Önkormányzati belépés | |
|
2016. Október 27., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
2. napirendi pont:
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/A. §-a értelmében a bölcsődei ellátásban részesülő gyermekek részére az ellátási napokon a reggeli főétkezést, a déli meleg főétkezést, valamint tízórai és uzsonna formájában két kisétkezést, továbbá a gyermekek és a tanulók számára az óvodai nevelési napokon, valamint az iskolai tanítási napokon az óvodában és a nem bentlakásos nevelési-oktatási intézményben a déli meleg főétkezést, valamint tízórai és uzsonna formájában két kisétkezést kell biztosítani. A kollégiumban az intézményi gyermekétkeztetés keretében biztosítani kell iskolai tanítási napokon a reggeli és vacsora főétkezést.
A képviselő-testület 2016. június 30-i ülésén döntött a gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának egységesítéséről.
A 2017. január 1-jén hatályba lépő 21/2016. (VII. 4.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Módosító rendelet) szerint az intézményi térítési díjak nem lettek mindenhol étkezésenként megbontva (pl.: reggeli/tízórai 106,- Ft), ami a későbbiekben számlázási és ellenőrzési problémákat okozhat. Ennek elkerülése érdekében még a Módosító rendelet hatályba lépése előtt szeretnénk ezeket az intézményi térítési díjakat pontosítani azzal, hogy minden egyes étkezés intézményi térítési díja külön-külön feltüntetésre kerül. Ez nem jelent semmilyen változást a napi térítési díjak összegében, így senkit nem érint hátrányosan.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2016. október 20.
A jegyző nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezetnek társadalmi hatása nincs, mert az intézményi térítési díjak nem módosultak.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása nincs.
III. költségvetési hatásai:
A rendelet-tervezetnek nincs költségvetési hatása, mert az intézményi térítési díjak nem módosultak.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A 2017. január 1-jén hatályba lépő 21/2016. (VII. 4.) önkormányzati rendelet módosítása szükséges, mert a későbbi számlázásokat, ellenőrzéseket könnyíti a módosítás.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A számlázások, ellenőrzések során problémát jelenthet a módosítás elmaradása.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2016. ( ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
(1) Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: ÖR.) 7. § (2) bekezdése a következő a) ponttal egészül ki:
a) „bölcsődében:
aa) reggeli 70,- Ft
tízórai 36,- Ft
ebéd 256,- Ft
uzsonna 73,- Ft
napi 435,- Ft
ab) diétás reggeli 82,- Ft
diétás tízórai 42,- Ft
diétás ebéd 277,- Ft
diétás uzsonna 84,- Ft
napi 485,- Ft”
(2) Az ÖR. 7. § (2) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:
d) „középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 114,- Ft
tízórai 80,- Ft
ebéd 300,- Ft
uzsonna 80,- Ft
vacsora 176,- Ft
napi 750,- Ft
db) diétás reggeli 140,- Ft
diétás tízórai 80,- Ft
diétás ebéd 320,- Ft
diétás uzsonna 80,- Ft
diétás vacsora 200,- Ft
napi 820,- Ft”
2. §
Nem lép hatályba a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 21/2016. (VII. 4.) önkormányzati rendelet 2. §-ának az ÖR.7. § (2) bekezdés a) és d) pontját megállapító rendelkezése.
3. §
(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2016. december 31-én lép hatályba és 2017. január 2-án hatályát veszti.
(2) Az 1. § 2017. január 1-jén lép hatályba.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/A. §-a értelmében a bölcsődei ellátásban részesülő gyermekek részére az ellátási napokon a reggeli főétkezést, a déli meleg főétkezést, valamint tízórai és uzsonna formájában két kisétkezést, továbbá a gyermekek és a tanulók számára az óvodai nevelési napokon, valamint az iskolai tanítási napokon az óvodában és a nem bentlakásos nevelési-oktatási intézményben a déli meleg főétkezést, valamint tízórai és uzsonna formájában két kisétkezést kell biztosítani. A kollégiumban az intézményi gyermekétkeztetés keretében biztosítani kell iskolai tanítási napokon a reggeli és vacsora főétkezést.
A képviselő-testület 2016. június 30-i ülésén döntött a gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának egységesítéséről.
A 2017. január 1-jén hatályba lépő 21/2016. (VII. 4.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Módosító rendelet) szerint az intézményi térítési díjak nem lettek mindenhol étkezésenként megbontva (pl.: reggeli/tízórai 106,- Ft), ami a későbbiekben számlázási és ellenőrzési problémákat okozhat. Ennek elkerülése érdekében még a Módosító rendelet hatályba lépése előtt szeretnénk ezeket az intézményi térítési díjakat pontosítani azzal, hogy minden egyes étkezés intézményi térítési díja külön-külön feltüntetésre kerül. Ez nem jelent semmilyen változást a napi térítési díjak összegében, így senkit nem érint hátrányosan.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2016. október 20.
A jegyző nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezetnek társadalmi hatása nincs, mert az intézményi térítési díjak nem módosultak.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása nincs.
III. költségvetési hatásai:
A rendelet-tervezetnek nincs költségvetési hatása, mert az intézményi térítési díjak nem módosultak.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A 2017. január 1-jén hatályba lépő 21/2016. (VII. 4.) önkormányzati rendelet módosítása szükséges, mert a későbbi számlázásokat, ellenőrzéseket könnyíti a módosítás.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A számlázások, ellenőrzések során problémát jelenthet a módosítás elmaradása.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2016. ( ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
(1) Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: ÖR.) 7. § (2) bekezdése a következő a) ponttal egészül ki:
a) „bölcsődében:
aa) reggeli 70,- Ft
tízórai 36,- Ft
ebéd 256,- Ft
uzsonna 73,- Ft
napi 435,- Ft
ab) diétás reggeli 82,- Ft
diétás tízórai 42,- Ft
diétás ebéd 277,- Ft
diétás uzsonna 84,- Ft
napi 485,- Ft”
(2) Az ÖR. 7. § (2) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:
d) „középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 114,- Ft
tízórai 80,- Ft
ebéd 300,- Ft
uzsonna 80,- Ft
vacsora 176,- Ft
napi 750,- Ft
db) diétás reggeli 140,- Ft
diétás tízórai 80,- Ft
diétás ebéd 320,- Ft
diétás uzsonna 80,- Ft
diétás vacsora 200,- Ft
napi 820,- Ft”
2. §
Nem lép hatályba a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 21/2016. (VII. 4.) önkormányzati rendelet 2. §-ának az ÖR.7. § (2) bekezdés a) és d) pontját megállapító rendelkezése.
3. §
(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2016. december 31-én lép hatályba és 2017. január 2-án hatályát veszti.
(2) Az 1. § 2017. január 1-jén lép hatályba.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)