2016. November 24., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Tájékoztató Kőszeg és a térség foglalkoztatási helyzetéről.
2.a - A 2016. évi költségvetésről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosítása.
2.b - Beszámoló a 2016. évi költségvetés III. negyedévi teljesítéséről.
3. - A helyi adókról szóló 35/2012. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
6. - Dr. Hang Dóra háziorvossal kötendő ingatlanhasználati szerződés.
7.a - A 6662 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
7.b - A 6755/12 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
8. - A Szociális Gondozási Központ átvételével kapcsolatos döntések meghozatala (rendkívüli előterjesztés).
9. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
10. - Egy mappában a 2016. november 24-i képviselő-testületi ülések anyagai.
11. - Rendkívüli előterjesztés: a Városüzemeltető Kft. 2016. I. negyedévi eredménykimutatása és főkönyvi kivonata.
2.a napirendi pont:
A 2016. évi költségvetésről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosítása.

Tisztelt Képviselő-testület!

A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:

Módosító tételek:

I. Központi előirányzatok változásai:

A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 10 050 E Ft-tal növelik. A központi támogatások miatt a hiány összege nem változik.
A központi bevételek közül a legjelentősebb a bérpolitikai intézkedések támogatása, a bérkompenzáció biztosításához 2517 E Ft összegű támogatásban, a szociális ágazati pótlék biztosításához 5 033 E Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat. Az állami támogatás májusi módosításának átvezetése az önkormányzat költségvetésén a III. negyedév során volt esedékes, ennek eredményeképpen köznevelési feladatokra kapott támogatás összege 341 E Ft-tal növekedett, a szociális és gyermekjóléti feladatokra költhető forrás pedig 1 624 E Ft-tal csökkent. A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.

II. Intézményi előirányzatok változása:

A Chernel Kálmán Városi Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció támogatása miatt 217 E Ft-tal növekedtek. A közfoglalkoztatás támogatásának hatására 691 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése. Az 1956-os forradalom évfordulójára 1 684 E Ft-ot nyert pályázaton az intézmény, mely szintén átvezetésre került a költségvetésen. Összességben 2 592 E Ft-tal nőttek a könyvtár előirányzatai.
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai a bérkompenzáció támogatása miatt 72 E Ft-tal,emelkedtek. A Nemzeti Kulturális Alaptól 400 E Ft támogatásban részesült az intézmény, mely a Kőszegi Ősz rendezvényeihez használható fel. Az ostromnapok rendezvénysorozattal kapcsolatban az intézmény költségvetéséből teljesített kiadásokra 350 E Ft finanszírozást kapott az intézmény, ezen összegre fedezetet vállalkozástól kapott pénzösszeg nyújtott. A közfoglalkoztatás támogatásának hatására 269 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése. A várszínházzal kapcsolatos kiadások teljesítéséhez szükségessé vált betervezni az év végén befolyó társasági adóbevételből 950 E Ft-ot. A fentiek alapján 2041 E Ft-tal nőtt az intézmény költségvetése.
A Kőszegi Városi Múzeum kiadásai a bérkompenzáció támogatása miatt 96 E Ft-tal növekedtek. A közfoglalkoztatás támogatása következtében 485 E Ft-tal, míg a nyári diákmunka támogatásának hatására 317 E Ft-tal növekedett az intézmény költségvetése. A múzeum központi támogatásból pályázati úton 3 738 E Ft összeget (Kubinyi Programra 2 000 E Ft-ot, járásszékhely múzeumok szakmai támogatására 1 738 E Ft-ot) nyert el. A fentieken túl az intézményvezető kéréssel fordul a T. Képviselő-testülethez. Engedélyeztetni szeretné, hogy a 2015. évi maradványból a Tábornokház karbantartására fordítandó összeget az újonnan megkapott raktárhelyiség karbantartására fordíthassa, illetve a restaurátor műhelyben tervezett eszközbeszerzés összegét kéri átcsoportosítani tűzálló szekrény beszerzésére. Ezen módosítások kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítást ugyan nem jelentenek, de mivel a beruházási előirányzatok célhoz kötöttek, szükséges a módosítás jóváhagyása. A tervezett átcsoportosítás a rendelettervezetbe beépítésre került. A múzeum költségvetése a fenti módosításokkal összességében 4 636 E Ft-tal növekedett.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál szintén a bérkompenzáció került átvezetésre 489 E Ft összegben. Az intézmény költségvetése a közfoglalkozatás támogatása miatt 975 E Ft-tal, míg az országos népszavazás lebonyolítására kapott támogatás miatt 2018 E Ft-tal emelkedett. Összességében az intézmény előirányzatai 3482 E Ft-tal növekedtek.


III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:

A központi támogatások változásaiból 6 902 E Ft, a társulás által fenntartott intézményeknél 4 612 E Ft pedig a közvetlenül fenntartott intézményeknek került felhasználásra.
A képviselő-testület határozata alapján az általános tartalék terhére a Kőszegi Sport Egyesület 932 E Ft támogatásban részesült.
Az ostromnapok rendezvénysorozat miatt kerültek az előirányzatok 3 327 E Ft összegben emelésre, illetve ehhez kapcsolódóan a testület határozata alapján az egyéb szórakoztató keret terhére került átcsoportosításra 500 E Ft, hogy a rendezvény sikeres lebonyolításában részt vevő egyesület részére lehetőség legyen támogatás nyújtására.
Az autómentes nap megrendezéséhez tavaly az önkormányzat részére megítélt támogatás összege 108 E Ft, mely az idei évi rendezvény kiadásaira került elköltésre. Az idei évben a rendezvényre 300 E Ft-ot nyert az önkormányzat, de a támogatás még nem érkezett meg a számlánkra.
Az előző évek közműfejlesztéseiből befolyó lakossági hozzájárulások a Központi Óvoda felújítási munkálataihoz kapcsolódó kiadásokra került felhasználásra.
A város területén található út felújításához /karbantartásához járult hozzá egy helyi vállalkozás 1020 E Ft értékben, mivel az út karbantartásának fedezete a városüzemeltető kft. útkarbantartási kerete volt, így ezzel az összeggel szintén ez a keret került megemelésre.
A vagyonhasznosítási tartalékból a negyedév során 1087 E Ft összeg került átcsoportosításra, értékbecslésekre, valamint a tulajdoni lapok díjaira, valamint a vendégszoba takarításának költségére, Szulejmán kilátóhoz szükséges szakértői véleményre.
2016. évi költségvetésben a kormányhatározat alapján 100 000 E Ft összegben megvalósítandó fejújítási és beruházási munkálatokra betervezett összegek az egyes célok között a ténylegesen kifizetésre kerülő összegnek megfelelően átcsoportosításra kerültek. Illetve minden egyes meghatározott cél esetén szükség volt a felhalmozási kiadások közül, a dologi kiadásként jelentkező kiadásokra (fordított áfa befizetés, műszaki ellenőrzés, közbeszerzési hirdetmény díja) az átcsoportosítások végrehajtása.
Az egyes célok közötti átcsoportosítások a támogató által is engedélyezésre kerültek.
A tényleges befolyt, és eredeti előirányzatként nem tervezett továbbszámlázott bevételek (pl: kormányhivatalnak, ISES alapítványnak, továbbszámlázott közüzemi díjak), valamint a rekreációs földhasználati díj címén befolyt bevételek miatt került sor előirányzat emelésre összesen 2 906 E Ft összegben, a befolyt bevételek működési kiadásokra nyújtottak fedezetet.
Az önkormányzat előirányzat változásai 18 047 E Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.

Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 25 836 E Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány változatlanul 166 422 E Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (E Ft-ban):
1 690 219 E Ft költségvetési bevétel
1 856 641 E Ft költségvetési kiadás
166 422 E Ft hiány
29 478 E Ft finanszírozási kiadás
195 900 E Ft belső finanszírozái bevétel
0 E Ft külső finanszírozási bevétel

A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta, a rendelet tervezetet a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.

Kőszeg, 2016. november 18.

A polgármester nevében:
Bognár-Varga Szilvia s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető




Előzetes hatásvizsgálat


Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2016. évi költségvetésről szóló 2/2016. (II.12.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2016.(XI.25.) önkormányzati rendelethez.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:

1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.

2. Gazdasági hatás
A rendelettervezetnek gazdasági hatással bír, mivel a 2016. évi költségvetés eredeti előirányzatainak növekedését tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrását biztosítja.

3. Költségvetési hatás
A rendelet-tervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.


4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.

5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.

6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (5) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2016. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.

7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2016. (XI.25.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló
2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról


Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„2.§

A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2016. évi költségvetését
1 690 219 E Ft költségvetési bevétellel
1 856 641 E Ft költségvetési kiadással
166 422 E Ft hiánnyal
29 478 E Ft finanszírozási kiadással
195 900 E Ft belső finanszírozási bevétellel
0 E Ft külső finanszírozási bevétellel

állapítja meg.”

2 . §

A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. §

Működési célú költségvetési bevételek:
 működési célú támogatások áht-n belülről 925 264 E Ft
 közhatalmi bevételek 424 107 E Ft
 működési bevételek 146 060 E Ft
 működési célú átvett pénzeszköz 5 895 E Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 1 501 326 E Ft

Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
 Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 106 228 E Ft
 Felhalmozási bevételek 56 415 E Ft
 Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 26 250 E Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 188 893 E Ft

Költségvetési bevételek összesen: 1 690 219 E Ft




Működési célú költségvetési kiadások:
 a személyi jellegű kiadások 295 585 E Ft
 a munkaadókat terhelő járulékok 84 877 E Ft
 a dologi jellegű kiadások 549 993 E Ft
 ellátottak pénzbeli juttatásai 25 800 E Ft
 egyéb működési célú kiadások 657 494 E Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 1 613 749 E Ft

Felhalmozási célú kiadások:
 beruházások 61 857 E Ft
 felújítások 156 529 E Ft
 egyéb működési célú kiadások 24 506 E Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 242 892 E Ft


Költségvetési kiadások összesen: 1 856 641 E Ft


Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
 működési bevételek és kiadások egyenlege - 112 423 E Ft
 felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 53 999 E Ft

Költségvetési egyenleg: - 166 422 E Ft

Belső finanszírozás bevételei
 működési célú 2015 évi maradvány 165 750 E Ft
 fejlesztési célú 2015. évi maradvány 30 150 E Ft

Külső finanszírozás bevételei
 működési célú hitelfelvétel 0 E Ft
 fejlesztési célú hitelfelvétel 0 E Ft

Külső finanszírozás kiadásai
 Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 29 478 E Ft

Külső finanszírozás egyenlege(bevétel-kiadás): - 29 478 E Ft

Finanszírozási célú műveletek egyenlege: 166 422 E Ft


Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza.”




3. §

(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.




4. §



Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.


Kőszeg, 2016. november 24.






Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző


(A mellékleteket és az információs táblákat lsd. a letölthető formátumban.)