2019. Augusztus 26., Hétfő, 10:00 óra, Városháza tanácskozó terme: rendkívüli, nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A Helyi Választási Bizottság tagjainak valamint a szavazatszámláló bizottságok póttagjainak megválasztása.
2. - Az STKH Kft.-vel a lomtalanításra vonatkozó megállapodás kötése.
2. napirendi pont:
Az STKH Kft.-vel a lomtalanításra vonatkozó megállapodás kötése.

Tisztelt Képviselő-testület!

Előzetes egyeztetés során az STKH Kft. korábban már megküldte a lomtalanítási értesítőt, amely mind a Kőszeg és Vidékében, a honlapon, illetve a hivatal hirdetőtábláján meghirdetésre került, hogy a lakosság minél szélesebb körben tudomást szerezzen róla.

Az ütemezés szerint 2019. augusztus 31-én a 7-10-es, 2019. szeptember 13-án 1-2, míg 2019. szeptember 14-én 3-6 körzetekben történik az elszállítás.

2019. augusztus 21-én az STKH Kft. megállapodás tervezetet küldött a lomtalanításról, amelyben többek között rögzítették azt, hogy 10 kg/fő mennyiségig díjmentes a lomtalanítás. Az efeletti rész vonatkozásában a Közszolgáltató 200.000,-Ft/autó/forduló díjat határozott meg a tervezetben.
Felvettük az STKH Kft-vel a kapcsolatot, hiszen a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben, illetve egyéb kapcsolódó jogszabályban nincs meghatározva a fent említett 10 kg/fő mennyiség, azonban ők az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervre – ami alapján a finanszírozást kapják - hivatkozva építették be a szerződésbe ezt a pontot, mint megfelelőségi tényező. Azt többször kiemelték, hogy gyűjtőpontos lomtalanítás esetén nincs mennyiségi súlykorlát. Erről korábban nem kaptunk tájékoztatást.
További kérdésként merült fel a 200.000,-Ft/autó/forduló + Áfa díjtétel, amely a fenti mennyiséget meghaladóan számláznának ki. Mivel sem a szállítást végző autó nagysága, illetve a kihelyezett lom típusa sem ismert, így javasoltuk, hogy mérhető mennyiség legyen meghatározva. Tájékoztatásuk szerint az elvégzett lomtalanítások (házhoz menő) kiszámlázása kapcsán, az alábbi módon járnak el:
1. A 10 %-ot el nem érő többlet hulladék esetén nem nyújtanak be számlát az önkormányzat felé.
2. A 10 %-ot meghaladó többlet mennyiség esetén sávos rendszert alkalmaznak: 0-4000 kg 1 forduló , 4001-8000 kg 2 forduló, stb, tehát 4 t/forduló/200.000 Ft+ Áfa díjon kerülne elszállításra a hulladék.

A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft., mint korábbi közszolgáltató tájékoztatása szerint az elmúlt években a lomhulladék mennyisége jóval meghaladta az STKH Kft. által meghatározott mennyiséget. 2015. évben 340 tonna, 2016. évben 403 tonna, míg 2017. évben 342 tonna mennyiségű hulladék került elszállításra lomtalanítás során.
A leírtak alapján amennyiben az önkormányzatnak fizetési kötelezettsége keletkezik, úgy azt a 2019. évi költségvetésben biztosítani szükséges, amely ~ 15 MFt-ra becsülhető.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és döntését meghozni szíveskedjen.

Kőszeg, 2019. augusztus 22.

A polgármester nevében:

Németh Ildikó s.k.
városüzemeltetési osztályvezető




HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az STKH Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.-vel (székhely: 9400 Sopron, Harkai domb 0466/31 hrsz.) kötendő, lomtalanításról szóló megállapodást a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja, s egyúttal felhatalmazza a polgármestert a megállapodás aláírására.



Felelős: Huber László polgármester
Határidő: azonnal

(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)