Beszámoló a projekt előrehaladásáról

Kőszegi Városmajor környezettudatos rehabilitációja

TOP-2.1.2-15-VS1-2016-00006

2017.06.01-től 2018.05.31-ig

Az adott időszakban sor került a projektmenedzsment szervezet felállítására és a projektmenedzsment tevékenység folyamatos elvégzésére. A feladatokat 2 fő látja el munkaviszony keretében.
2018. január végén elkészült az engedélyezési tervdokumentáció.
Sor került a projekt által érintett megvalósítási helyszínek tulajdonviszonyainak rendezésére ingatlanvásárlás és használati szerződéskötések formájában.
Elkészült az Akcióterületi Terv, valamint a projekt indítási szakaszára vonatkozó kötelezően előírt nyilvánosságot biztosító tevékenységek („B” és „C” típusú projekt táblák elkészítése és kihelyezése, internetes aloldal létrehozása, logók feltöltése, kommunikációs terv elkészítése) is elvégzésre kerültek.
2018.05.30-án az 1. időközi kifizetési igénylés benyújtásra került.

2018.06.01-től 2018.08.15-ig

Az adott időszakban sor került a kiviteli tervek elkészítésére és az építési engedélyezési eljárás lefolytatására, a jogerős építési engedélyek kiadására a TOP-Kőszegi Városmajor projektelemre vonatkozóan.
Az adott időszakban sor került a projektmenedzsment tevékenység folyamatos elvégzésére. A feladatokat továbbra is 2 fő látja el munkaviszony keretében.
Az adott időszakban elindításra került a közbeszerzési eljárás.

2018.08.16-tól 2019.04.30-ig

Az adott időszakban sor került a kiviteli tervek elkészítésére és az építési engedélyezési eljárás lefolytatására, a jogerős építési engedély kiadására a "KRAFT-Várkör I. ütem" felújítására vonatkozóan.
Az adott időszakban sor került a projektmenedzsment tevékenység folyamatos elvégzésére, valamint a közbeszerzési eljárás elindításához szükséges előkészítési munkák lefolytatására.

2019.05.01-től 2019.06.30-ig

A Közbeszerzési Felügyeletért Felelős Helyettes Államtitkárság 2019. január 22-én megküldte a közbeszerzési eljárás megindítására vonatkozó tanúsítványt, ezt követően 2019. január 29-én a közbeszerzési dokumentumok jóváhagyására vonatkozó tanúsítványt is. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő Testülete 2019. március 28-án kelt 61/2019 (III.28) ügyiratszámú határozatában jóváhagyta az eljárást, és az eljárás nyertesének kihirdetését. A KFF a közbeszerzés eredményességét igazoló Záró Tanúsítványt 2019. április 29.-én állította ki. Az ajánlatok elbírálásáról szóló összegzés megküldésének időpontja 2019. május 3. volt, a Vállalkozási Szerződés megkötésére 2019. június 26-án került sor.
Az adott időszakban sor került továbbá a projektmenedzsment tevékenység folyamatos elvégzésére.

2019.07.01-től 2019.10.20-ig

Az adott időszakban sor került a terület-előkészítés és a kivitelezés első ütemének (25%) megvalósítására a TOP-Városmajor projektelemre vonatkozóan.
2019. július 23-án sor került a munkaterület átadására. A 4 db elektronikus építési napló készenlétbe helyezése megtörtént (csapadékcsatorna építés, épület-nyilvános WC kialakítás, útépítés, víz-szennyvíz-csatorna építés). A kivitelezési munkálatok készültségi szintje 2019. október 20-án meghaladta a 25%-ot.
A soft programok megvalósítása megkezdődött, melynek 1. sz. tevékenysége lezajlott a 6 alkalmas „Helyi termék vásárok szervezése” elnevezésű tevékenység lebonyolításával.
Ezen kívül sor került a projektmenedzsment tevékenység és a kötelezően előírt nyilvánosság tevékenység időarányos előrehaladására.

2019. 10. 21. – 2019. 12.05.

Az adott időszakban sor került a kivitelezési munkálatok II. szakaszának (készültségi szint: 50%) megvalósítására, folyamatos műszaki ellenőri tevékenység mellett. Az említett időszakban érintett munkanemek: Városmajori épület átalakítása: síkalapozás, irtás, föld- és sziklamunka, fém-és könnyű épületszerkezeti szerelések, ácsmunka, zsaluzás, állványozás. Emellett elkezdődött a szegélyek és útburkolatok kialakítása (járdák, parkolók). A soft programok esetében megvalósításra került a „Helyi termék vásárok szervezése”. A Platán park tanösvény szakmai anyagának összeállítása megkezdődött.

2019. 12. 06. – 2020. 02. 24.

Az adott időszakban sor került a kivitelezési munkálatok III. szakaszának (készültségi szint: 75%) megvalósítására, folyamatos műszaki ellenőri és projektmenedzsment tevékenység mellett. Az említett időszakban érintett tevékenységek a Városmajori épület átalakítása során - csarnoképület, üzlethelyiségek átalakítása; vakolás és rabicolás, bádogozás, fa- és műanyag szerkezet elhelyezése, üvegezés, szigetelés. Nyilvános WC épület építése, meglévő tárolóépület átalakítása és piaci hulladékudvar kialakítása során érintett tevékenységek: hideg- és melegburkolatok, aljzat előkészítés.

Folytatódott az út és járdaburkolatok kiépítése a Piac környezetben. Elkészült a közvilágítási hálózat, kiépítésre kerültek az új kandelláberek.

2020.02.25. – 2020.04.17.

Az adott időszakban sor került a kivitelezési munkálatok IV. ütemének megvalósítására, folyamatos műszaki ellenőri és projektmenedzsment tevékenység mellett. A műszaki átadás-átvételi eljárás 2020. 04.17-én lezárult. A kivitelezési munkálatok 100%-os készültségének elérése mellett befejeződtek a soft alprogramok is, 3 db időszaki tevékenység megvalósításával. Elkészültek és kihelyezésre kerültek az Óriásplatán körüli tanösvény táblái, sor került Közösségi virágültetésre és Főzőverseny szervezésére is. Az alprogramok a COVID-19 járvány miatti kijárási korlátozás figyelembevételével, a szükséges óvintézkedéseket betartva valósultak meg.

2020. 04.18. – 2020. 06.17.

A közbeszerzési eljárás lefolytatását követően a KRAFT- Várkör projektelemhez kapcsolódóan 2020.02.20-án megtörtént a Vállalkozási szerződéskötés. A munkaterület átadás-átvételi eljárás 2020 márciusában lezajlott, az építési napló megnyitásra került. A kivitelezési munkálatok készültségi szintje 2020. május 4-én meghaladta a 25%-ot. Az említett időszakban érintett projektelemek: útépítés előkészítő alépítményi és földmunkái: aszfalt, beton és kiselemes burkolat bontása; forgalomszabályozás: közúti jelzőtáblák oszlopának bontása, kitáblázás; műtárgyépítés-bontás: víznyelő aknák megszüntetése, visszabontása tükör szintig. A kivitelezés II. szakasza (50%-os készültség) 2020. június 17-én fejeződött be, folyamatos műszaki ellenőri tevékenység mellett. Ebben az időszakban megtörtént a térkő parkoló burkolat fektetése, beton útszegély elemek fektetése, meglévő csapadék csatorna tisztítása, illetve a közvilágítás kiépítésének megkezdése.

2020.06.18. – 2020.08.05.

A kivitelezés 75%-os készültségi szintjét 2020. augusztus 5-én érték el a munkálatok. Adott időszakban egyebek mellett sor került finom tereprendezésre, Terraway burkolat alatti réteg készítésére, térkő burkolat fektetésére, illetve a közvilágítás kiépítésének folytatására.

2020.08.06. – 2020.12.31.

A KRAFT-Várkör projektelemre vonatkozóan a kivitelezési munkálatok IV. szakaszának megvalósítása folyamatos műszaki ellenőri tevékenység mellett megtörtént. A kivitelezés 2020. október 28-án elérte a 100%-os készültségi szintet. A befejező munkálatok elkészültek, megtörtént a munkaterületek helyreállítása. Adott időszakban sor került a projektmenedzsment tevékenység arányos elvégzésére. A nyilvános projektátadó ünnepség a járványhelyzet miatt szükséges óvintézkedéseket betartva megvalósult. A forgalomba helyezési engedélyezési eljárás lezajlott, a forgalomba helyezési engedély 2020. december 21-én érkezett meg.

2021.01.01. - 2021.02.28.

Az adott időszakban befejeződtek a projektmenedzsment tevékenység feladatai. A záráshoz kapcsolódó nyilvánossági feladatok megvalósultak. A projekt záró elszámolási csomag összeállításra került.