Jegyzőkönyv: 2011. Október 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Jegyzőkönyv letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Jegyzőkönyv nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A 2012. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
2. - A házi gyermekorvosi ellátásra vonatkozó vállalkozási szerződések módosítása.
3. - Beszámoló a Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2011. I. félévi munkájáról.
4. - Az ISES Alapítvánnyal parkolóhely megváltás megfizetésére vonatkozó megállapodás.
5. - A botgyári átemelő megközelítésére szolgáló út új nyomvonala.
6. - A „Kőszegi köztemetők üzemeltetése” tárgyban beérkezett ajánlatok elbírálása. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
7. - A „Jurisich Miklós Gimnázium kollégium tetőfelújítása – kiegészítő munkák elvég-zése” tárgyban közbeszerzési eredményhirdetés. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
8. - „Helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése” c. pályázat benyújtása. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
9.a - Vagyonügyek: A Rákóczi F. u. 13. alatt lévő ingatlan értékesítése.
9.b - Vagyonügyek: A Felső krt. 10. II. 12. alatti üres lakás értékesítése.
9.c - Vagyonüggyyek: A Chernel u. 11. fsz. 2. alatti üres lakás értékesítése.
9.d - Vagyonügyek: A Tempo 2003. Kft. ingatlancsere kérelme.
9.e - Vagyonügyek: A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezelésében lévő 2134/1 hrsz-ú ingatlan átvétele önkormányzati kezelésbe.
11. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
1013-17/2011. szám

J E G Y Z Ő K Ö N Y V


Készült Kőszegen, Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által 2011. október 27-én, 9 órai kezdettel, a Városháza tanácskozó termében megtartott nyilvános ülésről.

Jelen vannak:
Huber László polgármester, Básthy Béla alpolgármester,
Giczy József, Gyarmati Kálmán, Keszei Balázs, Kiss Péter, Kiss Zoltán, dr. Mátrai István, Rába László, Simonits Zsolt, Táncsics András és Váradi Szilárd képviselő (12 fő).

Tanácskozási joggal vannak jelen:
Dr. Tóth László jegyző, dr. Zalán Gábor aljegyző, Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető, Radanovits Jánosné, a pénzügyi osztály munkatársa valamint Fehér Csaba belső ellenőr.

Huber László üdvözli az október havi rendes képviselő-testületi ülés résztvevőit és megállapítja, hogy a képviselők teljes létszámban jelen vannak, tehát az ülés határozatképes. Javasolja, hogy a képviselő-testület vegye napirendre a kiküldött sürgősségi előterjesztést, melynek tárgya az, hogy az „Egy-másért” Közhasznú Egyesület használatba megkaphassa a Liszt F. u. 3. sz. alatt található várótermet.
A képviselők ennek napirendre kerülését 11 igen, 1 nem szavazattal hagyják jóvá.
Dr. Mátrai István jelzi, hogy a képviselők kaptak a tegnapi napon egy másik sürgősségi előterjesztést is, amely a város karácsonyfájának az elültetésére vonatkozik. Ez a döntés is nyilván sürgető is lenne. Huber László jelzi, hogy maga is csodálkozott ennek az anyagnak a kiküldésén, mivel ő nem érte vele egyet és nem is javasolja, mert ez nem így működik.

A képviselők 12 igen szavazattal az alábbi napirendet fogadják el:


N A P I R E N D:

1. A 2012. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
Előadó a jegyző nevében: Fehér Csaba belső ellenőr.
2. A házi gyermekorvosi ellátásra vonatkozó vállalkozási szerződések módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető.
3. Beszámoló a Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2011. I. félévi munkájáról.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
4. Az ISES Alapítvánnyal parkolóhely megváltás megfizetésére vonatkozó megállapodás.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
5. A botgyári átemelő megközelítésére szolgáló út új nyomvonala.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
6. A „Kőszegi köztemetők üzemeltetése” tárgyban beérkezett ajánlatok elbírálása.
Előterjesztő: Simonits Zsolt, a Bíráló Bizottság elnöke.
7. A „Jurisich Miklós Gimnázium kollégium tetőfelújítása – kiegészítő munkák elvégzése” tárgyban közbeszerzési eredményhirdetés.)
Előterjesztő: Simonits Zsolt, a Bíráló Bizottság elnöke.
8. „Helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése” c. pályázat benyújtása.
Előadó a polgármester nevében: Ujvári Csaba ügyintéző.
9. Az „Egy-másért Közhasznú Egyesület” újabb helyiség igénye.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
10. Vagyonügyek:
a) A Rákóczi F. u. 13. alatt lévő ingatlan értékesítése.
b) A Felső krt. 10. II. 12. alatti üres lakás értékesítése.
c) A Chernel u. 11. fsz. 2. alatti üres lakás értékesítése.
d) A Tempo 2003. Kft. ingatlancsere kérelme.
e) A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezelésében lévő 2134/1 hrsz-ú ingatlan átvétele önkormányzati kezelésbe.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.

Zárt ülés keretében:
1. Az új köztemető területének önkormányzati tulajdonba kerülése.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.


A napirend megtárgyalása előtt Huber László polgármester az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről az alábbiak szerint számol be:
• Szeptember 30-án ragyogó napsütésben történt meg a Gyöngyös Szabadidőpark avatása. „Mozgásban” címet kapta az a projekt, amelynek keretében az egykori KRESZ-pálya helyén, a Bersek József Általános Iskola mellett sportpályák és játszótér került kialakításra. A gyerekek nagy örömmel vették birtokba a létesítményt. Az üzemeltetés úgy történik, hogy tanítási időben (8-14 óráig) az iskola hatáskörébe tartozik, így a gondok nyit ki és zár be, a nap további részében pedig a városüzemeltető kft. által megbízott személy.
• A Nyugat-dunántúli Vízügyi Igazgatóság dolgozói 29. alkalommal rendezték meg az „Írottkő Hegyi Futóversenyt” október 1-jén.
• Kőszeg város delegációja és a Hajnalcsillag Néptáncegyüttes is részt vett október 1-én és 2-án Nyitragerencséren a község önállóvá válásának 20. jubileumán, valamint a Rozmaring folklórcsapat megalakulásának 35. évfordulójának ünnepségén.
• Kőszegen került megrendezésre a Vas Megyei Duatlon Utánpótlás Olimpia október 2-án a Kőszegi Triatlon és Úszó Klub rendezésében.
• Az Idősek és a Zene Világnapja alkalmából október 3-án adott nóta és operett műsort a Melódia Együttes az Árpád-házi Iskola dísztermében a szépkorúaknak a képviselő-testület tagjainak támogatásával. A polgármester ezúton is köszönetet mond annak, aki támogatta a rendezvényt.
• "Beszéljünk egymással és tanuljunk egymástól" szlogennel várta olvasóit, látogatóit és leendő tagjait a Chernel Kálmán Városi Könyvtár az Országos Könyvtári Napok kőszegi rendezvényein október 3. és 9. között.
• Az aradi vértanúk emlékére október 6-án a kőszegi temető ravatalozójánál adtak megható műsort a Béri Balog Ádám Általános Iskola tanulói és a Dance Jam tánccsoport. Felkészítő tanáraik Kóródi Sándorné és Földesiné Németh Csilla volt. Beszédet mondott: dr. Tóth László, Kőszeg Város Jegyzője.
• A Kőszegi-hegység és a Dunántúl legmagasabb hegycsúcsán, az Írottkő kilátó lábánál tartotta új osztrák-magyar „IGEN” nevű projektjének indító rendezvényét az Írottkő Natúrparkért Egyesület és az osztrák Geschriebenstein Naturpark Verein október 7-én.
• Október 7-én Szenc város meghívására kőszegi delegáció utazott Szencre a 17. Szenci Molnár Albert Napok megnyitójára, amelynek keretében rendezett koszorúzáson elhelyezték Kőszeg város koszorúját is Szenci Molnár Albert szobránál.
• Október 7–8-án Kőszegen az Evangélikus Mezőgazdasági, Kereskedelmi, Informatikai Szakképző Iskolában rendezték meg a Nyugati (Dunántúli) Evangélikus Egyházkerület 11. Pedagógus Konferenciáját.
• Szintén október 7-8-án került megrendezésre Kőszegen az országos natúrpark találkozó, amelyet a Vidékfejlesztési Minisztérium is támogatott.
• Október 9-én, a 9 órai istentiszteleten és az azt követő „szeretetvendégségen” búcsúztak Keveházi László és Keveháziné Czégény Klára nyugdíjas lelkészektől az evangélikus gyülekezet tagjai, akik 16 év kőszegi időszak után Budapestre költöztek.
• „Vas megye természettudósainak arcképcsarnoka” címmel nyílt kiállítás a Jurisich Miklós Gimnáziumban október 11-én.
• Október 11-én a polgármester a jegyző úrral együtt részt vett a Velem-Hörmann-forrási erdészeti feltáró út avatásán. Az avató beszédet dr. Kardeván Endre a Vidékfejlesztési Minisztérium Államtitkára mondta.
• „Híd az általános iskola és a gimnázium között” mottóval október 12-én és 13-án délután a JMG tanárai rendhagyó foglalkozásokat tartottak az érdeklődő 7. és 8. osztályos diákok számára.
• Október 13-án Szakmai Napot tartott a kőszegi SOS Gyermekfalu.
• Október 13-án koszovói népes delegációt fogadott a polgármester a Városházán, akik több órát töltöttek el Kőszegen. A város múltja mellett szó esett a projektekről, a kisebbségekről, a városüzemeltetésről és sok egyébről is.
• Október 13-án rendkívüli testületi ülést tartott a képviselő-testület a sportpálya felújítására vonatkozó közbeszerzési kiírás miatt.
• A Kőszegi Művészeti Egyesület Trifusz Péter „Testbüfé” című kiállításának megnyitóját tartotta október 14-én a Művészetek Házában. A kiállítás november 6-ig látogatható.
• A Kőszegi Német Önkormányzat október 15-én tartotta hagyományos „Oktoberfest” elnevezésű rendezvényét Kőszegfalván, melyen felléptek az óvodások, az általános iskolások mellett a kőszegi Alpensänger, a horvátzsidányi Peruska Mária továbbá a Kőszegfalvi Nemzetiségi énekkar is.
• A kőszegi Evangélikus Mezőgazdasági, Kereskedelmi, Informatikai Szakképző Iskola és a Csekonics Lovas Egyesület lovas napot tartott október 16-án a kőszegi tangazdaságban.
• „Terítéken az egészség” címmel október 17-én kóstolóval egybekötött ingyenes előadást tartott Neudl Marianna (Biotéka üzlet vezetője) az egészséges táplálkozásról a művelődési központban.
• „A tanítóképzőtől az egyetemig” címmel az Európafórum Vas Megyei Egyesület szervezésében Prof. Dr. Gadányi Károly a Savaria Egyetemi Központ elnök-rektorhelyettese tartott előadást október 20-án a művelődési központban.
• Október 21-én a Budapesti Liszt Ferenc Társaság szervezésében koszorúzásra került sor Liszt Ferenc születésnapján a Bálház előtt. Emlékező beszédet mondott: Dr. Schrott Géza karnagy.
• Október 20-23 között került megrendezésre az Írottkő Hotelben az Országos Fémipari Ipartestület Országos Szakmai Konferenciája. A konferencia résztvevői megismerkedtek Kőszeg és a környék nevezetességeivel és szakmai műhelylátogatást is tettek több helyen.
• Nagy sikerrel zajlott az új helyszíneken lebonyolított „Natúrpark Ízei – Orsolya Napi vásár” október 22-én és 23-án. A kőszegi sürgősségi betegellátásra való gyűjtés eredményeképp a szervezők 25.405.-Ft-ot adhattak át Gadó Gábornak a mentőállomás vezetőjének, melyet valószínűleg a mentő gépkocsi téli gumi garnitúrájának beszerzésére fordítanak. A polgármester ezúton is köszönetét fejezi ki a natúrpark és a művelődési központ dolgozóinak a szervező munkájáért. Szerencsére a jó időjárás is segítette a rendezvény sikerét.
• Kőszeg Város Önkormányzata október 23-án a nemzeti ünnepen a Jurisich Miklós Gimnázium dísztermében tartott ünnepi megemlékezést. Beszédet mondott: Kovács Ferenc, a Vas Megyei Közgyűlés elnöke. Ünnepi műsort adtak a Jurisich Miklós Gimnázium diákjai, felkészítő tanáruk Pontyos Andrea volt. Közreműködött a Concordia – Barátság Énekegyesület, vezényelt: dr. Schrott Géza. A műsornak rendkívül nagy sikere volt. A megemlékezés után csendes koszorúzásra került sor Tornay Endre András ’56-os emlékszobránál. A rossz időjárás miatt a rőtfalvi emlékező sétát október 26-án tette meg a Jurisich Miklós Gimnázium.
• Október 25-én ülésezett a Kőszegi Kistérség Társulási Tanácsa, melyen 2012. december 31-ig meghosszabbította a tanács Szijártóné Kutrovácz Márta munkaszervezet-vezetői megbízását.

Hozzászólások a beszámolóhoz:

Básthy Béla tájékoztatja a jelenlévőket, hogy október 22-én, a Burgenlandi Karitász 150 fős csoportja látogatott Kőszegre, Günther Kroiss atya vezetésével, aki korábban Rohoncon volt plébános, most pedig Mattersburgban teljesít szolgálatot.
Október 23-án délelőtt a Kőszegi Református Egyházközség Babó Antal Díjának átadása volt. Babó Antal Kőszeghegyalján élt és alkotott, továbbá közismert róla az is, hogy ingyenesen készítette el a református templom belső bútorzatát. A kuratórium minden évben olyan személyt tüntet ki ezzel a díjjal, akik tovább folytatják a magyar formahagyományokat és életük alakításában is példának, kisugárzó hatásúnak, értékteremtőnek tekinthetők. Az idén Gregorich Ferenc, az osstfyasszonyfai citerazenekar alapítója kapta meg a díjat, aki maga is faműves – és egyébként horvátzsidányi származású.
Tegnap pedig Zoltai Gusztáv, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége ügyvezető igazgatója járt Kőszegen. Megtekintette a Lovaglódűlőben feltárt sírokat és megtekintette a kőszegi zsinagógát is.


Keszei Balázs tájékozatja a képviselő-testületet, hogy a Jurisich Miklós Gimnázium tanárai és diákjai közössége október 21-én Gayer Gyula díjat kapott, amit Horváthné Kutasi Mária igazgatónő vehetett át. Az intézmény a díjat a természet és környezetvédelem területén végzett több évtizedes oktató-nevelő munkáért valamint aktív közreműködésért kapta.

Básthy Béla ehhez hozzáfűzi, hogy a szombathelyi illetőségű Bogáti András is kapott hasonló elismerést, aki rendszeresen visz túrázókat a Kőszegi hegységbe.

További észrevétel nem hangzik el, így a polgármester szavazásra bocsátja, a képviselő-testület pedig 12 igen szavazattal elfogadja a két ülés között történt fontosabb eseményekről elhangzott beszámolót.

Ezután a lejárt határidejű határozatokra készült jelentésekkel kapcsolatban várja a polgármester az észrevételeket. Dr. Mátrai István elmondja, hogy a humánerőforrás bizottság áttekintette az idei szüreti tapasztalatokat. Sajnos a mai ülésen nem lesz arra idő, hogy részletesen kitérjen erre a képviselő-testület, de a következő ülésen ezt mindenképpen célszerű megtenni, mert megér még egy reflexiót, így ezzel kapcsolatban írásban készítenek majd jelentést.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 12 igen szavazattal elfogadja a lejárt határidejű határozatokra készült jelentést, továbbá szintén 12 igen szavazattal fogadja el az átruházott jogkörben hozott döntésekről szóló beszámolót.


Az 1. napirendi pont tárgyalása:

A 2012. évi belső ellenőrzési tervről szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Fehér Csaba szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy az előterjesztés több részből áll. Egyrészt az önkormányzati feladatok, másrészt a kistérségi társulás fenntartásába átadott feladatok belső ellenőrzéséről van szó. A pénzügyi bizottság által tett kiegészítést természetesen akceptálta és a tervbe bekerült. Jóvá kell még hagyni a 2012. és 2016. közötti időszak belső ellenőrzési stratégiáját is.

Hozzászólások:

Simonits Zsolt elmondja, hogy a pénzügyi bizottság röviden tárgyalta a napirendet, a módosító javaslata az anyagba bekerült, így a jövő évi ellenőrzési tervet a bizottság egyhangúlag ajánlja elfogadásra.

Básthy Béla szerint az ellenőrzési terv kiegészült azzal, hogy a kommunális adó és az építményadó tervezése, kivetése ás beszedésének hatékonysága is legyen ellenőrizve 2012. II. negyedévében. Javasolja, hogy ebbe a körbe kerüljön be az idegenforgalmi adó is, a 2010. és 2011. évre vonatkozóan.

Fehér Csaba jelzi, hogy ennek technikai akadálya nincs.

Mivel további hozzászólás nem hangzik el, a polgármester szavazásra is bocsátja ezt a kiegészítést, amit a képviselők 12 igen szavazattal el is fogadnak, majd szintén 12 igen szavazattal az alábbi határozatot hozzák.


168/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete:

1. Az előterjesztés 1. számú melléklete szerinti tartalommal elfogadja az önkormányzat 2012-2016. évre szóló belső ellenőrzési stratégiáját.
Felelős: Dr. Tóth László jegyző.
Hivatali felelős: Fehér Csaba belső ellenőr.
Határidő: azonnal.

2. A 2. sz. melléklet szerinti tartalommal elfogadja az önkormányzat 2012. évi belső ellenőrzési tervét.
Felelős: Dr. Tóth László jegyző.
Hivatali felelős: Fehér Csaba belső ellenőr.
Határidő: értelemszerűen.

3. Felkéri Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Társulási Tanácsát, hogy 2012. évi ellenőrzési tervében irányozza elő a Kőszeg Város Önkormányzata által alapított intézményeknél az alábbiakat:
a.) a költségvetés tervezési és zárszámadási folyamatában az állami támogatásokhoz, hozzájárulásokhoz kötődő intézményi mutatószámok megbízhatóságának ellenőrzését.
Felelős: Huber László elnök.
Határidő: 2011. november 15.
b.) a hazai és európai forrásokból támogatott, 2010-ben indult 5 millió Ft-ot meghaladó összegű intézményi beruházásokra vonatkozó, a jogszabályok és helyi eljárásrend betartásának ellenőrzése.
Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Dr. Tóth László jegyző, Fehér Csaba belső ellenőr.
Határidő: 2012. november 15.


A 2. napirendi pont tárgyalása:

A házi gyermekorvosi ellátásra vonatkozó vállalkozói szerződések módosításáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.
Dr. Tóthné Dolgos Zsanett előadó betegsége miatt van távol, így őt dr. Zalán Gábor aljegyző helyettesíti.

Dr. Zalán Gábor szóbeli előterjesztésében elmondja, hogy a gyermek háziorvosok rezsiköltségei csökkentésével kapcsolatban tavaly is volt hasonló előterjesztés a képviselő-testület előtt. Tavaly 50 000 Ft-ot engedett el a képviselő-testület, az idei évben 30 000 Ft-ra tesznek javaslatot. A tavalyi döntés alapján az összeg már beépült a költségvetésbe.

Kérdések és hozzászólások:

Dr. Mátrai István a humánerőforrás bizottság álláspontját ismerteti. Az lenne a legjobb megoldás, ha a gyermekorvosi rendelőket azonnal egy lényegesen megfelelőbb, minden igényt (pld. ÁNTSZ) kielégítő épületbe, illetve helyiségekbe lehetne helyezni. Addig is a bizottság maximálisan elismeri a gyerekorvosok ezirányú igényét. A bizottság ehhez hozzátette, hogy a fűtésköltségek csökkentése érdekében javasolták a Jurisics tér 5. alatti, jelenlegi épületre vonatkozó vizsgálatot is. Ez szerepel a határozati javaslatok között, így a bizottság a határozati javaslatokat elfogadásra ajánlotta.

Simonits Zsolt elmondja, hogy a pénzügyi bizottság is ugyanezeket a problémákat feszegette. Ők is szeretnék, ha a rezsi költségek csökkentése érdekében valamilyen műszaki megoldást lehetne találni, továbbá a későbbiekben a nem akadálymentesített épületből valamilyen módon el lehetne helyezni a rendelőket.

Huber László egy módosító javaslatot tesz. A IV. határozati javaslatban szereplő festés ne csak a gyermekorvosi rendelőkre, hanem a védőnői szolgálat által használt helyiségcsoportra is terjedjen ki. Nemrég megkeresték a védőnők és felvázolták neki, hogy amennyiben az ÁNTSZ ellenőrizné a szolgálatot – ahogy a gyermekorvosi rendelőnél is megtette – sok hiányosságot észrevételezne, tehát sok sebből vérzik ez az ellátás is. A védőnők előadták neki, hogy nekik 60%-ot kell vállalniuk a költségek tekintetében. Már nem is emlékeznek rá, mikor volt utoljára festés a helyiségekben. Viszont a vállalkozó háziorvosok álláspontját is meg lehet érteni.
A jövőben az önkormányzat mindenképpen pályázni szeretne ezeknek a feladatoknak a más épületben való elhelyezésre.

Dr. Mátrai István elmondja, hogy ha már szóba került a pályázatok ügye, akkor a bizottság azt is megállapította, hogy bizonyos pályázatokhoz, feladatok levezényléséhez feltétlenül szükséges lenne a főorvosi posztot visszaállítani. Gyakran előfordul, hogy keresnek felelős vezetőt, akit meg lehet bízni bizonyos dolgokkal, de nincs ilyen. Erre vonatkozóan a következő képviselő-testületi ülésre lesz javaslatuk.

Básthy Béla kérdezi, hogy biztosan ez-e a legjobb megoldás arra, hogy fix 30 000 Ft-ot hozzáadjon az önkormányzat a rezsiköltségekhez? Nem kellene esetleg más kategóriába átsorolni ezt az épületet – annál is inkább, mert tudomása szerint a távhővel folyamatban vannak tárgyalások.

Dr. Zalán Gábor és Huber László is jelzi, hogy már át lett sorolva ez az épület a kedvezményesebb, lakossági tarifás kategóriába. Ezért is lett kevesebb a támogatandó összeg, hiszen tavaly 50 000 Ft volt.

Mivel további észrevétel nem hangzik el, a polgármester szavazásra bocsátja a módosító indítványával együtt – mely szerint a védőnők által használt helyiségek kifestése is történjen meg – a IV. határozati javaslatot, amelyet a képviselők 11 igen, 1 tartózkodás mellett elfogadnak.

Ezután a polgármester szavazásra bocsátja az I. , a III. és III. valamint a módosított határozati javaslatot, amit a képviselők 12-12 igen szavazattal fogadnak el.


169/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közte és Parádiné dr. Ágoston Zsuzsanna között 2007. április 1-jén létrejött, a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló szerződést a 2011. október 1-jétől 2012. március 31-éig terjedő időszakra nézve az alábbiak szerint módosítja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására:
„ II./14. a Jurisics tér 5. alatt felmerülő fűtés, világítás és közmű költségek 20 %-ának 30.000,-Ft-tal csökkentett összegét megtéríteni,mely összeg megfizetésére Kőszeg Város Önkormányzata vállal kötelezettséget az egészségügyi alapellátás támogatása jogcímén”

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős:
Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető,
Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető
Határidő: azonnal.


170/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képvis5lő-testülete a közte és Vecseiné dr. Kiss Gabriella között 2007. április 1-jén létrejött, a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló szerződést a 2011. október 1-jétől 2012. március 31-éig terjedő időszakra nézve az alábbiak szerint módosítja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására:
„ II./14. a Jurisics tér 5. alatt felmerülő fűtés, világítás és közmű költségek 20 %-ának 30.000,-Ft-tal csökkentett összegét megtéríteni,mely összeg megfizetésére Kőszeg Város Önkormányzata vállal kötelezettséget az egészségügyi alapellátás támogatása jogcímén”

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős:
Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető,
Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető
Határidő: azonnal.


171/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli annak vizsgálatát, hogy a Kőszeg, Jurisics tér 5. szám alatti épületben a közüzemi költségek csökkenthetők legyenek.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
Határidő: 2011. december 15.


172/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli, hogy a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. a Kőszeg, Jurisics tér 5. szám alatti épületben a gyermekorvosi rendelő, a várók valamint a védőnői szolgálat által használt helyiségek festését végezze el.

Felelős: Kovács István igazgató.
Hivatali felelős: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
Határidő: 2011. december 15.



A 3. napirendi pont tárgyalása:

A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2010. I. félévi munkájáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy az anyagban részletesen ismertették a pályázatok sorát. A legfontosabb az, hogy a regionális hulladéklerakó I. ütemére vonatkozó pályázat nyert, előkészítés alatt van a következő forduló. A beszámolót valamennyi tag önkormányzat köteles megtárgyalni és elfogadni.


Kérdések és hozzászólások:

Keszei Balázst meglepte az az adat, hogy milyen jelentős kintlévőségei vannak a társulásnak. Van olyan önkormányzat, amelyik eddig még egyáltalán nem fizetett. Szerencsére Kőszeg nincs az adósok listáján, de az akkor is elgondolkoztató, hogy egyes településeknek kell fizetni, a másiknak meg nem. Ez szerinte így igazságtalan.

Huber László részt vett azon a Társulási Tanács ülésen, ahol határoztak arról, hogy ez az anyag is kerüljön kiküldésre a tag önkormányzatok felé. Az az igazság, hogy eddig egyszerűen megfeledkeztek a települések ezt megfizetni, a behajtással pedig egyáltalán nem foglalkoztak, nem küldtek ki felszólításokat. De a jövőben nem lesz ilyen elnéző a társulás. Ez a lista ezek után nyilván jócskán meg fog csappanni. Ahol van felelős pénzügyi osztály, ott figyelnek a kötelezettségek teljesítésére.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 12 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


173/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulási megállapodás VII/1.2 pontja alapján a Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás 2011. I. félévi munkájáról szóló beszámolót az előterjesztésben foglaltak szerint elfogadja.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.


A 4. napirendi pont tárgyalása:

Az ISES Alapítvánnyal parkolóhely megváltás megfizetésére vonatkozó megállapodás tervezete csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli előterjesztésében elmondja, hogy újabb javaslat került kidolgozásra az alapítvány kötelezettségnek megfizetése érdekében. A 6,187 M Ft-ból 2 M Ft-ot azonnal megfizetne az alapítvány, a fennmaradó összeget pedig részletekben, 3 év alatt törlesztené le.

Kérdések és hozzászólások:

Simonits Zsolt őszintén elmondja, hogy a pénzügyi bizottság ülésén nehéz volt szavakat találni erre és kényszeredetten ugyan, de a bizottság a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja.

Gyarmati Kálmánnak egy régi újságcikk jut eszébe erről az ügyről: amikor arról tudósítottak, hogy „a hazánkban ideiglenesen itt tartózkodó katonatisztek öröklakást kaptak”. Valahogyan ez az ügy is így néz ki.

Huber László szerint azért vannak biztató jelek arra nézve, hogy az alapítvány megfizeti a tartozását, amennyiben ezt a megállapodást aláírja.

Rába László biztos abban, hogy nem fogja megfizetni ezt az alapítvány továbbra sem – ugyanis több mint 5 éve ígéri ezt. Egyébként legutóbb az is szóba került dr. Mátrai István javaslatára, hogy a várostól kapnak támogatást e célból.

Huber László szerint a bírósági per szüneteltetve van, éppen ezért is fontos, hogy ez a megállapodás megszülessen, ezt be kell ott is mutatni. Ilyen megállapodás végül is még eddig nem köttetett. Ha pedig ezt sem tartja be, akkor a bíróság nyilván ezt szankcionálni fogja.

Dr. Mátrai István szerint valóban volt ilyen javaslata és most is az a véleménye, hogy ez lenne a legegyszerűbb megoldás. Tényleg egy tengeri kígyó az egész történet és ő sem hisz abban, hogy ez célravezető lesz.

Simonits Zsolt szerint az, amire a képviselő úr gondol, az nem zárja ki ezt a megoldást. A képviselő-testület nyilván a költségvetésben dönthet a támogatásokról, de ezt a két dolgot szerinte nem lehet most összekeverni.

Básthy Béla úgy véli, hogy a múlt és a jelen között ne tegyen egyenlőségjelet a képviselő-testület. Szerinte mindenképpen előrelépés, ha most 2 M Ft-ot kézhez kap az önkormányzat.

Táncsics András tisztában van vele, hogy ez nem ide kapcsolódik, de az Innovációs Park Kft. is jelentős összeggel tartozik a városnak. Várható, hogy ők is előállnak hasonló kéréssel.

Huber László szerint minden eset más ugyan, de abban azonos, hogy ha bármilyen cég vagy szervezet nem fizeti ki a tartozását, akkor a város a bírósághoz fordul. Végül is az sem kizárt, hogy az IPK-val is egy megállapodás lesz a vége. De ez az ügy még csak ott tart, hogy megkapták a felszólítást, amely a kötelezettségeikre emlékezteti őket.

Dr. Mátrai István szerint az ISES Alapítvány azért kapott haladékot, mert olyan programokat és személyeket hozott el Kőszegre, akik másként nem kerültek volna ide. Általuk jött el Kőszegre pld. Bogyai Katalin is, aki az UNESCO elnöke lett.
Szerinte ez a megállapodás kicsit részletesebb a korábbinál és így várhatóan jobban tartalmazza az önkormányzat érdekérvényesítését.

Végül a polgármester lezárja a vitát és szavazásra bocsátja a határozati javaslatot, amit a képviselők 8 igen, 2 nem szavazattal, 2 tartózkodás mellett elfogadnak.


174/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert az ISES Alapítvánnyal kötendő, a parkolóhely megváltási díjra vonatkozó részletfizetési megállapodás aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős:
Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető,
Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető,
Dr. Bakács Nóra jogtanácsos.
Határidő: azonnal.


Az 5. napirendi pont tárgyalása:

A botgyári átemelő megközelítésére szolgáló út új nyomvonalával kapcsolatos előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a képviselő-testület egy korábbi döntése alapján került kijelölésre az a nyomvonal, amelyre szolgalmi jogot kell alapítani a botgyári szennyvízátemelő érdekében. Azóta kiderült, hogy ezzel a nyomvonallal a területen lévő védett fákat is ki kellene vágni, ezért a nyomvonalat módosítani szükséges. Az új nyomvonal a szabályozási szélességen belül van, tehát a rendezési tervvel összhangban van.

Kérdések és hozzászólások:

Kiss Péter elmondja, hogy a városfejlesztési bizottság is azt vizsgálta, hogy a rendezési tervet érinti-e ez az új nyomvonal. Mivel ez nem áll fenn, a 12 m-es útszélesség belefér, továbbá a környéken lévő kiskertek művelését sem érinti, a fákat viszont mindenképpen meg kell védeni – ezért a bizottság a módosított nyomvonalat elfogadásra ajánlja.

Básthy Béla szerint ez a nyomvonal nemcsak a kiskerteket, hanem a volt strand területét is, tehát jelentős önkormányzati tulajdont is érint. Ha ő magántulajdonos lenne, akkor biztosan nem tetszene neki ez az egész dolog. Kérdés, hogy ha bármilyen hasznosítás a város részéről felmerülne, mennyire változtatható meg ez a szolgalmi jog?

Rimányi Krisztina szerint ha a rendezési terv szerinti közút megépül majd, akkor okafogyottá fog válni, mert azon fogja a Vízmű megközelíteni a az átemelőt.

További észrevétel nélkül, a képviselő-testület 11 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett az alábbi határozatot hozza:


175/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete engedélyezi a VASIVÍZ Zrt. számára a botgyári szennyvízátemelő megközelítéséhez szükséges, a 29/2011. (III. 3.) képviselő-testületi határozattal engedélyezett út nyomvonalának módosítását – tekintettel a nagyméretű, megóvandó fákra.
A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a szükséges dokumentumok aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
Határidő: azonnal.


A 6. napirendi pont tárgyalása:

A „Kőszegi köztemetők üzemeltetése” tárgyban beérkezett ajánlatok elbírálásáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.
A napirendi pontnál jelen vannak a Vas Megyei Önkormányzat Vagyonkezelő Kft. Kegyeleti Ágazata részéről: Kiskós Ferenc, Bartháné Kulcsár Éva és Horváth Zsolt.

Simonits Zsolt a Bíráló Bizottság elnökeként elmondja, hogy ma reggel 8 órától rendkívüli ülést tartott a bizottság, amelyen ezt az anyagot is megtárgyalták. Volt olyan vélemény a bizottságban, mely szerint a határozati javaslat nem felel meg a törvényi előírásoknak. Ennek ellenére a bizottság a „Kőszegi köztemetők üzemeltetése” tárgyában kiírt egyszerű ajánlattételi felhívást eredménytelennek javasolja nyilvánítja. Az eredménytelenség indoka az, hogy az ajánlatkérő – a közbeszerzés megkezdését követően – általa előre nem látható és elháríthatatlan ok következtében szerződés megkötésére, illetőleg teljesítésére képtelenné vált (82.§). Ezért az eljárást eredménytelenné kell nyilvánítani és új ajánlattételi felhívást kell közzétenni, amely a 30 sírhely kialakítást is tartalmazza majd.

Kérdések és hozzászólások:

Rába László ismét rákényszerült arra, hogy közbeszerzési ügyben szakemberhez forduljon, mert maga nem ért ehhez a területhez, viszont a Jurisics térnél beigazolódott ennek szükségessége. A szakembernek az a véleménye, hogy alaptalan az eljárás eredménytelenné nyilvánítása. Azt maga sem hiszi el, hogy a városfejlesztési osztály nem tudott erről a 30 sírról. Ez alapján nem lehet elhalasztani az eredmény kihirdetését, mert ebben semmi olyan nincs, ami nem volt előre nem látható
Ezt nem lehet elbírálni úgy, hogy valaki szimpatikus vagy nem szimpatikus. Ha megfelel a közbeszerzési felhívásban szereplő feltételeknek, akkor nyertest kell hirdetni.

Huber László kérdezi, hogy mit takar a Kbt. idézett §-a?

Ujvári Csaba szerint arról van szó, hogy ha és amennyiben az egyik ajánlattevőnek sérelme van, az a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordulhat. A KBT-nek 15 napja van arra, hogy döntsön: helyt ad-e a kérelemnek, vagy sem. Kérdés, hogy ha és amennyiben fennállna a jogsérelem, akkor lehetőség lenn-e a sérelem előtti állapot visszaállítására. Az ő álláspontjuk az, hogy az önkormányzatnak jelentős kárt okozna, ha ezt a döntést meghozná, tehát ha most nyertest hirdetne.

Huber László is úgy véli, hogy az ajánlattételi felhívás elfogadásakor nem gondolt erre senki erre a 30 sírhely kialakítására. Szerinte ezzel nem szabad kockáztatni és veszélyeztetni az üzemeltetést. A probléma azzal a bizonyos exhumálási területtel van, ahol jelenleg az I. világháborús hősök vannak eltemetve. Ennek a területnek a sorsát nem lehet kihagyni az új szerződésből, ezért a pályázati feltételek közé is bele kell foglalni. Nehéz elképzelni, hogy e nélkül az új üzemeltető végezni tudja a feladatait. Szerinte ez nem sérti egyik pályázó érdekét sem. Nem lesz kizárva senki, ugyanúgy kapnak az ajánlati felhívásból, amibe ezt bele lehet foglalni. Csak éppen most az önkormányzat felülvizsgálja a saját, korábbi hibáját, mely szerint ez a 30 sírhely kialakítása nem maradhat ki a szerződésből.

Gyarmati Kálmán elmondja, hogy természetesen az önkormányzatnak a saját érdekeit kell védenie ugyan, de az eddig végzett munkát a temetőben ő megfelelőnek gondolja. Az új köztemető építése miatt a jelenlegi tulajdonképpen egy régi, megszűnő temető, ahol minden sírhelyre nagyon oda kell figyelni, ezért nem lenne szerencsés, ha más, eddig ismeretlen üzemeltetője lenne. Ezzel együtt ő támogatja, hogy az ajánlattételi felhívás legyen visszavonva.

Giczy József számára is megnyugtató lenne, ha a jelenlegi üzemeltető folytatná a munkálatokat, abban pedig csak bízni tud, hogy a hivatal közbeszerzési szakértője tudja, mi a helyes.

Huber László szerint nem az az oka az új eljárás szükségességnek, hogy maradjon a jelenlegi szolgáltató, hanem hogy a I. világháborús sírok exhumálása legyen benne az üzemeltetési szerződésben.

Rába László úgy látja, hogy ha ez így van, ahogy a polgármester úr elmondta, akkor nem kellett volna közbeszerzési eljárást indítani, hanem egyszerűen meg kellett volna hosszabbítani a szerződést. Biztosan lett volna erre lehetőség. De most, hogy már ki lett írva a felhívás, ha már így alakult, akkor nem lehet másként dönteni, nyertest kell hirdetni.

Ujvári Csaba elmondja, hogy a jelenlegi szerződés nem volt meghosszabbítható. Csak akkor lenne erre lehetőség, amennyiben a közbeszerzési eljárás nem zárul le sikeresen a jelenlegi szerződés lejártáig.

Ezután Huber László felveti, hogy a határozati javaslat utolsó része, mely szerint a képviselő-testület elrendeli „az új egyszerű ajánlattételi felhívás kiegészítését a 30 db sírhely kialakítással” szöveg nem túl általános-e. Nem kellene-e ezt kiegészíteni azzal, hogy az I. világháborús sírok exhumálásáról van szó.

Dr. Zalán Gábor szerint ez a megfogalmazás most elegendő, aztán majd ha visszakerül a képviselő-testület elé az új kiírás, akkor lehet részletesen megjelölni, miről is van szó.

Ezután a képviselő-testület 10 igen, 2 nem szavazattal az alábbi határozatot hozza:


176/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete „Kőszegi köztemető üzemeltetése” tárgyában kiírt egyszerű ajánlattételi felhívást eredménytelennek nyilvánítja.
Eredménytelenség indoka: a Kbt.92.§ (d) pontja alapján az ajánlatkérő - a közbeszerzés megkezdését követően – általa előre nem látható és elháríthatatlan ok következtében-, az eljárást a szerződés megkötésére, illetőleg teljesítésére képtelenné válása miatt (82.§) eredménytelenné nyilvánítja.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli a „Kőszegi köztemető üzemeltetése” tárgyában kiírásra kerülő új egyszerű ajánlattételi felhívás kiegészítését a 30 db sírhely kialakítással.


Felelős : Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Ujvári Csaba az előkészítési munkacsoport vezetője.
Határidő: azonnal.


A 7. napirendi pont tárgyalása:

A „Jurisics Miklós Gimnázium kollégium tetőfelújítás – kiegészítő munkák elvégzése” tárgyban közbeszerzési eredményhirdetésről szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Simonits Zsolt szóbeli kiegészítésében jelzi, hogy a Bíráló Bizottság gimnázium tetőfelújítás pótmunkái tárgyában az eljárás nyertesének a Kőszegi Forrás Építőipari és Szolgáltató Kft.-t javasolja kihirdetni. A vállalkozói díj nettó összege 2.309.758,-Ft.

A képviselő-testület kérdés, hozzászólás nélkül, 11 igen, 1 nem szavazattal az alábbi határozatot hozza:


177/2011. (X. 27.)
képviselő-testületi határozat

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a „Jurisich Gimnázium Kollégiuma lánykollégium tetőfelújítás – kiegészítő munkák elvégzése” tárgyában kiírt egyszerű ajánlattételi eljárás nyertesét kihirdeti.
Az eljárás nyertese: Kőszegi Forrás Építőipari és Szolgáltató Kft.
Ajánlattevő székhelye/címe: 9730 Kőszeg, Gábor Á. U. 9.
Vállalkozói díj nettó összege (Ft): 2.309.758,-Ft.
Indoka: mert ajánlatában a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást tette.

2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza Kőszeg Város Polgármesterét a „Jurisich Gimnázium Kollégiuma lánykollégium tetőfelújítás – kiegészítő munkák elvégzése” tárgyában a vállalkozási szerződés aláírására.


Felelős : Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Ujvári Csaba az előkészítési munkacsoport vezetője.
Határidő: azonnal.


A 8. napirendi pont tárgyalása:

A „Helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése” c. pályázat benyújtásáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Ujvári Csaba szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy egyszer már adott be az önkormányzat belterületi vízrendezési pályázatot, ami akkor sikertelen volt. Most a Nyugat-dunántúli Operatív Program keretében „Helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése címen megjelent, NyDOP-2009.-4.1.1/B-11. számon kiírt pályázaton adódott lehetőség a belterületi vízrendezési problémák megoldására. A pályázat lehetővé tenné az önkormányzatnak a korábbiakban felmerült akut vízrendezési feladatok – részbeni – elvégzését. A megpályázandó összeg 300 M Ft. Az önerőt a város nem egyedül, hanem 40-60%-os arányú megosztással szeretné a vízművel együtt biztosítani. A 300 M Ft-ból a vízmű 120 M Ft-ot biztosítana, ebből a Gyöngyös által okozott problémákat kezelné. A fennmaradó önrészt kellene az önkormányzatnak biztosítania.
Felsorolja azokat a területeket, utcákat, ahol létesítményeket terveztek. A Mohás út, a Park utca és a Hunyadi utca összekötése, az Arborétum utca, a Mélyút és Királyvölgy is érintett. Ezzel megoldódna a Királyvölgyben az évek óta állandó probléma, ugyanígy a Puskapor utcában és a Bajcsy-Zs. utcában is.
Tájékoztatja a képviselő-testületet, hogy a határozati javaslat kiküldése óta 706 Ft-tal változott az egész beruházás, és ebből kifolyólag a saját erő rész is. A saját erő számszerű összege helyesen: 31.764.706.- Ft. Kéri, hogy a képviselő-testület ezt figyelembe véve fogadja el a határozati javaslatot.

Kérdések és hozzászólások:

Simonits Zsolt tájékoztatja a jelenlévőket, hogy ezt az előterjesztést is ma reggel tárgyalta meg a bizottság, sürgősségi előterjesztés formájában és 7 igen, 5 nem szavazattal elfogadásra ajánlják. Szóba került a saját erő. Az idén ez nem fog likviditási problémát okozni, nem is lesz rá szükség és talán a hitelfelvételi korlátba is belefér.

Gyarmati Kálmán jelzi, hogy Kőszegfalván a belvízvédelmi gondok egy része már megoldódott, a beszántott árok ügye már régóta húzódott. Ennek ellenére kéri, hogy a kőszegfalvi városrészre is jusson ebből fejlesztésből valami.

Huber László szerint jogos a képviselő úr igénye, de ezt a pályázatot I. ütemnek célszerű felfogni, ugyanis valóban maradnak még el fontos részek. A határozati javaslatban szereplő részek a legkritikusabbak, ezeknél a legnagyobb a baj. Főleg a Királyvölgyben, a Puskapor utcában a víznyelők és ezek folytatásában, az Auguszt János utcában kiépítendő új szakasz megvalósulása fontos. Jelenleg ugyanis a Dózsa György utca felé le van szűkítve a csatorna, ezáltal úgy működik, mint egy dugó. Ennek következményeként a Puskapor utca pincéiben jelenik meg az esővíz, ami iszonyú állapotokat eredményez.

Giczy Józsefnek már bizottsági ülésen sem volt egyértelmű, hogy pontosan mit takarnak a határozati javaslatban megfogalmazott létesítmények, műtárgyak. Ez szerinte túlságosan nagy léptékűen van megfogalmazva. Kéri, hogy ha meglesznek a részletes tervek, azok legyenek hozzáférhetőek, láthatóak.

Huber László kérdezi az előterjesztőt, hogy a tulajdonosi hozzájárulások hogyan állnak? Tudomása szerint a Királyvölgyben még hiányoznak.

Ujvári Csaba elmondja, hogy van ami még hiányzik, de az fontos, hogy ennél a pályázatnál a tulajdonosi hozzájárulásokkal kapcsolatos előírások enyhébbek, mint a 2009-es pályázatban volt.

Básthy Béla is jól emlékszik arra, amikor 2009-ben a nagy eső után már októberben beadta az önkormányzat a belterületi csapadékvíz pályázatot, ami akkor sajnos nem nyert. Ezeknek a feladatoknak az elvégzésének tehát mindenképpen meg van az indokoltsága.
Azt meg külön örömmel veszi tudomásul, hogy konzorcium keretében sikerül megoldani a pályázat saját részét.

Huber László szerint ennek azért van jelentősége, mert az önkormányzat hiába épít ki bármilyen rendszert is, ha a befogadón, a Gyöngyösön nem tud lefolyni a víz. Jelenleg az eredeti kapacitásának a felét tudja befogadni, annyira eliszaposodott, benőtte a növényzet stb.
Nyilván az a kívánatos cél, hogy a csapadék minél előbb elhagyja a várost.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 12 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:





178/2011. (X. 27.) képviselő-testületi határozat:

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli, hogy a Nyugat-dunántúli Operatív Program keretében meghirdetett „Helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése” keretében, pályázat kódszáma: NYDOP-4.1.1/B-11., a belterületi vízrendezésre az önkormányzat pályázatot nyújtson be az alábbi területekre:

Kőszeg Vízkárelhárítási Rendszerének fejlesztése

Létesítmény helye Tervezett létesítmények Műtárgyak Helyrajzi szám
1. Mohás út 126 m árok, 28 m Ø30 b. 1 tiszt. akna , 40-es sávos víznyelő 6,0 m 463
2. Park u.- Hunyadi összek. 36 m NA80 HOBAS 4 db 1,5x1,5 tiszt. akna 3556, 3557/6
3. Arborétum utca 150 m 40/100 folyóka
160 m NA 300 KG-PVC 4 m 40 cm-es sávos víznyelő
3 db víznyelő
3612
4. Mélyút 22 m Ø30 b., 261x2,5 m b.vápa 3,0 m 40 cm-es sávos víznyelő 3728
5. Hideg-völgy NA 300 107,0 m 4 db víznyelő, 3,0 m 40-es sávos víznyelő
4 db kőelzáró, tározó műtárgy 7875, 1555/1
6. Királyvölgyi u. NA 300 50 m 5 m 20 cm-es sávos víznyelő 1577/1
7. Királyvölgy NA 1000 HOBAS 135 m
Kőelzáró műtárgy 2 db Hordalékfogó rácsos akna 1 db,
kőelzáró műtárgy, 16 m vb.cső 3830, 3827, 3828, 3829,
7554, 7555, 7526/1-2, 3745
8. Puskapor utca 160 m NA 200
459 m DN 1000; DN 800; DN 1200 RAUVIA 17 db tiszt. akna
34 db víznyelő 1177, 1210,
1229, 1264
9. Károlyi M. u. 765 m 60/200
105 m 40/100 6,0 m 40-es sávos víznyelő
15 db víznyelő 3399/4
10. Károlyi M. u. garázssor 288 m 60/100
83 m NA 300 b. 4 db víznyelő 3276/7
11. Rákóczi u. DN 800 SN8 Külső átmérőre szabályozott RAUVIA SPECIÁL
304 m 4 db tisztítóakna, 10 db víznyelő 2265
12. Gyöngyös patak mederrendezés - 0174/1, 2909/2, 2909/3, 2909/5, 2580/1, 2580/2, 2580/3,
2119/3, 2119/5,
2119/7

A teljes beruházás költsége 331.764.705,-Ft, amelyből az önkormányzati beruházás:
211.764.705,- Ft.
A saját erő számszerű összege: 31.764.706.- Ft.
Igényelt támogatás összege az önkormányzati beruházáshoz: 179.999.999.- Ft.

2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat pályázat megvalósításához szükséges önkormányzati önrészt hitel felvétellel biztosítja, amelynek összege bruttó 31.764.706.-Ft, azaz harmincegymillió- hétszázhatvannégyezer- hétszázhat forint.
3. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Kőszeg Város Polgármesterét a pályázati anyag aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős:
Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető,
Ujvári Csaba projektmenedzser.
Határidő: azonnal.




A 9. napirendi pont tárgyalása:

Az „Egy-másért” Közhasznú Egyesület újabb helyiség kérelméről szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a szeptember 1-i ülésen a képviselő-testület jóváhagyta az „Egy-másért” Közhasznú Egyesület részére a Liszt F. u. 3. alatt egy helyiség ingyenes használatát azzal, hogy 1 év után a díjmentességet felül kell vizsgálni. Az egyesület elnöke azóta megkereste azzal, hogy a szomszédos helyiséget – amely korábban váróteremként működött – is hasonló feltételekkel kérné az egyesület használatba venni.

Kérdések és hozzászólások:

Simonits Zsolt a pénzügyi bizottság véleményét ismerteti. Előzetesen kiemeli, hogy nem az egyesület céljával vagy tevékenységével volt problémája a bizottságnak. Évek óta gond Kőszegen, hogy a buszra várakozóknak nincsen várótermük, amit főleg csapadékos időben nehéz elviselni. Nemcsak a váróterem hiányzik, hanem WC-re sem tudnak menni az utasok. Ha ezt a helyiséget az önkormányzat odaadja az egyesületnek, akkor ennek a problémának a megoldása 0-ra csökken. Ezért a bizottság 6 nem, 2 tartózkodás mellett a javaslatot elutasította.
Megjegyzi, hogy a bizottság az anyag előkészítettségét is hiányolta, mert a váróterem és a WC használat problémáját kezelni kell és erre nincsen javaslat.

Rába László elmondja, hogy a bizottsági ülésen az is elhangzott, hogy a leendő üzemeltetőnek még nem is volt engedélye a használatra, de már feltörte a helyiséget.

Básthy Bélának más információi vannak erről. Véleménye szerint a hivatalt dicséret és kritika együttesen illeti ez ügyben. Az biztos, hogy gyorsan elkészült az előterjesztés, viszont elég régóta ismert témáról van szó. Amikor a szeptemberi ülésen a döntés megszületett, utána derült ki, hogy az egyesület mindkét helyiséget kérte, hiszen a volt „24-es”t-ről volt szó, amit korábban Táncsics Andrásék használtak. Végül is a döntés után kiderült, hogy csak az csak 1 helyiségre vonatkozik. A váróterem a jegyző úr engedélyével lett kinyitva, de azt maga sem tudta, hogy az említett, „feltöréses” módszerrel. Kihangsúlyozza, hogy Ausztriából jelentős szállítmány érkezik az egyesület részére, ezeket pedig el kell helyezni. Kőszegen eddig csak kirakodóvásárként működött ez az üzlet. Nagyon sokan vannak, akik innen szerzik be a ruhájukat, játékokat stb., mert valószínűleg máshonnan nem is tudnák. Tudomása szerint a mai napig sincs aláírt bérleti szerződése az egyesületnek, még az első részről sem. És mivel ki lett számukra nyitva a másik helyiség, azt kezdték el felújítani, tehát energiát fordítottak rá. Ez volt tehát a folyamata a történetnek.
Meglátása szerint a váróterem eddig sem működött váróteremként. Nem azzal van 0-án az esély, ha megkapja az egyesület, mert most is ennyi, hiszen nincs nyitva. Az nagyon fontos szerinte, hogy az egyesülettel az együttműködést 1 év után felül kell vizsgálni. Ha az önkormányzat használhatóvá tenné a WC-t, akkor azt ők tudják vállalni, hogy a saját nyitvatartási idejükben annak hozzáférhetőségét biztosítják. Ez szerinte fontos. Az üzlethelyiségbe pedig ha bemegy valaki, akkor nyilván benn van, de erről többet végül is nem tárgyaltak. Javasolja, hogy fogadja el a képviselő-testület most azzal a váróterem használatát, hogy a saját nyitvatartási idejükben a WC használatát biztosítsák – a megfelelő felújítás után.

Gyarmati Kálmánt az alpolgármester úr hozzászólása is meggyőzte arról, hogy ez az előterjesztés nem alapos. Tapasztalatai szerint minden városban van normális váróterem az utazóközönség számára. Hogy most ez a Volánnal vagy anélkül van megoldva, az mindegy. Nem a helyiség kiadásával kellene foglalkozni, hanem azzal, hogy legyen Kőszegen is váróterem. A pénzügyi bizottság ezt jól látta, nem is támogatta az előterjesztést.

Dr. Zalán Gábor a kritikára megjegyzi, hogy eddig sem működött sem a váróterem, sem a nyilvános WC, csak ez most ráirányította a figyelmet.

Giczy József azt nézi, hogy a kőszegieknek mi a fontosabb és az szomorú, hogy eddig sem volt se váróterem, se nyilvános WC a buszmegállónál. Ő eddig ezzel nem is volt tisztában, de ez előterjesztés legalább felhívta rá a figyelmet. Tegnap megnézte miről is van szó és áldatlan állapotokat tapasztalt. A legfontosabb szerinte, hogy sokan utaznak és ezért a nagy forgalmat lebonyolító autóbusz-pályaudvarnak a várótermet és a WC-t biztosítani kell. Igaz, hogy odaadta a képviselő-testület a másik helyiséget az egyesületnek, ennek ellenére ő ezt az előterjesztést nem támogatja.

Básthy Béla elmondja, hogy eddig hetente pénteken és szombaton volt nyitva a szociális piac. Az egyesület fő gondja a kapott áru raktározása. Bár egy vállalkozás is segített nekik ebben, a váróhelyiség főleg a raktározás miatt kell nekik. Egy év múlva mindenképpen felül lesz vizsgálva az ingyenes használat. Mi lenne akkor, ha majd az esetleges bérleti díj fizetés helyett vállalnák garantáltan a váróhelyiség használatát? Addig van egy évük, hogy megoldják a raktározási gondokat. De jelen pillanatban se szociális piac, se váróterem nincs.

Kiss Péter úgy látja, hogy ez a probléma régebbre nyúlik vissza, amikor is költségek merültek fel a váróterem nyitvatartása és a WC üzemeltetésével kapcsolatban. A WC-t műszakilag biztosan rendbe lehet hozni, csak nem lesz senki, aki üzemelteti: tisztántartja, a rendre odafigyel stb. A Volán illetve a buszsofőrök biztosan nem foglalkoznak ezzel. A megállóknál éjszakánként folyik a randalírozás, bár nem az utasok, hanem a kőszegiek jóvoltából.

Kovács István egy kérdéssel kezdi a véleményének a kifejtését. A szombathelyi vasútállomáson vagy az autóbusz pályaudvaron lévő várótermet vajon a szombathelyi önkormányzat üzemelteti-e? A váróterem szerinte hozzátartozik a szolgáltatáshoz, amit igenis a Volánnak kellene biztosítania. Az igaz, hogy sem a várótermet, sem a WC-t felügyelet nélkül nem lehet hagyni, folyamatos takarítást, állagmegóvást igényel. Ha a képviselő-testület úgy dönt, hogy a másik termet is az egyesület rendelkezésére bocsátja, akkor elvárható lenne, hogy a WC-t üzemeltesse. Ha pedig úgy dönt a képviselő-testület, hogy a városüzemeltető kft.-nek kell a WC-t rendbe hozni, akkor jelentős felújítást kell eszközölni. Ennek az összegét ő most nem tudja előre megmondani. Korábban az ÁNTSZ is tett kifogásokat a WC-vel kapcsolatban, hiszen a mai kor követelményeinek meg kell felelnie.

Huber László szerint azért is rendbe kéne hozni ezt a WC-t, mert a nyilvános illemhelyek terén rosszul áll a város.

Kovács István ezzel nem egészen ért egyet, mert a város nagyságához képest, továbbá a megyei és más városok átlagát figyelembe véve sem rossz az arány. A piacnál és a Károly Róbert téren is modern WC működik, igaz, hogy a piacnál lévő csak piacnapokon van nyitva. A nagyrendezvények lebonyolításánál is mindig meg van oldva az illemhely. A Liszt Ferenc utcai WC-t azért lenne muszály működtetni, mert ott az igénybevétel majdnem 24 órás.
Tisztázza továbbá, hogy az egyesület által rendelkezésre bocsátott helyiségre vonatkozóan – amennyiben megkapták a képviselő-testület határozatát – egészen biztosan van bérleti szerződés. Olyanról ő nem tud, hogy megtagadták volna ezt. A váróterem pedig az ő engedélyével lett kinyitva, mert azt mondta, hogy amíg nincs erről képviselő-testületi határozat, addig használhatják így.

Rába László szerint az egyesület kirakja az árut az utcára, így turkálónak vagy „lengyel piacnak” néz ki az egész. Nem biztos, hogy ez a turisták, meg az utasok számára kedvező látvány.

Básthy Béla megjegyzi: éppen ezért kellene a váróhelyiség.

Gyarmati Kálmán szerint az önkormányzatnak van egy szerződése a Volánnal. Minden évben támogatást is kap a cég a várostól, így ennek fejében igazán biztosíthatná a várótermet.

Huber László szerint ha ehhez a város ragaszkodna, akkor a Volán ezt pluszként építené be a költségeibe, tehát többet kellene fizetni.

Táncsics András a volt „24-es” vendéglátóipari helyiség bérlője volt. A polgármester kérdésére elmondja, hogy valóban volt vízelfolyás a WC-ben, aztán jött egy tartós hideg és szétfagyott minden. A váróterem és a másik helyiség között nincsen ajtó, csak egy kiadó ablak.

Básthy Béla arról is tud, hogy az egyesület szándéka az, hogy a raktár és az üzlethelyiség között ajtót nyisson.

Huber László ezt a WC-vel való az „árukapcsolást” el tudja fogadni. De az, hogy csak néhány napig lenne nyitva a WC, az nem megfelelő. Végül is hajléktalanokról van szó, ez az elfoglaltság nekik is jó, de minden nap legyen erre lehetőség.
A határozati javaslat 3. pontjában meg kellene pontosan nevezni, hogy a városfejlesztési osztály végezze el a helyiség jogszerű használatának vizsgálatát, ugyanis így túl általános.

Básthy Béla azt javasolja, hogy minden év szeptemberében nyújtsa be a beszámolóját az egyesület és novemberben döntsön a képviselő-testület az együttműködés meghosszabbításáról. Így nem válna ez a helyiséghasználat „qvázi bérleti joggá”.

Keszei Balázsnak azért van aggodalma, mert hogyan lehet a WC használatról szavazni, ha nincs ez az egyesülettel letárgyalva. Az a félelme, hogy az egyesület bizonyos feltételeket elfogad majd, a többit pedig nem.

Huber László szerint azért az önkormányzat van „diktáló” pozícióban, ennyit el lehet várni tőlük. A WC rendbehozatalának a költségét viszont vállalni kell.

Básthy Béla szerint a jövő függ majd az egyesület tagjaitól is. Azt tudja, hogy a későbbiekben a közfoglalkoztatásban, szociális projektekben szeretnék foglalkoztatni őket.

Huber László szerint az első évet mindenképpen próbaidőnek kell tekintetni. Az lenne a jó, ha nyitvatartási idejük alatt kötelesek lennének a WC-t rendelkezésre bocsátani, és azon túl is jó lenne.

Kiss Péter szerint a képviselő-testület most csak „ötletel”. Ha a WC felújítás pld. 3 M Ft-ba kerül, akkor honnan lesz rá pénz? A víz azért fagyott be, mert nem volt fűtés a helyiségben. Hogyan lesz mindez megoldva? Ki fogja vizet fizetni, ki veszi majd a takarítószereket? Az az egyesület, akinek egy fillérje sincs? Ő támogatja ugyan, de sok mindent meg kell vizsgálni, lehetséges-e. Kérdés, hogy az egyesület kap-e egyáltalán működési engedélyt.

Huber László szerint annyi pénzük nyilván van azért, hogy az üzlethelyiséget fenn tudják tartani, elvégre ingyen kapták meg. WC meg talán még a működési engedélyhez is kell.

Básthy Béla kéri, hogy más hatóságok feladatait ne vegye át a képviselő-testület. Kiss Péterrel annyiban egyetért, hogy a rendszeres nyitva tartást ne írja elő a képviselő-testület, illetve csak akkor, ha annak a feltételeit biztosítani tudja. Sajnos nem arról van szó, hogy van egy kellemes, meleg váróhelyiség a városban és annak a további sorsáról kellene dönteni, mert ilyen nincs. Szerinte jelen feltételek mellett nyugodtan 1 évre oda lehetne adni az egyesületnek a helyiséget – ha meg tudják szerezni a hatósági engedélyt. Aztán az egy év alatt kiderül, hogy van-e áruutánpótlás, milyen a forgalmuk, milyenek az áraik stb. Aztán lehet, hogy 1 év alatt az egész ügy magától lezárul.

Rába László szerint ha a képviselő-testület megszavazza ennek a helyiségnek az átadását, azzal azt is eldönti, hogy ne legyen váróhelyiség a Liszt Ferenc utcában és egyelőre – az autóbuszállomás esteleges áthelyezéséig – máshol sem lesz biztosan.

Huber László szerint eddig végül is nem érkezett sem panasz, sem bejelentés a váróterem hiánya miatt. Hogy újra legyen, annak komoly ára lenne.

Básthy Béla sem lát lehetőséget arra, hogy 5-6 év után számítása szerint mintegy 4 M Ft-ot erre áldozzon a város, hiszen eddig se volt váróterem.

Ezután rövid vita folyik arról, hogy mikor szűnt meg a váróterem. Dr. Mátrai István nehezményezi a hosszúra nyúlt vitát. A polgármester szerint ez a sürgősségi előterjesztés hátránya: nincsenek bizottsági vélemények, nincs kialakult álláspont.
Ezután lezárja a vitát, majd összefoglalja az elhangzottakat.

Az 1. pontra nézve az a módosító indítvány lényege, hogy nem határozatlan időre, hanem 2012. december 31-ig lenne a váróterem az egyesület ingyenes használatába adva. Ezzel együtt a 145/2011. (IX. 1.) határozatot is vissza kell vonni és egy „közös” határozatban rendelkezni mindkét helyiségről: a váróteremről és az üzlethelyiségről is. Szeptember 30-ig kellene az egyesületnek beszámolnia a tevékenységéről, ami alapján a képviselő-testület a novemberi ülésén dönt majd a továbbiakról. Ehhez a WC-t használhatóvá kellene tenni, és az egyesület legalább a nyitvatartási idejében köteles lesz ingyenesen üzemeltetni.

Básthy Béla megjegyzi, hogy akár pénzt is lehetne kérni a WC használatáért, hiszen a piacit kivéve, valamennyi nyilvános WC-n fizetni kell. Huber László viszont úgy látja, hogy most bonyolítaná a helyzetet, ha fizetős lenne az illemhely, ezért most ezzel nem kellene foglalkozni.

Kovács István kéri, hogy hozzon a képviselő-testület egyértelmű döntést arról, hogy azt a bizonyos WC-t a városüzemeltető kft. köteles használható állapotba hozni. Az értékre vonatkozóan ő most nem tud nyilatkozni, de novemberig biztosan el tudják végezni a munkálatokat – előzetes költségfelmérés alapján.

Simonits Zsolt viszont úgy véli, hogy ha a működési engedélyhez amúgy is kell WC, akkor majd hozza rendbe az egyesület.

Kiss Péter szerint az egy személyzeti WC kell, hogy legyen, a nyilvános WC követelményei egészen mások.

Huber László lezárja a vitát azzal, hogy irreális követelményeket azért nem szabad támasztani az egyesülettel szemben.

Giczy József javasolja, hogy a sok bizonytalanság miatt, kerüljön a következő bizottsági ülések napirendjére ez a kérés.

Huber László szerint ha most nem dönt a képviselő-testület, következő alkalommal sem lesz bölcsebb – esetleg a WC felújítás költsége lesz ismert.

Básthy Béla kéri még, hogy a módosító javaslatot bocsássa először szavazásra a polgármester úr, másodikként pedig a szeptemberi határozat visszavonását. Ő ugyanis nem szívesen mondaná az osztrák Rotary klub elnökének – aki eddig mintegy 40 000 km-t autózott el Kőszegre telepakolva adományokkal – , hogy amit eddig tett, azt a továbbiakban ne tegye, mert nem lesz szociális bolt.

Végül a polgármester szavazásra bocsátja a már elmondottak szerint a határozati javaslat 1. pontjának módosított változatát, amit a képviselők 4 igen, 6 nem szavazattal, 2 tartózkodás mellett elvetnek.

Ezután a polgármester azt bocsátja szavazásra, hogy az eredeti, előterjesztett határozati javaslattal egyetért-e a képviselő-testület – amiben nem esik szó a nyilvános WC-ről. A képviselő-testület ezt is elutasítja, mert 5 igen, 7 nem szavazati arány alakul ki.

A szavazás után a polgármester megállapítja, hogy egyelőre hatályban marad a 145/2011. (IX. 1.) határozat, jelen előterjesztést pedig a bizottságok és a képviselő-testület következő ülésére ismét elő fogja terjeszteni.


A 10/a. napirendi pont tárgyalása:

A Rákóczi u. 13. alatt lévő ingatlan értékesítéséről szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítéséb