Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. December 9., Hétfő, 17:00
2018. Augusztus 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
14. napirendi pont:
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ által végzendő óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységgel kapcsolatos döntések meghozatala.
Tisztelt Képviselő-testület!
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 40/A. § (2) bekezdés ag) alpontja alapján 2018. szeptember 1-jével bevezetésre kerül az óvodai és az iskolai szociális segítő munka. Az ellátás biztosítása a Család- és gyermekjóléti központ feladata.
A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet alapján 1000 fő köznevelési intézményben nyilvántartott gyermekre 1 fő óvodai és iskolai szociális segítő alkalmazása szükséges.
A Kőszegi járás területén a létszámok az alábbiak szerint alakulnak:
Óvodák: 812 fő
Általános iskolák: 1993 fő
Szakközépiskolák: 212 fő
Szakiskolák: 82 fő
Gimnáziumok: 468 fő
Szakgimnáziumok: 326
Készségfejlesztő iskola: 5 fő
Összesen: 3898 fő
A létszámok és a jogszabályi előírás alapján további 4 fő felvétele szükséges 2018.szeptember 1-jétől az intézmény Család- és gyermekjóléti központjához.
A Kőszegi járás vonatkozásában e feladat biztosításához 2018. évben 3 626 264 Ft fedezet kerül biztosításra.
Az EMMI és a PM tájékoztatása alapján a támogatást a személyi feltételek azonnali teljesítésétől függetlenül is folyósítja a Magyar Államkincstár, mivel országos szinten olyan nagymértékű humánerőforrás bevonására van szükség, amely nem feltétlenül teljesíthető 2018. szeptember1-jétől. Amennyiben nem sikerül betölteni a teljes létszámot, ebben az évben még lehetőség van arra, hogy az e a feladatra biztosított támogatási összeget a meglévő szolgáltatások tárgyi feltételeinek javítására (számítógép, mobiltelefon, közlekedési eszköz) fordítsák. Ezzel kapcsolatban még azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a finanszírozás tárgyi feltételek javítására történő felhasználására csak ebben az évben van mód.
Család és gyermekjóléti központunk 2016. január 1-jétől a Kőszegi járás területére kiterjedve látja el feladatát. Jelenleg 92 gyermek vonatkozásában látunk el hatósági intézkedéssel érintett esetekben gondozási tevékenységet, ebből 66 gyermek a járás egyéb településein lakik.
Ezekben az esetekben havonta több alkalommal kell felkeresnünk a családokat, valamint a gyermekekkel kapcsolatos intézményeket. Ezen kívül gyámhivatali felkérésekre felülvizsgálatok, kapcsolattartások ügyében rendszeresen közreműködünk, környezettanulmányt készítünk.
2018. január 1-jétől további feladatként jelent meg szintén járási illetékességgel a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 64. § (8) bekezdése alapján a szociális szolgáltatásokat meghatározó diagnózis készítése. Ez jelenleg azt jelenti, hogy a járás család- és gyermekjóléti szolgálataihoz, illetve központjaihoz beérkező, vagy elakadásos esetekben a központ esetmenedzserének kell a diagnózist elkészítenie, és ehhez minden feltételt az intézménynek kell biztosítania. Előzetes tájékoztatás szerint 2019. január 1-jétől pedig kiterjesztésre kerül egyéb szociális szolgáltatások igénybevételére is, és a jogosultsági feltételek fennállása kötelezi a szociális szolgáltatókat és intézményeket. De a mi szempontunkból a lényeg, hogy nekünk kell biztosítani ehhez a feltételeket, ami szintén előzetes tájékoztatás szerint további 1 fő esetmenedzser alkalmazása lesz szükséges.
Már az alapfeladatunk – hatósági intézkedéssel érintett családok és gyermekek gondozása és a szociális diagnózis úgymond még következmények nélküli elkészítése/el nem készítése – feladat ellátása is egyre inkább a lehetetlenség irányába halad, elsősorban a közlekedés megoldása szempontjából, gépjármű használata nélkül pedig kivitelezhetetlen.
Eddig a feladatellátást úgy tudtuk megszervezni, hogy a járási településeken a gondozásos esetek egy részét egyik kolléganő saját gépjárművel látta el, a másik kolléganő intézményi gépjárművel. A szociális diagnózis készítése miatt tovább bonyolódott a feladatellátás szervezése, mert azt is az érintett személy/család lakóhelyén kell elkészíteni.
Jelenleg tehát egy kolléganő tud saját tulajdonú autót biztosítani, azonban jelezte, hogy mivel a családnak egyetlen autója van, azt nem tudja a többletfeladat ellátása érdekében az intézmény rendelkezésére bocsájtani.
Jelenleg egy 12 éves Renault Traffic mikrobuszt, és egy 9 éves Hyundai személygépkocsit használunk. A mikrobuszt intézményi anyagbeszerzésekre és az ellátottak szállítására használjuk, a személygépkocsival pedig a család- és gyermekjóléti központ feladatellátását biztosítjuk.
Azt kell mondjam, hogy gyakorlatilag hiába sikerülne az új feladathoz/feladatokhoz szükséges létszámot betölteni, ha a tárgyi feltételek miatt nem tudjuk a szolgáltatást nyújtani. Mivel a tájékoztatás szerint a tárgyi feltételek biztosítására is fordítható a központi költségvetési támogatás, elsődlegesen annak megszervezése indokolt, csak ennek fennállása esetén van értelme az előírt létszámok betöltésére, mivel a járási településekre kiterjedő feladat ellátási kötelezettségünket a meglévő közlekedési eszközeinkkel nem tudjuk biztosítani.
Szintén a fent jelzett tájékoztató levélben foglaltak szerint a család-és gyermekjóléti szolgálat illetve központ vonatkozásában igénybe vett támogatás 2018. december 31-ig használható fel, ezért kérem a tisztelt Képviselő-testületet arra, hogy személygépjármű beszerzését engedélyezze.
Az intézmény szakmai létszámának 4 fővel történő emelésének elrendelése a fenti kérelemtől függetlenül jogszabály alapján kötelező.
Az előterjesztést a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és elfogadására!
Kőszeg, 2018. augusztus 23.
Raposa Helga Erzsébet s.k.
intézményvezető
HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli a Kőszegi Szociális Gondozási Központ szakmai létszámának 4 fővel történő emelését 2018. szeptember 1. napjával, az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység feladat ellátására.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete hozzájárul, hogy a Kőszegi Szociális Gondozási Központ az óvodai és iskolai szociális segítő feladat 2018. évi ellátására biztosított állami támogatását személygépjármű vásárlására fordítsa.
Felelős: Raposa Helga Erzsébet intézményvezető
Határidő: 2018. szeptember 1.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ által végzendő óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységgel kapcsolatos döntések meghozatala.
Tisztelt Képviselő-testület!
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 40/A. § (2) bekezdés ag) alpontja alapján 2018. szeptember 1-jével bevezetésre kerül az óvodai és az iskolai szociális segítő munka. Az ellátás biztosítása a Család- és gyermekjóléti központ feladata.
A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet alapján 1000 fő köznevelési intézményben nyilvántartott gyermekre 1 fő óvodai és iskolai szociális segítő alkalmazása szükséges.
A Kőszegi járás területén a létszámok az alábbiak szerint alakulnak:
Óvodák: 812 fő
Általános iskolák: 1993 fő
Szakközépiskolák: 212 fő
Szakiskolák: 82 fő
Gimnáziumok: 468 fő
Szakgimnáziumok: 326
Készségfejlesztő iskola: 5 fő
Összesen: 3898 fő
A létszámok és a jogszabályi előírás alapján további 4 fő felvétele szükséges 2018.szeptember 1-jétől az intézmény Család- és gyermekjóléti központjához.
A Kőszegi járás vonatkozásában e feladat biztosításához 2018. évben 3 626 264 Ft fedezet kerül biztosításra.
Az EMMI és a PM tájékoztatása alapján a támogatást a személyi feltételek azonnali teljesítésétől függetlenül is folyósítja a Magyar Államkincstár, mivel országos szinten olyan nagymértékű humánerőforrás bevonására van szükség, amely nem feltétlenül teljesíthető 2018. szeptember1-jétől. Amennyiben nem sikerül betölteni a teljes létszámot, ebben az évben még lehetőség van arra, hogy az e a feladatra biztosított támogatási összeget a meglévő szolgáltatások tárgyi feltételeinek javítására (számítógép, mobiltelefon, közlekedési eszköz) fordítsák. Ezzel kapcsolatban még azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a finanszírozás tárgyi feltételek javítására történő felhasználására csak ebben az évben van mód.
Család és gyermekjóléti központunk 2016. január 1-jétől a Kőszegi járás területére kiterjedve látja el feladatát. Jelenleg 92 gyermek vonatkozásában látunk el hatósági intézkedéssel érintett esetekben gondozási tevékenységet, ebből 66 gyermek a járás egyéb településein lakik.
Ezekben az esetekben havonta több alkalommal kell felkeresnünk a családokat, valamint a gyermekekkel kapcsolatos intézményeket. Ezen kívül gyámhivatali felkérésekre felülvizsgálatok, kapcsolattartások ügyében rendszeresen közreműködünk, környezettanulmányt készítünk.
2018. január 1-jétől további feladatként jelent meg szintén járási illetékességgel a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 64. § (8) bekezdése alapján a szociális szolgáltatásokat meghatározó diagnózis készítése. Ez jelenleg azt jelenti, hogy a járás család- és gyermekjóléti szolgálataihoz, illetve központjaihoz beérkező, vagy elakadásos esetekben a központ esetmenedzserének kell a diagnózist elkészítenie, és ehhez minden feltételt az intézménynek kell biztosítania. Előzetes tájékoztatás szerint 2019. január 1-jétől pedig kiterjesztésre kerül egyéb szociális szolgáltatások igénybevételére is, és a jogosultsági feltételek fennállása kötelezi a szociális szolgáltatókat és intézményeket. De a mi szempontunkból a lényeg, hogy nekünk kell biztosítani ehhez a feltételeket, ami szintén előzetes tájékoztatás szerint további 1 fő esetmenedzser alkalmazása lesz szükséges.
Már az alapfeladatunk – hatósági intézkedéssel érintett családok és gyermekek gondozása és a szociális diagnózis úgymond még következmények nélküli elkészítése/el nem készítése – feladat ellátása is egyre inkább a lehetetlenség irányába halad, elsősorban a közlekedés megoldása szempontjából, gépjármű használata nélkül pedig kivitelezhetetlen.
Eddig a feladatellátást úgy tudtuk megszervezni, hogy a járási településeken a gondozásos esetek egy részét egyik kolléganő saját gépjárművel látta el, a másik kolléganő intézményi gépjárművel. A szociális diagnózis készítése miatt tovább bonyolódott a feladatellátás szervezése, mert azt is az érintett személy/család lakóhelyén kell elkészíteni.
Jelenleg tehát egy kolléganő tud saját tulajdonú autót biztosítani, azonban jelezte, hogy mivel a családnak egyetlen autója van, azt nem tudja a többletfeladat ellátása érdekében az intézmény rendelkezésére bocsájtani.
Jelenleg egy 12 éves Renault Traffic mikrobuszt, és egy 9 éves Hyundai személygépkocsit használunk. A mikrobuszt intézményi anyagbeszerzésekre és az ellátottak szállítására használjuk, a személygépkocsival pedig a család- és gyermekjóléti központ feladatellátását biztosítjuk.
Azt kell mondjam, hogy gyakorlatilag hiába sikerülne az új feladathoz/feladatokhoz szükséges létszámot betölteni, ha a tárgyi feltételek miatt nem tudjuk a szolgáltatást nyújtani. Mivel a tájékoztatás szerint a tárgyi feltételek biztosítására is fordítható a központi költségvetési támogatás, elsődlegesen annak megszervezése indokolt, csak ennek fennállása esetén van értelme az előírt létszámok betöltésére, mivel a járási településekre kiterjedő feladat ellátási kötelezettségünket a meglévő közlekedési eszközeinkkel nem tudjuk biztosítani.
Szintén a fent jelzett tájékoztató levélben foglaltak szerint a család-és gyermekjóléti szolgálat illetve központ vonatkozásában igénybe vett támogatás 2018. december 31-ig használható fel, ezért kérem a tisztelt Képviselő-testületet arra, hogy személygépjármű beszerzését engedélyezze.
Az intézmény szakmai létszámának 4 fővel történő emelésének elrendelése a fenti kérelemtől függetlenül jogszabály alapján kötelező.
Az előterjesztést a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és elfogadására!
Kőszeg, 2018. augusztus 23.
Raposa Helga Erzsébet s.k.
intézményvezető
HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli a Kőszegi Szociális Gondozási Központ szakmai létszámának 4 fővel történő emelését 2018. szeptember 1. napjával, az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység feladat ellátására.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete hozzájárul, hogy a Kőszegi Szociális Gondozási Központ az óvodai és iskolai szociális segítő feladat 2018. évi ellátására biztosított állami támogatását személygépjármű vásárlására fordítsa.
Felelős: Raposa Helga Erzsébet intézményvezető
Határidő: 2018. szeptember 1.