Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. December 9., Hétfő, 17:00
2018. December 20., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
7. napirendi pont:
Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
Tisztelt Képviselő-testület!
Szervezeti és működési szabályzatunkról szóló 27/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet 12. §-a értelmében a lejárt képviselő-testületi határozatokról az alábbi jelentést adom:
Tisztelt Képviselő-testület!
A 189/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület az önkormányzat és az STKH Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. között létrejövő hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést jóváhagyja azzal, hogy alábbiakat a szerződésnek tartalmaznia kell:
• A szerződés tervezet 5.2. E pontjában nevesíteni kell a létesítményeket, amely a hulladéklerakót (mérlegház, portaépület), komposztálótelepet és a hulladékudvart foglalja magában, illetve az ezek használatáért fizetendő díjat.
• A Közszolgáltató vállaljon kötelezettséget arra, hogy a város területén létesített szelektív gyűjtőszigetek, valamint kommunális hulladéktároló konténerek környezetét rendben tartja, az oda kirakott hulladékot elszállítja.
• A település takarításából származó hulladék 6 Ft/kg térítési díj ellenében, míg a zöldhulladék beszállítása díjmentesen legyen biztosítva a város számára.
A képviselő-testület felhatalmazta a polgármestert a fenti pontokkal kiegészített szerződés aláírására.
A határozatra jelenti Németh Ildikó városüzemeltetési osztályvezető, hogy a döntésnek megfelelően a közszolgáltatási szerződés aláírásra került. Egyedül a gyűjtőszigetek körüli tisztítást törvényi kötelezettség hiányában nem vállalja a közszolgáltató. További tárgyalások vannak folyamatban az STKH Kft-vel, amelyek lezárulta után kerül az üzemeltetési megállapodás a képviselő-testület elé.
A 190/2018. (X. 25.) határozat is a hulladékgazdálkodáshoz kapcsolódott. Ebben a képviselő-testület a 132/2018. (VIII. 30.) határozatát úgy módosította, mely szerint a hulladékgazdálkodás tárgyában a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. és az STKH Kft. mint szolgáltató között kötött, 2018. október 30-ig hatályban lévő megállapodás után az önkormányzat a 100%-os tulajdonában lévő gazdasági társasága részére 2018. november 15. napjáig újabb alvállakozói szerződés kötését engedélyezte, egyben elrendelte, hogy a szolgáltató a hulladékgazdálkodáshoz szükséges létesítményeket és eszközöket 2018. november 15-i időpont után bérleti jogviszony alapján használhatja, a feladatellátáshoz kapcsolódó személyi állomány egyidejű átvétele mellett.
A határozatra jelenti Németh Ildikó osztályvezető valamint Kovács István igazgató, hogy a személyi állomány átadása megtörtént, valamint az eszközátadásra vonatkozó adásvételi szerződés is megkötésre került.
A 197/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület hozzájárulását adta a Kőszeg, 2524 hrsz-ú ingatlanon a Magyar Birkózó Szövetség támogatásával megvalósuló birkózó terem és hozzá kapcsolódó kiszolgáló egységek kialakításához.
A képviselő-testület felhatalmazta továbbá a polgármestert a Támogatási Szerződés megkötéséhez a 15 éves fenntartási kötelezettség vállalására vonatkozó nyilatkozat megtételére.
A határozatra jelenti Németh Ildikó városfejlesztési osztályvezető, hogy valamennyi dokumentum (szakmai, költségvetési terv, fenntartási nyilatkozat) megküldésre került a BMSK Zrt. részére, várjuk a visszajelzésüket.
A 198/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület megerősítette az Osztrák Szövetségi Kincstár tulajdonában lévő Kőszeg, 09, 035, 0352, 2843 hrsz-ú ingatlanok megvásárlására vonatkozó szándékát, továbbá jóváhagyta a költségvetésben az ÖBB vasútpálya megvásárlás előirányzatának 800.000,-Ft-tal történő megemelését a tartalék keret terhére.
A határozatra jelenti szintén Németh Ildikó osztályvezető, hogy a szerződést megküldtük az ÖBB részére és várhatóan még ebben az évben vissza is érkezik az aláírt példány.
A 199/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület megerősítette a Kőszeg, 09 hrsz-ú ingatlan vonatkozásában a NIF Zrt. részére biztosított rálépési jogot és egyben nyilatkozott arról, hogy a terület megvásárlása után a NIF Zrt. a tárgyi ingatlanon végzett tevékenysége kapcsán semminemű kártérítési, vagy panasz igénnyel nem él az eladó felé.
A határozatra jelenti Németh Ildikó osztályvezető, hogy a döntést megküldték az illetékesek részére.
A 200/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület a 2018. évi rendkívüli önkormányzati támogatás keretében pályázatot nyújtott be a „Szociális alapellátási feladatok ellátása” jogcímen 1.780.000.- Ft összegre.
A határozatra jelenti Cserkutiné Stipsics Edina pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető, hogy a rendkívüli önkormányzati támogatást az önkormányzat a teljes fenti összegre vonatkozóan elnyerte.
A 203/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület elrendelte a Kőszeg, 6727 hrsz-ú ingatlannak az előzetes munkarész szerinti telekalakítását, továbbá annak teljesülése után a vagyonrendelet módosítását oly módon, hogy a 6727 hrsz-ú közút 6728/2 hrsz-ú ingatlannal határos mintegy 421 m2 része a forgalomképtelen vagyoni körből kerüljön átemelésre az üzleti vagyoni körbe, majd annak értékesítését.
A határozatra jelenti Németh Ildikó városüzemeltetési osztályvezető, hogy a kérelmezőt értesítették a döntésről, a vázrajz készítése folyamatban van.
Tisztelt Képviselő-testület!
A szervezeti és működési szabályzatunkról szóló 27/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdésében foglaltak értelmében az alábbiakban beszámolok az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
Mezei Virág igazgatási és építéshatósági osztályvezető jelentése alapján:
A polgármester nevében az osztály 2018. november 29. és 2018. december 19. között összesen 148 települési támogatást valamint 8 db lakásfenntartási támogatást állapított meg.
Kőszeg, 2018. december 19.
Dr. Zalán Gábor s. k. jegyző
Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
Tisztelt Képviselő-testület!
Szervezeti és működési szabályzatunkról szóló 27/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet 12. §-a értelmében a lejárt képviselő-testületi határozatokról az alábbi jelentést adom:
Tisztelt Képviselő-testület!
A 189/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület az önkormányzat és az STKH Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. között létrejövő hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést jóváhagyja azzal, hogy alábbiakat a szerződésnek tartalmaznia kell:
• A szerződés tervezet 5.2. E pontjában nevesíteni kell a létesítményeket, amely a hulladéklerakót (mérlegház, portaépület), komposztálótelepet és a hulladékudvart foglalja magában, illetve az ezek használatáért fizetendő díjat.
• A Közszolgáltató vállaljon kötelezettséget arra, hogy a város területén létesített szelektív gyűjtőszigetek, valamint kommunális hulladéktároló konténerek környezetét rendben tartja, az oda kirakott hulladékot elszállítja.
• A település takarításából származó hulladék 6 Ft/kg térítési díj ellenében, míg a zöldhulladék beszállítása díjmentesen legyen biztosítva a város számára.
A képviselő-testület felhatalmazta a polgármestert a fenti pontokkal kiegészített szerződés aláírására.
A határozatra jelenti Németh Ildikó városüzemeltetési osztályvezető, hogy a döntésnek megfelelően a közszolgáltatási szerződés aláírásra került. Egyedül a gyűjtőszigetek körüli tisztítást törvényi kötelezettség hiányában nem vállalja a közszolgáltató. További tárgyalások vannak folyamatban az STKH Kft-vel, amelyek lezárulta után kerül az üzemeltetési megállapodás a képviselő-testület elé.
A 190/2018. (X. 25.) határozat is a hulladékgazdálkodáshoz kapcsolódott. Ebben a képviselő-testület a 132/2018. (VIII. 30.) határozatát úgy módosította, mely szerint a hulladékgazdálkodás tárgyában a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. és az STKH Kft. mint szolgáltató között kötött, 2018. október 30-ig hatályban lévő megállapodás után az önkormányzat a 100%-os tulajdonában lévő gazdasági társasága részére 2018. november 15. napjáig újabb alvállakozói szerződés kötését engedélyezte, egyben elrendelte, hogy a szolgáltató a hulladékgazdálkodáshoz szükséges létesítményeket és eszközöket 2018. november 15-i időpont után bérleti jogviszony alapján használhatja, a feladatellátáshoz kapcsolódó személyi állomány egyidejű átvétele mellett.
A határozatra jelenti Németh Ildikó osztályvezető valamint Kovács István igazgató, hogy a személyi állomány átadása megtörtént, valamint az eszközátadásra vonatkozó adásvételi szerződés is megkötésre került.
A 197/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület hozzájárulását adta a Kőszeg, 2524 hrsz-ú ingatlanon a Magyar Birkózó Szövetség támogatásával megvalósuló birkózó terem és hozzá kapcsolódó kiszolgáló egységek kialakításához.
A képviselő-testület felhatalmazta továbbá a polgármestert a Támogatási Szerződés megkötéséhez a 15 éves fenntartási kötelezettség vállalására vonatkozó nyilatkozat megtételére.
A határozatra jelenti Németh Ildikó városfejlesztési osztályvezető, hogy valamennyi dokumentum (szakmai, költségvetési terv, fenntartási nyilatkozat) megküldésre került a BMSK Zrt. részére, várjuk a visszajelzésüket.
A 198/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület megerősítette az Osztrák Szövetségi Kincstár tulajdonában lévő Kőszeg, 09, 035, 0352, 2843 hrsz-ú ingatlanok megvásárlására vonatkozó szándékát, továbbá jóváhagyta a költségvetésben az ÖBB vasútpálya megvásárlás előirányzatának 800.000,-Ft-tal történő megemelését a tartalék keret terhére.
A határozatra jelenti szintén Németh Ildikó osztályvezető, hogy a szerződést megküldtük az ÖBB részére és várhatóan még ebben az évben vissza is érkezik az aláírt példány.
A 199/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület megerősítette a Kőszeg, 09 hrsz-ú ingatlan vonatkozásában a NIF Zrt. részére biztosított rálépési jogot és egyben nyilatkozott arról, hogy a terület megvásárlása után a NIF Zrt. a tárgyi ingatlanon végzett tevékenysége kapcsán semminemű kártérítési, vagy panasz igénnyel nem él az eladó felé.
A határozatra jelenti Németh Ildikó osztályvezető, hogy a döntést megküldték az illetékesek részére.
A 200/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület a 2018. évi rendkívüli önkormányzati támogatás keretében pályázatot nyújtott be a „Szociális alapellátási feladatok ellátása” jogcímen 1.780.000.- Ft összegre.
A határozatra jelenti Cserkutiné Stipsics Edina pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető, hogy a rendkívüli önkormányzati támogatást az önkormányzat a teljes fenti összegre vonatkozóan elnyerte.
A 203/2018. (X. 25.) határozatában a képviselő-testület elrendelte a Kőszeg, 6727 hrsz-ú ingatlannak az előzetes munkarész szerinti telekalakítását, továbbá annak teljesülése után a vagyonrendelet módosítását oly módon, hogy a 6727 hrsz-ú közút 6728/2 hrsz-ú ingatlannal határos mintegy 421 m2 része a forgalomképtelen vagyoni körből kerüljön átemelésre az üzleti vagyoni körbe, majd annak értékesítését.
A határozatra jelenti Németh Ildikó városüzemeltetési osztályvezető, hogy a kérelmezőt értesítették a döntésről, a vázrajz készítése folyamatban van.
Tisztelt Képviselő-testület!
A szervezeti és működési szabályzatunkról szóló 27/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdésében foglaltak értelmében az alábbiakban beszámolok az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
Mezei Virág igazgatási és építéshatósági osztályvezető jelentése alapján:
A polgármester nevében az osztály 2018. november 29. és 2018. december 19. között összesen 148 települési támogatást valamint 8 db lakásfenntartási támogatást állapított meg.
Kőszeg, 2018. december 19.
Dr. Zalán Gábor s. k. jegyző