Kubát Hugó emléktúrák a Kőszegi-hegységben 42/30/20/10/5 km

2019. Április 6., 8.00 Kőszegi-hegység Ingyenes!
A zsenge tavasz csodái a Kőszegi-hegységben... Családi kirándulás vagy erőpróbáló teljesítménytúra: szabad a választás! Sok szeretettel várunk mindenkit a rajtban: Kőszegen, a Jurisics-várban.

Kubát Hugó 05 TT: A Jurisics-várból indulva láthatjuk a Koronaőrző bunkert, a Kálvária stációit, majd felérkezvén, a Kálvária-templomban és a város panorámájában gyönyörködhetünk. Hamarosan a Trianoni-keresztnél épült vadonatúj kilátóból csodálhatjuk meg a tájat. A Szulejmán-bástya ismét a város szépségét tárja elénk, majd az Arborétum és a Bechtold Központ is utunkba esik a cél felé.

Kubát Hugó 10 TT: A Koronaőrző bunker és a Csónakázó-tó után a kellemes Andalgó (Gyöngyös-patakot kísérő) ösvényein érkezünk a határ mellé. A Vasfüggöny turistaúton annak mentén megnézhetjük az osztrák St. Germain-keresztet is. Így jutunk a festői Hétforrás völgyébe, ahonnan (a friss víztől felüdülve) felkapaszkodunk az Óház-kilátó pompás panorámájában gyönyörködni. A Kincs-pihenőn át a hangulatos Királyvölgybe ereszkedünk, hogy aztán a Szulejmán-kilátóból megcsodáljuk a várost, mielőtt a célba érkezünk.

Kubát Hugó 20 TT: A Bechtold Központ után a Pogányok felé vesszük utunkat, hogy a híres cáki pincesor után Velembe érkezzünk. A Hörmann-forráshoz feljutni (a Szt. Vid-kápolnát is érintve) izzasztó, de egyúttal lenyűgöző út! Egy frissítést követően a Kendig-gerinc - és a panoráma mindkét irányba - kápráztat el. A Vöröskereszt után máris az Óház-kilátó nyújt újabb élményt. A Kincs-pihenőt és a Szálasi-bunkert elhagyva a Királyvölgy szépsége vár. És még egy utolsó panoráma? Igen! A Szulejmán-bástyánál vethetünk egy pillantást a városra, mielőtt a célba érkezünk.

Kubát Hugó 30 TT: A Bechtold Központ és a Pogányvölgy után a festői cáki pincesor fogad. Velemen át megyünk Bozsokra, ahol frissítés után nekivágunk a Dunántúl csúcsának: a Kalapos-kövek és Holler-barlang után az Írott-kő kilátójából gyönyörködhetünk a tájban. A Hörmann-forrást elhagyva a Kendig-gerincen is szépséges panoráma kíséri utunkat mindkét oldalon. A Vöröskereszt után az Óház-kilátó ismét megállásra késztet. A Kincs-pihenőn át a hangulatos Királyvölgybe ereszkedünk, hogy aztán a Szulejmán-kilátóból megcsodáljuk a várost, mielőtt a célba érkezünk.

Kubát Hugó 42 TT: A Koronaőrző bunker és a Csónakázó-tó után a Gyöngyös-patakot kísérő Andalgó kellemes ösvényein érkezünk a határ mellé. A Vasfüggöny turistaúton annak mentén megnézhetjük az osztrák St. Germain-keresztet is. Így jutunk a festői Hétforrás völgyébe, ahonnan (a friss víztől felüdülve) felkapaszkodunk az Óház-kilátó pompás panorámájában gyönyörködni. A Szabó-hegy vadregényes ösvényei a város szélére visznek le: a Szénsavas-kúttól azonban visszafordulunk a természetbe. A Pogányvölgy után a festői cáki pincesor fogad, majd Velemen át megyünk Bozsokra. Innen frissítés után nekivágunk a Dunántúl csúcsának: a Kalapos-kövek és Holler-barlang után az Írott-kő kilátójából gyönyörködhetünk a tájban. A Hörmann-forrást elhagyva a Kendig-gerincen is szépséges panoráma kíséri utunkat mindkét oldalon. A Vöröskereszt után ismét meglátogatjuk az Óház-kilátót, majd a Kincs-pihenőn át a hangulatos Királyvölgybe ereszkedünk. A Szulejmán-kilátóból megcsodáljuk a várost, majd a Trianoni-kereszt új kilátópontját is felkeressük, mielőtt a Kálvária-templomot érintve a célba érkezünk.

Adatok:
Kubát Hugó emléktúrák, 13. rendezés
rajt-cél: Kőszegen a Jurisics-várban (Rajnis utca 9.).

Nevezés:

- Kubát Hugó 20 TT: 1300 Ft
- Kubát Hugó 30 TT: 1300 Ft
- Kubát Hugó 42 TT: 1800 Ft

Kedvezmények: TeKa- és MTSZ-kártya, diákigazolvány vagy nyugdíjas kártya felmutatásával: 200 Ft/fő. Hat év alatti gyerekek számára ingyenes! A kedvezmények nem összevonhatók.

Táv- és szintadatok:
- Kubát Hugó 05 TT: 5,71 km, 141 m
- Kubát Hugó 10 TT: 11,81 km, 428 m
- Kubát Hugó 20 TT: 22,36 km, 619 m
- Kubát Hugó 30 TT: 31,34 km, 914 m
- Kubát Hugó 42 TT: 42,96 km, 1.375 m

Szintidők:
- Kubát Hugó 05 TT: nincs, de beérkezés 16:00 óráig!
- Kubát Hugó 10 TT: nincs, de beérkezés 16:00 óráig!
- Kubát Hugó 20 TT: 06:00 óra
- Kubát Hugó 30 TT: 08:00 óra
- Kubát Hugó 42 TT: 11:00 óra

Segédlet (minden távon):
- itiner színes térképvázlattal
- több helyen szalagozás
- önellenőrző pontokon írószer

Díjazás: emléklap és kitűző.
Maratoni távon: emléklap és fém jelvény!

További részletek a TTT honlapján.
Az emléktúra része az Észak-Dunántúli Kupa (ÉDK) sorozatnak. Minden táv része a Dunántúl Kupa mozgalomnak is. A négy leghosszabb táv elszámolható az Elhagyom a nagyvárost kupa (ENK) sorozatban is. A 42 km-es táv elszámolható a Maraton Kupa sorozatban, a 20 km-es pedig a Félmaraton Kupa mozgalomban. A tíz és öt kilométeres távok elszámolhatók a Csiga Biga Liga mozgalomban.
Orvosi igazolást nem kérünk, de a túrán mindenki saját felelősségére indul; a rendezőktől semmilyen címen sem kérhető kártérítés.
Térkép: a Kőszegi-hegység turistatérképe (Cartographia 13.).
Az összes táv GPX track-je megtekinthető (és letölthető) a GPSies.com oldalról.
Folyamatosan frissülő hírek, részletek: a túra Facebook eseményénél.
Szállás-lehetőségek: ld. Natúrpark, KőszegInfo és Kőszeg város honlapja.
Köszönjük támogatóink segítségét: Jurisics-vár, Decathlon Szombathely, Írottkő Natúrpark, Turista Magazin.