Londonba a Jurisichból

Az utazást évek óta hagyományosan a szombathelyi Nagy Lajos Gimnáziummal együtt szervezi néhány lelkes angoltanár. Néhány éve a szakmai a szervezést a soproni Jakab Péter vezette Jakab Busreisen utazási iroda végzi. Az együttes szervezőmunka eredményeként ebben az évben 49 diák vághatott neki a több mint 6000 kilométeres útnak a szombathely Nagy Lajos Gimnáziumból, a kőszegi Jurisich Miklós Gimániumból és a soproni Lackner iskolából.
Az utazásnak kőszegi idegenvezetője volt, Póczáné Keresztes Eleonóra személyében.

Április 14-én indult útnak a csapat Auszrtia, Németország érintésével Luxemburgba. Az azonos nevű fővárosban töltöttük az első éjszakát, másnap délelőtt megismerkedtünk Luxemburg néhány nevezetességével és felderítettük a híres katakombákat. Innen indultunk tovább a franciaországi Calais városába, hogy kompra szálljunk és áthajózzunk a La Manch csatornán. Dover fehér sziklái késő délután üdvözölték kis hazánk mindenre elszánt vándorait, akik kissé fáradtan, de annál nagyobb izgalommal várták a híres-hírhedt Bevándorlási Hivatal vizsgálatát. Itt már mindenki „élesben” kipróbálhatta angol tudását miközben válaszolgatott a bevándorlási hivatalnokok kérdéseire.

Este eljött a várva várt pillanat. Megérkeztünk Londonba és találkoztunk azokkal a családokkal, akiknél az elkövetkező egy hétben szállást és ellátást kapunk majd.
Évek óta nem titkolt célja a szervezőknek, hogy az angolul tanulókat ne csak a nyelvvel ismertessük meg, hanem azzal a kultúrával, azokkal az emberekkel is, akik e nyelvet beszélik. Ezért használjuk ki az angolok által oly kedvelt Bed & Breakfast szolgáltatást, vagyis a családoknál való elszállásolást. Íly módon a tanulók bepillantást nyerhetnek egy igazi angol család életébe, mindennapjaiba, megkóstolhatják az angol konyha „remekeit”, beszélgethetnek igazi hús-vér angol anyukákkal, gyerekekkel, nagyikkal – tehát egy kicsit angol módon élhetnek. Ez persze nem mindig egyszerű és élvezetes, de mindenképpen tanulságos és maradandó élmény.

Londoni tartózkodásunk során számos olyan nevezetességet meglátogattunk, amelyekről tanulmányaink során tanulunk – akár angol, akár földrajz vagy esetleg irodalom órán.
Jártunk London legrégebbi várában, a Tower-ben, ahol megtekintettük a felbecsülhetetlen értékű koronázási ékszereket és átsétáltunk a Tower hídon. A Szent Pál székesegyház legtetején meggyőződhettünk arról, hogy ez valóban Európa második legmagasabb kupolája. A British Múzeumban megcsodálhattuk a 2000-ben átadott Nagy Udvart és sétálhattunk a világ egyik legnagyobb múzeumában. Greenwichben álltunk a 0. hosszúsági fokon és képzeletbeli utazást tettünk a Cutty Sark fedélzetén. A Buckingham Palota őrségváltásán több ezer turista társaságában elcsodálkozunk, hogy a katonazenekar ABBA számokat játszott. A St. James Parkban mókusokra vadásztunk, majd a Westminster Apátságban sétálva megpróbáltunk minél több általunk ismert híres ember síremlékére bukkanni. A Whitehall-on végigsétálva megkíréseltünk bekopogni Tony Blair Downing street-i rezidenciájára, ám az amúgy nagyon kedves és barátságos Bobbyk ezúttal távol tartottak bennünket. A hatalmas felújítás alatt álló Trafalgar téren idén már nem etethettük a galambokat a város környezetvédelmi aktivistáinak köszönhetően, viszont a világ egyik leggazdagabb képtárában, a National Gallery-ben kárpótolhattuk magunkat a gyönyörű látvánnyal.
Madame Tussaud viaszfigurái méltán váltak velünk együtt több ezer kíváncsiskodó kedvenceivé. Az idei Live Show – valóságos figurákkal – a rettenetesen ijesztő fogalmát is kimerítette, de egyszer ilyet is látni kell! Sherlock Holmes házában nyomozhattunk, hátha bebizonyosodik, hogy mégsem csak az Doyle fantáziájának szüleménye a híres detektív. A Természettudományi Múzeumban az állatvilág minden egyedéből láthattunk bemutatót és az interaktív kiállításokon lemérhettük tudásunkat az emberi test rejtelmeiről. A Temze parton a London Eye kabinjaiban gyönyörködhettünk London szépségeiben, majd a Covent Garden forgatagában megismerhettük London másik arcát is. Shakespeare korába utazhattunk vissza és szemlélhettük meg az angol drámairodalom óriásának szülőházát Stratford-upon-Avon városkájában, majd Warwick várában élhettük át a középkori Anglia világát. A Windsor kastélyban végigjártuk azokat a szobákat, melyekben II. Erzsébet ad fogadást a Térdszalagrend lovagjainak.

Csodálatos hetet töltöttünk ebben a számunkra kicsit idegen, furcsa, de kétség kívül csodálatos országban. Ezután talán kicsit máshogy szemléljük majd az angol emberekről, épületekről, történelemről, irodalomról szóló történeteket – így, hogy egyszer mindennek mi is részesei lehettünk.
A hazafele vezető út is bővelkedett látnivalóban, hiszen először a belgiumi Gent, majd Brüsszel városában tettünk látogatást.

8 nap, 7 ország, 6000 km és számtalan látnivaló.
Jövőre is útra kel a csapat. Ha van kedved, Te is tarts velünk 2004 tavaszi szünetében!

• Magyar
  • English
  • Deutsch
2000-2021 © Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház
Adatkezelési tájékoztató | Impresszum
A honlap fejlesztése az Európai Unió támogatásával valósult meg „A kőszegi történelmi belváros rehabilitációja és funkcióbővítő megújítása – NYDOP-3.1.1/A-2F-2009-0003” projekt részeként.