2021. December 16., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2022. évi illetmény-alapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló új önkormányzati rendelet megalkotása
2. - A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - A közművelődésről szóló 2/2020. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 27/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A horvátzsidányi bölcsődével, óvodai és szociális ellátásokkal kapcsolatos döntések meghozatala.
5. - Beszámoló a Kőszegi Szociális Gondozási Központ 2020. évi szakmai munkájáról.
7. - Döntés a TOP Plusz pályázatok benyújtásáról.
8. - A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház intézményvezetői pályázati felhívásának jóváhagyása.
9. - A 2022. évi rendezvénynaptár.
10. - Kőszeg Város Önkormányzata létszám emelése. (rendkívüli előterjesztés)
11. - A Kőszegi Városüzemeltetési Nonprofit Kft. Felügyelő Bizottsága tagjainak megválasztása.
12. - A "Lomi lottó" elnevezésű nyereményjáték meghosszabbítása. (rendkívüli előterjesztés)
13. - A 2021. évi közbeszerzési terv módosítása.
14.a - Vagyonügyek: A Kőszeg, 0141/3 hrsz-ú ingatlanra vonatkozó elővásárlási jog.
14.b - Vagyonügyek: A Kőszeg, Kórház u. 7. I. em. 6. sz. alatti lakásra érkezett vételi szándék.
16. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
1. napirendi pont:
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2022. évi illetmény-alapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló új önkormányzati rendelet megalkotása

Kőszeg Város Polgármestere 2020. novemberében döntött – a Képviselő-testület feladat-és hatáskörében eljárva – legutóbb a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalban dolgozó köztisztviselők illetménykiegészítésével, valamint illetményalapjának megállapításával.


Indokolás
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) 234. § (3) bekezdése értelmében tárgyévre kell megállapítani a köztisztviselők illetménykiegészítését, ugyanígy a Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. törvény 61. § (6) bekezdése is a helyi önkormányzat képviselő-testületének 2021. évre tette lehetővé, hogy köztisztviselőik vonatkozásában az e törvényben meghatározottnál magasabb összegben állapítsák meg - rendeletben - az illetményalapot.

E rendelkezésnek eleget téve alkotta meg a képviselő-testület a jelenleg hatályban lévő, a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2021. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló 35/2020. (XII. 1.) önkormányzati rendeletét.

Az illetménykiegészítések mértékében a 2021-as évhez képest sincs változás: ez a felsőfokú iskolai végzettségűek számára a megyei önkormányzatoknál és megyei jogú városnál legfeljebb 40%, községi önkormányzatnál legfeljebb 20%, míg a többi önkormányzatnál legfeljebb 30% lehet.

Az érettségi végzettségűek számára egységesen legfeljebb 20% illetménykiegészítést lehet megállapítani.

A jelenleg hatályos szabályozásunk szerint a felsőfokú és a középfokú végzettséggel rendelkező köztisztviselők egységesen, az alapilletményük 20%-át kitevő illetménykiegészítésben részesülnek.

Javaslom ezt a mértéket 2022. évre is meghagyni, de a Kttv. fenti rendelkezésének eleget téve – formailag – új rendeletet kell alkotni.

A Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény (a továbbiakban: Tv.) 62. § (1) bekezdése értelmében a Kttv. 132. §-a szerinti illetményalap 2022. évben is 38.650,- Ft. Ez az összeg 2008 óta változatlan, azóta nem került sor a köztisztviselők körében fizetésemelésre.

Ugyanakkor a Tv. 62. § (6) bekezdése 2022. évre is lehetőséget ad a helyi önkormányzatok képviselő-testületeinek, hogy rendeletben – az önkormányzat saját forrásai terhére – a képviselő-testület hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában a Kttv-ben foglaltaktól eltérőn, e Tv-ben meghatározottnál magasabb összegben állapítsa meg az illetményalapot. A magasabb illetményalap szerint megállapított havi illetmény nem haladhatja meg a Központi Statisztikai Hivatal által Hivatalos Értesítőben közzétett, a tárgyévet megelőző évre vonatkozó nemzetgazdasági havi átlagos bruttó kereset tízszeresét.

Az illetményalap tehát továbbra sem emelkedett, azonban a Tv. 2. melléklet I. Előirányzatok és támogatások táblázatba foglalt 4. sorában 1.1.1.1. jogcímszám alatt Önkormányzati hivatal működésének támogatása pontja alapján 2022. évben tovább növekszik az önkormányzati hivatal működésének támogatása, míg 2020-ban 5.450.000,- Ft/fő, idén 5.492.000,- Ft/fő, 2022-ben 5.495.500,- Ft/fő támogatást kapunk az elismert hivatali létszám után.

Ezért az a kérésem, hogy élve a már hivatkozott törvényi felhatalmazással, az illetményalap mértéke – a törvényi 38.650 Ft helyett – 2022. évre vonatkozóan, a 2020. és 2021. években meghatározottal azonos mértékben, 46.380,- Ft-ban kerüljön megállapításra.

Ez az emelés a 2020. és 2021. évi béreket alapul véve nem jelentene változást a hivatal 2022. évi költségvetésében, egyben a hivatali apparátus stabilizálását és megelégedését szolgálja.

A garantált bérminimum 2021. évben 219.000,- Ft, 2022. évre 260.000,- Ft összegben lett meghatározva, amely ugyan még nem került jogszabályi kihirdetésre, de a bérmegállapodás aláírása már megtörtént. Ugyanakkor az illetményalap és a Kttv. 1. mellékletében szabályozott illetményrendszer is hosszú évek óta változatlan. Ez a már többször ismertetett, eddig is kialakult anomáliát tovább növeli: a II. besorolási osztályban lévő, azaz érettségi végzettségű köztisztviselők esetén a legmagasabb fizetési fokozatba sorolt, 37 év szolgálati jogviszonnyal rendelkező köztisztviselő illetménye azonos lenne egy pályakezdő gyakornok garantált bérminimumával.
Az I. besorolási osztályban lévő, felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő pedig 25 év szolgálati jogviszony eltöltése után éri el a tervezett garantált bérminimumot a Kttv-ben foglalt illetményrendszer alapján, 20 %-os illetménykiegészítéssel, illetménykiegészítés nélkül azonban 37 év jogviszony után sem!
Ez a helyzet pedig a kollégák között bérfeszültséget okoz és tovább növeli a fluktuációt.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Fentiek alapján kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, a rendelet-tervezet elfogadására.

Kőszeg, 2021. december 10.



Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…../2021. (XII. …..) önkormányzati rendelete
a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2022. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról





Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1. § vonatkozásában a Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény 62. § (6) bekezdésében, a 2. § vonatkozásában a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3)-(4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §

A Képviselő-testület a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját 2022. évben 46.380,- Ft-ban állapítja meg.


2. §


A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal felsőfokú és érettségi végzettséggel rendelkező köztisztviselőit 2022. évre egységesen, az alapilletményük 20%-át kitevő illetménykiegészítés illeti meg.

3. §

(1) Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2021. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló 35/2020. (XII. 1.) önkormányzati rendelete.




Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k. jegyző polgármester


ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP


a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2022. évi illetményalapjának és illetménykiegészítésének megállapításáról szóló
új önkormányzati rendelet megalkotásához

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)


A tervezett jogszabály várható következményei, különösen:

I. társadalmi hatásai:
A hivatalban dolgozók megelégedettségét szolgálja, ami pozitív hatással van munkájukra.


II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása nincs.


III. költségvetési hatásai:
A tervezetnek plusz költségvetési hatása azért nincs, mert az illetménykiegészítés mértéke már több éve a rendelet-tervezetben meghatározott mértékben szerepel a költségvetésben, az illetményalap mértéke pedig 2021. évben is 46.380,- Ft volt. A Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény 1. mellékeltében – ugyan csekély mértékben – de nőtt az önkormányzati hivatal működésének támogatása 2022. évre.

IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.


V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.


VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezetnek adminisztratív terheket befolyásoló hatása minimális.


VII. megalkotásának szükségessége:
A 2008 óta elmaradt fizetésemelések miatt a köztisztviselők bére nagyon elmaradt, ezért a hivatalban nagy a fluktuáció és nehéz a kieső emberek pótlása. Egyben a garantált bérminimum és a hatályos illetményrendszer a kezdő és a nagy tapasztalattal rendelkező, hosszú évek óta hű dolgozók között bérfeszültséget eredményez.


VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A szabályozás hiánya jogsértést nem eredményezne.


IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Az eddigiekhez képest nem igényel többlet feltételt.