Önkormányzati belépés | |
|
2022. Augusztus 1., Hétfő, 08:00 óra, Városháza tanácskozó terme: rendkívüli, nyilvános ülés
|
2. napirendi pont:
A gyermekétkeztetés nyersanyagnormáinak megállapítása, valamint a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
Indokolás
Az étkeztetési feladatokat ellátó JustFood Kft. javaslatot tett a nyersanyagnorma és a rezsikulcs 2022. szeptember 1. napjától történő emelésére. A nyersanyagnorma a 2021. évi nyersanyagnormához viszonyítva 15 %-kal nőne. Az emelés kérésének indokát a csatolt levél tartalmazza.
I.
A rezsikulcs emelése csak a JustFood Kft-vel a „Kőszeg Város Önkormányzata, valamint Bozsok, Horvátzsidány, Kőszegszerdahely, Peresznye és Velem községek önkormányzata közétkeztetési feladatainak ellátása” tárgyában Kőszegen, 2016. november 15-én létrejött szolgáltatási szerződés módosításával lehetséges. Ehhez felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsdót kell megbízása szükséges, tekintettel arra, hogy a szerződés megkötésére közbeszerzési eljárás keretében került sor.
II.
A képviselő-testület 2021. októberi ülésén már elfogadta a 2022. január 1. napjától alkalmazandó – átlagosan 8,5 %-kal emelt – nyersanyagnormákat. 2022. január 1. napjától módosításra került a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet, melynek értelmében a rendeletbe beépítésre kerültek az októberi ülésen elfogadott emelt összegű nyersanyagnormák, azonban az intézményi térítési díjak 2022. január 1. napjától a fent hivatkozott jogszabályok alapján nem emelkedtek, hanem a 2021. évre megállapított térítési díjak maradtak érvényben.
A képviselő-testület 2022. júniusi ülésén döntött arról, hogy a 2022/23-as tanévtől, azaz 2022. szeptember 1-től az intézményi térítési díjak a nyersanyagnormának megfelelően emelésre kerülnek, tekintettel arra, hogy az intézményi térítési díj alapja a nyersanyagnorma.
Tekintettel azonban arra, hogy a JustFood Kft. kérelme alapján 2022. szeptember 1-től a nyersanyagnorma – ezzel az intézményi térítési díj is – változna, így a korábbi – júniusban hozott döntés – módosítása szükséges olyan formán, hogy a módosító rendelet intézményi térítési díj emelésre vonatkozó rendelkezése nem lép hatályba.
A rendelet-tervezetbe az intézményi térítési díj vonatkozásában a 2021. évi nyersanyagnormákhoz viszonyított 15%-os áremelkedés lett beépítve.
A nyersanyagnorma javaslatban szereplő diétás nyersanyagnormák (diabetikus, könnyű vegyes, epekímélő, tej-tojásmentes) és a speciális, magasabb kockázatú diétás étkezések (gluténérzékeny, szigorú besorolású mogyorómentes, egyedi keresztdiéták stb.) nyersanyagnormái között a korábbi évekhez hasonlóan most sem kívánunk különbséget tenni, így a diétás nyersanyagnorma minden típusú diétára vonatkozóan került meghatározásra.
Fentiek alapján az emelés két részből tevődik össze. Azzal, hogy az emelés csak részben terheli a nyersanyagnormát – ezzel az intézményi térítési díjat –, az emeléssel kapcsolatos költségek csak részben terhelik a családokat. A rezsikulcs emelése az önkormányzat számára jelent többletkötelezettséget, a családoknak nem.
Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 32. §-a alapján a fizetési kötelezettség terhét növelő jogszabály kihirdetése és hatálybalépése között legalább 30 napnak el kell telnie. Emiatt ezt a rendelet-módosítást 2022. augusztus 1-jén ki kell hirdetni ahhoz, hogy szeptember 1-jén hatályba léphessen.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a határozati javaslatot, valamint a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2022. július 28.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
I. HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 73/2021. (X. 28.) képviselő-testületi határozatát 2022. augusztus 31. napjával visszavonja.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2022. szeptember 1. napjától alkalmazandó nyersanyagnormákat a melléklet szerint elfogadja és ennek alapján elrendeli Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének módosítását.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: értelemszerűen
II. HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a JustFood Kft.-vel a „Kőszeg Város Önkormányzata, valamint Bozsok, Horvátzsidány, Kőszegszerdahely, Peresznye és Velem községek önkormányzata közétkeztetési feladatainak ellátása” tárgyában Kőszegen, 2016. november 15-én létrejött szolgáltatási szerződés IX.2. pontjában meghatározott 72 %-os rezsikulcsot 87 %-ra emeli. Egyidejűleg felhatalmazza a polgármestert Dr. Biró Judit ügyvéd, felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó által elkészített szerződés-módosítás aláírására.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri Dr. Biró Judit ügyvédet, felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadót [lajstromszám: 00270], hogy az 1. pont szerinti szolgáltatási szerződés módosítását készítse elő és a közbeszerzési eljárással kapcsolatos kötelezettségeknek tegyen eleget.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: azonnal
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján az intézményi térítési díjak átlagosan 15 %-kal emelkednek a 2021. évi intézményi térítési díjakhoz képest, ami a családok terheit növeli.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
Az intézményi térítési díj az önkormányzat bevétele. Azonban a tervezet az önkormányzat számára is többletterhet jelent, mivel a nyersanyagnormához viszonyítva van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagnorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2022. (..…..) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Ör.) 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díját az 1. melléklet tartalmazza.”
2. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Ör.) az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.
3. §
Nem lép hatályba a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 8/2022. (VII. 1.) önkormányzati rendelet 3. §-a.
4. §
(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2022. augusztus 31-én lép hatályba.
(2) Az 1-2. § 2022. szeptember 1-jén lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
1. melléklet a …./2022. (..…..) önkormányzati rendelethez
„1. melléklet a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelethez
1. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja nem diétás étkezés esetén
A B C
1 Intézmény típusa Étkezés típusa Térítési díj Ft/adag
(az ÁFA-t nem tartalmazza)
2 bölcsőde reggeli 100 Ft
3 tízórai 52 Ft
4 ebéd 366 Ft
5 uzsonna 105 Ft
6 napi 623 Ft
7 óvoda tízórai 112 Ft
8 ebéd 377 Ft
9 uzsonna 112 Ft
10 napi 601 Ft
11 általános iskola tízórai 159 Ft
12 ebéd 442 Ft
13 uzsonna 113 Ft
14 napi 714 Ft
15 középfokú iskola és kollégium reggeli 163 Ft
16 tízórai 114 Ft
17 ebéd 455 Ft
18 uzsonna 114 Ft
19 vacsora 252 Ft
20 napi 1 098 Ft
2. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja diétás étkezés esetén
A B C
1 Intézmény típusa Étkezés típusa Térítési díj Ft/adag
(az ÁFA-t nem tartalmazza)
2 bölcsőde reggeli 117 Ft
3 tízórai 60 Ft
4 ebéd 415 Ft
5 uzsonna 120 Ft
6 napi 712 Ft
7 óvoda tízórai 143 Ft
8 ebéd 422 Ft
9 uzsonna 136 Ft
10 napi 701 Ft
11 általános iskola tízórai 200 Ft
12 ebéd 486 Ft
13 uzsonna 171 Ft
14 napi 857 Ft
15 középfokú iskola és kollégium reggeli 200 Ft
16 tízórai 114 Ft
17 ebéd 501 Ft
18 uzsonna 114 Ft
19 vacsora 285 Ft
20 napi 1 214 Ft
„
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A gyermekétkeztetés nyersanyagnormáinak megállapítása, valamint a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
Indokolás
Az étkeztetési feladatokat ellátó JustFood Kft. javaslatot tett a nyersanyagnorma és a rezsikulcs 2022. szeptember 1. napjától történő emelésére. A nyersanyagnorma a 2021. évi nyersanyagnormához viszonyítva 15 %-kal nőne. Az emelés kérésének indokát a csatolt levél tartalmazza.
I.
A rezsikulcs emelése csak a JustFood Kft-vel a „Kőszeg Város Önkormányzata, valamint Bozsok, Horvátzsidány, Kőszegszerdahely, Peresznye és Velem községek önkormányzata közétkeztetési feladatainak ellátása” tárgyában Kőszegen, 2016. november 15-én létrejött szolgáltatási szerződés módosításával lehetséges. Ehhez felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsdót kell megbízása szükséges, tekintettel arra, hogy a szerződés megkötésére közbeszerzési eljárás keretében került sor.
II.
A képviselő-testület 2021. októberi ülésén már elfogadta a 2022. január 1. napjától alkalmazandó – átlagosan 8,5 %-kal emelt – nyersanyagnormákat. 2022. január 1. napjától módosításra került a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet, melynek értelmében a rendeletbe beépítésre kerültek az októberi ülésen elfogadott emelt összegű nyersanyagnormák, azonban az intézményi térítési díjak 2022. január 1. napjától a fent hivatkozott jogszabályok alapján nem emelkedtek, hanem a 2021. évre megállapított térítési díjak maradtak érvényben.
A képviselő-testület 2022. júniusi ülésén döntött arról, hogy a 2022/23-as tanévtől, azaz 2022. szeptember 1-től az intézményi térítési díjak a nyersanyagnormának megfelelően emelésre kerülnek, tekintettel arra, hogy az intézményi térítési díj alapja a nyersanyagnorma.
Tekintettel azonban arra, hogy a JustFood Kft. kérelme alapján 2022. szeptember 1-től a nyersanyagnorma – ezzel az intézményi térítési díj is – változna, így a korábbi – júniusban hozott döntés – módosítása szükséges olyan formán, hogy a módosító rendelet intézményi térítési díj emelésre vonatkozó rendelkezése nem lép hatályba.
A rendelet-tervezetbe az intézményi térítési díj vonatkozásában a 2021. évi nyersanyagnormákhoz viszonyított 15%-os áremelkedés lett beépítve.
A nyersanyagnorma javaslatban szereplő diétás nyersanyagnormák (diabetikus, könnyű vegyes, epekímélő, tej-tojásmentes) és a speciális, magasabb kockázatú diétás étkezések (gluténérzékeny, szigorú besorolású mogyorómentes, egyedi keresztdiéták stb.) nyersanyagnormái között a korábbi évekhez hasonlóan most sem kívánunk különbséget tenni, így a diétás nyersanyagnorma minden típusú diétára vonatkozóan került meghatározásra.
Fentiek alapján az emelés két részből tevődik össze. Azzal, hogy az emelés csak részben terheli a nyersanyagnormát – ezzel az intézményi térítési díjat –, az emeléssel kapcsolatos költségek csak részben terhelik a családokat. A rezsikulcs emelése az önkormányzat számára jelent többletkötelezettséget, a családoknak nem.
Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 32. §-a alapján a fizetési kötelezettség terhét növelő jogszabály kihirdetése és hatálybalépése között legalább 30 napnak el kell telnie. Emiatt ezt a rendelet-módosítást 2022. augusztus 1-jén ki kell hirdetni ahhoz, hogy szeptember 1-jén hatályba léphessen.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a határozati javaslatot, valamint a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2022. július 28.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
I. HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 73/2021. (X. 28.) képviselő-testületi határozatát 2022. augusztus 31. napjával visszavonja.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2022. szeptember 1. napjától alkalmazandó nyersanyagnormákat a melléklet szerint elfogadja és ennek alapján elrendeli Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének módosítását.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: értelemszerűen
II. HATÁROZATI JAVASLAT
1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a JustFood Kft.-vel a „Kőszeg Város Önkormányzata, valamint Bozsok, Horvátzsidány, Kőszegszerdahely, Peresznye és Velem községek önkormányzata közétkeztetési feladatainak ellátása” tárgyában Kőszegen, 2016. november 15-én létrejött szolgáltatási szerződés IX.2. pontjában meghatározott 72 %-os rezsikulcsot 87 %-ra emeli. Egyidejűleg felhatalmazza a polgármestert Dr. Biró Judit ügyvéd, felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó által elkészített szerződés-módosítás aláírására.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri Dr. Biró Judit ügyvédet, felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadót [lajstromszám: 00270], hogy az 1. pont szerinti szolgáltatási szerződés módosítását készítse elő és a közbeszerzési eljárással kapcsolatos kötelezettségeknek tegyen eleget.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: azonnal
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján az intézményi térítési díjak átlagosan 15 %-kal emelkednek a 2021. évi intézményi térítési díjakhoz képest, ami a családok terheit növeli.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
Az intézményi térítési díj az önkormányzat bevétele. Azonban a tervezet az önkormányzat számára is többletterhet jelent, mivel a nyersanyagnormához viszonyítva van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagnorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2022. (..…..) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Ör.) 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díját az 1. melléklet tartalmazza.”
2. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Ör.) az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.
3. §
Nem lép hatályba a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 8/2022. (VII. 1.) önkormányzati rendelet 3. §-a.
4. §
(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2022. augusztus 31-én lép hatályba.
(2) Az 1-2. § 2022. szeptember 1-jén lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
1. melléklet a …./2022. (..…..) önkormányzati rendelethez
„1. melléklet a 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelethez
1. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja nem diétás étkezés esetén
A B C
1 Intézmény típusa Étkezés típusa Térítési díj Ft/adag
(az ÁFA-t nem tartalmazza)
2 bölcsőde reggeli 100 Ft
3 tízórai 52 Ft
4 ebéd 366 Ft
5 uzsonna 105 Ft
6 napi 623 Ft
7 óvoda tízórai 112 Ft
8 ebéd 377 Ft
9 uzsonna 112 Ft
10 napi 601 Ft
11 általános iskola tízórai 159 Ft
12 ebéd 442 Ft
13 uzsonna 113 Ft
14 napi 714 Ft
15 középfokú iskola és kollégium reggeli 163 Ft
16 tízórai 114 Ft
17 ebéd 455 Ft
18 uzsonna 114 Ft
19 vacsora 252 Ft
20 napi 1 098 Ft
2. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja diétás étkezés esetén
A B C
1 Intézmény típusa Étkezés típusa Térítési díj Ft/adag
(az ÁFA-t nem tartalmazza)
2 bölcsőde reggeli 117 Ft
3 tízórai 60 Ft
4 ebéd 415 Ft
5 uzsonna 120 Ft
6 napi 712 Ft
7 óvoda tízórai 143 Ft
8 ebéd 422 Ft
9 uzsonna 136 Ft
10 napi 701 Ft
11 általános iskola tízórai 200 Ft
12 ebéd 486 Ft
13 uzsonna 171 Ft
14 napi 857 Ft
15 középfokú iskola és kollégium reggeli 200 Ft
16 tízórai 114 Ft
17 ebéd 501 Ft
18 uzsonna 114 Ft
19 vacsora 285 Ft
20 napi 1 214 Ft
„
(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)