2011. Október 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A 2012. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
2. - A házi gyermekorvosi ellátásra vonatkozó vállalkozási szerződések módosítása.
3. - Beszámoló a Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2011. I. félévi munkájáról.
4. - Az ISES Alapítvánnyal parkolóhely megváltás megfizetésére vonatkozó megállapodás.
5. - A botgyári átemelő megközelítésére szolgáló út új nyomvonala.
6. - A „Kőszegi köztemetők üzemeltetése” tárgyban beérkezett ajánlatok elbírálása. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
7. - A „Jurisich Miklós Gimnázium kollégium tetőfelújítása – kiegészítő munkák elvég-zése” tárgyban közbeszerzési eredményhirdetés. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
8. - „Helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése” c. pályázat benyújtása. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
9.a - Vagyonügyek: A Rákóczi F. u. 13. alatt lévő ingatlan értékesítése.
9.b - Vagyonügyek: A Felső krt. 10. II. 12. alatti üres lakás értékesítése.
9.c - Vagyonüggyyek: A Chernel u. 11. fsz. 2. alatti üres lakás értékesítése.
9.d - Vagyonügyek: A Tempo 2003. Kft. ingatlancsere kérelme.
9.e - Vagyonügyek: A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezelésében lévő 2134/1 hrsz-ú ingatlan átvétele önkormányzati kezelésbe.
11. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
2. napirendi pont:
A házi gyermekorvosi ellátásra vonatkozó vállalkozási szerződések módosítása.

Tisztelt Képviselő-testület!



Vecseiné dr. Kiss Gabriella és Parádiné dr. Ágoston Zsuzsanna körzeti gyermek háziorvosok 2011. október 03-án azzal a kéréssel keresték meg a polgármestert, hogy kezdeményezzék a köztük és Kőszeg Város Önkormányzata között a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló szerződéseik módosítását a közüzemi költségek viselése tekintetében.
Olyan mértékű pénzügyi támogatást szeretnének kapni a 2011.október 1. és 2012. március 31. közötti fűtési időszakra, hogy a felnőtt háziorvosokkal egyenlő esélyekkel rendelkezzenek.
A jelenleg érvényes szerződéseik szerint a tevékenységük helye szerint (Kőszeg, Jurisics tér 5.) felmerült költségek arányos részét fizetik, vagyis a fűtés, világítás és közmű költségek 20-20%-át, a fennmaradó 60%-ot – a védőnői ellátásra, illetve az iskolaegészségügyi ellátásra –pedig Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása.
A pénzügyi osztály adatai alapján kimutatást készítettem 6 hónap közüzemi költségeinek alakulásáról (1. számú táblázat), ahol jól látszik, hogy ugyanazon időszakot vizsgálva egy gyermek háziorvos 178.410,-Ft-tal fizet többet, mint egy felnőtt háziorvos.
Az adatok részletes áttanulmányozásakor világosan látszik, hogy a különbség abból adódik, hogy a gyermek háziorvosi rendelőben távhővel, míg a felnőtt háziorvosi rendelőkben egyedi gázkazánnal fűtenek.
Amikor egy év adatait összehasonlítom csak a fűtés vonatkozásában (2. és 3. számú táblázat) az látszik, hogy a két gyermek háziorvos majdnem ugyanakkora összeget fizet ki távfűtésre (623.741,-Ft.), mint amennyit a 4 felnőtt háziorvos (772.128,-Ft.).
Fentiekre, valamint arra a tényre tekintettel, hogy az orvosok önhibájukon kívül drága távfűtéses épületben kénytelek rendelni, ahol a fűtést nem tudják szabályozni és így takarékoskodni (a várótermek és egyéb helyiségek pedig aránytalanul nagyok), javasolom az orvosok kérésének támogatását.
Ennek megfelelően a hat hónapra jutó 180.000,-Ft-os különbség kiegyenlítésére az önkormányzat havi 30.000,-Ft/orvos hozzájárulással támogassa a két gyermekorvos kiadásait a 2011. október 1-je és 2012.március 31-e közötti időszakban.
A teljes és áttekinthető kép kedvéért a házi gyermekorvosok kérelmükhöz csatolták még az Egészségbiztosítási Pénztártól kapott finanszírozásukról szóló igazolást (805.000,-Ft.), valamint a rendszeres havi kiadásaikról szóló kimutatást (720.000,-Ft-) az 1. számú mellékletben.
Ezekből megállapítható, hogy a házi gyermekorvosok méltánytalanul alacsony jövedelemhez jutnak.

Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta,és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztésem megtárgyalására és a határozati javaslatok elfogadására.


Kőszeg, 2011. október 5.

A polgármester nevében:

Dr. Tóthné Dolgos Zsanett
gyámügyi és szociális osztályvezető






























HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közte és Parádiné dr. Ágoston Zsuzsanna között 2007. április 1-jén létrejött, a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló szerződést a 2011. október 1-jétől 2012. március 31-éig terjedő időszakra nézve az alábbiak szerint módosítja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására:

„ II./14. a Jurisics tér 5. alatt felmerülő fűtés, világítás és közmű költségek 20 %-ának 30.000,-Ft-tal csökkentett összegét megtéríteni,mely összeg megfizetésére Kőszeg Város Önkormányzata vállal kötelezettséget az egészségügyi alapellátás támogatása jogcímén”


Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető
Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető
Határidő: azonnal


II. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közte és Vecseiné dr. Kiss Gabriella között 2007. április 1-jén létrejött, a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló szerződést a 2011. október 1-jétől 2012. március 31-éig terjedő időszakra nézve az alábbiak szerint módosítja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására:

„ II./14. a Jurisics tér 5. alatt felmerülő fűtés, világítás és közmű költségek 20 %-ának 30.000,-Ft-tal csökkentett összegét megtéríteni,mely összeg megfizetésére Kőszeg Város Önkormányzata vállal kötelezettséget az egészségügyi alapellátás támogatása jogcímén”


Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető
Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető
Határidő: azonnal



III. HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli annak vizsgálatát, hogy a Kőszeg, Jurisics tér 5. szám alatti épületben a közüzemi költségek csökkenthetők legyenek.


Hivatali felelős: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
Határidő: 2011.december 15.


IV. HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli, hogy a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. a Kőszeg, Jurisics tér 5. szám alatti épületben a gyermekorvosi rendelő, valamint várók festését végezze el.


Hivatali felelős: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
Felelős: Kovács István igazgató
Határidő: 2011.december 15.



(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)