Rendhagyó énekóra a kőszegi általános iskolákban
A márciusi hideg, havas napok után végre előbújt a nap, meleget és vidámságot csalogatva a szívekbe. A mackó is kibújik a barlangjából, a madarak is csicseregnek...
A márciusi hideg, havas napok után végre előbújt a nap, meleget és vidámságot csalogatva a szívekbe. A mackó is kibújik a barlangjából, a madarak is csicseregnek...
Március 18-án a kőszegi Bersek József és Béri Balog Ádám általános iskolákban egy rendhagyó énekóra keretén belül a gyerekek és tanárok megtapasztalhatták azt az innovatív módszert, amely a gyerekek neveléséhez és önkifejezéséhez összművészeti módszerekkel, elemekkel járul hozzá.
Reikort Ildikó, a Felsőbbfokú Tanulmányok Intézetének külsős kutatója a gyerekekkel való kommunikációban a Kokas - metódus alapjaira épülő módszerét alkalmazta továbbfejlesztett zenei és mozgásterápiás elemekkel (videó).
Binder Károly, aki szintén az iASK külsős kutatója, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékének vezetője és tanára a foglalkozások keretében a zongora billentyűinek segítségével a gyerekeket inspiráló hangokat, ritmusokat, hangszíneket keltett életre.
Szász Izabella, az iASK kutatási asszisztense vezette a hang általi kifejeződés foglalkozást és csoportos éneklést, azután az énekhang rendhagyó színezeteit is megmutatta.
Öt csoportban több mint száz diák vett részt a csoportos foglalkozásokon, ahol a gyerekek világához közel álló természetbeli és mesebeli hangokkal keltettek dallamokat és ritmusokat, ezáltal egy együttes kreatív alkotást hoztak létre.
A gyerekek különböző ütős és csörgős hangszerekkel improvizálhatták a saját belső hangjukat, ritmusukat és történeteiket, végül pedig egy komplett zenei improvizáció jött létre.
Tapasztalatunk szerint a gyerekek fogékonyságára és nyitottságára alapozva létrejöhet egy olyan egyedülálló kezdeményezés, amely az országban is egyedülálló.
Dr. Tóth László