2007. Szeptember 18., Kedd, 14:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Állattartási ügyben fellebbezés
2. - A közbiztonsági koncepció végrehajtása
3. - A Jurisich Miklós Gimnázium pótelőirányzati kérelme
4. - A Szociális Gondozási Központ kistérségi társulásba adása
5. - A Jurisich Miklós Gimnázium fűtéskorszerűsítésénél többletmunkák végzése
6. - Közoktatási infrastruktúra és szolgáltatások fejlesztése pályázat
7. - Közlekedési tábla kihelyezésére javaslat
8. - Koros fák kivágásának engedélyezése
9. - Közalapítványok felülvizsgálata
10. - Civil szervezetek pénzügyi támogatásáról szóló szabályzat
11. - Az Árpád-házi Szent Margit Általános Iskola kérelme (úszásoktatás)
12. - Az NFT II. helyi feladataira vonatkozó fejlesztési alap létrehozása
13. - V. ütem hasznosítására pályázat kiírása
15. - BIZOTTSÁGI ANYAG
12. napirendi pont:
Az NFT II. helyi feladataira vonatkozó fejlesztési alap létrehozása

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete
2007. szeptember 25-i ülése …. napirendi pontjához



Tisztelt Képviselő-testület!

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 142/2007. (VI. 26.) számú határozatának alapján a II. Nemzeti Fejlesztési Tervhez kapcsolódó városi projektek megvalósításához 2007-2008. évben 346 620 E Ft saját forrás szükséges. A szintén nevesített, de saját forrás mértékének megjelölése nélkül elfogadott projektek (belső úthálózat, városi strand, bölcsőde) megvalósításához további kb. 100 000 E Ft szükséges. A saját forrás összege jelentősen csökkenne, ha a Jurisics Vár felújítási projektjéhez a Kincstári Vagyoni Igazgatóság hozzájárulna. A város 2007. évi költségvetésének működési hiánya ugyanakkor jelenleg közel 230 000 E Ft, amely az önkormányzat bevételeinek növekedése, illetve az intézményhálózat szerkezeti változása nélkül a következő években is prognosztizálható. A következő években tehát a működési hiány kezelésén túl – amely részben vagyonértékesítésből fedezhető – kellene a fejlesztésekhez szükséges saját forrást biztosítani.
Az önkormányzati ingatlanok értékesítésének felgyorsítása az előző éveknél nagyobb, de kiszámíthatatlan mértékű bevételt hozhat, és a teljesítésük ütemezhetősége is bizonytalan. Nem számíthatunk tehát arra, hogy a szükséges források vagyonértékesítésből előteremthetők.

A fentiek miatt egyéb alternatív megoldásokat kell keresni, amelyek a következők lehetnek:

1. Az önkormányzat értékesíti az előző években kölcsönnyújtásból (első lakáshoz jutók, lakás mobilitás) keletkezett, valamint a részletfizetés mellett értékesített bérlakásokkal kapcsolatos követeléseit.

2. Az önkormányzat kötvényt bocsát ki.

A követelések értékesítése esetén ezeket a könyv szerinti érték kb. 50-65%-os árfolyamán vásárolná meg a pénzintézet, így az eladás a legjobb esetben is csak 200 000 E Ft bevételt eredményezne. Tehát önmagában nem biztosítja a szükséges saját erőt a tervezett projektekhez, ugyanakkor az önkormányzat számára komoly vagyonveszteséget jelent.

Az önkormányzati kötvénykibocsátás esetén banki szakemberek szerint minimálisan 500 000 E Ft névértékű kötvényt kellene kibocsátani. Ki kell választani a lebonyolító bankot, és kidolgozni az egyéb feltételeket, meg kell határozni a kibocsátandó nagyságrendet, a futamidőt. Az önkormányzat hozzájut a kibocsátáskor az 500 000 E Ft-hoz, egyszeri kibocsátási költséggel. A továbbiakban gondoskodni kell az időszakos kamatok, költségek és tőkeösszeg, valamint a lejáratkori érték kifizetéséről. Az ehhez szükséges fedezet előteremtése a konkrét kifizetési időpontok és összegek ismeretében külön tervezést igényel. A kötvénykibocsátás biztosítékaként be lehetne állítani a fennálló követeléseket – amelyeket nem értékesítenénk -, és a befolyó bevételekből nagyrészt fedezhető lenne az időszakos kifizetési kötelezettség. A vagyonrendeletet kötvénykibocsátás esetén a megfelelő szabályozás miatt módosítani kell.

Mivel az első alternatíva önmagában nem biztosítja a szükséges saját erőt, a két lehetőség kombinációja lenne célszerű a fent leírt módon.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, és döntésük meghozatalára.

Kőszeg, 2007. szeptember 10.

A polgármester nevében:

Sőbér Aurélia s. k.
pénzügyi osztályvezető




HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli önkormányzati kötvény kibocsátásának előkészítését, a vagyonrendelet módosítására vonatkozó rendelettervezet elkészítését.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.
Határidő: 2007. októberi képviselő testületi ülés