2007. Március 13., Kedd, 10:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A házi gyermekorvosokkal kötött megállapodások felülvizsgálata
2. - A lakások bérletéről szóló önkormányzati rendelet módosítása
3. - A szociális igazgatásról szóló önkormányzati rendelet módosítása
4. - Beszámoló a közrendről és a közbiztonságról
5.a - A történelmi belváros gépjármű közlekedésének szabályairól szóló rendelet módosítása
5.b - A parkolás rendjéről szóló önkormányzati rendelet módosítása
6. - Bírósági ülnökök megválasztása
7. - A Kőszegi Sporthorgász Egyesülettel kötött szerződés módosítása
8. - A Borsmonostori utcába közlekedési jelzőtábla kihelyezése
9. - Megüresedett önkormányzati bérlakás további hasznosítása
10. - Új Szervezeti és Működési Szabályzat megalkotása
11. - A Polgármesteri Hivatal működési rendjének elfogadása
12. - A Képviselő-testület 4 éves cselekvési programja
13. - A Szombathelyi TV-vel kötött szerződés felülvizsgálata
14. - A Vas Megyei Regionális Rádióért Közalapítvány megszüntetése
11. napirendi pont:
A Polgármesteri Hivatal működési rendjének elfogadása

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2007. március 27-i ülésének …. napirendi pontjához




Tisztelt Képviselő-testület!

A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 35. § (2) bekezdésének c) pontja szerint a jegyző javaslatára a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé jóváhagyásra a polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódására, munkarendjére és ügyfélfogadási rendjére vonatkozó szabályokat. Ebből is következik, hogy a hivatalra vonatkozó előírások nem a Szervezeti és Működési Szabályzatban kell, hogy szerepeljenek rendeleti szinten, hanem önálló, képviselő-testületi határozattal elfogadott szabályzatban.
A fentieknek megfelelően az SZMSZ-ből kiemelésre kerültek az előterjesztésben szereplő részletek, amelyek aktualizálva lettek a képviselő-testület utóbbi időben hozott döntéseinek megfelelően (az önálló oktatási referensi poszt megszüntetése, a kistérségi főépítészi feladatellátás kialakítása).
A hivatalra vonatkozó szabályokra nézve a fentebb megjelölt törvényhelynek megfelelően Kőszeg Város Jegyzője tett javaslatot. Kérem az előterjesztés megtárgyalását és szíves elfogadását.

Kőszeg, 2007. március 27.

Huber László s.k. Dr. Tóth László s.k.
polgármester jegyző
előterjesztő javaslattevő


HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 35. § (2) bekezdés c) pontjában foglaltak szerint az alábbi szabályzatban határozza meg Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának belső szervezeti tagozódását, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét:

"
SZABÁLYZAT
A POLGÁRMESTERI HIVATAL MŰKÖDÉSI RENDJÉRŐL

1. §

(1) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egységes hivatalt hoz létre Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala elnevezéssel az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.
(2) A polgármesteri hivatal jogi személyiséggel rendelkező, önálló költségvetési szerv.
(3) A polgármesteri hivatal székhelye: Kőszeg, Jurisics tér 8.

2. §

(1) Az egységes polgármesteri hivatal az ellátandó feladatok fajtái és jellege alapján a következő (ügy) osztályokra – mint belső munkaszervezeti egységekre – tagolódik:
- jegyzői iroda,
- hatósági osztály,
- okmányiroda,
- gyámügyi és szociális osztály,
- pénzügyi osztály,
- városfejlesztési és településüzemeltetési osztály.
(2) Az egyes szervezeti egységek élén osztályvezetők állnak. A jegyzői iroda vezetője a jegyző.
(3) A jogtanácsosi feladatok megbízással is elláthatóak. A városi főépítészi feladatokat az önkormányzat a Kőszeg Város és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás útján láttatja el.

3. §

A hivatal működésével kapcsolatos szabályokat a jegyző állapítja meg a közszolgálati szabályzatban. Ez történhet a polgármester által meghatározható szabályokkal egybefoglalt együttes utasítás formájában is. A polgármesteri hivatal egyes szervezeti egységeinek feladatköri jegyzéke a jelen szabályzat mellékletét képezi, amelynek naprakészen tartása a jegyző feladata.

4. §

(1) A polgármester, az alpolgármester, a jegyző és az aljegyző – egymás közötti megállapodás alapján – egymást váltva minden hét szerdáján tartanak ügyfélfogadást. Ennek beosztását előre, legalább negyedéves ütemezésben a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
(2) A hivatal osztályvezetői, és beosztott köztisztviselői a következők szerint tartanak ügyfélfogadást:
hétfő 8 – 12 és 13 – 15.30-ig
szerda 8 – 12 és 13 – 15.30-ig
péntek 8 – 12 óráig.
(3) A többcélú kistérség által alkalmazott főépítész ügyfélfogadást tart minden pénteken 8-12 óráig.

5. §

Jelen szabályzat 2007. április 1. napján lép hatályba.

Melléklet a Polgármesteri Hivatal működési rendjéről szóló szabályzathoz


A POLGÁRMESTERI HIVATAL EGYES SZERVEZETI EGYSÉGEINEK
FELADATKÖRI JEGYZÉKE


1. Jegyzői iroda
- képviselő-testületi, bizottsági, kisebbségi önkormányzati ülésekkel összefüggő szervezőmunka;
- képviselő-testületi, bizottsági és kisebbségi önkormányzati ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetése, nyilvántartása, kezelése;
- magasabb vezetők munkájának segítése;
- hivatali személyzeti ügyek intézése;
- intézményvezetők személyzeti és munkáltatói ügyei;
- hivatali informatika;
- hivatali működéssel kapcsolatos gazdálkodási és gondnoksági feladatok;
- ügyiratkezelés (iktatás, irattározás);
- hivatali leírói és postázási feladatok;
- lakossági kapcsolatok szervezése;
- be nem sorolható egyéb törzskari feladatok (pl. címerhasználat engedélyezése);
- testvérvárosi és külkapcsolatok szervezése;
- Európai Uniós ügyek intézése, pályázatok figyelése és készítése;
- civil kapcsolatok bonyolítása;
- oktatási-nevelési, közművelődési intézmények fenntartói feladatainak előkészítése, végrehajtása;
- oktatási-nevelési, közművelődési intézmények vezetői pályázatainak előkészítése;
- városi sport ügyek bonyolítása;
- jegyzői hatáskörbe tartozó oktatás-igazgatási ügyek intézése;
- ifjúságpolitikai feladatok előkészítése, végrehajtása;
- reprezentációs feladatok ellátása;
- választással, népszavazással, népi kezdeményezéssel kapcsolatos szervezési és jogi feladatok;
- a hivatali tűz- és munkavédelmi feladatok ellátása;
- az intézmények tűz- és munkavédelmi feladatainak koordinálása;
- helyi sajtóval kapcsolatos ügyintézés;
- helyi kitüntetésekkel és elismerő címekkel kapcsolatos ügyintézés;
- hivatalos honlap önkormányzati részének szerkesztése;
- védelmi igazgatási feladatok ellátása;
- belső ellenőrzési feladatok ellátása;
- hivatali gondnoksági feladatok ellátása;
- hivatali gépjármű üzemeltetése;
- pénzügyi bizottság jegyzőkönyvvezetése;
- európai uniós, valamint humán szakterületű hazai pályázatok figyelése, elkészítése.



2. Hatósági osztály
- anyakönyvi feladatok;
- hagyatéki ügyek;
- szabálysértés;
- birtokvédelmi ügyek;
- tűzvédelmi hatósági ügyek;
- temetők, piacok, vásárok törvényességi ellenőrzése;
- kereskedelmi ügyek;
- játéktermek üzemeltetéséhez való hozzájárulás;
- magánszálláshelyekkel összefüggő ügyek;
- állattartás, ebtartás;
- szakfordítás és tolmácsigazolványok kiadása, nyilvántartása;
- helyi adók, gépjárműadó, luxusadó hatósági feladatai;
- helyi, körzeti és átvett építéshatósági ügyek intézése;
- telep-engedélyezés;
- környezetvédelmi hatósági ügyek;
- behajtási- várakozási engedélyek kiadása;
- lakáscélú állami támogatásokkal kapcsolatos jegyzői hatáskörű ügyek;
- vadászterületek haszonbérleti feladatai.



3. Gyámügyi és szociális osztály
- gyámhivatali feladatok;
- jegyzői hatáskörbe tartozó gyámhatósági ügyek;
- önkormányzati és jegyzői hatáskörbe tartozó szociális igazgatási feladatok;
- lakásügyek (bérlakások, lakástámogatások);
- egészségügyi alapellátással összefüggő ügyek;
- szociális jellegű közalapítványok ügyei;
- szociális intézmények törvényességi ellenőrzése;
- szociális intézmények működésének engedélyezése (helyi és kizárás miatt átvettek);
- szociális intézmények vezetői pályázatának előkészítése;
- hadigondozási ügyek;
- kárpótlási, jóvátételi ügyek;
- szociális és egészségügyi bizottság jegyzőkönyvvezetése.



4. Városfejlesztési és településüzemeltetési osztály
- a beruházások előkészítése, lebonyolítása;
- tervkészíttetés;
- önkormányzati vagyongazdálkodás;
- hulladékgazdálkodás;
- beruházási célú pályázatok figyelése, elkészítése;
- utak, hidak, járdák, közművek kezelői feladatai;
- közvilágítási ügyek;
- forgalomszabályozási, közlekedéshatósági feladatok;
- vízgazdálkodás;
- külföldiek ingatlanszerzési ügyei;
- városrehabilitációs kölcsönök ügyintézése;
- helyi autóbusz-közlekedéssel, távhőszolgáltatással, víz- és csatornadíjakkal kapcsolatos árhatósági feladatok ellátása;
- közterület-használati engedélyek kiadása;
- belterületbe vonással kapcsolatos ügyek;
- önkormányzati telekalakítás;
- vagyonkataszter vezetése;
- kapcsolattartás a Kőszegi Városfejlesztési Kft-vel;
- közbeszerzések bonyolítása;
- önkormányzati vagyonbiztosítási ügyek;
- közterület-felügyelet működtetése;
- városfejlesztési, vagyonügyi és környezetvédelmi bizottság jegyzőkönyvvezetése;
- Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató Kht.-val való szerződéses és megrendeléses településüzemeltetési feladatok elláttatása;
- beruházásokkal, fejlesztésekkel, felújításokkal kapcsolatos pályázatok figyelése, elkészítése;
- önkormányzati halászati joggal összefüggő ügyintézés;
- temető üzemeltetési feladatok ellátása.



5. Pénzügyi osztály (kiskincstárral)
- önkormányzati pénzügyek;
- számvitel;
- költségvetési ügyek;
- önkormányzati kiskincstári feladatok;
- lakossági elszámolások;
- kisebbségi önkormányzatok számviteli és házi pénztári feladatainak ellátása;
- az önkormányzati vagyon nyilvántartása;
- szerződések nyilvántartása;
- pénzügyi bizottság esetenkénti jegyzőkönyvvezetése;
- költségvetéshez kapcsolódó pályázatok figyelése, elkészítése;
- a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzésben való közreműködés;
- pénzügyi jellegű szabályzatok elkészítése és naprakészen tartás.



6. Okmányiroda
- személyazonosító igazolvány kiállítása;
- lakcímigazolvány kiállítása;
- útlevél ügyintézés;
- egyéni vállalkozói igazolványokkal kapcsolatos ügyintézés;
- közlekedésigazgatási (járműigazgatás és vezetői engedély) feladatok ellátása;
- ügyfélkapu regisztráció;
- személyi adatszolgáltatások nyújtása;
- hatósági bizonyítványok kiállítása;
- népesség-nyilvántartás;
- mezőgazdasági ügyek (vadkár, külterületi elővásárlási jogok, kártevők elleni védekezés, méhészet, gyümölcs-ültetvények engedélyezése, stb.);
- választással, népszavazással, népi kezdeményezéssel kapcsolatos nyilvántartási és informatikai feladatok ellátása."

Felelősök a végrehajtásért: Huber László polgármester
Dr. Tóth László jegyző
Határidő: 2007. április 1-től folyamatosan