2007. Május 16., Szerda, 16:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Közterületek elnevezése
2. - Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló rendelet módosítása
3. - Megüresedett önkormányzati bérlakás további hasznosítása
4. - Az Idősek Gondozóháza építés és a Hajléktalan szállás korszerűsítés fővállalkozói szerződés módosítása
5. - Rendezési Terv módosítási kérelem
6. - A Szent Imre templom felújítására városrehabilitációs kölcsön kérelem
7. - SPAR áruház ajánlata
8.a - Várkör 27. épület pincehelyiség értékesítése
8.b - Árpád tér 13. alatti épület tüzelőtároló és pincehelyiség értékesítése
8.c - EON Zrt. elővásárlási jog törlése
8.d - Rákóczi F. u. 95. alatti lakás értékesítése, illetve cseréje
8.e - Földesi Zoltán vételi szándéka
8.f - Markovics Szabina, Liszt F. u. 17. hozzájárulás kérése (az előterjesztést az ülésen osztjuk ki)
8.g - Vasi Méh Kft. vételi szándéka – 2917/11 hrsz. (az előterjesztést az ülésen osztjuk ki)
4. napirendi pont:
Az Idősek Gondozóháza építés és a Hajléktalan szállás korszerűsítés fővállalkozói szerződés módosítása

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2007. május 29-i ülésének
….. napirendi pontjához




Tisztelt Képviselő-testület!

Az Idősek Gondozóháza építés és Hajléktalan szállás korszerűsítés beruházásának 4. ütemét képező Hajléktalan szállás korszerűsítési munkálatai a tetőfedés javítással csak részben tudta elkezdeni a fővállalkozó Szárnyas Kft. a Sáncárok u. 36/B. szám alatti ingatlanon. A Fővállalkozási Szerződés 2007. február 7-én kelt módosításában a Képviselő-testület 9/2007. (I. 30.) számú határozatával a véghatáridőt 2007. június 15-re módosította, mivel a munkaterületrészek (épületbelső) átadását akadályozta az új Idősek Gondozóháza működéséhez szükséges eszközök beépítésének hiánya. Sajnálatosan a közbeszerzési eljárásban törvény által előírt meghatározott határidők miatt a szerződés-módosításban szereplő 2007. április 15-éig a további munkaterület biztosítása nem történt meg, mivel az eszközbeszerzésen nyertes cég közbeszerzési ajánlatának ismeretében az idősek átköltözésére csak 2007. május 9. után kerülhet sor. A törvényileg előírt határidők betartása miatt szükséges a Fővállalkozói Szerződés II. módosítása, amiben 2007. május 21-ig biztosítja a munkaterület további átadását, valamint a véghatáridőt 2007. július 21-re módosítja.

Előzmények:

Építési munkálatok:
Az új Idősek Gondozóháza fővállalkozási szerződése nyílt eljárás keretében 2006. március 29-én kelt, amiben a fővállalkozó első három ütemben az új Idősek Gondozóháza építését, majd 4. ütemként a Hajléktalan szállás korszerűsítését vállalta.
Az új Idősek Gondozóháza épület építése a szerződés szerinti határidőre elkészült, annak használatbavétele csak a bútorok és az eszközök beszerzése után vált lehetségessé.
A Hajléktalanszállás korszerűsítéseként felújításra kerülő Sáncárok utca 36/B. szám alatti volt idősek gondozóháza épületének átépítési munkálatai 2006. december 11-én munkaterület átadással kezdődtek meg. Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala Kőszeg Város Polgármesterének megbízásából a belső munkálatokat és a mozgássérült rámpát illetően az építési naplóban leállítatta, mivel az Új Idősek Gondozóházának használatbavételéig az idősek átköltözése nem történt meg. Az átköltözésig a belső munkálatokat kérte szüneteltetni. Kőszeg Város Polgármestere az átköltözés problémája miatt a fővállalkozó nyilatkozata és Kőszeg Város Képviselő-testületének 2007. január 30-án kelt 9/2007. számú határozata alapján a Fővállalkozási Szerződést 2007. február 7-ével módosította.
A Fővállalkozási Szerződés módosításában szereplő 2007. április 15-ig a már átadott, de az építési naplóban leállított munkálatokat illetően Kőszeg Város Önkormányzata a munkaterületet nem tudta a fővállalkozó részére átadni, mivel az Idősek átköltöztetése az eszköz beszerzés elhúzódása miatt ezt nem tette lehetővé.

Eszközbeszerzés:
Az új Idősek Gondozóháza eszközbeszerzését első körben eredménytelenek nyilvánította Kőszeg Város Önkormányzata a magas ajánlati árak miatt és új nyílt közbeszerzés eljárási felhívást tett közzé azonos tárgyban, csökkentett műszaki tartalommal, ami újólag már eredményes volt. Az eszközbeszerzés szállítási szerződése csak a törvényben előírt közbeszerzési határidő letelte után, 2007. március 9-én került aláírásra. Az eszközbeszerzés nyertese a szerződéskötéstől számított két hónapot vállalt véghatáridőként a közbeszerzési ajánlatában, ami 2007. május 9-én jár le.
Az újólag 2006. december 19-én eszközbeszerzésre kiírt közbeszerzés esetén a nyílt eljárás lefolytatása volt csak lehetséges, aminek törvényben előírt határidői miatt az eljárás gyorsabb megvalósítást nem tett lehetővé.
Az elhúzódó eszközbeszerzés miatt az új Idősek Gondozóházába (Dózsa György utca 24.) nem tudnak átköltözni a Sáncárok utca 36/B. szám alól az idősek, ezért a fővállalkozó a kivitelezési munkáit a vállalt határidőre nem tudja befejezni, ennek a körülménynek a folytán a fővállalkozói szerződés véghatáridejét módosítani szükséges.
Az eszközbeszerzés elhúzódása miatt az építés kivitelezési munkálatok véghatáridejét 2007. május 21-re javasoljuk módosítani. Ez által a fővállalkozó által szükséges két hónap kivitelezési idővel a módosított véghatáridő 2007. július 21-e.

Fővállalkozó nyilatkozata:

A fővállalkozó a kivitelezési véghatáridő módosításból adódóan nem tart fenn pénzbeli követelést. Álláspontja alapján a munkák gyors és jó minőségű elkészültében érdekelt.

Összefoglalás:

A Hajléktalanszállás korszerűsítés címzett állami támogatású beruházásában felújítandó Sáncárok utca 36/B. szám alatti épület belső munkálatainak mihamarabb történő megkezdése az Idősek Gondozóháza (az eszközbeszerzés munkálatainak megvalósulása után) használatbavételének megtörténtével kezdődő időskorúak átköltöztetésével lehetséges, ami 2007. május 14.-tól 17.-ig történik meg. A belső munkálatok tehát 2007. május 21.-én indulhatnak a már kiürített Sáncárok utca 36/B. szám alatti épületben.
Az egyszer már 2007. február 7.-én módosított Fővállalkozói Szerződésben foglalt 2007. június 15.-ei véghatáridő a Sáncárok utca 36/B. szám alatti épületben lévő idősek átköltöztetésének elhúzódása miatt szükséges módosítani, mivel a Sáncárok utca 36/B. szám alatti épület további munkálatai a fővállalkozó által vállalt két hónap kivitelezési időt igényli.
A beruházás folyamatossága miatt a Hajléktalan szállás korszerűsítés Sáncárok utca 36/B szám alatti épület építési munkálatai csak az új Idősek Gondozóháza épületének használatbavételével indulhatott meg.
A beruházás folyamatosságnak akadályai:
Elsődleges akadálya az eszközbeszerzésnek a beruházásban biztosított keretösszegen felüli I. eljárásban beérkezett árajánlatok miatti újbóli nyílt közbeszerzési kiírása és az azzal együtt járó törvényileg előírt lebonyolítási határidők, amik az Idősek Gondozóházának használatbavételét hátráltatták.
Másodlagos akadálya pedig a Sáncárok utcai épülethez kapcsolódó mozgássérült rámpa 2004. december 14.-én kiadott jogerős építési engedélyének megtámadása és az új engedélyezési eljárás lebonyolításának elhúzódása az Sáncárok utca lakói nevében fellépő és minden törvényes lehetőséget kiaknázó lakók fellebbezései. A fővállalkozó a külső munkálatokat a mozgássérült rámpa engedélyének folyamatos megtámadása miatt nem tudta elkezdeni.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a leírtak alapján alakítsa ki véleményét és hozza meg döntését a Fővállalkozói Szerződés módosítására vonatkozóan.

Kőszeg, 2007. május 7.

A polgármester nevében és megbízásából:


Rimányi Krisztina s.k.
osztályvezető





HATÁROZATI JAVASLAT


1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Idősek Gondozóháza építés és Hajléktalan szállás korszerűsítés tárgyú beruházás építés kivitelezésére kötött fővállalkozói szerződés módosítását 2007. július 21.-ei teljesítési véghatáridővel a szerződés egyéb paraméterét változatlanul hagyva elfogadja.

2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Fővállalkozói szerződés módosításának aláírására a polgármestert felhatalmazza.

Felelős: Huber László polgármester
Hiv. felelős: Rimányi Krisztina osztályvezető
Határidő: azonnal