Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. December 9., Hétfő, 17:00
2018. Március 1., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
4. napirendi pont:
A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendeletben (a továbbiakban: Szr.) a települési támogatások jogosultsági feltételeinek meghatározásánál a jövedelemhatárok a mindenkori öregségi nyugdíjminimumhoz igazodnak. Ennek összege 2008. január 1. óta nem emelkedett (28.500 Ft), ezért tartottuk ismét indokoltnak a jövedelemhatárok felülvizsgálatát. Ezen jövedelemhatárok miatt évről évre kevesebben tudnak települési támogatást igényelni, annak ellenére, hogy szükségük lenne rá. A rendelet-tervezet alapján így az kaphatna általános települési támogatást, akinek
a) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át (65.550 Ft);
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át (65.550 Ft);
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 300%-át (85.500 Ft);
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 260%-át (74.100 Ft)
nem haladja meg.
A rendelet-tervezet szerint a lakhatási kiadások viseléséhez adható települési támogatás esetében az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összege 450,- Ft-ról 550,- Ft-ra emelkedne, továbbá a lakásfenntartási támogatás összege minimális összege 2.500,- Ft-ról 3.500 Ft-ra nőne. Ennek a két összegnek az emelése kb. 110 főnek jelentene többlettámogatást.
Az Szr. 5/D. § (4) bekezdése alapján a jegyző minden év február 5-ig köteles kimutatást kérni a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségeinek összegéről (mellékletként csatolva). A kimutatás szerint a legolcsóbb temetés összege 229.997,- Ft (áfával).
A képviselő-testület korábbi napirendi pontként tárgyalta a Kőszegi Szociális Gondozási Központ intézményi térítési díjait. Az intézményi térítési díjak az előterjesztés alapján kerültek beépítésre a rendelet-tervezetbe április 1-jei hatállyal.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta, és mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy a rendelet-tervezetet szíveskedjenek elfogadni.
Kőszeg, 2018. február 22.
A polgármester nevében:
Mezei Virág s.k.
igazgatási és építéshatósági osztályvezető
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló
7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelettervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Az alacsony jövedelemmel rendelkező családok helyzete javul. A jövedelemhatárok emelésével többen juthatnak települési támogatáshoz. A szociális szolgáltatások intézményi térítési díjai emelkednek.
II. gazdasági hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai várhatóan nem emelkednek a költségvetésben tervezettekhez képest.
III. költségvetési hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai a költségvetéshez képest várhatóan nem változnak.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezet további adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A képviselő-testületnek az intézményi térítési díjakkal kapcsolatos döntését szükséges beépíteni.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A VII. pont tekintetében a helyi szabályozás elmaradása törvénysértést eredményezne.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak, a pénzügyi feltételek az önkormányzat 2018. évi költségvetésében biztosítottak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2018. (III. ) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló
7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 92. § (2) bekezdés f) pontjában és 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Szr.) 5/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás akkor adható, ha
a) a családban az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át;
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át;
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 300%-át;
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 260%-át
nem haladja meg.”
2. §
Az Szr. 13. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A Kőszegi Szociális Gondozási Központban az étkeztetés intézményi térítési díja, amennyiben az igénybe vevő havi jövedelme
a) nem haladja meg a 100.000,- Ft-ot: 670,- Ft/ellátási nap,
b) meghaladja a 100.000 Ft-ot: 735 Ft/ellátási nap.”
3. §
Az Szr. 14. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A Kőszegi Szociális Gondozási Központban a szociális segítés intézményi térítési díja: 690,- Ft/gondozási óra, a személyi gondozás intézményi térítési díja 450,- Ft/gondozási óra.”
4. §
Az Szr. 16. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A kőszegi Idősek Klubjában az intézményi térítési díj: 115,- Ft/nap, a horvátzsidányi Idősek Klubjában az intézményi térítési díj: 35,- Ft/nap.”
5. §
Az Szr. 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Idősek Otthona intézményi térítési díja: 104.850,- Ft/hó, 3.495,- Ft/nap.”
6. §
Az Szr. 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Hajléktalanok Átmeneti Szállásán az intézményi térítési díj: 30.000,- Ft/hó, 1.000,- Ft/nap.”
7. §
(1) Az Szr. 5/D. § (4) bekezdésében a „2017. március 1-től 211.330,- Ft (ÁFA-val)” szövegrész helyébe a „2018. március 3-tól 229.997,- Ft (ÁFA-val)” szöveg lép.
(2) Az Szr. 8/B. § (5) bekezdésében a „2015. március 1-jétől 450,- Ft” szövegrész helyébe a „2018. április 1-jétől 550,- Ft” szöveg lép.
(3) Az Szr. 8/B. § (7) bekezdés b) pontjában a „2.500,- Ft” szövegrész helyébe a „3.500,- Ft” szöveg lép.
(4) Az Szr. 19. § (5) bekezdés b) pont ba) alpontjában a „20 %-a” szövegrész helyébe a „25%-a” szöveg lép.
(5) Az Szr. 19. § (5) bekezdés b) pont bb) alpontjában a „25 %-a” szövegrész helyébe a „30%-a” szöveg lép.
(6) Az Szr. 22. §-ában a „Kőszeg Város és Térsége Társulása” szövegrész helyébe az „az önkormányzat” szöveg lép.
8. §
Hatályát veszti az Szr. 23. § (2) bekezdése.
9. §
(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2018. április 2-án hatályát veszti.
(2) A 2-6. § és a 7. § (2)-(5) bekezdése 2018. április 1-jén lép hatályba.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendeletben (a továbbiakban: Szr.) a települési támogatások jogosultsági feltételeinek meghatározásánál a jövedelemhatárok a mindenkori öregségi nyugdíjminimumhoz igazodnak. Ennek összege 2008. január 1. óta nem emelkedett (28.500 Ft), ezért tartottuk ismét indokoltnak a jövedelemhatárok felülvizsgálatát. Ezen jövedelemhatárok miatt évről évre kevesebben tudnak települési támogatást igényelni, annak ellenére, hogy szükségük lenne rá. A rendelet-tervezet alapján így az kaphatna általános települési támogatást, akinek
a) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át (65.550 Ft);
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át (65.550 Ft);
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 300%-át (85.500 Ft);
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 260%-át (74.100 Ft)
nem haladja meg.
A rendelet-tervezet szerint a lakhatási kiadások viseléséhez adható települési támogatás esetében az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összege 450,- Ft-ról 550,- Ft-ra emelkedne, továbbá a lakásfenntartási támogatás összege minimális összege 2.500,- Ft-ról 3.500 Ft-ra nőne. Ennek a két összegnek az emelése kb. 110 főnek jelentene többlettámogatást.
Az Szr. 5/D. § (4) bekezdése alapján a jegyző minden év február 5-ig köteles kimutatást kérni a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségeinek összegéről (mellékletként csatolva). A kimutatás szerint a legolcsóbb temetés összege 229.997,- Ft (áfával).
A képviselő-testület korábbi napirendi pontként tárgyalta a Kőszegi Szociális Gondozási Központ intézményi térítési díjait. Az intézményi térítési díjak az előterjesztés alapján kerültek beépítésre a rendelet-tervezetbe április 1-jei hatállyal.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta, és mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy a rendelet-tervezetet szíveskedjenek elfogadni.
Kőszeg, 2018. február 22.
A polgármester nevében:
Mezei Virág s.k.
igazgatási és építéshatósági osztályvezető
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló
7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelettervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Az alacsony jövedelemmel rendelkező családok helyzete javul. A jövedelemhatárok emelésével többen juthatnak települési támogatáshoz. A szociális szolgáltatások intézményi térítési díjai emelkednek.
II. gazdasági hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai várhatóan nem emelkednek a költségvetésben tervezettekhez képest.
III. költségvetési hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai a költségvetéshez képest várhatóan nem változnak.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezet további adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A képviselő-testületnek az intézményi térítési díjakkal kapcsolatos döntését szükséges beépíteni.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A VII. pont tekintetében a helyi szabályozás elmaradása törvénysértést eredményezne.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak, a pénzügyi feltételek az önkormányzat 2018. évi költségvetésében biztosítottak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2018. (III. ) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló
7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 92. § (2) bekezdés f) pontjában és 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Szr.) 5/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás akkor adható, ha
a) a családban az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át;
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át;
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 300%-át;
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 260%-át
nem haladja meg.”
2. §
Az Szr. 13. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A Kőszegi Szociális Gondozási Központban az étkeztetés intézményi térítési díja, amennyiben az igénybe vevő havi jövedelme
a) nem haladja meg a 100.000,- Ft-ot: 670,- Ft/ellátási nap,
b) meghaladja a 100.000 Ft-ot: 735 Ft/ellátási nap.”
3. §
Az Szr. 14. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A Kőszegi Szociális Gondozási Központban a szociális segítés intézményi térítési díja: 690,- Ft/gondozási óra, a személyi gondozás intézményi térítési díja 450,- Ft/gondozási óra.”
4. §
Az Szr. 16. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A kőszegi Idősek Klubjában az intézményi térítési díj: 115,- Ft/nap, a horvátzsidányi Idősek Klubjában az intézményi térítési díj: 35,- Ft/nap.”
5. §
Az Szr. 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Idősek Otthona intézményi térítési díja: 104.850,- Ft/hó, 3.495,- Ft/nap.”
6. §
Az Szr. 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Hajléktalanok Átmeneti Szállásán az intézményi térítési díj: 30.000,- Ft/hó, 1.000,- Ft/nap.”
7. §
(1) Az Szr. 5/D. § (4) bekezdésében a „2017. március 1-től 211.330,- Ft (ÁFA-val)” szövegrész helyébe a „2018. március 3-tól 229.997,- Ft (ÁFA-val)” szöveg lép.
(2) Az Szr. 8/B. § (5) bekezdésében a „2015. március 1-jétől 450,- Ft” szövegrész helyébe a „2018. április 1-jétől 550,- Ft” szöveg lép.
(3) Az Szr. 8/B. § (7) bekezdés b) pontjában a „2.500,- Ft” szövegrész helyébe a „3.500,- Ft” szöveg lép.
(4) Az Szr. 19. § (5) bekezdés b) pont ba) alpontjában a „20 %-a” szövegrész helyébe a „25%-a” szöveg lép.
(5) Az Szr. 19. § (5) bekezdés b) pont bb) alpontjában a „25 %-a” szövegrész helyébe a „30%-a” szöveg lép.
(6) Az Szr. 22. §-ában a „Kőszeg Város és Térsége Társulása” szövegrész helyébe az „az önkormányzat” szöveg lép.
8. §
Hatályát veszti az Szr. 23. § (2) bekezdése.
9. §
(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2018. április 2-án hatályát veszti.
(2) A 2-6. § és a 7. § (2)-(5) bekezdése 2018. április 1-jén lép hatályba.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)