2007. Február 15., Csütörtök, 17:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A szociális szolgáltatás tervezési koncepció felülvizsgálata
2. - Helyi értékvédelmi rendelet
4.a - A KSE 2006. évi beszámolója
4.b - A KSE szerződésének módosítása
5. - Az uszoda támogatási szerződésének módosítása
6. - A civil szervezeteknek adott támogatás elszámolása
7.a - A Városüzemeltetési Kht-val kötött megállapodás felülvizsgálata
7.b - A Városüzemeltetési Kht-nál készült vizsgálatról jelentés
8. - Jelentés a 2006. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról és a 2007. évi
9. - A Polgármesteri Hivatal átvilágításáról szóló jelentés
10. - Intézmények bérbeadási szabályzatának felülvizsgálata
11. - A pártok és más szervezetek helyiséghasználata
12. - A volt kórház területének hasznosítása
13. - Közlekedési táblák kihelyezése a belvárosban
14. - Várkör 39. alatti nyilvános WC határozatának visszavonása
15. - Jurisics tér 7. épület hasznosítása
16. - A volt posztógyár értékesítése
9. napirendi pont:
A Polgármesteri Hivatal átvilágításáról szóló jelentés

KŐSZEG VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK
KÉPVISELŐ-TESTÜLETE

JELENTÉS

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2006. december 19-i ülésén felkérte a Pénzügyi, Jogi és Igazgatási Bizottságot a Polgármesteri Hivatal átvilágítására. A vizsgálat kiterjedt a Polgármesteri Hivatal működésére, különös tekintettel a megtakarításokra. Mindezek figyelembevételével 2007. január 4-én és 11-én bizottsági ülésen került sor a Polgármesteri Hivatal átvilágításának megbeszélésére, a feladatok meghatározására és végrehajtására. Az összegező jelentés-tervezete 2007. január 23-án bizottsági ülésen tárgyaltuk meg, amelyet a 2007. február 13-i képviselő-testületi ülésre készítünk elő.
A hivatal rövid bemutatása: A polgármesteri hivatal kettős feladatot lát el. Egyrészről előkészíti és végrehajtja a képviselő-testület által hozott döntéseket (határozatokat és rendelteket), másrészről ellátja az államigazgatási feladatokat.
Tevékenységük kiterjed a kistérség területére (építési-, gyámügyek), ill. országosan bárki igénybe veheti az okmányiroda szolgáltatásait. A mintegy 51,5 fő köztisztviselő célja és feladata a gyors és törvényes ügyintézés biztosítása, városüzemeltetési és városfejlesztési feladatok képviselő-testület által meghatározottak szerinti végrehajtása. A továbbiakban olyan kiemelt területekkel foglalkozunk, ahol a leginkább valószínűsíthető a pénzügyi megtakarítás.

1. A közszolgálati jogviszony létesítésének, és az illetmény megállapításának vizsgálata:
- A vizsgált időszakban a kinevezett köztisztviselők esetében az általános alkalmazási feltételek érvényesültek. /iskolai végzettség, erkölcsi bizonyítvány/
- Munkaköri leírás minden köztisztviselőre készült, amelyek részletesen tartalmazzák az ellátandó feladatokat.
- A Ktv. 44/A. §-ban foglaltakkal összhangban – körzetközponti feladatot ellátó önkormányzatként – a középiskolai végzettséggel rendelkező köztisztviselők számára 10%, a felsőfokúak számára 30% illetménykiegészítést állapítottak meg. Az illetménykiegészítés rendeleti szabályozása megtörtént és egységesen biztosították valamennyi érintett számára. A jegyző részére nem állapítottak meg rendszeres, az illetményen felüli juttatást.
Megállapítás: a közszolgálati jogviszony létesítésére az illetmények megállapítására vonatkozó szabályokat a polgármesteri hivatal betartja. Ezt támasztja alá a Vas Megyei Közigazgatási Hivatal 2006. szeptember 18-i jegyzőkönyve.
A rendelkezésre álló szervezési diagramm szerint ma a PH-ban minden álláshely betöltött, ill. a többletfeladatok ellátása során betöltésre kerül. A hivatalvezetés által beszerzett adatok szerint más, hasonló kisvárosokban ennél 3-10 fővel több a PH létszáma. Azt kérték, hogy a képviselő-testület tekintse át a testületi ülések és bizottsági ülések időpontjait. A szakmai apparátus jelenlegi túlmunkáját csökkenteni lehetne. Ez pénzügyi megtakarítással nem jár, de a szabadidő kiadását mérsékelné és hatékonyabb szervezést eredményezne.
A bizottság szükségesnek tartja a PH feladatának átrendezését úgy, hogy annak eredményeként 3 fő létszám megtakarítás legyen elérhető.

Létszám csökkentésből eredő megtakarítás, annak közterheivel együtt:
10.352.000 forint.
Ebből 2007. évben realizálható: 3.289.000

2. A személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok vizsgálata

Az alapilletményeket, az illetmény kiegészítéseket, a nyelvpótlékokat, és az egyéb kötelező illetménypótlékokat a törvényi előírások szerint állapítják meg.

2006
eFt 2007
eFt 2007. évi költségvetés
Személyi juttatások összesen: 194.176 208.428 213.994
Munkaadókat terhelő járulékok 60.349 62.301 63.877
Kiemelt vizsgálati tételek az alábbiak:
Rendszeres személyi juttatás 140.556 154.212 154.547
Jutalom 6.220 --- 3.000
(adóprémium)
Végkielégítés 1.417 2.200
Külső személyi juttatások /képv./ 28.566 29.196 29.196

Megállapítás: a rendszeres személyi juttatások azért emelkednek 9,7%-al, mert az intézményi takarítási és karbantartási feladatok ide kerülnek átcsoportosításra, illetve körzeti építéshatósági feladatokat kell 2007. július 1-től ellátnunk +0,5 fővel. /Jutalom kifizetését – az önkormányzati rendeletben előírt adóprémium kifizetésén túl - nem tervezzük 2007-ben. Ezt várhatóan központilag szabályozzák, és belép a teljesítmény finanszírozás. Csak a bérmegtakarításban lehet gondolkodni, amely azonban előre nem tervezhető. Végkielégítés várható a létszámleépítés következményeként.
2006. (eFt) 2007. (eFt)
2006. évi jutalom 6.220 3.000
Végkielégítés +1.417 2.200
Összesen 7.637 5.200
Közterhek 2.444 1.664
10.081 6.864
A várható összes megtakarítás: 3.217 eFt

3. Dologi kiadások és egyéb folyó kiadások:
A vizsgálat során tételesen ellenőriztük a 2007. évi tervezett előirányzatokat. Figyeltünk arra, hogy új feladatok is megjelentek, amelyeket az év folyamán kezelni kell. Ennek várható összege 27.965 eFt. Az bizonyosnak látszik, hogy a 2006. évi dologi kiadások 94.036 Ft tényszámai nem finanszírozhatók 2007-ben. Ennek megfelelően az alábbiakat javasoljuk.

Megnevezés 2007. eFt 2007.
koncepció költségvetés
• 2006. évi előirányzat dologi kiadások
és egyéb kiadások 80.430 80.430
• 2007. évi új feladatok 29.965
• +1.205.000 (Víz, gáz, villany, gépkocsi szerviz stb.)
Összesen: 111.600 109.200
(-2.000+áfa
polg.iroda felújítás)

2007-ben a dologi kiadások növelésére a központi költségvetés nem ad forrást. Ezért nem lehet az új feladatokat a 2006. évi tényszámokra építeni. Azt javasoljuk, hogy a 2006. évi eredeti előirányzat 80.340 eFt legyen az alap, amelyhez hozzájöhet a 2007. évi új feladat 27.965 eFt-tal, valamint az egyéb növekmények 1.200 Ft-tal. Így összesen 109.200 eFt kerüljön az ez évi költségvetési rendeletbe.
2007. évi koncepció: 111.600 eFt
2007. évi tervezet: 109.200 eFt
Megtakarítás: 2.400 eFt

4. PH működési bevételek: A vizsgálat során azt állapítottuk meg, hogy a 2007. évi bevételek alátervezettek. A 2006. évi tény 10.863 eFt, 2007. évre 7.800 eFt bevételt terveztek. A 3.063 eFt csökkenés nem elfogadható. AZ intézményekhez hasonlóan legalább 6%-os bevétel növekedést várunk el a PH-tól is.
2006. évi bevétel 10.863 eFt
2007. évi bevétel +1.037 eFt
2007. évi új bevételi előirányzat: 11.900 eFt, amely 4.100 eFt-al magasabb a tervezettnél

5. A bizottság vizsgálata nem terjedt ki a helyi adók és gépjárműadók területére
Év közben az adókat megváltoztatni nem lehet. Ugyanakkor tudjuk azt, hogy a képviselő-testület munkatervében 2007. októberében szerepel az adózás rendjének felülvizsgálata, amely a 2008. évi módosításokra lesz hatással. A bizottság szükségesnek tartja az adóellenőrzés hatékonyságának növelését. A képviselő-testület 2007. évben ezen intézkedés eredményeként a koncepcióban tervezettnél 15 millió forinttal nagyobb adóbevétellel számol /a részleteket alapos elemzőmunkával kidolgoztuk/.

6. A bizottság javasolja egy szakmai vizsgálat elvégzését a Városüzemeltető Kht.-nál: amely a szolgáltatások területére irányulna. A pénzügyi szakembereket adjuk, de szükséges a műszaki és városfejlesztési szakemberek részvétele is. Aggasztónak tartjuk azt, hogy az eredeti előirányzathoz képest /102.498.958 eFt/ a kiadás 20.675.385 eFt-al több volt 2006-ban. Az sem elfogadható, hogy 2006. évi teljesítés 79.947.348 eFt amelyhez még 43.226.995 eFt kell a városnak 2007-ben fizetni. Ez a többlet kötelezettség a koncepcióban nem szerepelt. A munkacsoport vezetője Földesi Zoltán a városfejlesztési, vagyonügyi és környezetvédelmi bizottság elnöke, tagjai: Bobvos Andrásné, Szabó Katalin a pénzügyi bizottság szakértői, Racker Béla képviselő, és Baráth Kornél a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály munkatársa. A vizsgálat teljes anyaga mellékelve
Várható megtakarítás: 18.925 eFt

7. Vizsgáltuk a városi közvilágítás és díszvilágítás költségeit:
A díszvilágítás éves költsége közel 5 millió forint. Jobb és ésszerűbb szabályozással legalább 30% megtakarítható, azaz 1,5 millió forint. /pl. télen ha a jelenlegi 5 órás bekapcsolt állapot helyett 4 óra időtartamban világít, a jelzett megtakarítás elérhető/. A közvilágításra az önkormányzat 2001-ben külön szerződést kötött, amelyet felül kell vizsgálni. Új szabályozással lényeges megtakarítás érhető el /éves költsége 57 millió forint/. A megtakarítás számszerűsítésére a szerződés felülvizsgálat után kerülhet sor.



8. A bizottság vizsgálta az intézményi gépkocsik költségeit
A Jurisics Vár Művelődési Központ, Jurisich Miklós Gimnázium, és Szociális Gondozási Központ gépkocsi üzemeltetési költségeit, amely 3.020.719 eFt /2006. évben. Az a véleményünk, hogy jobb szervezéssel legalább 10%-al csökkenthető 2007-ben az üzemeltetés költsége

9. Ellenőriztük a PH által működtetett vendégszobák költségeit:
2006. évben 104 fő vette igénybe. A bevétel 316.000 Ft, a kiadás 307.212 ft volt, Az a véleményünk, hogy a szakszervezettel és más önkormányzatokkal együttműködve – mivel veszteség nem keletkezik – továbbra is működjön a rendszer.

A VIZSGÁLAT 1-7. PONTJA SZERINT ELÉRHETŐ MEGTAKARÍTÁS

Bevétel növekedés Kiadás csökkentés
Ft Ft
1. Létszámegtakarítás 3.289.000
2. Jutalom és közterhei 3.217.000
3. Dologi kiadások 2.400.000
4. PH bevételei 4.100.000
5. Adóbevétel 15.000.000
6. KHT szolgáltatás 18.925.000
7. Díszvilágítás 1.500.000
Összesen: 19.100.000 29.331.000
BEVÉTEL NÖVEKEDÉS: 19.100.000

KIADÁS CSÖKKENÉS: 29.331.000
ÖSSZES BEVÉTEL + KIADÁS VÁLTOZÁS: 48.431.000

A vizsgálóbizottság a vizsgálat egész tartama alatt korrekt együttműködést tapasztalt a PH ill. a KHT vezetése és munkatársai részéről.

2007. február 5.



Preininger Ferenc
Pénzügyi, Jogi és Igazgatási Bizottság
elnöke


VIZSGÁLATI ÖSSZESÍTŐ


1. KIADÁSCSÖKKENTÉS
Megnevezés Előirányzat 2006. Tény 2006. Koncepció 2007. Javasolt módosítás Tervezet 2007
1. PH létszámcsökkentés 3 fő 201.057 194.176 208.428 213.994
3 fő közterhe 59.075 60.349 62.301 63.877
2. Jutalom 2.828 6.220 -- -3.217 3.000
3. Dologi kiadások
+feladat /27.965/2007
Előirányzat/80.430/2006
Összesen: 108.395 80.430 94.036 111.600 -2.400 109.200
4. KHT szolgáltatás 102.498 122.317 96.700 -18.925 77.775
5. Díszvilágítás 5.000 5.000 5.000 -1.500 3.500
6. Intézményi gk. kölks. 3.020 3.020 3.020 -302 2.700
Összesen: 453.908 485.118 487.049 -26.344 474.046
2. BEVÉTEL NÖVEKEDÉS:
PH működési 8.300 10.863 7.800 +4.100 11.900
Adóbevételek 275.010 298.658 280.125 +15.000 295.090
Összesen: 283.310 309.521 287.925 +19.100 306.990

Kőszeg, 2007. február 5.



Preininger Ferenc
Pénzügyi, Jogi és Igazgatási Bizottság
elnöke





2007. január 23-i pénzügyi bizottsági ülésen a hivatal átvilágítása eredményeként megfogalmazott előzetes határozati javaslatok (kézirat és egyeztetés szerint)

1. Kőszeg Város Képviselő-testület elrendeli a polgármesteri hivatal 2006. december 31-i engedélyezett létszámának 3 fővel történő csökkentését.
Felelős: jegyző
Határidő: a 2007. évi költségvetési rendeletben meghatározottak szerint

2. Kőszeg Város Önkormányzatának 2007. évi költségvetési rendeletében a polgármesteri hivatal 2%-os mértékű jutalmazási előirányzatot nem tervezhet.
Felelős: jegyző
Határidő: az önkormányzat 2007. évi költségvetési rendelete elfogadásának időpontja

3. A polgármesteri hivatal dologi és egyéb folyó kiadásai 2007. évi eredeti előirányzataként legfeljebb a 2006. évi eredeti előirányzat (80.430 eFt) és a 2007. évi új feladatok előirányzatának (27.565 eFt) valamint az egyéb más meglévő feladatok növekményeivel együttes összege tervezhető.
Felelős: jegyző
Határidő: az önkormányzat 2007. évi költségvetési rendelete elfogadásának időpontja

4. Kőszeg Város Képviselő-testülete a polgármesteri hivatal 2007. évi működési bevételi előirányzatát 11.900 eFt összegben állapítja meg.
Felelős: jegyző
Határidő: az önkormányzat 2007. évi költségvetési rendelete elfogadásának időpontja

5. Kőszeg Város Képviselő-testület a helyi adóbevétel 2007. évi előirányzataként a 2007. évi költségvetési koncepcióban előirányzottnak 15.000 eFt-tal növelt összegét határozza meg.
Felelős: jegyző
Határidő: az önkormányzat 2007. évi költségvetési rendelete elfogadásának időpontja

6. Kőszeg Város Képviselő-testület felkéri a Pénzügyi, Jogi és Igazgatási Bizottság javaslata alapján a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht-val kötött közszolgáltatási szerződés tartalmának, valamint a 2007. évre áthúzódó követelések okainak kivizsgálására létrejött munkacsoport tagjait (Földesi Zoltán, Racker Béla, Bobvos Andrásné, Szabó Katalin, Baráth Kornél), hogy a vizsgálatról szóló jelentést legkésőbb 2007. február 8-ig készítsék el.
Felelős: Preininger Ferenc
Határidő: 2007. február 8.

7. Kőszeg Város Képviselő-testülete elrendeli a
- díszvilágítás üzemeltetési gyakorlatának módosítását úgy, hogy annak eredményeként a 2007. évi üzemeltetési kiadások 30%-kal, legalább 1.5 00 eFt-al csökkenjenek,
- közvilágítási rendszer korszerűsítésekor a szolgáltatóval 2002. évben kötött megállapodás szakmai és pénzügyi szempontból történő felülvizsgálatát, különös tekintettel az időarányos teljesítés mértékér,
- vizsgálat lezárását követően a megtakarítási lehetőségek számbavételét, illetve azok számszerűsítését.
Felelős: polgármester
Határidő: az önkormányzat 2007. évi költségvetési rendelete elfogadásának időpontja

8. Kőszeg Város Képviselő-testülete elrendeli az intézmények használatában lévő gépkocsik takarékosabb üzemeltetését úgy, hogy azok 2007. évi kiadási előirányzatai nem haladhatják meg a 2006. évi teljesítés összegének 90 %-át.
Felelős: intézményvezetők
Határidő: az önkormányzat 2007. évi költségvetési rendelete elfogadásának időpontja