2007. Február 15., Csütörtök, 17:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A szociális szolgáltatás tervezési koncepció felülvizsgálata
2. - Helyi értékvédelmi rendelet
4.a - A KSE 2006. évi beszámolója
4.b - A KSE szerződésének módosítása
5. - Az uszoda támogatási szerződésének módosítása
6. - A civil szervezeteknek adott támogatás elszámolása
7.a - A Városüzemeltetési Kht-val kötött megállapodás felülvizsgálata
7.b - A Városüzemeltetési Kht-nál készült vizsgálatról jelentés
8. - Jelentés a 2006. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról és a 2007. évi
9. - A Polgármesteri Hivatal átvilágításáról szóló jelentés
10. - Intézmények bérbeadási szabályzatának felülvizsgálata
11. - A pártok és más szervezetek helyiséghasználata
12. - A volt kórház területének hasznosítása
13. - Közlekedési táblák kihelyezése a belvárosban
14. - Várkör 39. alatti nyilvános WC határozatának visszavonása
15. - Jurisics tér 7. épület hasznosítása
16. - A volt posztógyár értékesítése
7.a napirendi pont:
A Városüzemeltetési Kht-val kötött megállapodás felülvizsgálata

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2007. február …-i ülésének
….. napirendi pontjához





Tisztelt Képviselő-testület!

A 2007. évi munkaprogram alapján a 2007. évi szolgáltatási díjtételek változásának tükrében, illetve a közszolgáltatási szerződés alá tartozó intézmények ellátásának megváltozása miatt – intézményi takarítás és kistérségi fenntartásba átadott intézmények műszaki fenntartásának kivétele a szerződésből – a Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató Kht.-val megkötött Közszolgáltatási Szerződés módosítása szükségeltetik.
A 2007. januári Pénzügyi, Jogi és Igazgatási Bizottság ülésén történt állásfoglalás tükrében a Kht. felülvizsgálatára alakult vizsgálóbizottság által kért kiegészítésekkel és formában került újra előterjesztésre az anyag.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a leírtak alapján alakítsa ki véleményét és hozza meg döntését a Közszolgáltatási Szerződés-módosítására vonatkozóan.

Kőszeg, 2007. február 5.

A polgármester nevében:

Bodovics László Jan s.k.
osztályvezető





HATÁROZATI JAVASLAT


1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kőszegi Városüzemeltetési Kht.-val kötött Közszolgáltatási Szerződés módosítását az előterjesztés szerint elfogadja.

2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Közszolgáltatási Szerződés módosításának aláírására a polgármestert felhatalmazza.


Felelős: Huber László polgármester
Hiv. felelős: Bodovics László Jan osztályvezető
Határidő: azonnal

















VÁROSÜZEMELTETÉSI ÉS KOMMUNÁLIS

KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS




amely létrejött egyrészről: Kőszeg Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., mint megbízó, másrészt: a Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató KHT (továbbiakban: Szolgáltató), Kőszeg, Kossuth L. u. 3. mint megbízott között az alábbi feltételekkel:



1. A szerződés célja és tartalma:

1.1. Szerződés célja:

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 185/2004 (XI.30) számú határozatával hozta létre a Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató KHT-t. A döntés célja, hogy a KHT. a tárgy évi költségvetési rendeletben szereplő keretösszegek figyelembe vételével a városüzemeltetési és kommunális szolgáltatói feladatokat piaci körülmények között lássa el, csökkentve a város ez irányú terheit.

1.2. Megbízói feladatok:

A Közszolgáltatási Szerződés szerinti megbízói feladatokat Kőszeg Város Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztálya látja el Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének döntése és Kőszeg Város Polgármesterének írásbeli utasítása alapján.

1.3. Szerződés szerinti megbízói átruházott hatáskörök:

1.3.1. Megrendelések esetén:

A Közszolgáltatási Szerződés szerinti megrendelést a Megbízó részéről a városfejlesztési és településüzemeltetési osztály vezetője adhat ki nettó 1 millió forintig a pénzügyi osztály vezetőjének ellenjegyzésével, illetve nettó 1 millió forint felett csak Kőszeg város polgármesterének megrendelésével.

1.3.2. Teljesítési igazolás esetén:

A Közszolgáltatási Szerződés szerinti teljesítési igazolást a Megbízó részéről a városfejlesztési és településüzemeltetési osztály vezetője adhat ki a pénzügyi osztály vezetőjének ellenjegyzésével. Intézményi műszaki karbantartás esetén az intézmény vezetőjének igazolása alapján.

1.4. Szolgáltatói feladatok:

A Szolgáltató a közszolgáltatási szerződés szerinti munkákat csak írásbeli megrendelés vagy képviselő-testületi döntés alapján végezheti. Az elvégzett munkákat teljesítési igazolás megszerzése után közszolgáltatási munkarészenként számlázza. Amennyiben az elvégzett munkák meghaladják a tárgyi éves közszolgáltatási munkanemenkénti feladatra meghatározott költségvetési keretösszeg időarányos részét - melyet a megbízónak és szolgáltatónak egyaránt figyelemmel kell kísérnie - úgy azt írásban jelzik egymás felé.





2. Az Önkormányzat megbízásából ellátott feladatok:

2.1. Települési szilárdhulladék gyűjtés, kezelés TEÁOR:90.02

2.1.1. Feladat meghatározása

A kőszegi kistérség településeire terjeszthető ki. Települési szilárd hulladék gyűjtésével, kezelésével, egyéb hulladékgazdálkodási feladatok végzésével kapcsolatos szolgáltatás Kőszeg lakossági és közületi vonatkozásában az érvényes önkormányzati rendelet szerint. Ugyanezen szolgáltatási biztosítása a kőszegi kistérség vonatkozásában vállalkozási szerződés szerint. Az egyéb hulladékgazdálkodási feladat magába foglalja: szelektív hulladékgyűjtés, komposztáló telep üzemeltetés, hulladékudvar üzemeltetés, építési törmelék feldolgozó üzemeltetés feladatokat Kőszeg városban a hivatkozott rendelet szerint, a kistérségben vállalkozási szerződés alapján.
2.1.2. A szolgáltatás megrendelése, díjazása

A Szolgáltató – minden a szolgáltatást igénybe vevő közülettel, illetve magánszeméllyel – egyedi szerződést köt. A szolgáltatás díját a szerződés alapján negyedévente számlázza. A szolgáltatásért az Önkormányzattól díjazásban nem részesül.
A Szolgáltató működési költségeit a beszedett díjakból fedezi. Fejlesztési célú kiadások esetén az Önkormányzat a fejlesztés költségeihez egyedi döntés alapján hozzájárulhat.

2. 2. Település tisztaság, úttisztítás TEÁOR: 90.03

2.2.1. A feladat meghatározása

A feladat kiterjed Kőszeg város területén a közterületek fenntartásáról és tisztán tartásáról szóló rendelet szerinti feladatok elvégzésére az alábbiak szerint:

Kézi úttisztítás: Heti 3 x 8 órás munkanap 4 úttisztítóval a köztisztasági rendelet
alapján.

Gépi úttisztítás: Heti öt munkanap 6 órás munkarendben minden év április 1.-november 30-ig.

Ünnep- és szabadnapon, valamint állami munkaszüneti napon végzett úttisztítás
Minden szabad-, munkaszüneti-, valamint állami ünnepi napon 2 fő x 4 óra ügyeleti feladat.

Városi nagyrendezvények (Szőlőjövések, Szüret, Karácsony, Szilveszter) utáni kézi és gépi takarítás szükség szerinti kapacitással.

2.2.2. A munka megrendelése és díjazása

A feladatot a Szolgáltató szerződés alapján külön megrendelés nélkül folyamatosan végzi. A feladat díjazására Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete minden év december 31-ig következő évre vonatkozóan új átalánydíjat állapít meg, melyet a Szolgáltató havi egyenlő részletekben tárgyhót követő 20. napig az Önkormányzat fele leszámlázza.


2. 3. Téli hó-eltakarítás, síkosság-mentesítés

2.3.1. A feladat meghatározása

A teljes téli időszakban a közterületek fenntartásáról szóló rendelet szerint a hóeltakarítás, síkosság-mentesítés
Minden év november 15.- március 15. között ügyeleti rendszerben.

2.3.2. A munka megrendelése, díjazása

A feladatot a Szolgáltató szerződés alapján külön megrendelés nélkül folyamatosan végzi. A feladat díjazására Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete minden év december 31.-ig következő évre vonatkozóan új átalánydíjat állapít meg, melyet a Szolgáltató évi két egyenlő részletben minden év november 15.-ig, illetve február 28-ig az Önkormányzat fele leszámlázza


2. 4. Önkormányzati intézmények műszaki fenntartása TEÁOR: 45

2.4.1. A feladat meghatározása

Az Önkormányzat fenntartásába tartozó kulturális, oktatási és egészségügyi intézmények (Jurisics Vár Művelődési Központ, Chernel Kálmán Városi Könyvtár, Szociális Gondozási Központ) műszaki fenntartása.

2.4.2. A munka megrendelése, díjazása

A felsorolt intézmények műszaki fenntartását és a karbantartás jellegű munkák elvégzését a Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztályának írásbeli megrendelése alapján végzi a Szolgáltató ráfordításos alapon, a Képviselő-testület által jóváhagyott szolgáltatási díjjegyzék szerint. A munka elvégzését az intézményvezető igazolja, amely igazolást a Szolgáltató a Polgármesteri Hivatal fele kibocsátott számla mellé csatol.
Felújítás illetve fejlesztés jellegű munkák esetén a Szolgáltató a Polgármesteri Hivatala Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztályának tételes árajánlatot ad. A munkát az osztály írásbeli megrendelése alapján és műszaki ellenőrzése mellett végzi.
A teljesítés igazolása Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztályának feladata, mely igazolást a Szolgáltató a Polgármesteri Hivatal fele kibocsátott számla mellé csatol.


2. 5. Ingatlankezelés: TEÁOR: 70.20
70.32
2.5.1. A feladat meghatározása

Önkormányzati ingatlanok – lakások, garázsok, egyéb ingatlanok – műszaki fenn-
tartása, ingatlankezelési feladatok ellátása

2.5.2. A feladat megrendelése, díjazása

A Szolgáltató a feladat elvégzését 13/2006 (IV.20), 26/2004 (X.01) számú Önkormányzati Rendelet alapján végzi külön megrendelés nélkül.
A Szolgáltató minden év március 31-ig az ingatlankezelő éves költségvetés tervezetét, illetve az azt megelőző év ingatlankezelési beszámolóját a Képviselő-testület elé terjeszti véleményezésre és jóváhagyásra. A Szolgáltató az ingatlankezelés során felmerült költségeit az ingatlan bérbeadás bevételéből fedezi.


2. 6. Város köztéri berendezéseinek felújítása, karbantartása

2.6.1. Feladat meghatározása

A város közterein elhelyezett berendezések – hulladékgyűjtők, padok, információs táblák, oszlopok, stb. – folyamatos szükség szerinti karbantartása, felújítása, illetve pótlása

2.6.2. A munka megrendelése és díjazása

A feladatot a Szolgáltató folyamatosan a rendeltetésszerű használhatóság követelményeinek megfelelően, valamint a Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztályának írásbeli megrendelése alapján (a megrendelés mellé csatolt közterület felügyelő írásbeli feljegyzései szerint) végzi, illetve a Szolgáltató minden év március 31.-ig éves köztéri berendezés karbantartási tervet és jegyzéket készít, amely elkészítésénél figyelembe veszi a Képviselő-testület által jóváhagyott éves költségeket. Az elkészített tervezetet és jegyzéket a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály által javasoltan véleményezésre az illetékes Városfejlesztési, Környezetvédelmi, és Vagyonügyi Bizottság elé terjeszti. Feladatait a továbbiakban a jóváhagyott tervezet szerinti ütemezésben végzi. Az elvégzett feladatokról a tárgyhót követő 10.-ig napig tételes listát bocsát a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály részére, aki ez alapján ellenőrzi és igazolja az elvégzett munkákat. A Szolgáltató a teljesítési igazolást Polgármesteri Hivatal felé kibocsátott számla mellé csatolja. Az elvégzett feladatokról havonkénti bontásban a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály részére jelentést készít, amely alapján az osztály ellenőrzi az elvégzett munkákat és igazolja azok teljesítését.


2.7. Fizető parkoló üzemeltetése, fenntartása TEÁOR: 63.21

2.7.1. A feladat meghatározása

A fizető parkoló üzemeltetését a Szolgáltató 5/2001 (IV.01) számú többször módosított Önkormányzati rendelet szerint végzi.


2.8. A város zöldterületeinek fenntartása, virágosítás TEÁOR: 01.41

2.8.1. A feladat meghatározása

A város intenzíven, és külterjesen művelt zöldterületeinek folyamatos karbantartása, ápolása, illetve a város köztereinek virágosítása, díszítése.

2.8.2. A feladat megrendelése, díjazása

A Szolgáltató minden év március 31.-ig éves parkfenntartási tervet és jegyzéket készít, amely elkészítésénél figyelembe veszi a művelt területek nagyságát, valamint a Képviselő-testület által jóváhagyott éves költségeket. Az elkészített tervezetet és jegyzéket a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály által javasoltan véleményezésre az illetékes Városfejlesztési, Környezetvédelmi, és Vagyonügyi Bizottság elé terjeszti. Feladatait a továbbiakban a jóváhagyott tervezet szerinti ütemezésben végzi. Az elvégzett feladatokról a tárgyhót követő 10.-ig napig tételes listát bocsát a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály részére, aki ez alapján ellenőrzi és igazolja az elvégzett munkákat. A Szolgáltató az igazolást Polgármesteri Hivatal felé kibocsátott számla mellé csatolja. Az elvégzett feladatokról havonkénti bontásban a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály részére jelentést készít, amely alapján az osztály ellenőrzi az elvégzett munkákat és igazolja azok teljesítését.


2.9. A városi piac üzemeltetése TEÁOR: 52.62

2.9.1. A feladat meghatározása

A városi piac működtetése 17/2005. (V. 9.). számú önkormányzati rendelet, valamint a Szolgáltató által elkészített piacrend és HACCP alapján. A Városüzemeltetési Kht. ezt a feladatot bérbeadás útján idegen vállalkozó megbízásával is elláthatja.

2.9.2. A munka megrendelése és díjazása.

Az üzemeltetést a Szolgáltató a hivatkozott rendelet illetve szabályzatok alapján folyamatosan külön megrendelés nélkül végzi. Az üzemeltetés költségeit a működtetés bevételeiből fedezi. Fejlesztési, beruházási tevékenységet csak a Képviselő-testület engedélye alapján az Önkormányzat által biztosított költségvetés terhére végezhet.



2.10. Gyepmesteri tevékenység TEÁOR: 01.25

2.10.1. A feladat meghatározása

Gyepmesteri tevékenység ellátása a 7/1996.(IX.l.) számú önkormányzati rendelet alapján.

2.10.2. A feladat megrendelése és díjazása

A Szolgáltató a feladatot külön megrendelés nélkül a hivatkozott rendelet szerint végzi. A szolgáltatás költségeiről és bevételeiről a Pénzügyi Osztály felé tételes elszámolt készít. A szolgáltatás díjaként a bevételek és kiadások különbözetét téríti a Polgármesteri Hivatal. Az elszámolás félévente történik. A Szolgáltató a feladatot részben vagy egészben más szervezet megbízásával is teljesítheti.


2.11. Önkormányzati belterületi, külterületi, üdülőterületi utak javítása, karbantartása TEÁOR: 45.23
2.11.1. A feladat meghatározása

Az Önkormányzat kezelésében lévő belterületi, üdülőterületi és külterületi utak, járdák, közterületek szükség szerinti illetve a pénzügyi lehetőség szerinti folyamatos karbantartása a hozzátartozó műtárgyakkal (víznyelők, átereszek, csapadékcsatornák, folyókák) együtt.

2.11.2. A feladat megrendelése, díjazása

A Szolgáltató a tervezett karbantartási feladatokról a költségvetési koncepcióban biztosított éves pénzügyi keret figyelembe vételével karbantartási tervet és jegyzéket készít, melyet a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály által javasoltan véleményezésre és jóváhagyásra a Városfejlesztési, Környezetvédelmi, Vagyonügyi Bizottság elé terjeszt. A tervezetben a Szolgáltató az éves költségvetés 20 %-ának mértékéig tartalék keretet képez. A feladatot ezután folyamatosan és szükség szerint a tervezetet figyelembe véve, illetve a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály írásbeli megrendelése alapján végzi. Az elvégzett feladatokról havonkénti bontásban a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály részére jelentést készít, amely alapján az osztály ellenőrzi az elvégzett munkákat és igazolja azok teljesítését.


2.12. Nyilvános WC üzemeltetés TEÁOR: 74.84

2.12.1. A feladat meghatározása

A város közterületein található nyilvános WC üzemeltetése az alábbiak szerint:
- Piaci nyilvános WC Kőszeg, Kossuth L. u. 3. üzemeltetése egész évben piac napokon 6.00 – 14.00 között. Használata díjtalan.
- Károly Róbert téri (2007. április 30-ig tervezett telepítés) üzemeltetés: egész évben 0-24 óra időtartamban, a Városüzemeltető Kht. a feladatot bérbeadás útján idegen vállalkozó megbízásával is elláthatja.
- Liszt F. u. Buszpályaudvar Üzemeltetése: egész évben 0-24 órás időtartamban, térítésmentesen, megbízásos jogviszonyban üzemeltetve.

2.12.2. Feladat megrendelése, díjazása

A Szolgáltató nyilvános WC üzemeltetését külön megrendelés nélkül, folyamatosan végzi. Az üzemeltetés, karbantartás költségeit az üzemeltetés során képződő bevételből fedezi illetve szükség szerint az ingatlankezelő bevételéből pótolja.



3. A szolgáltatás feltételeinek biztosítása

3.1. Az Megbízó által a Szolgáltató részére biztosított, feladat ellátáshoz szükséges ingatlanok, gépek, eszközök


- Ingatlanok: - Kőszeg-hegyaljai Regionális Hulladéklerakó
- Hulladékudvar
- Komposztáló telep
- Szelektív hulladékgyűjtési rendszer
- Telephelyi garázsok
- Telephelyi műhelyek
- Telephelyi nyitott színek
- Telephelyi kertészeti műhely és raktár
- Telephelyi önkormányzati tulajdonú szabad területek
• volt kertészeti telep
• Alsó krt-i telephely törmeléktároló
• Alsó krt-i építési törmeléktároló

- Gépek, berendezések: - MERCEDES kukás autó
- LIAZ kukás autó
- SCARAB seprőgép
- MULTICAR M-25
- Műhelyi, fel nem sorolt telephelyi eszközök
- Raktárkészlet
- Irodai készletek, irodabútorok
- MITSUBISHI terepjáró szolgálati gépkocsi

Az itt felsorolt gépeket, eszközöket a Megbízó térítésmentesen biztosítja Szolgáltató részére.

3.2. A Szolgáltató kötelezettségei az átvett létesítményekkel, gépekkel és eszközökkel kapcsolatban.

- A Szolgáltató kötelezettséget vállal a gépek, eszközök, létesítmények rendeltetésszerű használatára, azok műszaki állapotának jókarban tartására.
- Évente pénzügyi lehetőségéhez képest fejlesztési alapot képez, melyet a gépek és eszközök pótlására vagy pályázati saját erőként használ fel. Az üzemeltetés során feleslegessé vált gépek, eszközök hasznosítására – értékhatártól függően – javaslatot tesz a Városfejlesztési, Vagyonügyi és Környezetvédelmi Bizottság felé. A gépek, eszközök értékesítéséből származó bevételeket a Képviselő-testület jóváhagyásával fejlesztési célokra fordíthatja.



4. Egyéb kötelezettségek:

A Szolgáltató a működése során folyamatos kapcsolatot tart a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztállyal a felmerülő problémák megoldása érdekében együttműködik a tevékenység során keletkezett önkormányzati kötelezettségek megoldása érdekében.







5. A közszolgáltatási szerződés elválaszthatatlan részét képező mellékletei:

- Kőszeg Város tárgyi évi költségvetési rendeletének Városüzemeltetési Kht. felé fizetendő közszolgáltatási díjaira vonatkozó melléklete.
- Kőszeg Város Képviselő-testülete által elfogadott közszolgáltatási díjtáblázata.
/ érvényes tárgyi év április 1.-től tárgyi évet követő év március 31.-ig /
- Kőszeg Város Képviselő-testülete által elfogadott ingatlankezelő éves költségvetés tervezete és jegyzéke, illetve az azt megelőző év ingatlankezelési beszámolója.
- Kőszeg Város Képviselő-testülete által elfogadott parkfenntartási terv és jegyzék.
/ érvényes tárgyi év április 1.-től tárgyi évet követő év március 31.-ig /
- Kőszeg Város képviselő-testülete által elfogadott útkarbantartási terv és jegyzék.
/ érvényes tárgyi év április 1.-től tárgyi évet követő év március 31.-ig /
- Kőszeg Város képviselő-testülete által elfogadott köztéri berendezés karbantartási terv és jegyzék.
/ érvényes tárgyi év április 1.-től tárgyi évet követő év március 31.-ig /



Kőszeg. 2007-03-01

……………………………………… ……………………………………
Kőszeg Város Önkormányzata Kőszegi Városüzemeltetési és
Kommunális Szolgáltató KHT.