2007. Május 15., Kedd, 14:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A parkolás rendjéről szóló rendelet módosítása,
2. - Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló rendelet módosítása
3. - Megüresedett önkormányzati bérlakás további hasznosítása
4. - Az Elamen Zrt-vel kötött szerződés óta eltelt időszak tapasztalatai
5. - A Kőszegi Városüzemeltető Kht. beszámolója A Felügyelő Bizottság véleménye a Kht. munkájáról
6. - A Kőszegi Városüzemeltető Kht. Felügyelő Bizottságának beszámolója végzett munkájáról
7. - A Szent Imre templom felújításához támogatás
8. - Kőszeg Város Idősügyi Tanácsa létrehozása
4. napirendi pont:
Az Elamen Zrt-vel kötött szerződés óta eltelt időszak tapasztalatai

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
2007. május 22-i ülése …napirendi pontjához




Tisztelt Képviselő-testület!

A 234/2006. (XI.28.) számú határozat az intézményi étkeztetés feladatellátásában 2005. februárjában bekövetkezett változás megtakarításainak kimutatását rendelte el. A szerződés megkötése óta csak a Jurisich Miklós Gimnázium és Középiskolai Kollégium, valamint a Szociális Gondozási Központ tartozik az önkormányzat fenntartása alá. Az étkeztetés önkormányzati ellátásáról 2004. évi adatokkal rendelkezünk, amelyek tartalmazzák a vendég- és dolgozói étkeztetések költségeit és bevételeit is. A 2004. évi adatok azonban a szerkezeti és egyéb változások miatt nem hasonlíthatók össze a 2006-os adatokkal.
Az összehasonlíthatóság érdekében az önkormányzati feladatellátás kiadásait 2006. évi szinten kellett megbecsülni. A felülvizsgálat során kizárólag az ellátotti étkeztetés kiadásait vettük figyelembe az intézményeknél (a gimnáziumnál egyáltalán nem jelennek meg a vendég- és a dolgozói étkeztetés költségei és bevételei, a Gondozási Központnál a dolgozói étkeztetések költségeivel az adatokat korrigáltuk). Az ellátotti létszámhoz kapcsolódó bevételeket nem érintettük, mivel mindkét formában az önkormányzat szociális rendeletében megállapított nyersanyagnorma képezi a bevételek alapját, tehát a teljesítés független a feladatellátás formájától. Szintén nem szerepel a dologi kiadások között az étkeztetés ellátásához kapcsolódó közüzemi költség, mivel az intézményi konyhák energiafelhasználásának külön mérése nem megoldott, továbbá a közüzemi költség mindkét ellátási formánál felmerül.
Az önkormányzati feladatellátás kiadásainak 2006. évi szintre hozása a következők szerint történt:
- rendszeres személyi juttatások: a jelenlegi létszámadatokkal számoltunk (alacsonyabb a létszám, mint az önkormányzati ellátásnál 2004-ben volt)
- nem rendszeres személyi juttatások számítása: 2004. évi juttatásokkal azonos szinten történt
- munkaadói járulékok számítása: a személyi juttatásokkal arányos
- dologi kiadások számítása: a tényleges vásárolt élelmezési kiadások összegét a 75%-os rezsit levonva szerepeltettük

A külső vállalkozóval történő feladatellátás esetén a 2006-ban ténylegesen teljesített kiadásokat vettük figyelembe.

A feladatellátás két formájához kapcsolódó kiadások összehasonlítását az 1. számú melléklet tartalmazza. A fentiek alapján megállapítható, hogy 2006-ban saját ellátás esetén önkormányzati szinten 9 553 E Ft-tal került volna többe az étkeztetés.

Az Elámen Zrt. nyilatkozata alapján a HACCP rendszert a szerződés kötés után azonnal elkezdték bevezetni, ami lezárult. 2006.-ban az auditálást üzletenként elvégeztették a Kvalítás ’98 Kereskedelmi és szolgáltató kft.-vel.

A főző és melegítő konyhák közműszolgáltatásainak mérési lehetőségeinek felülvizsgálatát elvégezte az Önkormányzat határozata alapján a közétkeztetést végző szolgáltató, azonban kérik a képviselő-testület hozzájárulását a munkák nyári leállás idejében történő elvégzéséhez. Az Elámen Zrt. válaszleveleit mellékeltük.
Kérjük a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és elfogadni szíveskedjenek.

Kőszeg, 2007. május 7.


Sőbér Aurélia s. k.
pénzügyi osztályvezető






HATÁROZATI JAVASLAT



1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Elamen Zrt-vel kötött 2005. január 6-án kelt szerződés pénzügyi vonzatáról szóló tájékoztatót elfogadja.


Felelős: Huber László polgármester
Határidő: azonnal
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a HACCP rendszer bevezetéséről szóló dokumentációt elfogadja.
Felelős: Huber László polgármester
Határidő: azonnal
3. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a főző és melegítő konyhák közmű szolgáltatási mérők és almérők beépítésének határidejét a nyári leállásig meghosszabbítja.
Felelős: Huber László polgármester
Határidő: azonnal