2007. Január 18., Csütörtök, 17:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A szociális igazgatásról szóló önkormányzati rendelet módosítása
2. - A szabálysértési tényállásokat tartalmazó önkormányzati rendeletek módosítása
3. - A közterületek elnevezéséről és a házszámozás szabályairól szóló önkormányzati
4. - Pályázati kiírás lóversenyfogadás és bukmékeri fogadás szervezésére
5. - Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló új önkormányzati
6. - Képviselők laptop beszerzése
7. - Az önkormányzati kitüntetésekről szóló rendelet módosítása
8. - A Kőszegi Sportegyesülettel kötött középtávú megállapodás felülvizsgálata
9. - A Kőszegi Városüzemeltetési Kht-vel kötött közszolgálati szerződés módosítása
10. - Közlekedési jelzőtáblák kihelyezése
11. - Megüresedett bérlakások további hasznosítása
12. - Ingatlanértékesítés - Velemi u. 36/A. III. 11.
13. - A Borsmonostori utca lezárására javaslat
14. - Helyi értékvédelmi rendelet-tervezet
5. napirendi pont:
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló új önkormányzati

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselőtestülete
2007. január 30-i ülésének
…. napirendi pontjához



Tisztelt Képviselőtestület!

A törvényi változások, az Állami Számvevőszék 2006. évi vizsgálata során tett javaslatok és a gyakorlati tapasztalatok alapján szükségessé vált az önkormányzat vagyonrendeletének felülvizsgálata. Ez utóbbi során lett aztán nyilvánvalóvá, hogy nem elegendő a hatályos helyi jogszabály módosítása, teljesen új rendelet megalkotására van szükség.
Az új rendelet nem csak alapvetően más szerkezetében különbözik elődjétől, hanem lényeges tartalmi elemeiben is.
A 4. §-ban meghatározásra kerül azon vagyonelemek, illetve vagyontárgyak köre, amelyek a törvény erejénél, vagy a saját rendeletünknél fogva forgalomképtelennek, korlátozottan forgalomképesnek, vagy forgalomképesnek, minősülnek. Részletes (helyrajzi szám, illetve megnevezés szerinti) leírásukra a rendelet 1. számú melléklete alkalmas és ez képezi egyúttal a vagyonkataszterben történő egyes vagyontárgyi minősítéseket is.
Újdonság az, hogy nem rendeleti szinten kerülne kimondásra, miszerint forgalomképes vagyontárgyak mely köre, vagy részei értékesíthetőek, hanem a 8. §-ban körülírott éves vagyonpolitikai irányelvekben. Ez váltaná fel a költségvetési koncepcióhoz csatolt egyszerű értékesítési tervet. Magában foglalná a városrendezési okok miatt nem eladható vagyontárgyak felsorolását, a stratégiai vagyonnak minősített és emiatt egyelőre nem értékesíthető vagyon megjelölését, továbbá az eladásra kijelölt ingatlanok listáját. is. Az év közben esetleg felmerülő újabb vételi, eladási igényekhez ez a rendszer jobban tud alkalmazkodni, mivel nem mondja ki például azt, hogy lakások vagy üzlethelyiségek nem, vagy csak kivételesen adhatók el. Mindemellett éves, vagy középtávú időszerű vagyongazdálkodási célkitűzéseket is meg kell benne fogalmazni, amelyek alátámasztják, megkönnyítik a döntéseket.
A rendelet 10. §-a összefoglalja az önkormányzat vagyonát kezelőkre vonatkozó főbb szabályokat, jogaikat és kötelezettségeiket. Az önkormányzat vagyonát kezelő nem önkormányzati szervezetek (egyesületek, alapítványok, kisebbségi önkormányzatok) vonatkozásában lehetséges lenne külön vagyonkezelési szerződés megkötése, amely részletezi a konkrét vagyonra vonatkozó jogokat és kötelezettségeket. Ez azonban csak a jövőben, új szervezetek belépésekor lesz aktuális, mivel az Ötv. szerint pályázati úton nyerhető csak el ez a jog. E lehetőséget 2005-ben vezette be a törvény.
Az Állami Számvevőszék célszerűtlennek minősítette a korábban folytatott azon eljárást, mely szerint a vagyontárgyak hasznosítása tekintetében szinte kizárólag a képviselő-testület rendelkezett jogosultsággal.
A tervezet alapján a korlátozottan forgalomképes vagyon esetében továbbra is a testület lenne a döntéshozó, de a forgalomképes vagyonnal kapcsolatban már jelentősebb hatáskörmegosztásra kerülne sor a polgármester és a városfejlesztési, vagyonügyi és környezetvédelmi bizottság javára. Mindkettőjüket beszámolási kötelezettség terhelné természetesen.
Ide tartozik, hogy a korszerűsített versenyeztetési szabályzat értelmében a polgármester, a bizottság és a képviselő-testület is köteles versenytárgyalást vagy licitálást alkalmazni a rendelet 20. §-ában meghatározott értékhatárok felett. Erre a 2005. évi CLIII. törvény 7. §-a adott lehetőséget első ízben.
A rendelet VI-VIII. fejezeteiben változatlan formában kapnának helyet a bérlakások és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének szabályai (a törvényi kötöttség itt kevés mozgásteret enged), valamint a városrehabilitációs kölcsön nyújtásának feltételei.

Kérem előterjesztésem megtárgyalását és szíves elfogadását.

Kőszeg, 2007. január 30.


Dr Tóth László s. k.
jegyző