2011. Október 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A 2012. évi belső ellenőrzési terv jóváhagyása.
2. - A házi gyermekorvosi ellátásra vonatkozó vállalkozási szerződések módosítása.
3. - Beszámoló a Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2011. I. félévi munkájáról.
4. - Az ISES Alapítvánnyal parkolóhely megváltás megfizetésére vonatkozó megállapodás.
5. - A botgyári átemelő megközelítésére szolgáló út új nyomvonala.
6. - A „Kőszegi köztemetők üzemeltetése” tárgyban beérkezett ajánlatok elbírálása. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
7. - A „Jurisich Miklós Gimnázium kollégium tetőfelújítása – kiegészítő munkák elvég-zése” tárgyban közbeszerzési eredményhirdetés. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
8. - „Helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése” c. pályázat benyújtása. (Rendkívüli előterjesztés, az anyagot később küldjük.)
9.a - Vagyonügyek: A Rákóczi F. u. 13. alatt lévő ingatlan értékesítése.
9.b - Vagyonügyek: A Felső krt. 10. II. 12. alatti üres lakás értékesítése.
9.c - Vagyonüggyyek: A Chernel u. 11. fsz. 2. alatti üres lakás értékesítése.
9.d - Vagyonügyek: A Tempo 2003. Kft. ingatlancsere kérelme.
9.e - Vagyonügyek: A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezelésében lévő 2134/1 hrsz-ú ingatlan átvétele önkormányzati kezelésbe.
11. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
11. napirendi pont:
Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.

Tisztelt Képviselő-testület!

Szervezeti és működési szabályzatunkról szóló 8/2007. (IV. 1.) önkormányzati rendelet 20. §-a értelmében a lejárt képviselő-testületi határozatokról az alábbi jelentést adom:


A 10/2011. (II. 15.) határozattal fogadta el a képviselő-testület azt a megállapodást, amely a város, az Innovációs Park Kőszeg Kft. és a GERSE PROJEKT Kft. között köttetett. Ezen megállapodás szerint:
„..3. Szerződő felek rögzítik, hogy ennek következtében továbbra is az IPK Kft-t terheli a 300 fő vonatkozásában vállalt munkahely teremtési kötelezettség. Tekintettel a területen folyamatban lévő jelentős munkahelyteremtő beruházásra a felek megállapodnak, hogy az IPK Kft. 2011. 08.31. napjáig haladékot kap arra, hogy eleget tegyen a munkahely teremtési kötelezettségének.”…
A határozatra jelenti dr. Bakács Nóra jogtanácsos, hogy az Innovációs Park Kőszeg Kft. jelentette határidőn túl, hogy hány munkahelyet létesítettek, de alátámasztva bizonyítékokkal nem volt. 8 napon túl belüli kötbér fizetésre lettek felszólítva, ennek eredménytelensége esetén bírósághoz fordulunk.


A 107/2011. (VI. 30.) képviselő-testületi határozatban a képviselő-testület elfogadta Kőszeg, illetve más Vas megyei hasonló nagyságrendű városok feladat-ellátási rendszerének összehasonlításáról készített tájékoztatót, egyúttal elrendelte, hogy a 2012. évi költségvetési koncepció készítésénél való felhasználás érdekében, a polgármester hivatalra vonatkozóan a hivatal vezetője készítsen a hivatali struktúra megváltozatása és a költségek tekintetében intézkedési tervet a kiadások jelentős csökkentése céljából.
A határozatra jelentem a következőket:
Az eltelt időszakban több olyan kormányzati bejelentés látott napvilágot, mely szerint a polgármesteri hivatalok a felálló járások miatt jelentős feladatelvonáson mennek keresztül. Így elhangzott többek között, hogy 2012. január 1-től az építéshatósági, az okmányirodai és gyámhivatali feladatok ellátása már a jövőbeni elképzelések miatt a megyei kormányhivatalok fennhatósága alá kerülnek. A sarkalatos törvények (önkormányzati törvény, köztisztviselői törvény, az önkormányzatok társulásairól szóló törvények stb.) módosítása év végéig, illetőleg a jövő év első negyedévében várhatóan elfogadásra kerülnek a végrehajtási jogszabályokkal együtt. Úgy gondolom ahhoz, hogy hosszútávra is kedvező kihatása legyen egy szervezeti változtatásnak, mindenképpen célszerű lenne kivárni azt, amíg a központi elképzelések, szándékok végleges formát öltenek. Nem ismertek még, hogy szervezetileg milyen konkrét változások lesznek az önkormányzatok, a polgármesteri hivatalok esetében, így nagyon nehéz lenne bármilyen szervezeti átalakításra is javaslatot tenni, nem beszélve annak pénzügyi kihatásairól. Ugyanakkor jelezném, hogy az idei évben több kollégánk nyugállományba vonult, az ő helyükre fiatal, zömében pályakezdő dolgozók kerültek felvételre, ily módon is csökkentve a személyi kiadásokat. A központi jogszabályok által eszközölt szervezeti és szerkezeti változások után úgy is vissza kell térni a változtatásokra (pl. SZMSZ módosítás stb.), hiszen a járások felállásával a polgármesteri hivatalok is új struktúrában fognak tovább működni.


Az augusztusi, rendkívüli ülésen a képviselő-testület két közoktatási megállapodás hagyott jóvá: az Árpád-házi Szent Margit Római Katolikus Óvoda és Általános Iskola Iskolai Intézményegysége [119/2011. (VIII. 4.) határozat] valamint Óvodai Intézményegysége [120/2011. (VIII. 4.) határozat] működésére vonatkozóan. A határozatra jelenti Huber László polgármester úr és dr. Tóthné Dolgos Zsanett osztályvezető, hogy mindkét megállapodás a fenntartóval (azaz az Árpád-házi Szent Margitról nevezett Szent Domonkos Rendi Nővérek Apostoli Kongregációjával) aláírásra került.


A 125/2011. (IX. 1.) határozatban a képviselő-testület a Szent Jakab templom tetőfelújításához 3 M Ft vissza nem térítendő támogatást biztosított a Római Katolikus Plébánia részére a 2011. évi költségvetési rendeletben szereplő céltartalék terhére.
A határozatra jelenti Krizsovenszky Lajosné ügyintéző, hogy a támogatási szerződést megkötötték, Sőbér Aurélia pedig azt jelenti, hogy az összeg átutalásra került.


A 127/2011. (IX. 1.) képviselő-testületi határozatban a képviselő-testület csatlakozott a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2012. évi fordulójához, és felhatalmazza a polgármestert a csatlakozási nyilatkozat aláírására.
A határozatra jelenti a dr. Tóthné Dolgos Zsanett osztályvezető, hogy a csatlakozási szerződést aláírta a polgár a felek, a pályázat pedig kiírásra került.


A 128/2011. (IX. 1.) határozatban a képviselő-testület elrendelte a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Vas Megyei Szervezete által tervezett, a Munkácsy M., a Kossuth L., a Várkör, a Rákóczi u. és Győri János utcákra vonatkozó forgalomtechnikai javaslatok áldolgozását. A képviselő-testület kérte, hogy a terv átdolgozása során legyen figyelembe véve a Munkácsy M utcai lakók beadványa, a Munkácsy M. utca és a Kossuth L. utca egyirányúsítása, továbbá legyen megvizsgálva a Munkácsy M. utcában a kétirányú kerékpáros közlekedés biztosításának a lehetősége.
A határozatra jelenti Rimányi Krisztina osztályvezető, hogy a módosítási javaslatok tervezése folyamatban van.


A 134/2011. (IX. 1.) képviselő-testületi határozatban a képviselő-testület jóváhagyta a Kőszeg, Temető u. 30. szám alatti köztemetőben található I. világháborús hadisírok exhumálását, és a Honvédelmi Minisztérium Társadalmi Kapcsolatok és Hadisírgondozó Hivatala által jóváhagyott helyre történő elszállítását, a hadisírok helyén temetkezési helyek kialakítását a Vas Megyei Önkormányzat Vagyonkezelő Kft. Kegyeleti Ágazata által. A képviselő-testület kérte, hogy a sírok elsősorban kőszegi helyszínre kerüljenek áthelyezésre.
A határozatra jelenti Rimányi Krisztina osztályvezető, hogy a megállapodás előkészítése, a szükséges egyeztetések lefolytatása folyamatban van.


A 135/2011. (IX. 1.) határozatban a képviselő-testület jóváhagyta az önkormányzat és a Readiness Kft. fa. között a 4080 hrsz-ú ingatlan tulajdonba adására, illetve a 4107 hrsz-ú ingatlanból 219 m2 nagyságú terület kisajátítására vonatkozó megállapodást, továbbá a 136/2011. (IX. 1.) határozattal a képviselő-testület elrendelte a kőszegi 4107 hrsz-ú ingatlanból a 0144/1 hrsz-ú közútba csatolandó 219 m2 nagyságú ingatlanrész kisajátítása iránti kérelem benyújtását.
A két határozatra jelenti Rimányi Krisztina osztályvezető, hogy a megállapodás aláírásra került, a kisajátítási eljárás előkészítése folyamatban van.


A 137/2011. (IX. 1.) határozatban a képviselő-testület Ólmod Község településrendezési terveinek módosítását véleményezte.
A határozatra jelenti szintén Rimányi Krisztina osztályvezető, hogy a döntésről Ólmod Község Önkormányzatát értesítettük.


A 138/2011. (IX. 1.) képviselő-testületi határozatban a képviselő-testület kezdeményezte a kőszegi, 0186/9, 0186/10 és a 0186/13 hrsz-ú szőlő, szántó és gyümölcsös megnevezésű földrészletek belterületbe vonását, a szükséges nyilatkozatok megtételével együtt.
A határozatra jelenti Rimányi Krisztina osztályvezető, hogy a kérelem a földhivatalba benyújtásra került.

A 140/2011. (IX. 1.) határozatban a képviselő-testület elrendelte a Rákóczi Ferenc utca 122. szám alatti, 2917/9/A/1 hrsz-ú irodaház értékesítését pályáztatás útján.
A határozatra jelenti Rimányi Krisztina, hogy a pályázati felhívás közzétételre került, a pályázat beadási határideje november 9.


A 141/2011. (IX. 1.) képviselő-testületi határozatban a képviselő-testület elrendelte, hogy a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft., mint bérbeadó módosítsa a Kőszeg, Rajnis utca 5. szám alatti 1846/A/1 hrsz-ú, Bécsikapu vendéglő bérleti szerződését úgy, hogy az Alpokalja Vendéglátó Kft. (Kőszeg, Rajnis utca 5.) bérlő a Jurisics tér felújítása miatt ebben az évben mentesüljön 3 havi bérleti díj megfizetése alól, de azt 2012. év májusától kezdve 6 havi részletben kell megfizetnie.
A városfejlesztési osztály vezetője jelenti, hogy a döntésről a bérlőt és a Városüzemeltető Kft-t értesítették.


A 143/2011. (IX. 1.) határozatban a képviselő-testület döntést hozott arról, hogy a 1452/A/1 hrsz-ú, természetben Kőszeg, Kálvária utca 23./1. szám alatti 58m2 alapterületű önkormányzati tulajdonban lévő lakást nem értékesíti.
A határozatra jelenti szintén Rimányi Krisztina osztályvezető, hogy a döntésről a kérelmezőt értesítették.


A 144/2011. (IX. 1.) határozatban a képviselő-testület ingyenes használatba adja a Kőszeg, Kossuth L. u. 15. szám alatt található, 2207/A/6 hrsz-ú 17 m2 nagyságú helyiséget a Horvát Kisebbségi Önkormányzat részére.
A határozatra jelenti Rimányi Krisztina osztályvezető, hogy a döntésről a kérelmezőt értesítették.


A 148/2011. (IX. 1.) határozatban a képviselő-testülete kinyilatkozta, hogy a Kőszeg, 0183/32 hrsz-ú ingatlan értékesítése tekintetében elővásárlási jogával élni nem kíván.
A határozatra jelenti szintén Rimányi Krisztina osztályvezető, hogy a döntésről a kérelmezőt értesítették.


Tisztelt Képviselő-testület!

A szervezeti és működési szabályzatunkról szóló 8/2007. (IV. 1.) önkormányzati rendelet 7. § (4) bekezdésében foglaltak értelmében az alábbiakban beszámolok az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.

Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető jelentése alapján:


A Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Rendészeti Bizottság októberi ülésén döntött forgalomkorlátozó fizikai akadályok kihelyezéséről a Kelcz-Adelffy és a Chernel utcában.

Az előző testületi ülés óta 18 db közterület-használati engedély került kiadásra.

Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezetője jelentése alapján:

A Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság októberi ülésén kijelölte a bérlőit az Űrhajósok u. 19/E. III. 7., a Rohonci u. 46/B. fsz. 1., a Rohonci u. 46/B. IV. 13., az Ólmodi u. 1. és a Schneller u. 3. fsz. 3. alatti bérlakásoknak.
A bizottság odaítélte az ez évi „Jó tanuló-jó sportoló” kitüntetéseket, amelyek a novemberi „Királynapon” lesznek átadva.
A bizottság jóváhagyta továbbá a gyermeküdültetési támogatásról szóló elszámolást is.

A polgármester nevében a Gyámügyi és Szociális Osztály az előző jelentés óta eltelt időszakban (2011.08.30 - 2011.09.28.) az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság megállapításához 2 db hatósági bizonyítványt adott ki, 38 db átmeneti segélyt, 25 db eseti gyógyszersegélyt, 1 db helyi lakásfenntartási támogatást, 22 db rendkívüli gyermekvédelmi támogatást, 14db gyermekintézményi étkezési térítési díjat, 4 db temetési segélyt állapított meg.


Tájékoztatom továbbá a T. Képviselő-testületet arról, hogy a szeptember 29-i ülésen, a 163/2011. (IX. 29.) határozattal elfogadott kérésnek megfelelően, Pócza Zoltán írásos beszámolót nyújtott be a 2011. szeptember 22-25. között megrendezett Kőszegi Szüret, Nemzetközi Fúvószenekari Találkozó programsorozatról. Ezt a beszámolót a pénzügyi és a humánerőforrás is megtárgyalta.


Kérem a tájékoztatásom szíves elfogadását!

Kőszeg, 2011. október 26.

Dr. Tóth László s. k.
jegyző