Beszámoló a projekt előrehaladásáról

Kőszeg város csapadékvíz-elvezetési rendszerének fejlesztése

Letöltések
Kőszeg város csapadékvíz-elvezetési rendszerének fejlesztése

TOP-2.1.3-15-VS1-2016-00019



2017.06.01-tól 2018.01.31-ig

Az adott időszakban elkészültek a műszaki tervdokumentációk, műszaki rajzok, árazatlan és árazott tervezői költségbecslések, a részletes tervezői költségvetések és kiviteli tervek. Az engedélyezési eljárás lezárult, engedélyes, jogerős határozat kiadása megtörtént (2017.12.12.; 2018.01.08.).
Az adott időszakban megtörtént a tervező, a közbeszerzési szakértő és a műszaki ellenőr kiválasztása is.
A Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság kötelezte Kőszeg Város Önkormányzatát a Szabó hegy irányából érkező árkok vízgyűjtő területe hordalék mozgásának felülvizsgálatára és a hordalékmozgás csökkentéséhez szükséges kivitelezési munkálatok elvégzésére. Ezen munkálatok a „Kőszeg Város Önkormányzata a belterületi csapadékvíz elvezetési rendszer kialakítása, fejlesztése II. ütemben” kerülnek megvalósításra hazai forrásból, azonban az engedélyezésük egy eljárásban került kezelésre. Az engedély 2018.01.08-án jogerőre emelkedett.
A 2018. február 8-i Képviselő-testületi ülésen elfogadásra került az építési tevékenységekkel kapcsolatos közbeszerzés, ezt követően a közbeszerzési eljárás elindításra került.
A kötelezően megvalósítandó nyilvánossági tevékenység megvalósítása keretében elkészült 1 db „B” típusú projekt tábla, 1 db „C” típusú tábla, a kommunikációs terv, kiküldésre került a sajtóközlemény a projekt indításáról, összegyűjtésre kerültek a sajtómegjelenések és létrehozásra került az Önkormányzat működő honlapján a projekthez kapcsolódó aloldal.

2018.02.01-től 2018.08.17-ig

Az adott időszakban sor került a projektben érintett ingatlanok tulajdonviszonyainak rendezésére. Az érintett ingatlanok változatlanul Kőszeg Város Önkormányzatának tulajdonában vannak.
A közbeszerzési eljárás lefolytatásával kapcsolatban kiállításra kerültek a tanúsítványok az eljárás megindításáról, a közbeszerzési dokumentumok jóváhagyásáról, az ajánlattételi- és részvételi szakasz lezárásáról.
Az ajánlattételi felhívásban és dokumentációban, valamint a közbeszerzési eljárás nyertesével, a Szabadics Közmű és Mélyépítő Zrt-vel kötött vállalkozási szerződés 15.8. pontjában rögzítésre került az a feltétel, hogy a Vállalkozó köteles legalább 5 fő hátrányos helyzetű lakost bevonni a kivitelezési munkálatokba.

2018.08.18-tól 2018.10.31-ig

Az adott időszakban sor került a vízjogi létesítési engedélyezési tervdokumentáció és kiviteli terv dokumentáció elkészítésére a 1337/2016. (VII. 4.) Korm. határozatban szereplő projektelemekhez kapcsolódóan, valamint a megvalósítás helyszínéül szolgáló ingatlanok tulajdonviszonyainak rendezésére. A vízjogi létesítési engedély kiadásra került, mely 2018.11.05-én vált jogerőssé.

2018.11.01-től 2019.01.31-ig

2018.09.03-án sor került a projektben szereplő kivitelezés munkaterületének átadásra. A kivitelezési munkálatok készültségi szintje 2019.01.31-én meghaladta az 25%-ot, melynek igazolásául a műszaki ellenőr nyilatkozatot állított ki.

2019.02.01-től 2019.04.30-ig

Az adott időszakban sor került a kivitelezési munkálatok II. szakaszának (készültségi szint: 50%) megvalósítására, folyamatos műszaki ellenőri tevékenység végzésére a Kőszeg Csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztése I. ütemben szereplő építési projektelemeket illetően.
Bontásra került a Bajcsi Zs. és Auguszt János utcákban a szilárd útburkolat ~30 cm vastagságban. A bontott anyag elszállítása került. Ideiglenes ivóvíz vezeték került kiépítésre. Indító és fogadóakna készült a híd két oldalán a 0+060 és 0+075 szelvényben. Munkaárok kiemelése került zárt csatorna építéséhez függőleges zártsorú dúcolással, a feltárt közművezetékek védelmével. Több szakaszban ütemezve RAUVIA speciál belső átmérőre szabályozott DN 800 SN4 és külső átmérőre szabályozott DN 1200 SN8 zárt csapadékvízgyűjtő csatorna fektetése zajlott a helyszínrajzon jelölt nyomvonalon a munkaárokba, a szükséges idomokkal és elemekkel. Elkészült az 1. és 2. jelű akna készítése csőbekötésekkel, öntöttvas aknafedlappal, aknaszűkítővel, 70 kg/m3 betonvasalással.
Sor került továbbá a projektmenedzsment tevékenység arányos és a megvalósításhoz kapcsolódó nyilvánossági feladatok előrehaladására.

2019.05.01-től 2019.05.31-ig

Az adott időszakban sor került a kivitelezési munkálatok III. szakaszának (készültségi szint: 75%) megvalósítására, folyamatos műszaki ellenőri tevékenység végzésére a Kőszeg Csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztése I. ütemben szereplő építési projektelemeket illetően.
Bajcsy Zs. E. u.- Auguszt János utca:
Elkészült a 4. és 3. jelű monolit vasbeton akna a Bajcsy Zs. utcában. Burkolat helyreállítás készült Ckt. szinten ~200 m hosszban, kiépült a KG PVC D200 szennyvíz elvezető gravitációs zárt vezeték 0+200-0+244 sz között és a KG PVC D200 csapadékvíz elvezető gravitációs zárt vezeték 0+000-0+244 sz között. Megtörtént a KPE 110 ivóvíz vezeték fektetése és a tűzcsap áthelyezése az új ivóvízvezetékre. Kiépítésre került a RAUVIA speciál belső átmérőre szabályozott DN 800 SN4 zárt csapadékvízgyűjtő csatorna 0+174- 0+244-ig.
A Park és Hunyadi utcákban elkészült az aszfaltos úthelyreállítás 2 réteg aszfalttal.

2019.06.01-től 2019.06.30-ig

Az adott időszakban sor került a kivitelezési munkálatok IV. szakaszának (készültségi szint: 100%) megvalósítására, folyamatos műszaki ellenőri tevékenység végzésére a Kőszeg Csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztése I. ütemben szereplő építési projektelemeket illetően.
A Bajcsy-Zsilinszky - Auguszt János utcai főgyűjtő befejező munkálatai elkészültek, megtörtént a munkaterület helyreállítása és a depóterületek, padkák finom tereprendezése. A látogatóközpont környezetében (Park, Hunyadi utcák, Hosszúlövészárok-dűlő) a csapadékvíz-elvezető rendszer befejező munkálatai és a munkaterület rendezése elkészült. A hordalékfogók záró munkálatai szintén elkészültek.

2019.07.01. – 2019. 08. 31.

A Közbeszerzési Felügyeleti Főosztály által kiállított, közbeszerzés eredményességét igazoló Záró Tanúsítvány 2019. júniusi kiállítását és az összegzés megküldését követően a Vállalkozási Szerződés megkötésére 2019. július 31-én került sor. A projekt II. ütemének munkaterület átadás-átvételi eljárása 2019. augusztusban lezajlott.

2019.09.01. – 2019. 11. 30.

Az augusztusi munkaterület átadást követően megkezdődtek a kivitelezési munkálatok. A II. ütem munkálatainak készültségi szintje 2019.11.27-én meghaladta az 25%-ot, melynek igazolásául a műszaki ellenőr nyilatkozatot állított ki. Az említett időszakban érintett projektelem a Gábor Áron utca csapadékvíz-elvezetésének kiépítése.

2019. 12.01. – 2020.02.20.

A II. ütem kivitelezési munkálatainak készültségi szintje 2020.02.20-án meghaladta az 50%-ot, folyamatos műszaki ellenőri tevékenység mellett. Az időszakban érintett projektelemek: Szőlőskert utca, Kőszegfalva, Gábor Áron utca, Kálvária utca, Mohás utca.

2020.02.21. – 2020.03.16.

A II. ütem kivitelezési munkálatainak készültségi szintje 2020.03.16-án az összes projekthelyszínt tekintve meghaladta a 75%-ot, folyamatos műszaki ellenőri tevékenység mellett. Az alábbi projekthelyszíneken a munkálatok befejeződtek: Királyvölgyi-patak, Gábor Áron utca, Kálvária utca.

Az I. ütemhez kapcsolódó szemléletformáló tevékenység megvalósítása folyamatos.

2020.03.17. – 2020.04.22.

A II. ütem kivitelezési munkálatai az eltelt időszakban 100%-ban elkészültek, folyamatos műszaki ellenőri tevékenység mellett. Az érintett projekthelyszínek mindegyikén befejeződtek a munkálatok: Királyvölgyi-patak, Gábor Áron utca, Kálvária utca, Mohás utca, Kőszegfalva, Szőlőskert utca. A műszaki átadás-átvételi eljárás lezárult.

2020.04.23. - 2020.10.31.

Az adott időszakban sor került a szemléletformáló tevékenység, tájékoztató akció megvalósítására. A projektmenedzsment tevékenység feladatai befejeződtek. A záráshoz kapcsolódó nyilvánossági feladatok megvalósultak. A projekt záró elszámolási csomag összeállításra került.