2007. Február 15., Csütörtök, 17:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A szociális szolgáltatás tervezési koncepció felülvizsgálata
2. - Helyi értékvédelmi rendelet
4.a - A KSE 2006. évi beszámolója
4.b - A KSE szerződésének módosítása
5. - Az uszoda támogatási szerződésének módosítása
6. - A civil szervezeteknek adott támogatás elszámolása
7.a - A Városüzemeltetési Kht-val kötött megállapodás felülvizsgálata
7.b - A Városüzemeltetési Kht-nál készült vizsgálatról jelentés
8. - Jelentés a 2006. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról és a 2007. évi
9. - A Polgármesteri Hivatal átvilágításáról szóló jelentés
10. - Intézmények bérbeadási szabályzatának felülvizsgálata
11. - A pártok és más szervezetek helyiséghasználata
12. - A volt kórház területének hasznosítása
13. - Közlekedési táblák kihelyezése a belvárosban
14. - Várkör 39. alatti nyilvános WC határozatának visszavonása
15. - Jurisics tér 7. épület hasznosítása
16. - A volt posztógyár értékesítése
7.b napirendi pont:
A Városüzemeltetési Kht-nál készült vizsgálatról jelentés

Feljegyzés

A Városüzemeltetési feladatok felülvizsgálatáról




Kőszeg Város Pénzügyi és Jogi Bizottsága által megalakított külön vizsgáló csoport feladatául kapta a városüzemeltetési feladatok áttekintését, különös tekintettel, a 2007 évi költségcsökkentési lehetőségekre, valamint a 2006. évi túllépés okaira.
Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató KHT vezetőjével, a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály képviselőjével, valamint a Városfejlesztési Bizottság elnökével áttekintettük azokat a tevékenységeket, melyeket a Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató KHT az alapító okirat és a városüzemeltetési és kommunális közszolgáltatási szerződés alapján Kőszeg város Önkormányzata számára végzett, illetve végez.

Áttekintve a városüzemeltetési feladatok 2007. évi költségvetési koncepcióban szereplő előirányzatait összességében mintegy 19.425 e Ft előirányzat csökkentést javasolunk az alábbiak szerint:

Település tisztaság, úttisztítás
A feladatot a KHT végzi. Számlázása havonta történik, a Városfejlesztési és Településüzemeltetési Osztály igazolása alapján az éves előirányzat 1/12 része. 2006. évben az 5/2006(I.31.) határozat alapján 3.000 e forinttal magasabb összeg volt a számlázás alapja, mint a költségvetési rendeletben meghatározott előirányzat.
Javaslatunk, a település tisztaság, úttisztításra fordítható előirányzat koncepcióban meghatározotthoz képesti 15 %-os csökkentése. A mérséklés összege 4.000 e Ft-t tesz ki, így közel bázis szinten marad a feladat megoldására tervezett összeg.

Hóeltakarítás, síkosság-mentesítés
A műszaki feladat ellátása szükséglet szerint történik. Számlázás évi két alkalommal átalány díj alapján, teljesítménytől függetlenül.
Javaslatunk, mivel a 2007. év eleje hó- és jégmentes, várhatóan ez jelentős költségmegtakarítást jelent, ezért 4 millió Ft előirányzat csökkenést javasolunk a koncepcióban meghatározottakhoz képest. Megvizsgálásra ajánljuk továbbá a következő évek vonatkozásában a hóeltakarítási, síkosság-mentesítési munkák esetében a tételes elszámolásra való áttérést.

Intézmények műszaki fenntartása, karbantartás
Az előirányzattal egyetértünk, módosításra javaslatunk nincs


Köztéri berendezések karbantartása
Az előirányzott összeg 1.500 e forinttal meghaladja az e címen 2006.évi ténylegesen kifizetett összeget. Az 5.000 e forintos előirányzatot magasnak tartjuk, mivel a város 2006.évben jelentős mennyiségű új köztéri berendezést helyezett ki, melyek karbantartása ily rövid idő alatt nem várható.
Javaslatunk a köztéri berendezések karbantartására javasolt előirányzat 3.000 e Ft-tal való csökkentése.

Utak, hidak karbantartása
Az összeg tervezését indokoltnak tartjuk, a feladatok a testület által jóváhagyott terv alapján történik. A számlák mellett a leigazolt felmérési napló megtalálható.
Csapadékcsatornák, víznyelők tisztítása, karbantartása
Az előirányzat nagyságával egyetértünk, mivel 2006. évi magasabb összeget, a nem tervezett Rajnis utcai hibaelhárítás indokolta, így reálisnak tartjuk a 2007. évi koncepcióban meghatározott összeget.

Intézményi takarítás
A 2007.évi költségvetési koncepció nem tartalmazza a KHT feladatai között az intézményi takarítást, de mivel ennek átszervezése jelenleg folyamatban van, ezért e feladatot is áttekintettük és az alábbiakat tapasztaltuk és javasoljuk:
2005. évben a Kht-hez szervezett takarítási feladatok, nem igazán váltották be a hozzáfűzött reményeket, mivel rendkívül bürokratikus és költségigényes feladattá vált, mindamellett az ellenőrzése is lehetetlen.
Javasoljuk a feladatokat a költség vonzatával együtt az intézményekhez szervezni, hogy a munkák, a költségek, az irányítás, a munkáltatói jogok valamint az ellenőrzés a feladatok felmerülésének helyén, azaz az intézményeknél legyenek.

Parkfenntartás
A munkák számlázása szabályszerűen felmérés és igazolások alapján történik.
Javasoljuk (tekintettel a költségvetés jelenlegi feszített helyzetére), hogy a parkfenntartási munkákat a testület visszafogottabban minimum 25 %-os csökkentéssel hagyja jóvá. A várható megtakarítás e feladaton 7.500 e Ft.

Gyepmesteri tevékenység
2006.évi tényleges kifizetés 951 e Ft volt, nem tartjuk indokoltnak e feladatkörön az előirányzat jelentősebb emelését. Javasoljuk 1 millió Ft összegben jóváhagyni a gyepmesteri tevékenység előirányzatát, a várható megtakarítás a koncepcióban meghatározotthoz képest 500 e Ft .

Összességében a vizsgálódásunk eredményeként megállapítottuk, hogy a tevékenységek bizonylatolása megfelelő, a munkák elvégzését – jellegüknél fogva - ellenőrizni nem tudtuk. Véleményünk szerint azonban kívánni valót hagy maga után a pénzügyi előirányzatok alakulásának követése és a munkák helyszíni ellenőrzése úgy a hivatal, mint a KHT felügyelő bizottsága részéről.

Vizsgálatunk során tett megállapításaink alapján – a pénzügyi javaslaton túl - az alábbiakat ajánljuk elfogadásra:

1. Meg kell vizsgálni a Kht-hoz telepített feladatok – főként a kötelező közszolgáltatások – finanszírozásának azt a módját, hogy a feladat elvégzés költségeit az Önkormányzat nettó módon, átadott pénzeszköz formájában finanszírozza. Így egyrészt éves szinten kb. 15 millió Ft ÁFA megtakarítás érhető el, másrészt elkerülhető az önkormányzati költségvetésben előirányzott költségek túllépése és ezzel az adminisztrációs tevékenységek is csökkenthetők. Mivel a finanszírozhatóság ilyen formája ÁFA szempontjából kérdéses, a Pénzügyi Osztálynak be kell szereznie az APEH erre vonatkozó írásos állásfoglalását.
2. Javasoljuk a takarítási feladatokat a költség vonzatokkal együtt az intézményekhez átszervezni, hogy a munkák, a költségek, az irányítás, a munkáltatói jogok, valamint az ellenőrzés a feladatok felmerülésének helyén, azaz az intézményeknél legyenek. Természetszerűen ezen javaslat vonatkozik az intézményi karbantartókra, kazánfűtőkre és egyéb kisegítő személyzetre is.

3. Meg kell vizsgálni a Kht. azon tevékenységeit, ahol a szolgáltatás biztosítása külső vállalkozó bevonásával eredményesebben történhetne, lehetőséget biztosítva arra, hogy a KHT ezen feladatokat vállalkozók bevonásával működtesse. (piac, gyepmesteri tevékenység, nyilvános WC üzemeltetés).

4. Célszerű lenne a Kht. vállalkozási tevékenységeit erősíteni, a külső megrendelések volumenének növelése és ezáltal KHT gazdaságos működtetésének külső forrás által történő biztosítása érdekében. A Kht. saját bevételeinek növelésével az Önkormányzat finanszírozási feladatai tovább csökkenthetők.

5. Folytatni kell a Kht. által 2006. évben elkezdett, a kintlévőségek behajtására irányuló eljárásokat és következetesen végig kell vinni a lakás és nem lakás célú ingatlanok esetében. Lehetőség szerint értékesíteni kell a behajthatatlan követeléseket. Ehhez módosítani kell azt a testületi határozatot, mely szerint a behajthatatlan követeléseket a Városüzemeltető Kht. kísérelje meg értékesíteni. Meg kell találni a módját annak is, hogy a külföldi parkolási pótdíjak behajtásra kerüljenek. (Jelenleg több mint 4 millió Ft)

6. A bizottság szükségesnek tartja a jelenlegi telephely felülvizsgálatát, az esetleges kiváltását, a feladat ellátásához egy jobban igazodó terület kialakításával. A jelenlegi telephely korszerűtlen épületei, nagy és a korábbi koncepció nélküli értékesítések miatt szétszabdalt területei gazdaságtalan működést eredményeznek.

7. Javasoljuk, hogy minden Önkormányzat által megrendelt feladat a polgármester jóváhagyásával és előzetes pénzügyi fedezet igazolásával történjen.

8. Javasoljuk a munkafolyamatba épített ellenőrzés erősítését, mind az Önkormányzat, mind a KHT részéről.

9. A bizottság indokoltnak tartja az Önkormányzat által, a KHT Felügyelő Bizottságának beszámoltatását az általa végzett munkáról.


Kőszeg, 2007. február 1.


Földesi Zoltán s. k.
a munkacsoport vezetője