Jurisics 42/30/20/10/5 km teljesítménytúrák a Kőszegi-hegységben

2023. Szeptember 9., 7:00 Kőszeg, Jurisics vár
Jurisics 42/30/20/10/5 km teljesítménytúrák a Kőszegi-hegységben  plakát
Jurisics teljesítménytúrák

Teljesítménytúránk a Kőszegi-hegység legszebb részein vezet, ahol bemutatjuk annak természeti és épített szépségeit, látnivalóit. Hatalmas erdők, kiváló ösvények és gyönyörű panorámák kínálják magukat az idelátogatóknak. Közben több helyen is találkozhatunk Jurisics és a hős várvédők emlékeivel… A Vasi Vándorok népes csapata szeretettel vár mindenkit a rajtban és a hegyekben!
Jurisics teljesítménytúrák, negyedik rendezés.
Időpont: 2023. szeptember 9.
Rajt-cél: Kőszeg, Jurisics-vár (Rajnis u. 7.)
Nevezés: kizárólag a helyszínen, távtól függően 06:45 - 11:00 óra között.

Jurisics 05 TT: A Jurisics-tér és a vár után láthatjuk a Koronaőrző bunkert, a Kálvária stációit és hihetetlen gyökérzetű fákat. Felérkezve a Kálvária-templomhoz, a város lenyűgöző látványában gyönyörködhetünk. Hamarosan a Trianoni-keresztnél (és az új kilátónál) lehetünk megint részesei szép panorámának. És még nincs vége! A Szulejmán-kilátó ismét a város szépségét tárja elénk, majd az Arborétum mellett elhaladva a Bechtold Központ látogatása is útba esik a cél felé.
Táv: 5,9 km szint: 181 m rajt: 09:00 - 11:00 célzárás: 14 órakor nevezési dj: 1.500,- Ft
Jurisics 10 TT: A Koronaőrző bunker és a Csónakázó-tó után az Andalgó árnyas ösvényein jutunk el a határig. Itt felkaptatunk egészen a St. Germain-keresztig, hogy aztán a Hercegi-erdőn keresztül a Hétforrásig ereszkedjünk. Frissítés után felmegyünk az Óház-tetőre, ahol a kilátóból remek panoráma nyílik Kőszeg városára és a környékre. Az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a vár falai között már ott a cél!
Táv: 11,8 km szint: 444 m rajt: 08:00 - 10:00 célzárás: 15 órakor nevezési dj: 1.800,- Ft
Jurisics 20 TT: A Bechtold Központ és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahol frissítés után nekivágunk az emelkedőknek. A Szt. Vid-kápolna, majd az OKT-emlékmű után a Hörmann-forráshoz érkezünk fel. A Kendig-gerinc mindkét oldalra (Ausztria és a Kisalföld felé is) pompázatos kilátást nyújt. A Vöröskereszt után az Óház-kilátó következik: itt Kőszeg látványa nyűgöz le. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a vár falai között már ott a cél!
Táv: 22,4 km szint: 730 m rajt: 08:00 - 10:00 célzárás: 16 órakor nevezési dj: 2.100,- Ft
Jurisics 30 TT: A Bechtold Központ és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahonnan frissítés után Bozsokra megyünk tovább. Itt újabb ellátás fogad, ami jól jön a következő hosszú hegymenethez. A Kalapos-kövek, majd az Írott-kő meghódítása nagy élmény lesz! Aztán a Hörmann-forrás hűs vize és a Kendig-gerinc csodás panorámája ad élményeket. A Vöröskereszt után az Óház-kilátó következik: itt Kőszeg látványa nyűgöz le. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a vár falai között már ott a cél!
Táv: 30,2 km szint: 1.023 m rajt: 07:30 - 08:30 szintidő: 8 óra! nevezési dj: 2.400,- Ft
Jurisics 42 TT: A Koronaőrző bunker és a Csónakázó-tó után az Andalgó árnyas ösvényein jutunk el a határig. Itt felkaptatunk egészen a St. Germain-keresztig, hogy aztán a Hercegi-erdőn keresztül a Hétforrásig ereszkedjünk. Frissítés után felmegyünk az Óház-tetőre, ahol a kilátóból remek panoráma nyílik Kőszeg városára és a környékre. A Szabó-hegyi ereszkedés és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahonnan frissítés után Bozsokra megyünk tovább. Itt újabb ellátás fogad, ami jól jön a következő hosszú hegymenethez. A Kalapos-kövek, majd az Írott-kő meghódítása nagy élmény lesz! Aztán a Hörmann-forrás hűs vize és a Kendig-gerinc csodás panorámája ad élményeket. A Vöröskereszt után ismét az Óház-kilátó következik. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátó után még egy kis kitérő vár: felkeressük a Trianoni keresztet, majd a Kálvárián leereszkedve a vár falai között már ott a cél!
Táv: 41,8 km szint: 1.471 m rajt: 07:00 - 08:00 szintidő: 11 óra! nevezési dj: 3.000,- Ft

Díjazás (5, 10, 20 és 30 km-es távon): emléklap és kitűző, maratoni távon oklevél és fém jelvény
Letölthető GPX-track-ek: https://www.alltrails.com/lists/jurisics-tt-k--2
A túrán mindenki saját felelősségére indul; a rendezőktől semmilyen címen sem kérhető kártérítés.
Térkép: a Kőszegi-hegység turistatérképe (Cartographia 13.)
Szállás: Natúrpark, KőszegInfo és Kőszeg város honlapja.