2017. május 1. napjától 2017. december 31. napjáig hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szerződését köt a melléklet szerinti tartalommal.
A Képviselő- testület felhatalmazza a polgármestert a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szerződés aláírására.

Határidő: 2017. április 30.
Felelős: Huber László polgármester


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…. / 2017. (IV. ….) önkormányzati rendelete
a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló
38/2013. (XII. 20.)
önkormányzati rendelet
módosításáról



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró illetékes környezetvédelmi igazgatási szerv véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. §

A Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 2. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Kőszeg város közigazgatási területén a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatást közszolgáltatási szerződés alapján a STKH Sopron és Térsége Nonprofit Kft. (9400 Sopron, Harkai domb 0466/31 hrsz.) végzi.”


2. §


Ez a rendelet 2017. május 1. napján lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.

Kőszeg, 2017. április ….






Huber László sk. Dr. Zalán Gábor s.k.
polgármester jegyző


ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP

a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági
közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló
önkormányzati rendelet módosításához

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)


A tervezett jogszabály várható következményei, különösen



I. társadalmi hatásai:
Hosszú távon, a változtatás okaként megfogalmazott jogpolitikai célok megvalósulása esetén a közszolgáltatás magasabb színvonalon történő teljesítése várható.

II. gazdasági hatásai:
A rezsicsökkentésről szóló jogszabályokra, valamint a jelen eljárást megalapozó jogpolitikai célok teljesülése esetén változatlan vagy csökkenő díj mellett magasabb szintű szolgáltatás, gazdasági többlet várható.

III. költségvetési hatásai:
A módosításnak költségvetési hatása egyenlőre nincs.

IV. környezeti következményei:
A rendeletmódosítás pozitív környezeti következménye, hogy az új Közszolgáltatóval történő szerződéskötés eredményeként, a helyi hulladéklerakó telítettsége esetén, hosszútávon is biztosított a hulladék biztonságos elhelyezése.

V. egészségi következményei:
A pozitív környezeti hatásoktól pozitív közegészségügyi következmények, tisztább, egészségesebb környezet várható.

VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezetnek az új Közszolgáltatóra nézve adminisztratív terheket növelő, az állami szerv és a régi közszolgáltató szempontjából csökkentő, az önkormányzat szempontjából – rövidtávon - kismértékben növelő hatása van. A lakosság adminisztratív terhei nem változnak.

VII. megalkotásának szükségessége:
A Közszolgáltató személyében bekövetkezett változás szükségessé tette a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosítását.

VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A Közszolgáltató személyében bekövetkezett változásra tekintettel a rendelet – módosítás elmaradása jogszabálysértést eredményez és a kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.

IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.


HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS



Kőszeg Város Önkormányzata (cím: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., adószáma: 15733627-2-18, statisztikai számjel: 15733627-8411-321-18, KÜJ-szám: 100153707, képviseli: Huber László polgármester), mint a kötelező közszolgáltatást megrendelő továbbiakban: Megrendelő), másrészről

STKH Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság. (9400 Sopron, Harkai domb 0466/31., Cg.száma: 08-09-011946, KSH száma: 13221371-3811-572-08; adószáma: 13221371-2-08, KÜJ száma: 100753563; KTJ száma: 100334949; minősítési engedély száma: OKTF-KP/1398-3/2016, minősítési osztály B/I., képviseli Kosztka László ügyvezető) mint közszolgáltató (a továbbiakban Közszolgáltató) között az alábbi feltételek szerint:

1. A szerződés előzményei


1.1. Felek megállapítják, hogy a Megrendelő önkormányzati feladat-ellátási körébe tartozik, a településeken az ingatlanhasználóknál keletkező települési hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatás (a továbbiakban: közszolgáltatás) szervezése, és fenntartása.

1.2. A Közszolgáltató a hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatait (továbbiakban hulladékgazdálkodási közszolgáltatás) jelen közszolgáltatási szerződésben, valamint a mindenkor hatályos jogszabályokban, különösen a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben (továbbiakban Ht.), a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló 2013. évi CXXV. törvényben, a 385/2014. (XII. 31.) és a 317/2013. (VIII.28) Korm. rendeletben meghatározott előírásoknak megfelelően végzi.

1.3. Felek rögzítik, hogy Közszolgáltató a Ht. 34. § (3) bekezdésében előírt minősítési engedéllyel rendelkezik.



2. A szerződés szerinti közszolgáltatási tevékenység megnevezése

2.1. Szerződő felek rögzítik azt, hogy jelen szerződés az alábbi hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenységre terjed ki:

A) a közszolgáltatás körébe tartozó háztartási hulladék (a háztartásokban képződő vegyes, elkülönítetten gyűjtött, valamint lomhulladék, ideértve a lakásokban, lakóingatlanokban, a pihenés, üdülés céljára használt helyiségekben, valamint a lakóházak közös használatú helyiségeiben és területein képződő hulladékot), valamint a háztartási hulladékhoz hasonló hulladék (az a vegyes, illetve elkülönítetten gyűjtött hulladék, amely a háztartásokon kívül képződik, és jellegében, összetételében a háztartási hulladékhoz hasonló) valamint zöldhulladék átvétele, gyűjtése, elszállítása, kezelése,

B) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmények (szelektív hulladékgyűjtő szigetek, hulladékudvarok, hulladékátrakók, hulladék-előkezelő és lerakó, komposztáló telepek) fenntartása, üzemeltetése,

2.2. A közszolgáltató azon lomhulladékot, amely gyűjtéséről illetve átvételéről a közszolgáltató egyéb módon nem gondoskodik, lomtalanítás keretében az ingatlantulajdonostól évente egy alkalommal veszi át.

2.3. A közszolgáltató csak az egyedi szerződésben részletezett, szabványos, használatra alkalmas hulladékgyűjtő edényzetben elhelyezett hulladékok kiürítésére köteles. Az edény méretét meghaladó mennyiségű hulladék gyűjtéséhez előnyomott zsákokat rendszeresít.

2.4 Felek rögzítik, hogy a Közszolgáltató tevékenysége a Ht. és más vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint hulladékgazdálkodási közszolgáltatásnak minősül. amelynek igénybevétele a közszolgáltatási területen az ingatlanhasználók számára –a törvény erejénél fogva-kötelező.

2.5. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység elvégzésére irányuló jogviszony a Közszolgáltató és a közszolgáltatás igénybevételére kötelezett természetes és jogi személyek között a szolgáltatás igénybevételével illetve a törvény erejénél fogva jön létre. A jogviszonyt tényleges tartalommal ezen szerződés és a vonatkozó jogszabályok töltik ki. A Közszolgáltató mindezen túl a természetes és jogi személyekkel egyedi szerződéseket is köthet.

2.6. A jelen szerződés szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatás minőségi ismérveit a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló 2013. évi CXXV. törvény 1. mellékletében meghatározott, a B/1 minősítési osztály megszerzéséhez szükséges követelmények alapján határozzák meg a szerződő felek

3. A szerződés szerinti közszolgáltatási terület

A Közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást a Megrendelő közigazgatási területén látja el.



4. Szerződés szerinti közszolgáltatás időtartama

A felek jelen közszolgáltatási szerződést 2017. május 01. napjától 2017. december 31. napjáig terjedő hatállyal kötik.

5. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos jogok és kötelezettségek

5.1. Szerződő felek vállalják, hogy a szerződés teljesítése során a hatékony feladatellátás érdekében kölcsönösen együttműködnek.

5.2. A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződés teljesítése során:

A) a közszolgáltatás hatékony és folyamatos ellátásához szükséges információkat illetve - amennyiben az ingatlanhasználó nem adja meg a közszolgáltatónak - az egyedi közszolgáltatói szerződés megkötése érdekében a közszolgáltatással összefüggő személyes adatokat (természetes személyazonosító adatok, lakcím) ingyenesen szolgáltatja,

B) a közszolgáltatás körébe nem tartozó hulladékgazdálkodási tevékenységek közszolgáltatással történő összehangolását elősegíti,

C) a közszolgáltatásnak a településen végzett más közszolgáltatásokkal való összehangolását elősegíti,

D) a települési igények kielégítésére alkalmas hulladék gyűjtésére, szállítására, kezelésére szolgáló helyeket és létesítményeket meghatározza,

E) biztosítja a közszolgáltató kizárólagos közszolgáltatási jogát az önkormányzati tulajdonban lévő hulladékgazdálkodási létesítmények vonatkozásában.


5.3. Közszolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a kötelező közszolgáltatás során:

A) a közszolgáltatás folyamatos és teljes körű ellátását a Megrendelő közigazgatási területén a mindenkori jogszabályi rendelkezések szerint,
B) törekszik arra, hogy a hulladékgazdálkodási tevékenységet a hulladékhierarchiára figyelemmel úgy válassza meg, hogy a Ht.-ben, illetve a hulladékgazdálkodási tervekben foglalt megelőzési, hasznosítási és ártalmatlanítási célkitűzések teljesülni tudjanak
C) a Ht.-ben, valamint végrehajtási rendeletében meghatározott összegben céltartalékot képez és ennek tényét a környezetvédelmi hatóságnak, valamint az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökségnek igazolja.

D) biztosítja a közszolgáltatás teljesítéséhez szükséges mennyiségű és minőségű jármű, gép, eszköz, berendezés, valamint a szükséges létszámú és képzettségű szakember alkalmazását,

E) biztosítja a közszolgáltatás biztonságos és bővíthető teljesítéshez szükséges fejlesztések, beruházások és karbantartások elvégzését,

F) a közszolgáltatás körébe tartozó, lakosságtól összegyűjtött hulladékot kezeli a Megrendelő által kijelölt helyek és létesítmények igénybevételével,

G) a hulladékgazdálkodási létesítményeket a jogszabályoknak megfelelően üzemelteti,

H) a közszolgáltatással kapcsolatos jogszabályi előírásoknak megfelelő nyilvántartási rendszereket működtet, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítésével összefüggő adatszolgáltatásokat rendszeresen teljesíti, továbbá a hatóságokat a jogszabályi előírások szerint tájékoztatja,
I) az adatnyilvántartást az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben és a végrehajtási rendeleteiben foglaltak alkalmazásával valamint az üzleti titokra vonatkozó jogszabályi és szerződéses rendelkezések betartásával végzi,
J) a fogyasztók számára könnyen hozzáférhető ügyfélszolgálati és tájékoztatási rendszert működtet és kezeli a fogyasztói panaszokat, észrevételeket,

K) az ügyfélszolgálaton a fogyasztói panaszokat felveszi, azokat nyilvántartja, a fogyasztóvédelmi jogszabályok szerinti határidőben kivizsgálja és a fogyasztót erről igazolható módon tájékoztatja. Meghatározza az általa nyújtott közszolgáltatással kapcsolatos kifogások és észrevételek, számlapanaszok elintézésének a rendjét.
L) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés hatályosságának ideje alatt biztosítja az OKTF NHI által meghatározott minősítési osztály szerinti követelményeket és a minősítő okirat meglétét, illetve az NHKV Zrt. által kiadott megfelelőségi vélemény meglétét.
M) a hulladékgazdálkodási tevékenységéről írásban évente beszámol a Megrendelőnek. A Közszolgáltató a szerződésben szereplő tevékenységéről évente részletes költségelszámolást készít, és azt a mérlegbeszámolóval egy időben a Megrendelőnek benyújtja.

6. A közszolgáltatás finanszírozása

6.1. A Kormány a Ht. 32/A. § (1) bekezdésben meghatározott feladatokra az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaságot (a továbbiakban: Koordináló szerv) jelöli ki.

a) A Koordináló szerv a közszolgáltató rendszeres adatszolgáltatása keretében megadott, az ellátott hulladékgazdálkodási közszolgáltatási feladatok fajtájára, tartalmára, mennyiségére és minőségére vetített szolgáltatási díjat fizet a Közszolgáltatónak a hatályos jogszabályok rendelkezései alapján.

b) A szolgáltatási díjban a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljes közvetlen költsége megtérítésre kerül, így a haszonanyag értékesítéséről a Koordináló szerv gondoskodik úgy, hogy a közszolgáltató valamennyi haszonanyagot köteles a Koordináló szerv által kijelölt szervezetnek átadni. A haszonanyag-értékesítésből eredő bevétel a Koordináló szervet illeti meg.

c) A Koordináló szerv a közszolgáltatási díjakra vonatkozó számlákat a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatás alapján állítja ki.

d) A közszolgáltató hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Koordináló szerv a nem megfelelő adatszolgáltatással érintett ingatlanhasználó tekintetében a Koordináló szerv által legutóbb kiszámlázott közszolgáltatási díjról állít ki számlát. Az ezzel összefüggésben keletkező díjkorrekció esetén minden helytállási kötelezettség a közszolgáltatót terheli. Az így keletkező közszolgáltatási díjkülönbözet pozitív mérlegét a Koordináló szerv a közszolgáltatónak fizetendő esedékes szolgáltatási díjba beszámítja.

e) A közszolgáltató hiányos vagy helytelen adatszolgáltatásából eredő, a Koordináló szerv által nem megfelelő adattartalommal kiállított számlákkal kapcsolatos valamennyi következményért a közszolgáltatót terheli felelősség.

f) A Koordináló szerv a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból kiindulva megállapítja azon ingatlanok körét, amelyre nincs közszolgáltatási díjfizetés meghatározva az adatszolgáltatásban, ugyanakkor vélelmezhető, hogy az ingatlannal összefüggésben teljesítés történt. A Koordináló szerv e körben jogosult ingyenesen adatot kérni az illetékes hatóságtól a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból hiányzó ingatlanok és szükséges adataik megállapítása érdekében.

g) Az előző bekezdés alapján rögzített ingatlanok adatait a Koordináló szerv megküldi a közszolgáltatónak, és felhívja a közszolgáltatót, hogy a megküldött ingatlanokon végzett szolgáltatásának megfelelően korrigálja a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatást legkésőbb az értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül. A korrekciót követően – a közszolgáltató eltérő adatszolgáltatása hiányában – a Koordináló szerv a közszolgáltatási díjat az ingatlantulajdonosnak számlázza ki.

h) A Koordináló szerv a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik.


6.2. A Közszolgáltató a Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatáson kívül egyéb hulladékgazdálkodási engedélyhez, illetve nyilvántartásba vételhez kötött hulladékgazdálkodási tevékenységet - a közszolgáltató hulladékgazdálkodási tevékenységéről és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésének feltételeiről szóló kormányrendeletben meghatározott hulladék kezelésének kivételével - nem végezhet.

Közszolgáltató egyéb vállalkozási tevékenység folytatására annyiban jogosult, amennyiben ez nem veszélyezteti a Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási tevékenység folyamatos és teljes körű ellátását.

Amennyiben a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe nem tartozó tevékenységet is végez a Közszolgáltató, az egyes tevékenységeire olyan elkülönült nyilvántartást köteles vezetni, amely biztosítja az egyes tevékenységek átláthatóságát, valamint kizárja a keresztfinanszírozást. A Közszolgáltató az általa ellátott egyéb vállalkozási tevékenységek bevételeit, kiadásait, ráfordításait köteles a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás bevételeitől, költségeitől, ráfordításaitól elkülönítetten, tételesen kezelni és nyilvántartani.

6.3. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás finanszírozásában a megrendelő közvetlenül nem vesz részt, a közszolgáltatást a Koordináló szerv által fizetett szolgáltatási díjból, támogatásokból, pályázati forrásokból kell finanszírozni.

A Koordináló szerv a közszolgáltatást igénybe vevőtől, vagy igénybevételére kötelezettől közvetlenül jogosult a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat beszedni. A közszolgáltatási díjról a Koordináló szerv negyedévente állít ki számlát.


6.4. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat a Ht. 46-47.§-aiban foglaltak szerint a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal javaslatának figyelembevételével a miniszter rendeletben állapítja meg. A Közszolgáltató és a Társulás köteles a Hivatalnak minden olyan tájékoztatást és adatot megadni, amely a Hivatal hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjjal kapcsolatos díjelőkészítő és díjfelügyeleti tevékenységéhez szükséges.


6.5. A Koordináló szerv a számláját negyedévente bocsátja ki. A közszolgáltatás díját a számlán szereplőfizetési határidőn belül kell az ingatlanhasználónak a Koordináló szerv részére megfizetnie.

6.6. Ha Megrendelő a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételére kötelezettek részére díjkedvezményt, mentességet, vagy ingyenességet állapítanak meg, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj ezáltal meg nem fizetett összegét a Koordináló szerv részére kötelesek megtéríteni.

6.7. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételéért az ingatlanhasználót terhelő díjhátralék és az azzal összefüggésben megállapított késedelmi kamat, valamint a behajtás egyéb költségei adók módjára behajtandó köztartozásnak minősülnek.


6.8. A Koordináló szerv a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik és kezeli a közszolgáltatás keretében 2016. április 1. napja után keletkezett kintlévőségeket.



7. Alvállalkozók igénybevétele

7.1. A Közszolgáltató a Közszolgáltató a közszolgáltatási szerződésben meghatározott célok elérése érdekében a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására alvállalkozót vehet igénybe.

7.2. Az alvállalkozó kiválasztása, irányítása és a tevékenységének a felügyelete a Közszolgáltató feladata. A Közszolgáltató az alvállalkozó tevékenységéért felelősséggel tartozik.

7.3. A Közszolgáltató garantálja, hogy az alvállalkozó által ellátott tevékenységhez szükséges szakmai és a jogszabályokban megfogalmazott egyéb alkalmassági feltételekkel rendelkezik és alkalmazásuk nem eredményezi a szolgáltatás minőségi szintjének csökkenését.


8. A Szerződés módosítása és megszüntetése

8.1. A közszolgáltatási szerződést a felek közös megegyezéssel módosíthatják.

8.2. Ha a közszolgáltatási szerződés megkötését követően alkotott jogszabály a megkötött szerződés tartalmát megváltoztatja, és a szerződés megváltozott tartalma valamelyik fél lényeges jogi érdekét sérti, ez a fél kérheti a bíróságtól a szerződés módosítását vagy a szerződést felmondhatja.

8.3. A Szerződés megszűnik:
a.) a Szerződés szerinti időtartam elteltével,
b.) a Közszolgáltató jogutód nélküli megszűnésével,
c.) felmondással
d.) a Felek közös megegyezésével

8.4. A Megrendelő a Szerződést a Ptk-ban meghatározott felmondási okokon túlmenően akkor mondhatja fel, ha a Közszolgáltató:

a.) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása során a környezet védelmére vonatkozó jogszabályok vagy a rá vonatkozó hatósági döntés előírásait súlyosan megsértette, és ennek tényét a bíróság vagy a hatóság jogerősen megállapította,
b.) a Szerződésben megállapított kötelezettségét neki felróható módon súlyosan megsértette, vagy
c.) nem rendelkezik érvényes minősítési engedéllyel és megfelelőségi véleménnyel.

8.5. A Közszolgáltató a Ptk-ban meghatározottakon túlmenően a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést akkor mondhatja fel, ha

a.) a Megrendelő a szerződésben meghatározott kötelezettségét - a Közszolgáltató felszólítása ellenére - súlyosan megsérti, és ezzel a Közszolgáltatónak kárt okoz, vagy akadályozza a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítését; vagy
b.) a Szerződés megkötését követően hatályba lépett jogszabály a Szerződés tartalmi elemeit úgy változtatja meg, hogy az a Közszolgáltatónak a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szerződésszerű teljesítése körébe tartozó lényeges és jogos érdekeit jelentős mértékben sérti.

8.6. Amennyiben a szerződésszegés jellege nem zárja ki, a másik fél írásban és részletesen köteles tájékoztatni a szerződésszegő felet a kötelezettségszegés tartalmáról és az elvárt, szerződésszerű intézkedés módjáról. A szerződésszegő fél köteles a szerződéses kötelezettségének ésszerű határidőn, de legkésőbb 30 napon belül eleget tenni, vagy a szerződésszegést más, a másik fél által elfogadható módon orvosolni.

Amennyiben a szerződésszegő fél kötelezettségét a felszólítás ellenére sem teljesíti, a másik fél jogosult a Szerződést írásban felmondani.

8.7. A közszolgáltatási szerződés felmondási ideje 6 hónap.

8.8. Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés bármely oknál fogva történő megszűnéséig, (megszüntetésig) kötelesek egymással teljes körűen elszámolni.

8.9. A Szerződés megszűnése esetén a közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos, folyamatban lévő ügyek iratait és nyilvántartásait a Közszolgáltató a Megrendelőnek a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megszűnése napján átadja, Megrendelő ezen időpontig biztosítja a közszolgáltatás zavartalan ellátásához szükséges feltételeket.


9. Egyéb általános rendelkezések

9.1. Közszolgáltató felel mindazon károkért, amelyek neki felróható módon a jogszabályi előírások be nem tartásából, szerződéses kötelezettségei megszegéséből keletkeznek.

9.2. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv és a vonatkozó hatályos szakmai jogszabályok (Ht.+ végrehajtási rendeletei) az irányadók.

9.3. Jelen szerződésből eredő jogvitákat szerződő felek elsődlegesen egymás közt, peren kívül kívánják rendezni. Peres jogvita esetén hatáskörtől függően a Soproni Járásbíróság, illetve a Győri Törvényszék illetékességének vetik alá magukat.

9.4. Szerződő Felek kötelezik magukat arra, hogy a Szerződés teljesítése során tudomásukra jutott valamennyi információt, adatot, a szerződéssel összefüggésben keletkezett dokumentumok tartalmát üzleti titokként kezelik, azokat kizárólag Szerződés céljaira használják fel, és csak azon munkatársaik számára teszik azokat megismerhetővé, akiknek a feladatai ellátásához azok megismerése szükséges, és írásban kötelezettséget vállaltak az üzleti titok megtartására. Az üzleti titok fogalma értelemszerűen nem foglalja magába azokat az információkat, adatokat, stb., amelyek a felek bármelyike vagy a közvélemény előtt már ismertek voltak vagy később, a titoktartási kötelezettség megsértése nélkül váltak széles körben ismertté, vagy megismerhetővé.

9.5. A titoktartási kötelezettség nem vonatkozik törvény, illetve önkormányzati rendelet alapján a közérdekű és a közérdekből nyilvános adatokra, illetve az üzleti titok megismerését hatóságok, állami, önkormányzati szervek - beleértve az OKTF NHI - t és az NHKV Zrt - t is - számára biztosító rendelkezésekre.

10. Záró rendelkezések

10.1. Jelen szerződés 2017. május 01. napján lép hatályba.

10.2. A Szerződés egyes rendelkezéseinek érvénytelensége esetén a Szerződés egyéb részei érvényben maradnak.

10.3. A szerződés nyilvános.

10.4. Jelen megállapodás 6 eredeti példányban készült, melyet felek elolvastak, és mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írtak alá.

Kőszeg, 2017. április ….




................................................................. …......................................................................
Kőszeg Város Önkormányzata STKH Sopron és Térsége
Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási
Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
Megrendelő Közszolgáltató
képviseletében képviseletében

Huber László polgármester Kosztka László ügyvezető


(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)