240/2012. (XII. 13.) képviselő-testületi határozat

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Határozat letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Határozat nyomtatása
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja Bozsok Község Önkormányzatával és Velem Község Önkormányzatával kötendő, közös önkormányzati hivatal létrehozásáról szóló megállapodást, 2013. január 1-i hatállyal.
A képviselő-testület felhatalmazza a Huber László polgármestert a megállapodás aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.

MEGÁLLAPODÁS

KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL LÉTREHOZÁSÁRÓL

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete,
(székhely: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., képviseletében: Huber László polgármester)
Bozsok Község Önkormányzatának Képviselő-testülete,
(székhely: 9727 Bozsok, Rákóczi utca 142., képviseletében: Darabos Béla polgármester),
Velem Község Önkormányzatának Képviselő-testülete,
(székhely: 9726 Velem, Rákóczi utca 73., képviseletében: Horváth Miklós polgármester),
a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 85. §-ának (1) bekezdése alapján – összhangban Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 240/2012. (XII. 13.) önkormányzati határozatában, Bozsok Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 162/2012. (XII. 13.) önkormányzati határozatában, Velem Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 174/2012. (XII. 13.) önkormányzati határozatában kinyilvánított szándékával – 2013. január 1-jei hatállyal határozatlan időtartamra közös önkormányzati hivatalt hoznak létre.

1.1. A közös önkormányzati hivatal hivatalos elnevezése
A közös önkormányzati hivatal elnevezése: Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal

1.2. A közös önkormányzati hivatal székhelye és telephelyei
1.2.1. A közös önkormányzati hivatal székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
1.2.2. A közös önkormányzati hivatal telephelye:
 Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Velemi Kirendeltsége
9726 Velem, Rákóczi utca 73.

2. A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL LÉTREHOZÁSÁRA IRÁNYULÓ ELJÁRÁS, A MEGÁLLAPODÁS MÓDOSÍTÁSÁRA, MEGSZÜNTETÉSÉNEK MÓDJÁRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

2.1. A közös önkormányzati hivatal létrehozása:
2.1.1. A megállapodás létrehozásáról az érintett képviselő-testületek együttes ülésen, minősített szótöbbséggel hozott határozattal döntenek. A döntés az egyes képviselő-testületek át nem ruházható hatáskörébe tartozik.


2.2. A megállapodás módosítása:
2.2.1 A megállapodás módosítását kezdeményezheti a székhely önkormányzat, illetve bármely képviselő-testület a székhely önkormányzat írásbeli megkeresésével.
2.2.2. A székhely önkormányzat köteles a módosítási javaslatot 15 napon belül a résztvevő önkormányzatok felé továbbítani, amennyiben az jelen pontban foglaltaknak megfelel. A módosítási javaslat nem érintheti az 1.1, 1.2.1 pontokat, és nem célozhatja a közös önkormányzati hivatal megjelölt határidőn kívüli megszüntetését. A módosítási javaslatot az önkormányzatok legkésőbb 30 napon belül kötelesek érdemben megtárgyalni, és a döntés meghozataláról 15 napon belül kötelesek értesíteni a többi résztvevő önkormányzatot.

2.3. A közös önkormányzati hivatal megszüntetése esetén irányadó eljárás
2.3.1. A közös önkormányzati hivatal megszüntetésére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 85. § (3) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.
2.3.2. A megszűnő közös önkormányzati hivatal vagyonáról a létrehozó önkormányzatok közösen határoznak. A feladatellátásban a jogutód szervnek át nem adott vagyon az önkormányzatokat a megszűnés évében a hozzájárulás megállapításánál alkalmazott lakosságszám alapján illeti meg.
2.3.3. A megszüntetéséről közös megegyezéssel az érintett képviselő-testületek az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül állapodhatnak meg. Az ennek kezdeményezéséről szóló határozatban (illetőleg az annak mellékletét képező közös megegyezést rögzítő megállapodás-tervezetben) foglaltakat a megállapodást megkötő önkormányzatok képviselő-testületei a határozatról készült jegyzőkönyvi kivonat kézhezvételét követő tizenöt napon belül meg kell, hogy tárgyalják.

3. A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL SZERVEZETI KÉRDÉSEI

3.1. A közös önkormányzati hivatal irányítása
3.1.1. A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal – továbbiakban Hivatal – tekintetében az irányító szervet az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 9. §-a alapján megillető jogok és kötelezettségek Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testületét illetik meg illetve terhelik – az alábbi pontokban részletezett kiegészítésekkel.
3.1.2. A jelen megállapodást megkötő önkormányzatok képviselő-testületei a Hivatal bevételeiről, kiadásairól, engedélyezett létszámáról – a költségvetési rendeletüket tárgyaló képviselő-testületi ülés előtt – együttes testületi ülésen döntenek.
3.1.3. A Hivatal, mint önállóan gazdálkodó és működő költségvetési szerv éves költségvetése Kőszeg Város Önkormányzata költségvetésének részét képezi, melyet a jelen megállapodásban rögzített, a Hivatal működési költségek viselésének arányára és teljesítésének feltételeire vonatkozó rendelkezések figyelembe vételével készül.
3.1.4. A jelen megállapodást megkötő önkormányzatok képviselő-testületei a Hivatal éves költségvetési és szakmai beszámolójáról – a költségvetési zárszámadásukat tárgyaló képviselő-testületi ülés előtt – együttes testületi ülésen döntenek.
3.1.5. A közös önkormányzati hivatal átalakításáról és megszűntetéséről a képviselő-testületek együttes testületi ülés keretében döntenek.

3.2. A közös önkormányzati hivatal vezetése: a jegyző és az aljegyző
3.2.1. A közös önkormányzati hivatalt a jegyző vezeti. A jegyzőt az aljegyző helyettesíti.
3.2.2. A jegyzőt Kőszeg Város Polgármestere nevezi ki Bozsok és Velem polgármestereinek előzetes véleményezési jogának biztosításával.
3.2.3. A jegyző vagy megbízottjaként a kirendeltség-vezető köteles mindegyik képviselő-testület ülésén részt venni és ott a szükséges tájékoztatást megadni.
3.2.4. A jegyző évente beszámol minden képviselő-testületnek a Hivatal munkájáról.

3.2.4. A közös önkormányzati hivatal ügyfélfogadása:
3.2.4.1. A közös önkormányzati hivatal jegyzője és aljegyzője – egymás közötti megállapodás alapján – egymást váltva minden hét szerdáján tartanak ügyfélfogadást. Ennek beosztását előre, legalább negyedéves ütemezésben a Hivatal hirdetőtábláján, valamint Kőszeg Város Önkormányzata hivatalos honlapján közzé kell tenni.
3.2.4.2. A Kőszeg, Jurisics tér 8. és a Velem, Rákóczi u. 73. alatti hivatali helyiségekben közös önkormányzati hivatal osztályvezetői, irodavezetői és beosztott köztisztviselői a következők szerint tartanak ügyfélfogadást:
hétfő 8 – 12-ig
szerda 8 – 12 és 13 – 15.30-ig.

3.2.4.3. A Bozsok, Rákóczi u. 142. alatti Batthyány Ferenc Művelődési és Kultúrotthon önkormányzati/ügyfélfogadásra alkalmas hivatali helyiségében a kirendeltségi iroda vezetője: minden páros héten kedden, 8-11 óráig tart ügyfélfogadást.
3.2.4.4. A jegyző illetve az általa megbízott személy a Velemi Kirendeltségen hétfőn 8-11 óráig, míg a Bozsoki Ügyfélszolgálaton minden páros héten, kedden 8-11 óráig tart ügyfélfogadást.
3.2.4.5. Az anyakönyvvezető a 3.2.4.2. pontban foglalt ügyfélfogadási időn túl, csak a haláleset anyakönyvezése tekintetében minden munkanapon 8-12 és 13-15.30 óra között tart ügyfélfogadást. Az ügyfélfogadás ideje pénteken 8-12 óráig tart.

3.3. A közös önkormányzati hivatal létszáma
3.3.1. A közös önkormányzati hivatal létszáma: 44 fő.

3.4. A közös önkormányzati hivatal felépítése
3.4.1. A közös önkormányzati hivatal Velem községben állandó kirendeltségeket működtet, melyek munkarendje megegyezik a közös önkormányzati hivatal munkarendjével.
3.4.2. A kirendeltségen és az ügyfélszolgálatokon biztosítani szükséges Bozsok és Velem községek közigazgatási területén a polgármester, a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítését, a döntések végrehajtását, különösen:
- szociális és gyermekvédelmi ügyek,
- közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó adminisztráció,
- anyakönyvi, hagyatéki ügyek,
- adóigazgatási ügyek,
- a képviselő-testület tevékenységéhez kapcsolódó adminisztratív teendők.

4. A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL KÖLTSÉGVETÉSÉHEZ VALÓ HOZZÁJÁRULÁS, VALAMINT A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL VAGYONI VISZONYAI

A közös önkormányzati hivatal költségvetéséhez való hozzájárulás
4.1. A Hivatal működési és fenntartási költségeit a képviselő-testületek együttes ülésen határozzák meg. A szerződő képviselő-testületek kijelentik, hogy a Hivatal fenntartásának költségeihez az érdekelt képviselő-testületek az alábbiak szerint járulnak hozzá.
4.2. A Hivatal kiadásai tekintetében a költségek fedezetét elsősorban az állami támogatás biztosítja. Az állami támogatás feletti költségek a megállapodó önkormányzatokat lakosságszám arányában terhelik oly módon, hogy Bozsok és Velem község lakosságszámára eső részéhez: Bozsok Község Önkormányzata 43%-kal, Velem Község Önkormányzata 57%-kal járul hozzá.
4.3. Bozsok és Velem községek Önkormányzatai vállalják, hogy a 4.2. pontban foglalt megállapított, állami normatívák felüli költségek fedezetét saját költségvetésükből minden hónap 10. napjáig átutalják a közös önkormányzati hivatal számlájára.
4.4. Amennyiben a hozzájárulás megfizetésére a 4.3. pontban megadott határidőig nem kerül sor, Kőszeg Város Önkormányzata egy alkalommal tértivevényes fizetési felszólítást bocsáthat ki, melyben 8 napos fizetési határidőt jelöl meg fizetési határidőként. Ezen határidő eredménytelen elmúlása esetén jogosult azonnali beszedési megbízás benyújtására, melyhez szükséges felhatalmazó levelet a megállapodó községi önkormányzatok kötelesek Kőszeg Város Önkormányzata számára biztosítani (1. sz. melléklet).
4.5. A beszedési megbízás sikertelensége esetén Kőszeg Város Önkormányzata jogosult a hátralék teljes összegére vetített késedelmi pótlékot beszámítani, melynek mértéke a megelőző hónap utolsó napján érvényes jegybanki alapkamat kétszerese.

5.1. A közös önkormányzati hivatal vagyoni viszonyai
Ingatlanok használatba adása
5.1.1. A székhelyen és telephelyen a közös önkormányzati hivatali feladatok ellátására használt ingatlanok, ingóságok a közös önkormányzati hivatalt fenntartó önkormányzatok tulajdonában maradnak. Az ingatlanok beruházási és felújítási kötelezettségéről a tulajdonos önkormányzat saját forrásai terhére gondoskodik.
5.1.2.Az ingatlanok esetében a közös önkormányzati hivatalt fenntartó önkormányzatok külön-külön viselik az ingatlan fenntartásával, üzemeltetésével, rezsiköltségekkel: víz, villany, fűtés stb. és karbantartásával kapcsolatos kiadásokat.
5.1.3. A kirendeltségen és az ügyfélszolgálaton 2013. január 1-jétől Bozsok és Velem Községek Önkormányzatai biztosítják a feladat ellátáshoz szükséges eszközöket: számítógépek, egyéb irodai eszközök, fénymásoló, nyomtatók, bútorok stb. Ezt követően a fenti tárgyi eszközök pótlásáról, illetve javíttatásáról, valamint rendeltetésszerű használatuk biztosításáról a közös önkormányzati hivatal gondoskodik.

5.2. A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL MUNKÁJÁNAK NYILVÁNOSSÁGA
5.2.1 A Hivatal működtetése során biztosítani kell az önkormányzati és hivatali munka átláthatóságára, nyilvánosságára vonatkozó jogszabályi előírások betartását.
5.2.2. A közérdekű adatok nyilvánosságának biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásáról a jegyző gondoskodik a közérdekű adatok közzétételi kötelezettségének teljesítéséről szóló szabályzatban foglaltaknak megfelelően.
5.2.3. A kötelezően közzéteendő közérdekű adatok körét nem érintő képviselő-testületi döntések nyilvánosságának biztosítása a jegyző feladata. A jegyző a határozatok nyilvánosságáról a nyilvános ülések jegyzőkönyveinek elérhetővé tételével, a rendeletek nyilvánosságáról kihirdetésükkel gondoskodik az egyes önkormányzatok szervezeti és működési szabályzatainak előírásai szerint.
5.2.4. A közérdekű adatokon túli, nyilvánosságot igénylő, önkormányzati közérdekű információk, közzétételek és hirdetmények nyilvánosságra hozatalával kapcsolatos döntéshozók és felelősök az egyes polgármesterek. Ezen információk nyilvánosságra hozatalának rendje főszabály szerint az egyes önkormányzatok hirdetőtábláján való közzététel; az ezen felül biztosított további közzétételi helyekről (pl. honlap, helyi sajtótermék, egyéb hirdetőtáblák, stb.) az egyes önkormányzatok külön rendelkeznek.

6. ZÁRÓ ÉS ÁTMENETI RENDELKEZÉSEK

6.1. Jelen megállapodásból eredő vitás kérdésekben bármely fél polgármestere jogosult egyeztető tárgyalást összehívni, bármely jelen megállapodást jóváhagyó önkormányzat székhelyére. Az egyeztető tárgyalásról emlékeztető készül, melynek elkészítéséről a tárgyalást összehívó polgármester köteles gondoskodni és köteles azt legkésőbb a tárgyalástól számított öt munkanapon belül mindegyik jelen megállapodást jóváhagyó fél polgármesterének megküldeni.
6.2. Amennyiben az egyeztető tárgyalás eredményre vezetett és ennek alapján jelen megállapodás módosítása szükséges, úgy Kőszeg Város Polgármestere az emlékeztető általa történő kézhezvételét követő harminc napon belül köteles a megállapodás módosításáról készült előterjesztést Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elé terjeszteni, továbbá köteles ugyanezen határidőn belül a közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő önkormányzatok polgármesterei számára megküldeni, akik a kézhezvételt követő tizenöt napon belül kötelesek azt saját képviselő-testületük elé elfogadásra beterjeszteni.
6.3. Felek a vitás kérdés bírói útra terelését megelőzően legalább egy alkalommal kötelesek egyeztetni, a 6.1-6.2. pontokban foglaltak szerint. Amennyiben az egyeztetés összehívására vonatkozó jogával egyik önkormányzat polgármestere sem él a vitás kérdés felmerülésétől számított harminc napon belül, úgy Kőszeg Község Polgármestere köteles az egyeztető tárgyalást Kőszeg Város Önkormányzata székhelyére összehívni.
6.4. Az egyeztetés eredménytelensége esetén felek a jelen megállapodásból eredő jogvita elbírálására kikötik a Kőszegi Városi Bíróság kizárólagos illetékességét.
6.5. A képviselő-testületek megállapodnak abban, hogy amennyiben a jelen megállapodás tartalmát érintő jogszabályok olyan érdemi változásokat tartalmaznak, melyek a Hivatal jelenlegi szabályozás mentén való működőképességét, szabályosságát vagy méltányosságát megkérdőjelezik, akkor a felek a megállapodást haladéktalanul felülvizsgálják.
6.6. Jelen megállapodást annak elolvasását, tartalmának megismerését és megértését követően az önkormányzatok képviselő-testületei képviseletében eljáró polgármesterek a képviselt önkormányzat akaratával mindenben megegyezően, annak nevében helybenhagyólag, saját kezű aláírással látják el.


Bozsok, 2012. december … Velem, 2012. december …


Darabos Béla Horváth Miklós
polgármester polgármester
Bozsok Község Önkormányzata Velem Községi Önkormányzata


Kőszeg, 2012. december …


Huber László
polgármester
Kőszeg Város Önkormányzata



1. sz. melléklet

FELHATALMAZÓ LEVÉL

Alulírott ……………………………………………………………………………….............
(az önkormányzat neve és címe) jelen nyomtatvány aláírásával felhatalmazom a számlavezető
hitelintézetemet, hogy a ………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………..………….-nál
(a hitelintézet neve és címe) vezetett …………………………………………………. számú
számlámat ………………………………………… község/város önkormányzata által benyújtott azonnali beszedési megbízás alapján a ………………………………………számla javára megterhelje.

Kelt: ………………………………………..
……………………………………..
a felhatalmazó önkormányzat cégszerű aláírása

Záradék:
………………………………………………………………………………………….……......
(a hitelintézet neve és címe) mint a Számlatulajdonos hitelintézete tudomásul vesszük, hogy
…………………………………………………………… önkormányzata – mint jogosult – a
………………………………….…………….……………………………………….létrejött
társulási megállapodás alapján felmerülő követelését a Számlatulajdonos számlája terhére
azonnali beszedési megbízással érvényesítheti.
A felhatalmazó kijelenti, hogy más banknál a jelen megállapodás megkötésének időpontjában
nem rendelkezik bankszámlával és egyúttal vállalja, hogy a megadott bankszámla megszüntetéséről, illetve újabb bankszámlák megnyitásáról haladéktalanul értesíti …………………………………………………..önkormányzatát.
A felhatalmazó önkormányzat hitelintézete tudomásul veszi, hogy e nyilatkozat csak
……...… …………………………… önkormányzata tudtával és hozzájárulásával vonható vissza.
Kelt: ………………………………………..
………………………………….…..
Hitelintézet