Jegyzőkönyv: 2012. Január 26., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Jegyzőkönyv letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Jegyzőkönyv nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A mezei őrszolgálatról szóló önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése.
2. - Az új közbeszerzési szabályzat megalkotása.
3. - A többcélú kistérségi társulási megállapodás módosítása a szociális ellátások tekintetében.
4. - A képviselő-testület 2012. évi munkatervének jóváhagyása.
5. - A "Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Program” projekt 2. fordu-lós pályázatához szükséges döntések meghozatala. (rendkívüli előterjesztés)
6. - A Bersek József KIKI Általános Iskola alaptevékenységének módosítása (testnevelés tagozat). [sürgősségi előterjesztés, az anyagot később küldjük]
7. - Vagyonügy: A Várkör 39. alatti üzlethelyiség értékesítése.
8. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott döntésekről.
9. - Egy mappában a 2012. január 26-i képviselő-testületi ülés anyagai.
353-2/2012. szám

J E G Y Z Ő K Ö N Y V


Készült Kőszegen, Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által 2012. január 26-án, 9 órai kezdettel, a Városháza tanácskozó termében megtartott nyilvános ülésről.

Jelen vannak:
Huber László polgármester, Básthy Béla alpolgármester,
Giczy József, Gyarmati Kálmán, Keszei Balázs, Kiss Péter, dr. Mátrai István, Rába László, Simonits Zsolt, Táncsics András és Váradi Szilárd képviselő (11 fő).

Igazoltan van távol:
Kiss Zoltán képviselő (1 fő).

Tanácskozási joggal vannak jelen:
Dr. Tóth László jegyző, dr. Zalán Gábor aljegyző, Dr. Tóthné Dolgos Zsanett osztályvezető, Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető, Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető, dr. Nagy Edina hatósági osztályvezető és Ujvári Csaba, a közbeszerzési előkészítő munkacsoport vezetője.

Huber László üdvözli a január havi képviselő-testületi ülés résztvevőit. Megállapítja, hogy a képviselő-testület ülése határozatképes, Kiss Zoltán képviselő úr betegsége miatt van távol.

Hozzászólások a napirendhez:

Simonits Zsolt nehezményezi, hogy Bersek iskolában tervezett testnevelés tagozatról szóló előterjesztést a pénzügyi bizottság nem tárgyalta.

Dr. Zalán Gábor szerint ez most csak elvi döntés lesz, még nem kerül sor az alapító okirat módosítására. Most arról van szó, támogatja-e ezt a kérést a képviselő-testület. Ennek nyomán lehet majd módosítani a Pedagógiai Programot, ami a társulás feladatköre és a humánerőforrás bizottság fogja véleményezni. Azt követően kerülhet sor az alapító okirat módosítására, amit természetesen a pénzügyi bizottság is fog tárgyalni.

Simonits Zsolt úgy érzi, hogy ezzel csak formai szerepe van a bizottságnak, a lényeget már ma el fogja dönteni a képviselő-testület.

Dr. Tóth László szerint nem így van, mert a változtatásnak ki kell dolgozni az összes vonzatát. Enélkül nem lehet belevágni egy ilyen nagy feladatba és ebben a pénzügyi bizottságnak kulcsszerepe van.

Simonits Zsolt szerint lehet, hogy értelmezési különbség van köztük, meg nem is akar vitázni, de továbbra is úgy látja, ha majd az alapító okirat módosítása lesz előterjesztve, akkor az már csak formai döntés lesz. Ilyen a mezőőri rendelet mai napon történő hatályon kívül helyezése is: ez is már korábban el lett döntve, a mai napon csak rendelettel meg kell erősíteni.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi napirendet fogadja el:

N A P I R E N D:

1. A mezei őrszolgálatról szóló önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
2. Új közbeszerzési szabályzat megalkotása.
Előadó a polgármester nevében: Ujvári Csaba az előkészítő munkacsoport vezetője.
3. A többcélú kistérségi társulási megállapodás módosítása a szociális ellátások tekintetében.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető.
4. A képviselő-testület 2012. évi munkatervének jóváhagyása.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
5. A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Program” projekt 2. fordulós pályázatához szükséges döntések meghozatala.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
6. A Bersek József KIKI Általános Iskola alaptevékenységének módosítása (testnevelés tagozat).
Előterjesztő: Dr. Mátrai István bizottsági elnök.
7. Vagyonügy: A Várkör 39. alatti üzlethelyiség értékesítése.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.


A napirend megtárgyalása előtt Huber László polgármester az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről az alábbiak szerint számol be:
• December 31-én a 11 órás harangszóra indult a hagyományos jelmezes szilveszteri kocogás a város utcáin. Bár lehetett volna több induló is, a „törzsvendégek” azért természetesen részt vettek a vidám óév-búcsúztató programon.
• Január 2-án tartotta alakuló ülését a Kőszegi Sportegyesület 100. évfordulóját előkészítő grémium. Az operatív előkészítő bizottság tagjai lettek: Kenyeri András, Pócza Zoltán, Földesi János, dr. Mátrai István és Giczy József, valamint Krizsovenszky Lajosné.
• Január 7-én a Jurisich Miklós Gimnáziumban megtörtént a hagyományos szalagavató, a bált a Balog Iskola tornacsarnokában tartották.
• Január 12-én a Bechtold István Természetvédelmi Látogatóközpontban „A Kőszegi-hegység állattani értékei” címmel tartott előadást dr. Németh Csaba, az Őrségi Nemzeti Park Igazgatóság, Észak-Vasi Területi Osztályának vezetője.
• Január 14-én a Gesztenyekék Természetjáró Egyesület szervezésében elindult a 2012. évi teljesítménytúra sorozat, amely különböző tematikák szerint mutatja be az érdeklődőknek a Kőszegi–hegység ismert és rejtett szépségeit, nevezetességeit. Az első túrán a téli erdő szépségeivel ismerkedhettek meg a részt vevők – sajnos hó nélkül.
• Január 14-én ismét nagy sikerrel került megrendezésre a Római Katolikus Plébánia Hivatal szervezésében a Kőszegi Egyházközségi Bál, melynek helyszíne a Dr. Nagy László Gyógypedagógiai Intézmény volt. A bál ezúttal is jótékonysági célt szolgált, mert a bevétel az Árpádházi Szent Margit Óvoda és Általános Iskolát segíti.
• Január 16-18. között a Jurisich Miklós Gimnáziumban színes programokkal, diákigazgató-választással és egykori gimnáziumi diákok előadásaival került lebonyolításra a Jurisich Miklós Gimnázium diákhete. A diákigazgató Pesthi Rebeka lett, a diák önkormányzat elnöki tisztet pedig Szalai Gréta tölti be.
• Január 20-án ismét ülésezett a KSE jubileumi megünneplését szervező operatív bizottság. Ezen már összegzésre kerültek a szakosztályoktól érkezett javaslatok. Bár a részletes program még nem állt össze, 3 időpont köré szeretnék a főbb programokat szervezni. Ezek: az Ostromnapok időpontja, a szeptember közepe és novemberi hónap.
• Szintén január 20-án nyílt meg Berényi Sándor kőszegi festőművész „924 hónap” című kiállítása a Hotel Írottkő aulájában, amelyet az Európafórum Vas Megyei Egyesülete szervezett.
• Január 21-én a Kőszeg és Vidéke Gazdasági Platform vállalkozói estjével, un. „Business partyjával” (a Regionet Aktív keretében és támogatásával) kezdődött a szintén hagyományos Iparos Bál, amit a kőszegi ipartestület szervezett.
• Ugyanezen az időpontban már tizenkettedik alkalommal került megrendezésre a Bersek József Általános Iskola hagyományos farsangi bálja, szintén a Dr. Nagy László EGYMI dísztermében.
• Január 22-én a Magyar Kultúra Napja alkalmából a Jurisich Miklós Gimnázium dísztermében volt ünnepség, melyen a beszédet dr. Bokányi Péter irodalomtörténész mondta. Az ünnepi műsorban magyar zeneszerzők ismert művei csendültek fel valamint általános-és középiskolás diákjai mondtak el egy-egy magyar verset. Közreműködtek: Fuchs Diána, Stuller Dalma, Foki Dániel, Szlávits Kitti, Kondics Mónika, Krizmanits Anna, Mersich Ádám és D. Kovács Márton.
• Tegnap a Társulási Tanács tartott rendkívüli ülést a Balog iskola felújítása miatt. A Tanács a büki Laky Kft.-t hirdette ki nyertesnek.

Hozzászólások a beszámolóhoz:

Básthy Béla tájékoztatja a jelenlévőket, hogy tavaly novembere óta dolgoznak az Ottlik Géza évforduló méltó megemlékezésének előkészítésén. Ennek jegyében január 9-én, egy megbeszélésen vett részt, amelyen részt vettek még Gödöllő képviseletében is, a Petőfi Irodalmi Múzeum és 4 további minisztériumi szakember. A megegyezésen arra jutottak, hogy a Petőfi Irodalmi Múzeum fog beadni pályázatot a forrásokra. Azt is véglegesítették, hogy Kőszegen – amennyiben forrás lesz rá – milyen ünnepségek lesznek, ezeket „beárazták” és elküldték az Irodalmi Múzeumba.
Január 11-én kibővített elnökségi ülést tartott a natúrpark egyesület. A Várkörön lévő „Borok házának” ugyanis lejárt az 5 éves kötelező fenntartása. Az egyesület megbeszélést folytatott a borászokkal, melynek eredményeképpen döntés született arról, hogy továbbra is az egyesület kezeli az épület ezen részét. Bár veszteség eddig nem volt, megpróbálják tovább növelni a bevételeket.
Az egyesület megkezdte a turisztikai desztináció menedzsment szervezetként való regisztrációját. Ennek kapcsán több feltétel is felmerült és az ennek való megfelelés jegyében született egy új elnökségi határozat is arról, hogy a natúrparkhoz tartozó önkormányzatoknál elvárás és kötelező az idegenforgalmi adó bevezetése – attól függetlenül, hogy van-e a településnek szálláshelye. Ez az egységesítés azt szolgálná, hogy ne csak Kőszegről, hanem más településekről is legyen forrása az egyesületnek. Egyetértettek azzal is, hogy ha Csepreg városa szeretne csatlakozni az Írottkő Natúrparkért Egyesülethez, akkor ennek ne legyen akadálya. A tegnapi napon részt vettek Bakos György elnökkel az ottani testületi ülésen is.
Január 17-én az osztrák Krumbach település képviselőivel együtt részt vett St. Pöltenben egy alsó-ausztriai díjátadó rendezvényen, ahol a vidékfejlesztések, a helyi kezdeményezések kaptak elismerést. A „Mária-út” nagypályázat mellett a Krumbachi Falumegújító Mozgalom ugyanis a kőszegi, hagyományos mariazelli zarándokok útját jelölte ki és felfestették az útvonali jeleket rá.

Dr. Mátrai István visszatér a gimnázium diáknapi programjaira. A diákok számára valóban komoly próbatétel, hogy ki lesz az igazgató, mert megcsillogtathatják a tudásukat, szerzett ismereteiket. A programok eleje ennél azonban sokkal komolyabb, ugyanis olyan tudósok, szakemberek jönnek el a gimnáziumba, akik itt érettségiztek, és ezzel az iskola hírnevét öregbítették Szerinte az jelzés értékű, hogy hányan járnak vissza az intézménybe és a beiskolázás szempontjából sem mindegy, hogy milyen szakemberek lettek a valamikori diákokból. Remélhetőleg a Kőszeg és Vidéke és a Vas Népe is tudósítani fog a színes programokról.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 11 igen szavazattal elfogadja a két ülés között történt fontosabb eseményeket.

A lejárt határidejű határozatokra történt jelentésekkel és az átruházott jogkörben hozott döntésekkel kapcsolatban sem kérdés, sem hozzászólás nem hangzik el, így mindkét dokumentumot a képviselő-testület 11-11 igen szavazattal fogadja el.


Az 1. napirendi pont tárgyalása:

A mezei őrszolgálatról szóló önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezését tartalmazó rendelettervezet csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy az idei költségvetési koncepció elfogadásakor döntött a képviselő-testület úgy, hogy a mezőőrséget megszünteti, ezért van szükség a mezőőrről és a díj kievetéséről szóló önkormányzati rendelet és annak a módosításainak a hatályon kívül helyezéséről.

Kérdések és hozzászólások:

Simonits Zsolt elmondja, hogy a pénzügyi bizottság 6 igen, 3 nem szavazattal elfogadásra ajánlotta a rendelettervezetet.

Giczy József már a koncepció tárgyalásakor is aggályosnak találta a mezőőri szolgálat megszüntetését. Ki fogja ezután a külterületek rendjét felügyelni, a szabálysértéseket, a terménylopásokat, az illegális szemétlerakásokat és fakivágásokat feltárni? A rendőrség csak akkor intézkedik, ha bejelentés érkezik. Ezeknél a problémáknál a megelőzésnek volt fontos szerepe. Ha hatályon kívül lesz helyezve a mezőőrség, akkor ezek a gondok ismét elő fognak jönni. Inkább meg kellene erősíteni a mezőőrséget és hatékonyabbá kellene tenni a vagyoni és a személyi védelmet.

Huber Lászlónak az a véleménye, hogy jó lenne, ha a képviselő úr által elmondott problémákat egy mezőőrrel meg lehetne szüntetni, illetve hatástalanítani lehetne. Félő, hogy ezt egy mezőőr nem, de még kettő sem tudná elvégezni. Egyébként pedig a képviselő-testület már kimondta, megszavazta, hogy legyen megszüntetve a mezőőrség. Ezt kell most lekövetni a rendelet hatályon kívül helyezésével, ugyanis a lakosságnak ezen rendelet alapján kellett a díjat megfizetni, így ez egy formai jellegű döntés, hogy teljesen rendeződjön a megszüntetés.
Egyébként azért kellett a mezőőrséget megszüntetni, mert az önkormányzatnak ez pénzbe, évi 1,6 M Ft-jába került. De a lakosságnak is komoly teher volt, nagyobb földterület esetén akár a 100 ezres nagyságot is elérte a mezőőri járulék összege. A kisebb területek tulajdonosainak persze jóval kevesebbet kellett fizetni, de a „kicsik” is mindig zúgolódtak, elégedetlenkedet ellene. Tehát nem volt a mezőőrségnek egyáltalán nagy elfogadottsága, hozzá számtalan panasz érkezett az elmúlt évek folyamán. Mindig azt mondták a polgárok, hogy csinálja az önkormányzat, ha akarja, de ne kelljen nekik ezért fizetni. Az önkormányzat költségvetése pedig katasztrofális helyzetben van, ezért amit lehet, el kell hagyni. Ez végül is olyan feladat, aminek a megszüntetése nem okoz visszaesést.

Rába László is egyetért Giczy Józseffel, mert szerinte ez a mezei őrszolgálat kitermelte a saját fizetését. Az első években sokkal nagyobb volt az ellenállás, most már kevésbé. Meg ezen kívül: a mezőőr munkaruhát, kerékpárt, fegyvert, motort kapott, amik most mind feleslegessé váltak. Ő sem ért egyet a megszüntetéssel, mert legalább már pénzt is hozott. Megismétli: most már elfogadottabb volt a mezei őrszolgálat, mint a létrehozása utáni első években. Egyébként sok információt is hozott a mezőőr, pld. a Szabóhegy környékéről, az erdészettel is tartotta a kapcsolatot. Ha nem mondott volna fel a mezőőr, akkor nem lett volna megszüntetve a mezőőrség. Mást is meg lehetne szüntetni, ami csak viszi a pénzt.

Huber László szerint a mezőőrség megszüntetése nemcsak most merült fel, ő ezt már többször kezdeményezte, mert érezte azt a hatalmas felháborodást, amit kiváltott. Az igaz, hogy a polgárok már „kicsit beletörődtek”, de ez nem kötelező feladat, ezt az önkormányzat tulajdonképpen rájuk kényszerítette. Ezt a feladatot az állam támogatja ugyan valamekkora összeggel, a polgároknak is kell fizetni mezőőri járulékot meg még 1,6 M Ft-ot hozzá kellett volna tennie a városnak – ez már túl sok. Az, hogy felmondott a mezőőr, az csak megkönnyítette a döntést, mert nem kellett egy dolgozó munkaviszonyának a megszüntetését kezdeményezni.

Giczy József ismét kérdezi, hogy ki fogja ezentúl megvédeni az ingatlantulajdonosokat? Ő tud olyan esetről, amikor egy idős, nyugdíjas néni saját szeme láttára vitték el a terményeit, amikor ő a saját telkén volt. A bűnözés sajnos egyre nő. Ha nem lesz mezőőr, akkor legyen más, de valakinek meg kell védenie a kiszolgáltatott embereket. Ha polgárőrök lennének és egyenruhában hetente többször járőröznének, akkor annak is lenne visszatartó ereje. Ennek az egy mezőőrnek is volt, és egyfajta biztonságot nyújtott.

Huber László azt nem vitatja, hogy voltak a mezőőrnek pozitív ténykedései is. Egyébként Kőszeg múltjában, amikor a szőlőművelés még jelentős tevékenységet jelentett, 8-10 hegyőr is volt, külön a német, külön a magyar részen, de annak akkor komoly gazdasági jelentősége volt. De érdemes napjainkban megnézni a telkeket: siralmas, elhanyagolt állapotokat látni. Alig van olyan telek, amit gondoznak és nagyon gyakori az olyan, ahol látni, hogy évek óta hozzá sem nyúltak, teljesen el van gazosodva és vadulva. Remélhetőleg eljön majd az idő, amikor újra virágzó gyümölcs és szőlő termesztés lesz a jellemző a kőszegi hegyekre.

További észrevétel nem hangzik el, így a polgármester szavazásra bocsátja, a képviselő-testület pedig 8 igen, 3 nem szavazattal az alábbi rendeletet alkotja:

Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
1/2012. (I. 26.) önkormányzati rendelete
a mezei őrszolgálattal kapcsolatos
önkormányzati rendeletek
hatályon kívül helyezéséről

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


A 2. napirendi pont tárgyalása:

Az új közbeszerzési szabályzat tervezete csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Ujvári Csaba szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy tavaly év végén a Parlament teljesen új közbeszerzési törvényt alkotott, így 2012. január 1-től megváltoztak a közbeszerzés szabályai. Ez indokolja azt, hogy a jelenleg érvényes közbeszerzési szabályzat újra legyen fogalmazva. Az eddigiekben is voltak olyan részek, amelyeket nem lehetett betartani. Kéri, hogy a képviselő-testület helyezze hatályon kívül a jelenlegi szabályzatot és fogadja el helyette az újat.

Hozzászólások:

Simonits Zsolt tájékoztatja a képviselő-testületet, hogy a pénzügyi bizottság egyhangúlag ajánlotta elfogadásra az új közbeszerzési szabályzatot.

Keszei Balázs örömére szolgál, hogy az új közbeszerzési szabályzatban a környezetvédelem preferált helyet kapott, de van egy „periférikus” megjegyzése is. Az építési és használatbavételi engedélyek kiadásánál ügyelni kell arra, hogy az építkezések közben elkövetett rongálások, közterület-csúnyítások rendbetétele történjen meg. Olyanra gondol, hogy ha pld. valahol építkeznek és a munkagépek összetörik a járdát, akkor csak a járda helyreállítása után kaphasson az illető használatbavételi engedélyt. A Szent Imre herceg utcában pld. jelenleg is folyik építkezés és a nagy munkagépek mozgása nagyon rontja az utca eddigi állapotát. A használatbavételi eljárás során is figyelni kell a jelen szabályzatban előírtakra.

Dr. Nagy Edina tisztázza, hogy a közbeszerzési szabályzatot nem lehet alkalmazni az említett hatósági eljárásoknál ugyan, de az ilyen jellegű problémák miatt a helyi közútkezelővel és a városfejlesztési osztállyal is kapcsolatban vannak.

A képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


2/2012. (I. 26.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Kőszeg Város Közbeszerzési Szabályzatát elfogadja.
Egyúttal a képviselő-testület a 61/2010. (IV. 1.) határozattal elfogadott közbeszerzési szabályzatot hatályon kívül helyezi.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Ujvári Csaba az előkészítési munkacsoport vezetője.
Határidő: azonnal, illetve folyamatos.


A 3. napirendi pont tárgyalása:

A többcélú kistérségi társulási megállapodás módosításáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Dr. Tóthné Dolgos Zsanett elmondja, hogy felmerült a többcélú kistérségi társulás megállapodásának a szükségessége, ugyanis Ólmód község nem kíván részt venni a hajléktalanok átmeneti szállása és az Idősek Otthona ellátásában. Ez azt jelenti, hogy sem ólmódi hajléktalant, sem idős embert a kőszegi intézménybe felvenni nem lehet, mert Ólmód nem fog ezekhez az ellátási területekhez tartozni. A döntésnek pénzügyi vonzata nincs.

Kérdés és hozzászólások:

Dr. Mátrai István elmondja, hogy a humánerőforrás bizottság egyhangúan támogatta a társulási megállapodás módosítását.

Simonits Zsolt jelzi, hogy a pénzügyi bizottság szintén.

Giczy József kérdezi: lehet-e tudni, hogy Ólmod miért döntött így és mi a garancia arra, hogy nem fogja a többi település is ezt követni?

Huber László szerint erre a „csak” a válasz Amennyiben lenne ilyen, ellátásra szoruló ólmódi lakos, akkor az önkormányzattól kellene ehhez engedély. A polgármester úr attól tartott, hogy fizetni kell, de csak akkor, ha ezt igénybe veszik. Ezzel ennek a lehetőséget is kizárta, tulajdonképpen semmi sem változik.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


3/2012. (I. 26.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete hozzájárul a többcélú kistérségi társulás létrehozásáról szóló megállapodás 2.2.2. pontjának alábbiak szerinti módosításához:

„2.2.2. „A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény /továbbiakban Szt./ 57. § (1)–(2) bekezdésben szereplő az alábbiakban felsorolt feladatok ellátását és az ehhez kapcsolódó intézmény – Szociális Gondozási Központ – fenntartását2:
– étkeztetés 1 (ezen ellátási formában nem vesz részt Gyöngyösfalu)
– házi segítségnyújtás (ezen ellátási formában nem vesz részt Gyöngyösfalu)
– családsegítés,
– 2
– nappali ellátás (Idősek klubja, nappali melegedő)
– Idősek Otthona 2 (ezen ellátási formában nem vesz részt Ólmod)
– Hajléktalanok Átmeneti Szállása 2 (ezen ellátási formában nem vesz részt Ólmod)
– Falugondnoki szolgáltatás (Kiszsidány) 6”

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.


A 4. napirendi pont tárgyalása:

A képviselő-testület 2012. évi munkatervének tervezete csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Huber László szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a szokásos módon készült el a munkaprogram: az SZMSZ-ben megjelölt szervezetek és személyek részére kiküldték a felkérő levelet, majd a beérkezett válaszok alapján készült el a tervezet. Kéri, hogy tárgyalja meg a képviselő-testület és fogadja el a 2012. évi munkatervet.

Kérdések és hozzászólások:

Dr. Mátrai István elmondja, hogy az ő bizottságuk már a felkérő levél előtt is foglalkozott azzal, hogy mit is kellene az idei munkaprogramba beletenni.
A humánerőforrás bizottságnak végül több javaslata is volt: ezek közül több szerepel is a tervezetben, de néhány dologgal nem találkozott benne.
– A bizottság szeretne foglalkozni a civil szervezetekkel, ugyanis a kormány a működésüket egy kissé szabályozta. Az időpontot tekintve bármi jó lehet, akár április hónapban is napirendre lehetne tűzni.
– A bizottság javasolta a sport helyzetének a megtárgyalását is, ezt egy későbbi időpontban is be lehetne tenni.
– Az uszoda ügye folyamatosan változik ugyan, de azért a bizottság ennek a napirendre kerülését is javasolta – ha van egyáltalán miről beszélni.
– Az alternatív energia felhasználás és a helyi televíziózás helyzete bekerült a tervezetbe.
– A bizottság kérte még, hogy foglalkozzon a képviselő-testület az üresen álló ingatlanokkal, még ha ezek nem is az önkormányzat tulajdonában vannak. Őt is, a bizottságot is és rengeteg polgárt zavarja a városban a sok elhanyagolt, üresen álló épület. Legalább egy listát kellene készíteni arról, hogy kik a tulajdonosai és mit lehetne kezdeni velük. Szemet romboló látvány a volt Balog iskola, a Bálház, a MÁV, a Királyvölgy, a Hétforrás épülete és tovább lehetne sorolni.
– Az iskolák helyzetéről, jövőjéről szóló napirend benne van a tervezetben.
– Szintén benne van a tervezetben a képviselő-testület gazdasági programja is, de ennek része kellene, hogy legyen, illetve elő kellene irányozni a kultúrára és a sportra vonatkozóan is cselekvési programot is.

Simonits Zsolt jelzi, hogy a pénzügyi bizottság javaslatai benne vannak a tervezetben. Viszont nem látja a rendezési terv felülvizsgálatát. Információi szerint ezt végre el lehet majd fogadni, ezért ő ezt is javasolja a munkatervbe belevenni.

Básthy Béla szerint a tavalyi év volt az első olyan, amikor teljes egészében hatályosult az építményadó. Ennek hatásait, behajtását és hozadékát is elemezni kellene. Évente egyszer mindenképpen jó ha beszél a képviselő-testület a helyi adókról. Mivel novemberben már dönteni is kellene az adókról, ezt az elemzést az I. félévben javasolja elvégezni.

Simonits Zsolt ezzel kapcsolatban elmondja, hogy tavaly októberben a képviselő-testület a belső ellenőrzési terv elfogadásakor úgy döntött, hogy a belső ellenőr foglalkozzon az építményadóval is, így erről majd áprilisban kap tájékoztatást a képviselő-testület. De ezen kívül, ő tavaly is javasolta – bár nem szavazott róla a képviselő-testület –, hogy foglalkozni kell a kedvezmények felülvizsgálatával. Az egyik zárszámadási rendeletnél találkozott olyan adattal, mely szerint az önkormányzatnak mintegy 60 M Ft-ot jelentenek nagyságrendileg a különböző kedvezmények. Szerinte ezzel is foglalkozni kell, ha lehet a novemberi ülésen, és akkor a következő évre dönteni is lehet a továbbiakról.

Kiss Péter a városfejlesztési bizottság javaslatait ismerteti. Ők kérték, hogy a polgárőrség tevékenységéről készüljön beszámoló, a rendőrség szokásos éves beszámolójával egyidőben. Ezt indokolja az is, hogy a polgárőrséget az önkormányzat anyagilag is támogatja.
Nem került viszont be a munkaterv tervezetébe az, hogy sürgősen, már a március végi ülésen foglalkozni kell a közterület-használatról szóló rendelet felülvizsgálatával. Ennek az előkészítésében a bizottság is részt fog venni. Anomáliak vannak ugyanis ezen a területen: pld. a zöld közterületen bármikor meg lehet állni autóval és oda nem ér el a közterület-felügyelő keze.

Simonits Zsolt, hozzáfűzi, hogy a díjakkal is foglalkozni lehetne.

Básthy Béla azt veti fel, hogy 2013. elején beindul a közigazgatásban a járási berendezkedés és ennek kapcsán érdemes lenne áttekinteni, milyen hatósági ügyek átadás-átvétele történik meg. Érdemes lenne a képviselő-testületnek azzal is foglalkoznia, hogy ez mit jelent az önkormányzat számára, mi ennek a folyamata, még akkor is, ha csupán kormányzati döntések tudomásul vétele történik.

Dr. Tóth László elmondja, hogy ha a közigazgatásban bármilyen változás történik, annak csak jogszabályi alapja lehet. Ezekről a jogszabályváltozásokról ő minden hónapban szívesen tájékoztatja a képviselő-testületet. De ha most egy időpontot kimond a képviselő-testület, pld. azt, hogy legyen ez napirenden a második félévben, akkor lehet, hogy az addigi történt változások már nem is aktuálisak. Április 30-i időponttal pld. elviszik a szabálysértési ügyeket a megyei kormányhivatalokba. Az egyébként szerinte elég érdekes lesz, hogy Szombathelyen hogyan fogják pld. az Uraiújfaluban keletkezett ügyeket elbírálni, így ez egy kicsit átgondolatlan lépés, de ez van. Ez már egy konkrét hatáskörelvonás. Úgy tűnik, hogy ez folyamatos lesz, és ezeknek a változásoknak a személyi konzekvenciáit is természetesen le kell vonni, mert ez mindig vele jár. Arról kellett statisztikát készíteniük, hogy a jelenlegi ügyintéző munkaidejének melyik ügyfajta hány %-át tette ki. A kolléganő 70%-ban foglalkozott a szabálysértéssel, a maradék 30%-ot pedig szét kell osztani majd a hatósági osztályon.
A március végi ülésre azért is terjesztették elő 1. napirendi pontként az „Egyes önkormányzati rendeletetek szabálysértési záradékainak hatályon kívül helyezése” napirendet, mert az önkormányzatok kötelesek lesznek az összes szabálysértési tényállást törölni az önkormányzati rendeleteikből, így az önkormányzat a jövőben szabálysértési eljárást nem tud majd lefolytatni.

Dr. Tóthné Dolgos Zsanett szerint a szociális területen is folyamatosan „csöpögtetik” a jegyző hatáskörébe az egyes feladatokat. A jövő hónapban terjeszti elő a szociális rendelet módosítását, ugyanis a szeptemberben, a képviselő-testület által elfogadott új lakásfenntartási rendszer teljes egészében a jegyző hatáskörébe került, tehát hatósági feladat lett. De tudna több más ilyent is mondani.

Básthy Béla szerint akkor a felvetéséről valóban folyamatosan kellene tájékoztatást adni a képviselő-testület számára, Huber László pedig hozzáfűzi, hogy akár a lejárt határidejű határozatokra történt jelentéshez hasonlóan, összegyűjtve lehetne információkat adni a jogszabályváltozásokról.

Dr. Mátrai István megjegyzi, hogy a népegészségügyi helyzetről szóló jelentés benne van a munkaterv tervezetében, viszont az egészségügyi ellátás iszonyú rossz helyszínei megváltozatásával kapcsolatban nem lát semmit. Volt elképzelés az egészségházról, amelynek a pályázata nem volt jó, aztán azóta se került ez szóba. Ő nagyon szeretné, ha legalább a gyerekorvosok elkerülhetnének a jelenlegi helyükről egy kicsit jobb körülmények közé.

Huber László szerint van elképzelés az egészségügyi problémák ilyen irányú megoldására, de eddig sajnos még nem írtak ki erre vonatkozó pályázatot, önerőből pedig ezt a nagy problémát nem lehet megoldani.

Dr. Tóth László szerint nincs leírva a munkatervbe ugyan, de már a februári ülésre elkészül egy egészségügyi koncepció. A jövő irányait ugyanis azonnal fel kell tárni, mert egy időzített bomba várható az egészségügyben. 3 háziorvos is várhatóan egyszerre megy majd nyugdíjba és a helyüket pótolni kell.

Básthy Béla szerint ebben az évben Kőszeg város történelme és múltja miatt szerencsére több évforduló, jubileum is lesz. Ezeknek a felszínre kerülése viszont gyakran esetleges, ezért is előfordul, hogy nem lehet kellően felkészülni rá. Javasolja, hogy az éves rendezvénynaptárral párhuzamosan a következő év évfordulói is kerüljenek be a képviselő-testület elé, így aztán lehetne „gazdát” is találni az egyes jubileumoknak, előre szóba kerülhetnek.

Rába László kérdezi a jegyzőtől, hogy van-e az önkormányzatnak kintlévősége magánszemélynél illetve cégeknél, mert ha igen, akkor ezek behajtásáról, a „nyomásgyakorlásáról” is szeretne ha készülne egy előterjesztés. Mivel a zárszámadás az áprilisi ülésen lesz megtárgyalva, ezzel párhuzamosan meg is lehetne tárgyalni.

Dr. Mátrai István szerint a decemberi ülésen „szokta” a képviselő-testület megtárgyalni a megyei kitüntetésekre vonatkozó javaslatokat, bár ez a múlt év végén egy kissé esetlegesre sikerült. Ezért az alpolgármester úr által javasolt, az évfordulókra vonatkozó anyagot novemberben kellene már megtárgyalni és ezek tükrében is lehetne javaslatokat tenni.

Huber László jelzi, hogy az április 26-i ülésre van ugyan betervezve az energetikai koncepció, de ez a március 29-i ülésre is előbbre jöhet, mert van reális esély, hogy elkészül.
Néhány elhangzott javaslatra is reagál. Vitába szállna dr. Mátrai István elnök úrral a civil szervezetekkel kapcsolatban. A civil szervezetek – nem véletlenül – autonóm módon működnek és szerinte az önkormányzatnak nem kellene beleavatkozni a tevékenységükbe. Már azt is nehéz megállapítani, melyik szervezet tartozik ide, mert ha kimarad valamelyik, akkor felmerül a kérdés, hogy miért.
Az uszodával kapcsolatban az a meglátása, hogy szerencsére most „nincs uszodaügy”, mert a kőszegi uszodát a kormányhivatalon keresztül átvette az állam. Egyelőre Kőszeghez ebben az ügyben semmilyen megkeresés nem érkezett. Bizonyára a költségvetéskor kell majd erről beszélni, mert szerinte a legutolsó döntéskor a képviselő-testület „kicsit a homokba dugta a fejét”. Nyilván kell majd egyfajta támogatást biztosítani, ilyen értelemben biztosan foglalkozni kell vele.
Az üres ingatlanok helyzetét is csak akkor javasolná, amennyiben az önkormányzat tulajdonáról van szó. A más tulajdonában lévővel a képviselő-testület biztosan nem rendelkezhet – erre nézve a jegyző úr biztosan korrekt választ tud adni. Más eset, hogy ha valamelyik lerobbanó félben lévő, nem hasznosított ingatlan tulajdonosától érkezik megkeresés, akkor azzal tényleg foglalkozni kell. Egy jó híre van ebben a témában, mert a volt SZOT kert területén a Pilis-Invest-féle történet úgy tűnik, hogy végre le fog zárulni és a terület várhatóan értékesítve lesz. A vevőjelöltek – a felszámolón keresztül – információkat, terveket kértek és meg is kaptak – utóbbit óriási mennyiségben. Ilyen értelemben a konkrét dolgokkal lehet foglalkozni, de az egész témakört összességében nem célszerű elővenni, mert sajnos úgysem tudja a város megoldani.

Dr. Mátrai István szerint ha jogilag csak annyit lehet megtudni, hogy ki a tulajdonosa az elhanyagolt épületnek, akkor az már előbbre lépés abban, nehogy összedőljön. A Bálház épülete pld. rendben van, bár nincs nyitva, viszont a Bálház-kert az borzalmas állapotban van.

Dr. Tóth Lászlónak az a javaslata, hogy inkább az felé kellene elmenni, hogy fel kellene mérni: melyik az az épület, objektum, ami rontja a városképet az elhanyagolt állapota miatt. Ki kell gyűjteni, ezek közül melyik műemlék, tehát melyik tartozik a műemléki hatósághoz és melyik az építéshatósághoz. Aztán kezdeményezni kell a hivatalnál, hogy ők is lépjenek benne. Az egyes épületek működtetéséhez viszont az önkormányzatnak tényleg nincsen semmi köze.

Básthy Béla jól emlékszik arra, hogy az építményadó, mint új adónem bevezetésének ennek is szerepe volt. A város az építményadót nemcsak a bevételszerzés miatt vetette ki, hanem hogy az épületek sorsában mobilizációs folyamatot indítson el. Kérdés, hogy nem kellene-e ezért ezt az adóval együtt kezelni, egy napirend keretében.

Mivel további észrevétel nem hangzik el, a polgármester szavazásra bocsátja az elhangzott javaslatokat.

Az egészségügyi alapellátások helyzetéről szóló előterjesztés dr. Tóth László szerint van olyan állapotban, hogy akár a februári ülésre is bekerülhet. Ezt a képviselők 11 igen szavazattal fogadják el.

Dr. Mátrai István fenntartja javaslatát a civil szervezetekkel kapcsolatban. Véleménye szerint azt kellene megnézni, mit tud segíteni a város és mit a civil szervezetek.

Básthy Béla szerint az érintett szervezetek körét úgy lehetne meghatározni, ha egy felhívást tenne közzé a hivatal, hogy ki „érzi magát civil szervezetnek” illetve szeretné, hogy a város foglalkozzon vele. A bizottsági ülésre végül minden szervezet elmehet akár, de a képviselő-testületi ülést keretek között kellene azért hagyni és az nem lenne jó, ha civil fórummá alakulna át.

Huber László emlékezteti a jelenlévőket, hogy a tavalyi munkatervben volt egy olyan napirend-tervezet, amely a kisebbségi önkormányzatok munkájáról, tevékenységéről szólt volna. Még ez a napirend sem sikerült, nem is lett megtárgyalva, mert hol az egyiknek nem volt jó, hol a másiknak, hol az egyik nem akart semmit beküldeni, hol a másik értelmezett valamit másképpen. Pedig csak 3 kisebbségi önkormányzat van a városban. Szerinte ezzel a civil napirend témával ne vegyen felesleges terhet magára a képviselő-testület.

Gyarmati Kálmán elmondja, hogy Szombathelyen jó példa van a város és a civil szervezetek összefogására: létrehoztak egy civil kerekasztalt és az illetékes az ügyekben.

Básthy Béla szerint a bizottság is elindíthat egy ilyen kezdeményezést: van arra lehetőség, hogy foglalkozzon a civil szervezetekkel, ha akar, akár erről beszámolót is készíthet a képviselő-testület felé.

Dr. Mátrai István végül visszavonja a napirendi javaslatait a civil szervezetekre és az uszodára vonatkozóan.

Ezután ismét az üres ingatlanok számbavétele és a teljes helyi adórendszer teljes felülvizsgálata kerül szóba. Dr. Tóth László javasolja, hogy azért ez a kettő ne egy napirendi pont keretében legyen megtárgyalva. A képviselő-testület 11 igen szavazattal elfogadja, hogy az üres ingatlanok számbavétele és a helyi adókról szóló rendelet teljes felülvizsgálata – külön-külön – a 2012. júniusi ülésen legyen megtárgyalva – utóbbinál kiemelt figyelemmel az építményadóval kapcsolatos tapasztalatokra.

Ezután a rendezési terv módosítása kerül szóba. Rimányi Krisztina szerint ezt mindenki nagyon várja, de nem tudni, mikor lesz elfogadható állapotban. Huber László információi szerint az I. félévben várható lesz. Javasolja, hogy kerüljön be az áprilisi ülésre, aztán majd ha addig mégsem lesz kész, módosítani lehet ezen. A képviselő-testület 11 igen szavazattal elfogadja ezt a javaslatot.

A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló önkormányzati rendelet módosításával a képviselő-testület 11 igen szavazattal egyetért, amelyet a március végi ülésre kell előterjeszteni.
Azzal, hogy a járási rendszer kialakításával összefüggő jogszabályváltozásokról a jegyző havonta adjon tájékoztatást a képviselő-testület felé – ezt szintén 11 igen szavazattal fogadja el a képviselő-testület.

Táncsics András már többször felvetette, hogy az ülések időtartamának megrövidítése miatt a polgármester úr a két ülés közötti időszakról tartott beszámolóját is írásban kapják meg a képviselők. Huber László ezt sajnos nem tudja megígérni, mert a mai ülésre is csak az ülés előtt kapott információkat az utolsó percekben, amit még ki kellett egészítenie a saját feljegyzéseivel. Az ülés után viszont természetesen írásban is rendelkezésre áll.

Végül a kintlévőségekről szóló napirendi pont munkatervbe való kerülését bocsátja szavazásra a képviselő-testület, amely így a zárszámadással együtt, az áprilisi ülésen kerül megtárgyalása.

Ezután már csak a dr. Mátrai István által említett, a Kőszeg város sportjáról szóló javaslatról szóló szavazás van hátra. Rába László kéri, hogy ez ne csak a Kőszegi Sportklub munkájáról szóló beszámoló legyen, hanem szerepeljenek benne azok is, akik még eddig soha nem kaptak támogatást a várostól: pld. az asztaliteniszezők, a Fitt-Boksz Egyesület, az iskolai és diáksport, az utánpótlás futball csapat stb.
Huber László kérdezi, hogy ki legyen az anyag előterjesztője? Dr. Mátrai István jelzi, hogy a bizottság lehet az előterjesztő, de dr. Tóth László ígéretet tesz arra, hogy a hivatal az előkészítő munkát elvégzi: bekéri az intézményektől, az egyesületektől a beszámolókat, adatokat stb.
Ezzel így a képviselő-testület 11 igen szavazattal egyetért, majd azzal is, hogy a jövő évi évfordulók áttekintése is kerüljön be a novemberi ülés anyagai közé.

Végül a képviselők 11 igen szavazattal az alábbi határozatot hozzák:


4/2012. (I. 26.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2012. évi munkatervét a mellékletben foglaltak szerint elfogadja.

Végrehajtásért felelős: Huber László polgármester.
Határidő: folyamatos, ill. értelemszerűen.


JANUÁR 27.

1. A mezei őrszolgálatról szóló önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina osztályvezető
2. Új közbeszerzési szabályzat megalkotása.
Előadó a polgármester nevében: Ujvári Csaba ügyintéző.
3. A többcélú kistérségi társulási megállapodás módosítása a szociális ellátások tekintetében.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osz-tályvezető.
4. Vagyonügy: A Várkör 39. alatti üzlethelyiség értékesítése.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
5. A képviselő-testület 2012. évi munkatervének jóváhagyása.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
6. A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Program” projekt 2. fordulós pályázatához szükséges döntések meghozatala.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: január 9.
képviselő-testületi ülésre: január 20.
Az előterjesztéseket január 18-19. között tárgyalják meg a bizottságok.


FEBRUÁR 16.

1/a. A 2012. évi vagyonhasznosítási koncepció elfogadása.
Előterjesztő: Simonits Zsolt bizottsági elnök és Rimányi Krisztina osztályvezető.
1/b. Kőszeg Város Önkormányzata 2012. évi költségvetéséről szóló rendeletének megalkotása.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
2. Az egészségügyi alapellátások helyzete.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osz-tályvezető.


Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: január 30.
képviselő-testületi ülésre: február 10.
Az előterjesztéseket február 8-9 között tárgyalják meg a bizottságok.


MÁRCIUS 1.
(február havi rendes ülés)

1. Tájékoztató a város közrendjéről és a közbiztonságról.
Előterjesztő: Stubán Tamás városi rendőrkapitány.
2. A polgárőrség tevékenységéről szóló tájékoztató.
Előadó: Prácser Lajos parancsnok
3. A 2011. évi költségvetésről szóló rendelet módosítása.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
4. 2012. évi út és járda felújítási terv jóváhagyása.
Előterjesztők: Kovács István ügyvezető igazgató és Rimányi Krisztina osztályvezető.
5. Javaslat csapadékelvezető rendszerek karbantartására és a kertészeti-parkfenntartási munkák 2012. évi díjainak meghatározására.
Előterjesztő: Kovács István ügyvezető igazgató.
6. A televíziós közösségi tájékoztatás helyzetéről és jövőjéről szóló koncepció és döntés meghozatala.
Előadó a polgármester nevében: Krizsovenszky Lajosné ügyintéző.
7. A természeti értétek helyi védelméről és a természetvédelem helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
8. A kerti hulladék gyűjtéséről és elhelyezéséről szóló javaslat megtárgyalása.
Előterjesztő: Kovács István ügyvezető igazgató.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: február 13.
képviselő-testületi ülésre: február 24.
Az előterjesztéseket február 22-23. között tárgyalják meg a bizottságok.


MÁRCIUS 29.

1. Egyes önkormányzati rendeletetek szabálysértési záradékainak hatályon kívül helyezése.
Előadó a jegyző nevében : Dr. Nagy Edina hatósági osztályvezető.
2. A műemlékvédelem helyzete Kőszegen.
Előterjesztő: Dr. Zágorhidi Czigány Balázs, a
Vas Megyei Kormányhivatal Kulturális Örökségvédelmi Irodájának vezetője.
3. A képviselő-testület gazdasági programjának elfogadása.
Előterjesztő. Huber László polgármester.
4. A történelmi belváros közlekedési rendjéről szóló rendelet felülvizsgálata.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
5. Önkormányzati kitüntetésekre érkezett javaslatok elbírálása.
Előadó a polgármester nevében: Krizsovenszky Lajosné ügyintéző.
6. A kistérségi főépítész tájékoztatója az előző évi tevékenységégről.
Előadó: Szima Andrea kistérségi főépítész.
7. Beszámoló a Fő tér garanciális helyreállításáról.
Előadó a polgármester nevében: Ujvári Csaba ügyintéző
8. A Kőszeg és Vidéke újság helyzetéről szóló tájékoztató.
Előadó: Tóthárpád Ferenc főszerkesztő
9. A Kőszegi Köztestületi Tűzoltóság átalakítása.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
10. A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló önkormányzati rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
11. Kőszeg Város energetikai koncepciójának elfogadása.
Előadó a polgármester nevében: Ujvári Csaba ügyintéző.


Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: március 12.
képviselő-testületi ülésre: március 23.
Az előterjesztéseket március 21-22. között tárgyalják meg a bizottságok.


ÁPRILIS 26.

1. Kőszeg Város Önkormányzata 2011. évi gazdálkodásának beszámolója (zárszámadás).
Előterjesztő: Huber László polgármester.
2/a. A 2011. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentés.
Előterjesztő a jegyző nevében: belső ellenőr.
2/b. A kistérségi társulás 2011. évi ellenőrzési tervének végrehajtásáról szóló tájékozató.
Előadó: Lakatárné Rege Katalin kistérségi belső ellenőr.
3. Beszámoló a 2011. évben végzett gyermekvédelmi munkáról.
Előterjesztő: Dr. Mátrai István bizottsági elnök
4. A városi piac fenntartásáról és működtetéséről szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Nagy Edina hatósági osztályvezető.
5. A közterületek felügyeletéről és ellenőrzéséről szóló beszámoló valamint intézkedési javaslat.
Előadó a jegyző nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.

6. A rendezési terv felülvizsgálata.
Előterjesztő a polgármester nevében: Rimányi Krisztina osztályvezető és Szima Andrea kistérségi főépítész.
7. Beszámoló az önkormányzat kintlévőségeiről.
Előadó: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: április 10.
képviselő-testületi ülésre: április 20.
Az előterjesztéseket április 18-19. között tárgyalják meg a bizottságok.


MÁJUS 31.

1. A 2012. évi költségvetésről szóló rendelet módosítása (I. negyedév).
Előadó a polgármester nevében: Sőbér Aurélia osztályvezető.
2. A Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. éves beszámolója.
Előterjesztő: Kovács István ügyvezető igazgató.
3. A Kft. Felügyelő Bizottságának a beszámolója.
Előterjesztő: Preininger Ferenc, a felügyelő bizottság elnöke
4. A kőszegi sport helyzete.
Előterjesztő: Dr. Mátrai István bizottsági elnök.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: május 14.
képviselő-testületi ülésre: május 25.
Az előterjesztéseket május 23-24. között tárgyalják meg a bizottságok.


JÚNIUS 28.

1. Tájékoztató a vagyonhasznosítás időarányos teljesítéséről.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
2. Az oktatási intézmények és a köznevelés jövője, új stratégia megalkotása.
Előterjesztők: Dr. Mátrai István bizottsági elnök és Szabó Mariann oktatási ügyintéző.
3. A helyi adókból befolyó bevételek áttekintése, az építményadó bevezetésének tapasztalatai.
Előterjesztő: Dr. Tóth László jegyző.
4. Az üres ingatlanok számbavétele.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: június 11.
képviselő-testületi ülésre: június 22.
Az előterjesztéseket június 20-21. között tárgyalják meg a bizottságok.


JÚLIUS
Szünet


AUGUSZTUS 30.

1. A 2012. évi költségvetési rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Sőbér Aurélia osztályvezető.
2. Beszámoló a 2012. évi költségvetés I. félévi teljesítéséről.
Előadó a polgármester nevében: Sőbér Aurélia osztályvezető.
3. A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázathoz való csatlakozás
Előadó a polgármester nevében: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osz-tályvezető.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: augusztus 13 .
képviselő-testületi ülésre: augusztus 24.
Az előterjesztéseket augusztus 22-23. között tárgyalják meg a bizottságok.


SZEPTEMBER 27.

1. Tájékoztató a vagyonhasznosítás időarányos teljesítéséről.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
2. A tervtanácsról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Nagy Edina hatósági osztályvezető.
3. Tájékoztató Kőszeg város népegészségügyi helyzetéről.
Előterjesztő: Dr. Gyánó Gabriella kistérségi tiszti főorvos.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: szeptember 10.
képviselő-testületi ülésre: szeptember 21.
Az előterjesztéseket szeptember 19-20. között tárgyalják meg a bizottságok.


OKTÓBER 25.

1. A 2012. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
Előterjesztő a jegyző nevében: belső ellenőr.
2. Jelentés a város környezeti állapotáról.
Előadó a polgármester nevében: Schrott Tamás környezetvédelmi ügyintéző.
3. Tájékoztató Kőszeg és a térség foglalkoztatási helyzetéről.
Előterjesztő: Fucinné Dorner Anikó kirendeltségvezető.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: október 8.
képviselő-testületi ülésre: október 19.
Az előterjesztéseket október 17-18. között tárgyalják meg a bizottságok.


NOVEMBER 29.
(közmeghallgatással egybekötve)

1. A 2012. évi költségvetési rendelet módosítása.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
2. Beszámoló a 2012. évi költségvetés III. negyedéves teljesítéséről.
Előadó a polgármester nevében: Sőbér Aurélia osztályvezető.
3. 2013. évi költségvetési koncepció.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
4. A helyi tömegközlekedés viteldíjainak módosítása, közszolgálati díjakról szóló önkormányzati rendeletek módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
5. Javaslat a 2013. évi lakbérek mértékére.
Előterjesztő: Kovács István ügyvezető igazgató és Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető.
6. Javaslat a 2013. évi parkolási, hulladékszállítási díjakra.
Előterjesztő: Kovács István ügyvezető igazgató és Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.
7. Az „Egy-másért” Közhasznú Egyesület helyiséghasználata és tevékenysége.
Előadó: Németh Zoltán egyesületi elnök.
8. A 2013. évben esedékes évfordulók, jubileumok számbavétele.
Előadó a polgármester nevében: Krizsovenszky Lajosné ügyintéző.


Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: november 12.
képviselő-testületi ülésre: november 23.
Az előterjesztéseket november 21-22. között tárgyalják meg a bizottságok.


DECEMBER 20.

1. A 2013. évi rendezvénynaptár elfogadása.
Előterjesztő: Pócza Zoltán igazgató.
2. Megyei kitüntetésekre javaslattétel.
Előadó a polgármester nevében: Krizsovenszky Lajosné ügyintéző.
3. Közszolgálati díjakról szóló önkormányzati rendeletek módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője.

Az anyagok leadási határideje:
bizottsági ülésre: december 3.
képviselő-testületi ülésre: december 14.
Az előterjesztéseket december 12-13. között tárgyalják meg a bizottságok.


[Váradi Szilárd képviselő elhagyta az üléstermet és ezzel a képviselő-testület létszáma 10 főre csökkent.]


Az 5. napirendi pont tárgyalása:

A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Program” projekt 2. fordulós pályázatához szükséges döntések meghozataláról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a regionális hulladékgazdálkodási program első fordulója sikeres volt és február 8-ig kell benyújtani a második fordulót. Ennek a jóváhagyását jelentő határozatot minden, a társulásban résztvevő önkormányzatnak el kell fogadnia.

Kérdések és hozzászólások:

Giczy József kérdezi, hogy milyen szerepet játszik a projektben a SOLVEX-MKM Konzorcium?

Huber László elmondja, hogy ők a tervezők, akik a december 14-én tartott lakossági fórumon is itt voltak a gimnázium dísztermében.

Simonits Zsolt kérdezi, hogy mennyiben érinti ez a projekt majd a lakosságot – nehogy kósza hírek kezdjenek terjedni a városban?

Rimányi Krisztina elmondja, hogy a szemétdíjba bele van építve, ez adja a projekt önerejét. További finanszírozást sem a lakosságtól, sem az önkormányzattól nem igényel. Hogy ebben a későbbiek során lesz-e változás, azt nem tudni.

Huber László kiemeli, hogy egyelőre mindez csak a szelektív hulladékgyűjtésre vonatkozik.

Básthy Béla kérdezi, hogy ez a határozat a korábbi döntés megerősítését jelenti-e?

Rimányi Krisztina szerint igen, mert ez a 2. forduló.

Básthy Béla kihangsúlyozza, hogy Kőszeg városa már eddig is jelentős projekteket valósított meg a hulladékkezelés terén és sokkal előbbre tart, mint sok más önkormányzat. A jelenlegi rendszer kialakítása tehát nem azonos szintekről indul. Van-e a városnak mozgástere arra, hogy ezt az előnyét továbbra is fenntartsa, vagy bármilyen előnye származzon belőle?

Huber László szerint az valóban igaz, hogy azok a települések, akik elmaradottabbak ezen a téren, azoknak több fejlődést fog okozni a program megvalósulása.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 10 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


5/2012. (I. 26.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a „Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Program” KEOP-7.1.1.1/09-2009-0009 számú projekt a 2. fordulós pályázatához az alábbi döntéseket hozza:

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megismerte és elfogadja a Részletes Megvalósíthatósági Tanulmányban bemutatott üzemeltetési koncepciót, díjpolitikát, díjképzést és annak betartását a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállalja a projekt befejezését követő minimum öt évig.

2. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az RMT-t és az üzemeltetési koncepcióra, díjpolitikára, díjképzésre vonatkozó melléklet szerinti nyilatkozatot aláírja és 2012. 02. 08-ig megküldje a Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásnak

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
Határidő: azonnal.


[Váradi Szilárd visszatért az ülésterembe, így a képviselő-testület létszáma ismét 11 lett.]


A 6. napirendi pont tárgyalása:

A Bersek József KIKI Általános Iskola alaptevékenységének módosításáról – testnevelés tagozattal – szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.
A napirendi pont tárgyalásánál tanácskozási joggal van jelen Kovácsné Szabó Éva, a Bersek iskola igazgatója, valamint Szabó Marianna közoktatási ügyintéző.

Dr. Mátrai István szóbeli kiegészítésében elsőként megköszöni a képviselő-testület döntését, hogy napirendre kerülhetett az iskola kérése, sürgősségi előterjesztés formájában. Ő a bizottsági ülésre még nem egészen helytálló előterjesztést készített, de azóta ezt Szabó Mariann átdolgozta szakmai, jogi és egyéb szempontból is, amit ezúton meg is köszön.
A lényeg az, hogy minden iskola megpróbál talpon maradni és az oktatásban olyan specifikumot találni, ami a gyereklétszámot megfelelő szinten biztosítja. Ezért szeretne visszatérni a Bersek iskola a régen nagyon jól működött testnevelés tagozatra. Ez az alapító önkormányzat döntése nyomán indulhat el, de természetesen a kistérségi társulásnak is meg kell hoznia a szükséges döntéseket. Kőszeg minden segítséget megad az iskolának az elképzelés megvalósítása érdekében – ahogy a hivatal is maximálisan megtette ezt.

Kérdések és hozzászólások:

Giczy Józsefnek a kedvenc területe a sport, ezért nagyon pozitívan fogadja ezt a kezdeményezést. Már korábban be lehetett volna vezetni a magasabb testnevelési órák számát, sajnos egy kormányzati rendelet kellett ahhoz, hogy mindennap legyen a gyerekeknek tornaóra. Kérdezi, hogy az iskola eddigi működéséhez képest mennyivel lesz több, más ez a testnevelés tagozat? Milyent pluszt fog adni? Azt olvasta, hogy rendbe lett téve a tornaterem, de milyen további személyi és tárgyi feltételei vannak? Milyen sportágakat fognak támogatni? És mindez mennyivel lesz más a többi iskolához képest?

Kovácsné Szabó Éva is elsőként azt köszöni meg a képviselő-testületnek, hogy sürgősségi előterjesztés keretében foglalkoznak a kérésével. Az új köznevelési törvény szeptember 1-től kötelezővé teszi felmenő rendszerben az 1-5. évfolyamon a heti 5 órás testnevelést. Azért is várta meg az új köznevelési koncepció törvénnyé alakulását, mert nem volt biztos benne, hogy ezt a törvény meg fogja adni, addig pedig nem is akart ezzel előhozakodni. Akkor ugyanis, ha nem lett volna kötelező, akkor ennek pénzügyi vonzata is lett volna, a jelenlegi 3+2 óra miatt.
A kérdésre válaszolva elmondja, hogy a másik iskola is ugyanígy, 5 órában fogja oktatni a testnevelést. Nem attól lesz emelt szintű egy oktatás, ha magasabb óraszámban tanítják, hanem a hozzárendelt helyi tantervből és az abból kialakított tanmenettől – ez az, ami magasabb szintű képzést biztosít a benne résztvevő tanulóknak. Hétköznapi nyelven ez azt jelent, hogy egy sima iskolában a gyerekek pld. a kötélmászást csak az 5. osztályban tanulják, a testnevelés tagozaton nyilván jóval korábban.
Ezen kívül, az iskola szerződést fog kötni különböző szakosztályokkal, akik az iskola tagozatáról fogják a tehetséges gyerekeket kiválasztani, leszerződtetni, tehát utánpótlás nevelés is elkezdődik ezzel a lehetőséggel.
Az iskolájuk tanulói közül eddig is sokan sportoltak különböző szakosztályokban és ezt ők iskolai szinten is elismerték, díjazták, még ha nem is a Bersek iskola nevében érték el a gyerekek az eredményeket. Vannak az iskola tanulói között síugrók, asztaliteniszezők, atlétikában jeleskedők, teniszezők, birkózók, de bármilyen sportágat tud említeni.
A képviselők bizonyára egyetértenek vele abban, hogy sport, a hatékony testmozgás önfegyelemre, kitartásra nevel. Bár a képviselők előtt is ott van a számítógép és a felnőttek ezt munkaeszközként használják, de sajnos a gyerekek zöme már számítógép függővé vált. A kezdeményezésükkel talán ebből az állapotból is ki tud mozdítani gyerekeket.
A testnevelés tagozatnak Kőszeg híres történelmében iskolatörténeti múltja is van, tehát a hagyományokhoz térne vissza ez az elképzelés. A pedagógusoknál pedig a legfontosabb személyek a gyerekek, ők vannak a középpontban. Az ő élettani sajátosságuknak is megfelelne ez, hiszen a kicsiknek óriási mozgásigénye van.
Talán abban is egyetértenek vele a képviselők, hogy ha egy ember fejében rend van, akkor a feladatait, a dolgait is másképpen tudja végezni. Tehát a több testnevelés a más tantárgyak tanulását is bizonyára pozitívan fogja befolyásolni, elő fogja segíteni a tanulást.

További észrevétel nem hangzik el. Huber László is maximálisan támogatja az elképzelést. Bár a megvalósulásig még több döntést kell majd meghozni, tehát sportnyelven szólva „ez a meccs még nincs lejátszva”. Addig is: „Hajrá Bersek!”

Ezután a képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


6/2012. (I. 26.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egyetért azzal, hogy a Bersek József KIKI Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat a 2012/13-as tanévtől, felmenő rendszerben, egy testnevelés tagozatos osztályt is indítson, s az ehhez szükséges eljárás lefolytatását követően az alapító okiratot módosítja.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Szabó Marianna oktatási ügyintéző.
Határidő: azonnal, illetve: 2012. május 31.


A 7. napirendi pont tárgyalása:

A Várkör 39. alatti üzlethelyiség értékesítéséről szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a képviselő-testület egy korábbi ülésén hagyta jóvá a Kőszeg, Várkör 39. sz. alatt található üzlethelyiség értékesítését, a bérlő részére, az értékbecslésben meghatározott 21.000.000,- Ft vételáron. Azóta hozta azt a szabályt a képviselő-testület, hogy ha két értékbecslésben megállapított érték közötti különbség a magasabb értékhez képest a 30 %-ot meghaladja, a vevő kérésére és költségére igazságügyi ingatlanforgalmi szakértői véleményt kell beszerezni, amely a vételár alapját képezi.
A leírtak ismeretében megrendelésre került egy igazságügyi szakértői vélemény, amely szerint az ingatlan forgalmi értéke 16.600.000,-Ft.
A bérlő ezen az áron kívánja megvásárolni az ingatlant és – ugyancsak a vagyonrendeletre hivatkozva – egy összegben van lehetősége erre, nem részesül kedvezményben.

Kérdések és hozzászólások:

Simonits Zsolt tájékoztatja a képviselő-testületet, hogy a pénzügyi bizottság 8 igen, 1 nem szavazattal elfogadásra ajánlja.

Giczy József kérdezi, hogy miből adódhatott ez a nagy különbség a 2 értékbecslés között? A 16 M Ft-on történő értékesítés – amit a bérlő fizet majd – jobban megéri-e, mint a bérbeadás? Szerinte a további bérbeadás sokkal jobb megoldás lenne a városnak.

Huber László szerint a bevétel teljesítés miatt fontos az értékesítés. Ez aztán nyilván a városüzemeltető kft.-nél, mint ingatlankezelőnél okoz majd kiesést, ott kell bizonyára átrendezni a sorokat egy következő lépésben.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 10 igen, szavazattal, 1 nem szavazattal az alábbi határozatot hozza:


7/2012. (I. 26.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 92/2011. (V. 26.) határozatának 2. pontját az alábbiak szerint módosítja:
„1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) rendeletének 7. § (5) bekezdésében foglalt jogkörével élve a Kőszeg Város Önkormányzatának tulajdonában lévő 1761/A/2 hrsz-ú, Kőszeg, Várkör 39. sz. alatti 84 m2 nagyságú üzlethelyiséget a bérlő részére az igazságügyi szakértő által meghatározott 16.600.000,-Ft vételáron értékesíti.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert a jogtanács