2018. Január 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) valamint a történelmi belváros gépjármű közlekedésének szabályairól szóló 35/2005. (XI. 1.) önkormányzati rendeletek módosítása.
2. - A Velemi úti társasházak mögött parkolók kialakítása.
3. - Zártkerti mintaprogram pályázat benyújtása.
4. - A Kőszegi Ostromnapok Egyesülettel kötendő együttműködési és ingatlanhasználati megállapodás.
5. - A Fitt-Boksz Ökölvívó Egyesülettel kötött ingatlanhasználati megállapodás megszüntetése (rendkívüli előterjesztés).
6. - A Kőszeg, 0205/44 hrsz-ú földrészlet belterületbe vonása.
7. - A polgármester és az alpolgármester cafetéria juttatásának megállapítása.
8. - A polgármester 2018. évi szabadság tervének jóváhagyása.
9. - A képviselő-testület 2018. évi munkatervének jóváhagyása.
10. - Képviselő-testületi nyilatkozat.
11. - Zárt ülés keretében: javaslattétel Vas Megye Önkormányzata kitüntetéseire.
12. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
13. - Egy mappában a 2018. január 25-i képviselő-testületi ülés anyagai.
14. - Rendkívüli előterjesztés: a 0184 hrsz-ú út ingyenes önkormányzati tulajdonba kérése.
7. napirendi pont:
A polgármester és az alpolgármester cafetéria juttatásának megállapítása.

Tisztelt Képviselő-testület!

A polgármester és az alpolgármester cafetéria-juttatására vonatkozóan az alábbi jogszabályi rendelkezésekre tekintettel kell eljárni:
• A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. §-a; 225/K. § (1) bekezdése, 225/L. §(1) bekezdése,
• Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 79. §-a;
• A közszolgálati tisztviselők részére adható juttatásokról és egyes illetménypótlékokról szóló 249/2012. (VIII.31.) Korm. rendelet 9.§-a,
• Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 59. § (4) bekezdése.

A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. § (1) bekezdése szerint a közszolgálati tisztviselők cafetéria-juttatásra jogosultak. A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 225/L. § (1) bekezdése előírja, hogy a polgármesteri foglalkoztatási jogviszonyra megfelelően alkalmazni kell e törvény 151. §-át is, vagyis cafetéria-juttatásban kell részesíteni a főállású polgármestert is.
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 79. § (2) bekezdése előírja, hogy a polgármester jogállására vonatkozó szabályokat az alpolgármesterre is megfelelően alkalmazni kell.

A főállású polgármester és alpolgármester felett a munkáltatói jogkört a képviselő-testület gyakorolja, esetükben a képviselő-testület dönt a cafetéria-juttatás éves keretösszegéről. A közszolgálati tisztviselők részére adható juttatásokról és egyes illetménypótlékokról szóló 249/2012. (VIII.31.) Korm. rendelet 9. §-ának rendelkezésére tekintettel a polgármester és az alpolgármester cafetéria-juttatása nem térhet el az adott hivatalban a közszolgálati tisztviselők számára meghatározott keretösszegtől.
A közszolgálati tisztviselőt megillető cafetéria-juttatás éves összegét a hivatali szervezet vezetője a közszolgálati szabályzatban határozza meg tárgyév február 15-ig.
A közszolgálati szabályzat alapján 2018. évben a cafetéria-juttatás éves keretösszege - mely fedezetet biztosít az egyes juttatásokhoz kapcsolódó, munkáltatót terhelő közterhek megfizetésére is – 200.000 forintban került meghatározásra.
Az előterjesztésben rögzítettek szerint az alábbi határozati javaslat elfogadását kérem a tisztelt Képviselő-testülettől!
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Kőszeg, 2018. január 18.

Dr. Zalán Gábor s. k.
jegyző




HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testülete Huber László polgármester, valamint Básthy Béla alpolgármester 2018. évi cafetéria-juttatásának éves, közterheket is tartalmazó összegét 200.000 Ft/fő/év összegben, a cafetéria keret felhasználására vonatkozó eljárás rendet a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal cafetéria rendszerének alkalmazását is tartalmazó szabályzatban rögzítettek szerint határozza meg.

Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző.
Határidő: azonnal, illetve folyamatos.