Ford Fusion
Fúzióban kicsik és nagyok
Na pipikéim, most jön a haddelhadd! Az első tesztet az ember megírja lendületből, kivagyiságból, ráérésből
de most? Elvárják, hogy jópofát írj, már figyel a szakma is
Mindegy, maradok aki vagyok akkor is, ha nagy maflaságot írok. Ennek van is esélye, hiszen a Fusion kevéssé hasonlítható máshoz, elmossa a hagyományos autó kategóriák közötti határokat. A rendelkezésre álló legjobb alkotóelemek kompromisszumoktól mentes, ötletes összeolvasztása. Végy egy kis erőteljes külső megjelenést, adj hozzá némi magasabbra helyezett vezetési pozíciót és panorámás, teljes körű kilátást, majd keverj hozzá megbízhatóságot, emberközpontú belső kialakítást és kiváló manőverezhetőséget. Az idézőjelek között idézet a Ford marketingjéből. A leírás jó, ezért is plagizálom.
Elsőre tényleg besorolhatatlan. Nem magasított Fiesta, és nem terepes
. Álmos a tekintete és erőteljes a kerékdob. Bájosan kerek a popsi, és brutálisan nagy és széles a kerék. Fusion. Fúzió. Városi kisautó és családi kombi. Ügyvédfeleségnek családi másodautó és lakótelepi luxus szabadidőkocsi. Megengedhetetlen luxus és logikus választás. Ez utóbbi az árra céloz leginkább, hiszen az általunk is kipróbált 1.4i Ambiente ára 2.849 milkó és lehet kérni 4 millerért is egy igazán jól felszerelt TDCi-t. Folyamatosan ez az ambiente, illetve ambivalens érzés kerített hatalmába a teszt alatt. Wagon R+ tulajként már beüléskor is AUTÓ érzetét keltette a gép és imponálónak tűnt nagysága. Aztán megnéztem a felszereltséget és Thalia ismerőként azt mondtam: szerény. Próbáltam nyújtózkodni és sokfelé bevertem magam, aztán visszagondoltam az egyik általam ismert G-s Astrára és rájöttem, ott még a fejem is hozzáért a plafonhoz. Ez Fusion. Nehezen hasonlítható. Kipróbáltattam másokkal is a kocsit és alapjában nagyon pozitív véleménnyel voltak róla. Főleg a Susuki Swift, Renault Twingo és hasonló kategóriájú tulajok ájultak el tőle, ami egyben esélye is lehet a Fordnak, hogy a nagyobb típusra váltók meggondolják a Fusiont. A nagyobb, erősebb autót birtoklók is szerették, de a bírálatok között ott volt a gyenge motor, a kemény futómű, stb. Onnan nézve persze
A motor persze tényleg nem csúcs erős, meg hát nagyok a papucsok és nagy a karosszéria, illetve a tonna fölötti tömeg sem csekély. Azonnal tanácsolom is az 1.6-os 100 lovas motor vásárlását, ami alig eszik többet, de jobban passzol a kocsihoz. Az 1.4 TDCi pedig mesés
Igaz ott az ár már 3.4 milliótól indul
Maradva az 1.4-esnél egy feleségnek bőven elég és akkor még majdnem takarékos is. A családi besorolás esetén is tudja a 130-at kb. 3000-3300-as fordulaton, ami majdnem a nyomatékgörbe csúcsa és 124 Nm-t jelent. Egy biztos. A jármű hihetetlenül stabil, masszív, nem billeg, nem pattog és 130-al szépen simán vette a Lukácsháza utáni kanyarokat. Persze nem én vezettem
Meg nem is ez a kocsi volt, mert ez bejáratós, meg hát szóval, na
Még a külsőről. Nem tűnik nagynak. Nem tűnik kicsinek. Odaálltam egy Thalia mellé és szinte egyforma hosszúak. Nem tűnik nagynak a csomagtartó. Felnyitás után nagynak tűnik a csomagtartó! A hátsó ablakon törlő és fűtés. A csomagtartó felnyitása a műszarfalról külön gombbal történik (nem kell kulcsot kivenni és szinte magától nyílik) és máris feltárul a rendetlen ember öröme: hatalmas és magasan kezdődő csomagtér, egy légtérben az utasokkal, kiválóan takaró erőteljes fedéllel. /A szint alatt a keskeny pótkerék és egyéb kütyük./ Osztottan dönthető hátsó ülés (három teljes értékű öv és fejtámla!), melynél az alsó ülőlap is osztott. Ez azt jelenti, hogy két gyerekkel is elmehetnek a szülők horgászni, és a botok is beférnek! A hátsó ülés lapja egyébként hatalmas, és felhajtás után a támlarész teljesen belesimul. Pöpec, jól kitalált. Persze Isofix rögzítés is lehet, és van gyerekzár is. Ajtózáró gomb viszont nincs! A kilincs benyomásával lehet zárni egyébként (a gyerekzár pedig kulcsos), de erre nincs is szükség, hiszen a kulccsal lehet mindent központilag zárni. Igaz ez a modell nem távirányítású, de sebaj, legalább nem nyomja a nadrágzsebben a külső nemi jelleget
Ha már ajtó, akkor nem szabad szó nélkül hagyni az ötletes első ajtó belső kiképzését. Először is kiváló az abban kialakított könyöklő és az alatta található zseb, melybe dobozos üdcsit is lehet tenni eldőlés veszély nélkül. Persze ebben a méretben készült a kidobható hamutartó is, mely esetén kiváló tároló rekeszt kapunk. Előtte még jut hely az apró dolgoknak is, így én a sok cuccommal elfértem. A legjobb mégis a középkonzol tetején lévő rekesz jogsinak, forgalminak szemüvegnek. A kézifék is hölgyszíveket dobogtató méretű, fogásra kellemes, és a gombja is nagy. A bajuszkapcsolók rendben vannak és igazán jó például, hogy a tompított/reflektor váltónál van félállás. Tudják mikor az ember csak lazán odavillant, hogy az most őz e vagy csak üvegcserép. Az irányjelző hangja pedig a teljes családot levette a lábáról. Komolyan elküldöm a japcsiknak! A műszerfal kellemes zöld színben éjjel (én a digit órát nem tettem volna oda!), csak kicsit tükröződik a szélvédőn és nyugtatja a bőrt mert kamill. Ja bocs ez nem ide jön. A kormány jó tapintású, bár nyáron kicsit izzadós lesz, de megfelelően vastag és kényelmes a három küllője. A duda is mindig kézre esik, így aztán majd ebben is nyomhatják a jampecok, pedig nem is sevrolet. A légbeömlők szépek és praktikusak, a tükrök nagyok és jól mutatják a környezetet, a napellenzők jól takarnak és belül tükrösek, egyszóval eltalált kis belső tere van. Még a vészvillogó is tökéletes ergonómiailag. Fontos! Magasságban állítható a kormány és az ülésmagasság is. Ergo: 2 m-től, a törpékig variálható a vezetői pozíció. DE! Senkinek nem ajánlom, hogy kényelmes pozícióban (láb kitámaszt oldalt) fékezzen, mert a térdporcot lekapja az ablaktekerő. A csudába. Egyébként is vegyen mindenki Trend felszereltségű modellt, de emiatt tuti (ott már elektromos az ablak!). Persze a Trend azért is kell, hogy ne csak az első utas ülés alatti tárlórekeszt élvezzük, hanem a vízszintesre hajtható voltát is, mely esetén kis asztalkát kapunk. Ja igen. Ha már beül az ember és övet köt, észreveszi, hogy állítható a magassága az övnek. Lefelé. Tehát az én másfél métert alig überelő feleségemnek a legfelső állás jó. Tehát a 140 centis gyerekemnek elől lehet lejjebb venni az öv magasságát, de Ő még nem is ülhetne oda. Akkor meg minek? Valaki kérdezze meg a Ford mérnökeit
Foglaljuk össze. Ha német autó hívő vagy, ha szeretnéd biztonságban tudni a családod kevés (?) pénzért, ha sok funkciót akarsz ötvözni és ezt meg is fizeted, ez a Te autód. Ha tovább akarsz lépni a MI autónkból, akkor is... Ha több felszereltséget és luxust kívánsz alapáron, nem. A választás a Tiéd. Nekem tetszik.