2007. Február 14., Szerda, 16:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A tűzoltóság elhelyezése és jövője
2. - Helyi értékvédelmi rendelet
3. - A város vagyongazdálkodási koncepciójának kialakítása
4.a - A Kőszegi Városüzemeltető Kht-val kötött megállapodás felülvizsgálata
4.b - A Kőszegi Városüzemeltető Kht-nál készült vizsgálatról jelentés
5. - A Csónakázó tó haszonbérleti szerződése és a zsilipkezelés megoldása
6. - A pártok és más szervezetek helyiséghasználata
7. - A volt kórház területének hasznosítása
8. - Horváth Árpád (Rákóczi F. 91.) lakáscsere kérelme
9. - A Borsmonostori utcában jelzőtábla kihelyezése
10. - Várkör 39. alatti nyilvános WC határozatának visszavonása
11. - A Jurisics tér 7. alatti épület hasznosítása
12. - A volt posztógyár értékesítése
3. napirendi pont:
A város vagyongazdálkodási koncepciójának kialakítása

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2007. február 27-i ülésének
….. napirendi pontjához





Tisztelt Képviselő-testület!

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2007. évi munkaterve tartalmazza a város vagyongazdálkodási koncepciójának kialakítását.
A Szociális valamint a Városfejlesztési Osztály, Földesi Zoltán bizottsági elnök és Kovács István a KHT. ügyvezető igazgatója egyeztető tárgyalást folytatott, amelyen a lakások tekintetében a következő szempontok szerinti csoportosítás született meg.
1. Az önkormányzati bérlakások 3 csoportba kerültek felosztásra a mellékletek alapján:

• Az eladásra javasolt lakások listájában azok a bérlakások szerepelnek, amely esetén az adott épületben csak 1-2 db önkormányzati (vagy jelentős kisebbségi tulajdon van), továbbá azok a lakások, amelyeket a kezelő környezeti, magas felújítási vagy egyedi körülmények alapján javasol, ide sorolandó még a műemléki környezetben lévő ingatlanok, amelynek felújítása jelentős költségekkel jár.

• Az eladásra nem javasolt lakások listájában azok az ingatlanok vannak felsorolva, amelyek értékesítése nem célszerű, mert állapotuk jó, magas bérleti díjbevételt hoznak és kevés ráfordítást igényelnek, eladásuk kritikus szint alá csökkentené a lakásállományt és veszélyeztetné az önkormányzati feladatellátást, illetve ide tartoznak azok is, amelyek jogszabályi rendelkezések miatt nem idegeníthetők el (pályázati források felhasználásával épültek).

• Egyedi döntés alapján eladásra javasolt lakások értékesítése városi szempontokat nem sért, az értékesítésére jogosult fórum várospolitikai, szociális, illetve egyéb szempontok szerint egyedi döntés alapján értékesíthet.

2. A garázsok tekintetében két csoport került meghatározásra, az értékesíthető, illetve nem értékesíthetők garázsokra. Az eladásra nem javasoltak között azok kerültek felsorolásra, amelyek eladása későbbi városrendezési célokat sérthet, vagy az adott terület sorsa bizonytalan.

3. Az önkormányzati tulajdonú nem lakás funkciójú épületek, ingatlanok (üzletek, irodák, műhelyek, raktárak) esetében szintén 3 kategória javasolt.

• Az eladásra javasolt ingatlanok, melyek műszaki állapota rossz, hosszú ideje hasznosítatlanok és csak alacsony bérleti díjért hasznosíthatók.

• Egyedi elbírálás alapján értékesíthetők közé tartoznak azok az ingatlanok, amelyek állapota szintén nem megfelelő, de eladásuk későbbi várospolitikai, városrendezési döntéseket akadályozna.

• Eladásra nem javasolt ingatlanok kategóriájába tartoznak a jó állapotú, magas hozamú, frissen felújított, bérbeszámítással terhelt ingatlanok, amelyek várospolitikai szempontból hasznosak. Értékesítésük jelentős vagyonvesztéshez vezet és az eladásból befolyó összeg nem arányos a bérbevételből származó hosszú távú jövedelmekkel.

4. Zártkertek, üdülő övezeti területek, mezőgazdasági területek, építési telkek mind egyedi elbírálás alapján kerülnének értékesítésre. A bérleti díjuk nagyon alacsony évi 4-5 ezer Ft, amely a terület értékétől jelentősen elmarad.

A Kőszeg, Liszt F. u. 30. sz. alatt található 8 db önkormányzati bérlakásból 2 már megüresedett a maradék 6 felszabadítása a Kht. feladata, a lakók mielőbbi elhelyezése más bérlakásokban azért indokolt, mert a Tűzoltóság számára -a fenti ingatlanba történő átköltözést követően - pályázati lehetőség nyílik. Továbbá az átköltözéssel a felszabaduló régi tűzoltóság épülete és a piac hasznosítható.

Felmerült még a Posztógyár területének rövid időn belüli hasznosítása, amely jelentős vagyonbevételt eredményezne. Javasolt a terület oly módon történő értékesítése, amely során az önkormányzat beleavatkozhat a hasznosítás módjába.

Építési telkek hiányában szorgalmazni kell a Rendezési Terv szerint erre alkalmas területek feltárását. A Gábor Áron utcai telkek tekintetében a gázszolgáltató nyilatkozata még nem került benyújtásra, amennyiben ez megküldésre kerül, úgy felgyorsítható a terület értékesítése. Az V. ütem esetében szorgalmazni kell a közműszolgáltatókkal az együttműködést.

Az úszótelkek értékesítésére vonatkozóan már korábban határozat született, ezek értékesítése csak a társasházak ilyen irányú szándéka alapján indulhat meg, mivel a szabályozási terv és telekosztás elkészíttetése a társasházakat terheli. Az úszótelkek tekintetében szükséges megvizsgálni az esetleges más módon történő hasznosítást, mint például garázsok építése, üzletek, egyéb célok. Javasolt a városképbe nem illő fa felépítményű bodegák és a hozzájuk tartozó terület hasznosítási módjának felülvizsgálata. Határidő: júniusi ülés Felelős: Földesi Zoltán

A többségi tulajdonú önkormányzati épületek közös helyiségei, amelyek a lakásfunkcióhoz nem szükségesek (padlástér, pince) és jelenleg kihasználatlanok, társasházi közgyűlést követően eladhatók, a közgyűlések lefolytatásának határideje: 2007. június, Felelős: Városüzemeltető Kht. ügyvezető igazgatója.

A Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht. telephelyeinek egy helyre történő telepítésére az ügyvezető dolgozzon ki alternatívákat, amelyre önkormányzati pénz nem használható fel. Szükséges mindenképpen a pazarló működtetés megszüntetése. Határidő: júniusi testületi ülés, Felelős: KHT ügyvezető igazgatója

A Városüzemeltető Kht-t ösztönözni kell arra, hogy minél jobban használja ki a vállalkozási lehetőségeit, gépparkját, kapacitását, az így szerezhető többletbevétel csökkentheti a működési költségeket. A gépeiket, berendezéseiket folyamatosan a célnak megfelelően kell karbantartani, kezelni, megújítani.

Szorgalmazni kell a Magyar Állam tulajdonában és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság kezelésében lévő kőszegi ingatlanok minél jobb feltételekkel történő megszerzését.

Az értékbecslések tekintetében fontos, hogy az előterjesztett anyaghoz becsatolt szakvéleményhez mellékelve legyen az ingatlant bemutató fotómelléklet. Továbbá szükséges az értékbecslő és vagyonhasznosító konzultálása a kezelővel. Bármely ingatlan értékesítése csak a fennálló bérleti- és közműdíj tartozás kiegyenlítése után lehetséges.

A vagyonkoncepció folyamatos frissítést igényel a területek feltárásával egyidejűleg, illetve aktualizálandó a Kőszegi Városfejlesztő Kft által benyújtott fejlesztési tervekkel is.


Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a leírtak alapján alakítsa ki véleményét.

Kőszeg, 2007. február 5.


Földesi Zoltán
bizottsági elnök

HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a vagyonkoncepciót elfogadja.

Felelős: Huber László polgármester
Hiv. felelős: Bodovics László Jan osztályvezető
Határidő: azonnal