Jegyzőkönyv: 2014. Január 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Jegyzőkönyv letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Jegyzőkönyv nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A történelmi belváros gépjármű-közlekedéséről szóló 35/2005. (XI. 1.), valamint a parkolási rendről szóló 5/2001. (IV. 1.) önkormányzati rendeletek módosítása.
2. - A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - A háziorvosokkal kötött szerződések módosítása.
6. - A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltató kijelölése.
7. - Megállapodás a koronaőrző bunker emlékhely működtetéséről.
8. - Vis maior pályázat benyújtása.
9. - Az UTIRO LEADER Egyesülethez csatlakozás.
10. - A képviselő-testület 2014. évi munkatervének jóváhagyása.
11. - Az Ostromnapok Egyesület támogatási megállapodásának módosítása.
12. - Pályázat benyújtása kisbusz vásárlására.
13.a - Vagyonügyek: Nyilatkozat a kőszegi, 06/9 hrsz-ú ingatlan elővásárlási jogáról.
13.b - Vagyonügyek: Szabó és Társa TÜZÉP Kft. ingatlan-csere kérelme.
16. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott döntésekről.
665-1/2014. szám.


J E G Y Z Ő K Ö N Y V

Készült Kőszegen, Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által 2014. január 30-án, 9 órai kezdettel, a kőszegi Városháza tanácskozó termében megtartott nyilvános ülésről.

Jelen vannak:
Huber László polgármester, Básthy Béla alpolgármester,
Giczy József, Gyarmati Kálmán, Keszei Balázs, Kiss Péter, Kiss Zoltán, dr. Mátrai István, Rába László, Simonits Zsolt, Váradi Szilárd és Táncsics András képviselő (12 fő).


Tanácskozási joggal vannak jelen:
Dr. Zalán Gábor jegyző, dr. Nagy Edina aljegyző, Mezei Virág igazgatási és építéshatósági osztályvezető, Sőbér Aurélia pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető, Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető, valamint Kovács István, a Kőszegi Városüzemeltető Kft. igazgatója.

Huber László üdvözli az év első képviselő-testületi ülésének résztvevőit és megállapítja, hogy a képviselő-testület ülése határozatképes.
A napirenddel kapcsolatban jelzi a következőket: a meghívón 12. ponttal szerepel a kisbusz beszerzésére vonatkozó pályázat jóváhagyása. Kéri, hogy ezt 1. napirendként tárgyalja meg a képviselő-testület, mert a pályázatot még a mai napon Sopronba el kell juttatni.
Az ülés elején ki lett osztva egy rendkívüli előterjesztés is, a kőszegfalvi lakópark megvásárlására vonatkozó ajánlattétel.

Ennek sürgősségét Dr. Zalán Gábor jegyző indokolja. Évek óta húzódik a kőszegfalvi lakópark építésének az ügye, amelyet évekkel ezelőtt a Readiness Kft. kezdett el. Ez a cég jelenleg felszámolás alatt van. A felszámoló jelezte, hogy a 3. pályázatás is eredménytelen volt, sikertelen volt a telkek eladása. Viszont a határidő letelte után, érkezett egy 8 M Ft-os ajánlat a Gasmirál Kft. részéről. A felszámoló megkereste az önkormányzatot, hogy nyilatkozzon az ajánlatról. A megajánlott 8 M Ft-ból az értékesítési költség levonása után valamivel több mint 7 M Ft kerülne felosztásra a zálogjoggal és a végrehajtási joggal rendelkező bank és az önkormányzat között. A bankot az összeg 78,17%-a illetné meg, a maradék 1,5 M Ft pedig az önkormányzatot. A felszámoló tájékoztatása szerint az önkormányzat által jelzáloggal biztosított ingatlanokat természetben átadnák az önkormányzatnak. A sürgősséget az indokolja, hogy az ajánlat január 31-én lejár. Tavaly ez az összeg jóval magasabb volt és úgy gondolták: ahhoz, hogy a bank jelzálogjogával terhelt 44 ingatlant megszerezze az önkormányzat, a bank részére – az önkormányzat 1,5 Ft-ját is figyelembe véve – mintegy 6,3 M Ft-ot kellene a városnak fizetnie és ha ez sikerül, a tulajdonába kerülnének a lakótelkek.

A polgármester kérdezi, hogy a napirenddel kapcsolatban van-e a képviselőknek más észrevétele, de ilyen nem hangzik el. A polgármester szavazásra bocsátja a buszra beadandó pályázat elsőként való megtárgyalását, továbbá a rendkívüli előterjesztés napirendre való felvételét 2. napirendi pontként.
A képviselő-testület 12-12 igen szavazattal jóváhagyja ezt a két javaslatot, majd a polgármester szavazásra bocsátja, a képviselő-testület pedig 12 igen szavazattal jóváhagyja az alábbi napirendet.

N A P I R E N D:

1. Pályázat benyújtása kisbusz vásárlására.
Előterjesztő: Dr. Zalán Gábor jegyző.
2. A „Readiness Kft. f.a. tulajdonát képező ingatlanok (kőszegfalvi lakópark) megvásárlása.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
3. A történelmi belváros gépjármű közlekedéséről szóló 35/2005. (XI. 1.), valamint a parkolási rendről szóló 5/2001. (IV. 1.) önkormányzati rendeletek módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
4. A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
5. A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
6. A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Mezei Virág igazgatási és építéshatósági osztályvezető.
7. A háziorvosokkal kötött szerződések módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Mezei Virág igazgatási és építéshatósági osztályvezető.
8. A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó köz-szolgáltató kijelölése.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
9. Megállapodás a koronaőrző bunker emlékhely működtetéséről.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
10. Vis maior pályázat benyújtása.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.
11. Az UTIRO LEADER Egyesülethez csatlakozás.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
12. A képviselő-testület 2014. évi munkatervének jóváhagyása.
Előterjesztő: Huber László polgármester.
13. Az Ostromnapok Egyesület támogatási megállapodásának módosítása.
Előterjesztő: Dr. Tóth László szervezési és humánpolitikai osztályvezető.
14. Vagyonügyek:
a) Nyilatkozat a kőszegi, 06/9 hrsz-ú ingatlan elővásárlási jogáról.
b) Szabó és Társa TÜZÉP Kft. ingatlan-csere kérelme.
Előadó a polgármester nevében: Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető.

Zárt ülés keretében:

1. Javaslatok megyei önkormányzati kitüntetések adományozására.
Előadó a polgármester nevében: Krizsovenszky Lajosné ügyintéző.


A napirend megtárgyalása előtt a polgármester az előző ülés óta eltelt eseményekről az alábbiak szerint számol be:
• A kőszegi Trianon Társaság december 13-án tartotta meg közgyűlését a városi könyvtárban.
• A Kőszegi Polgári Kaszinó december 20-án, december 21-én a Hajnalcsillag Néptáncegyüttes, december 22-én pedig a tűzoltó egyesület tartott karácsonyi ünnep műsort.
• December 22-én megtörtént a város adventi koszorúján a negyedik gyertya meggyújtása is, a történelmi egyházi képviselők jelenlétében.
• A Concordia-Barátság Énekegyesület is december 22-én tartotta hagyományos hangversenyét, ezúttal a Jézus Szíve Plébániatemplomban.
• Szilveszter napján a 11 órás harangszóra és polgármesteri pezsgőpukkantásra indult a hagyományos jelmezes kocogás.
• Erdélyi János „A nyomsávon” című dokumentumfilmjének bemutatójára került sor január 4-én a Jurisics-vár lovagtermében. A vetítés díszvendége Pozsgay Imre egykori államminiszter lett volna, de egészségügyi okok miatt nem tudott részt venni az eseményen. A rendezvény kezdetén köszöntőt mondott a polgármester és Dárday István rendező. A kétrészes film bemutatója szervezésében a Kőszegi Polgári Kaszinó is részt vett, ennek köszönhetően a filmnézés után közös kötetlen beszélgetés következett, melynek keretében mindenki feleleveníthette a korral kapcsolatos egykori emlékeit. Pohárköszöntőt mondott Ambrus Lajos író.
• Január 10-én ismét hívta az ovisokat a „Zenevár” a Jurisics várba, a „Kő-Köz-Mű” program keretében.
• Január 11-én tartotta a Jurisich Miklós Gimnázium hagyományos szalagavatóját.
• Január 11-én volt az Egyházközségi Bál, a Dr. Nagy László EGYMI dísztermében. A bál bevétele az egyházi iskola működését segíti.
• Január 17-én immár hagyományosan az Összefogás Egyesület szervezésében karácsonyfa búcsúztató volt, melynek keretében elégették a korábban összegyűjtött karácsonyfákat.
• Vilits Katalin, a kőszegi Bersek iskola földrajz-testnevelés szakos tanára január 17-én Budapesten az Apáczai Kiadó székházában sok éves kiemelkedően végzett szakmai munkája elismeréseként átvehette a Szaktanácsadói-és Szakértői Comenius Díj Bronz fokozatát. Az ünnepélyen jelen volt Kőszeg város polgármestere, Bánó Zoltán, a kőszegi tankerület igazgatója is. A magas kitüntetéshez – amelyet a pedagógusok Kossuth-díjaként is szoktak emlegetni – ezúton is gratulál a polgármester.
• A Csók István Művészkör január 18-án 16 órakor nyitotta meg legújabb kiállítását a Hotel Írottkő aulájában. Vízi Sándor festményeit Krizsovenszky Lajos ajánlotta az érdeklődők figyelmébe.
• Január 18-án volt az Iparos Bál a Hotel Írottkőben, amelyet a polgármester úr nyitott meg. Méltatta az önkormányzat és a kőszegi ipartestület a jó együttműködését, amelyet egy megállapodás foglal keretbe. Jövőre egyébként 130 éves lesz ez a civil szervezet, Szőnye József úrnak pedig 25 éves jubileuma lesz a szervezet élén.
• Ugyanezen a napon volt a Bersek József Általános Iskola szintén hagyományos, immár XIV. Bersek-bálja a dr. Nagy László EGYMI dísztermében, amely fergetegesre sikerült.
• Január 19-26. között ökumenikus imahét volt Kőszegen is.
• Cser-Palkovics András és Ágh Péter január 21-én tartott politikai fórumot a vár lovagtermében.
• Január 23-án a Szombathelyi Művészeti Szakközépiskola zenész növendékei történelmi muzsikáiból és kőszegi középiskolások verseiből összeállított műsorral emlékeztek meg a Magyar Kultúra Napjáról. Ünnepi beszédet mondott Básthy Béla alpolgármester úr.
• A Jurisich Miklós Gimnáziumban az a hagyomány, hogy a tanév első félévének lezárása után diák-heti programmal oldják fel a feszített munka okozta feszültségeket. Idén január 20. és 24. között volt ez.
• 15 éve történt a deutschlandsbergi buszbaleset. Január 24-én emlékezetek meg az áldozatokra Kőszegen, január 26-án pedig a baleset helyszínén, amelyet az ottani plébános úr szervezett.
• „Közösségi Kultúráért” Díjban részesült Bakos Zoltán művelődésszervező a Dr. Kiss Gyula Kulturális Egyesülettől. A Kőszegen rendezett színvonalas gálára január 25-én került sor. A polgármester úr ezúton is gratulál az elismeréshez.
• A Béri Balog Ádám Általános Iskola tantestülete és szülői munkaközössége január 25-én rendezte hagyományos bálját az iskola sportcsarnokában.
• Január 26-án tartotta Kőszeg Város Fúvószenekara éves közgyűlését.
• A „Mumus a padláson” című bábelőadása volt a gyermekbérletben január 27-én és 28-án a Jurisics-vár lovagtermében.
• Január 28-án tartotta tisztújító közgyűlését a Concordia-Barátság Énekegyesület, megerősítve Szilágyi Imre elnököt és Szilágyi Miklós karnagyot pozíciójában. A polgármester is részt vett a közgyűlésen, ahol felmerült a nagy múltú egyesület jelenlegi, méltatlan elhelyezése. Most éppen a Brenner házban tartják próbáikat, de hamarosan el kell menniük onnan, ugyanis azt az épületet fel fogják újítani. A polgármester ígéretet tett a kórus átmeneti elhelyezésére, aztán majd – elkészülte után – a volt turistaszálló épületében kap végleges elhelyezést.

Hozzászólások a beszámolóhoz:

Keszei Balázs úgy véli, mind a magyar hagyományoktól, mind a keresztény kultúrkörtől is távol áll a karácsonyfa égetés. Sajnálatos, hogy évek óta ez a rendezvény megismétlődik Kőszegen. Ő környezetvédelmi szempontból sem tartja kedvezőnek és megengedhetőnek az égetés intenzitása miatt. Kéri és javasolja, hogy Kőszeg városa határolódjon el ettől, továbbá a képviselő-testület mondja ki, hogy közterületen a jövőben ne lehessen ezt megtenni. A maradék karácsonyfák összegyűjtése amúgy is a városüzemeltető kft.-t terheli. A karácsonyfa égetés méltatlan és a múltban nem gyökerező, újonnan kialakult jelenség, amit ő ellenez és elhatárolódik tőle.

Huber László jelzi, hogy ezt az akciót egy közterület-használati engedély kiadás előzött meg, amit ő írt alá. Eddig nem volt, ami ezt megtiltotta volna a számára, de ha a képviselő-testület úgy gondolja, akkor ő ezt a jövőben figyelembe fogja venni. Ha nem születik ilyen döntés, akkor ő nem teheti meg, hogy megtiltsa ezt a rendezvényt. Ha nem újkeletű dolog valami, akkor abból azért lehet hagyomány.
Ő viszont Kovács István véleményére is kíváncsi, hiszen a fenyőfák összegyűjtését ők végzik.

Kovács István elmondja, hogy a fenyőfa komposztálásra nem igazán alkalmas, inkább talajtakarónak, továbbá energetikai célokra szokták hasznosítani. A fakéreg szerepét ugyanis a talajon be tudja tölteni. A gond az, hogy a cégüknek jelenleg csak egy kisméretű olyan gépe van, ami az aprítást el tudná végezni, ugyanakkor az égetés szigorítása miatt a zöldhulladék mennyisége magas. Ha a regionális hulladékgazdálkodási társulás megkezdi tényleges működését, akkor annak keretében érkezik majd egy nagy teljesítményű aprítógép Kőszegre és akkor ilyen gond a továbbiakban nem lesz. Ahogy Keszei Balázs képviselő úr is elmondta, a karácsonyfák összegyűjtése eddig is az ő dolguk volt. Ő is hasznosabbnak tartaná, ha energetikai célra lennének a fák felhasználva, mert a megyében vannak ilyen erőművek.

Huber László javasolja, hogy a képviselő-testület bízza meg a városfejlesztési bizottságot ennek a felvetésnek a megvizsgálásával, ne legyen elkapkodva a döntés.

Dr. Mátrai István szerint azért sem célszerű ezt a „hagyományt” követni, mert az égetésről szóló rendelettel ellentétes: az égetés szigorúan szabályozva van.

Dr. Zalán Gábor szerint a rendelet viszont csak az avar és a kerti hulladék égetésére vonatkozik. Ha a képviselő-testület részéről ilyen döntés születik, akkor azt a hivatal természetesen figyelembe fogja venni.

Végül a polgármester lezárja a vitát és szavazásra bocsátja az indítványát a bizottság felkérésére: a bizottság tekintse át a hasznosítás más lehetőségeit és – ha szükséges tegyen javaslatot a közterület-használat erre vonatkozó szabályozásának megváltozatása.

A képviselő-testület 10 igen, 2 nem szavazattal az alábbi határozatot hozza:


1/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat:

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Rendészeti Bizottságot, hogy az elmúlt években előfordult karácsonyfa égetés elkerülése érdekében tegyen javaslatot a hasznosítás más módjára, a közterület-használat jelenlegi, erre vonatkozó szabályozás esetleges megváltoztatására.

Felelős: Kiss Péter bizottsági elnök.
Határidő: a képviselő-testület 2014. február 27-i ülése.


Gyarmati Kálmán tájékoztatja a jelenlévőket, hogy december 24-án a Kőszegfalvi Baráti Kör Jézuska-várást, január 25-én pedig egy ismét sikeres disznóvárást szervezett.

Simonits Zsolt, a vagyonnyilatkozatokért felelős bizottság elnöke felhívja a képviselőtársai figyelmét, hogy határidőben tegyenek eleget a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségüknek, mert ha ez nem történik meg, nem gyakorolhatják képviselői jogaikat.

Básthy Béla tájékoztatja a jelenlévőket, hogy az ISES Alapítvány által készített "Kreatív város - fenntartható vidék a Nyugat-Pannon régióban” új regionális fejlesztési koncepció megvalósíthatóságát a kormány 1011/2014. (I. 17.) Korm. határozatával jóváhagyta, ami természetesen a Magyar Közlönyben is megjelent.
A megyében elég nagy visszhangot kapott, ahogy január 25-én a Magyar Natúrpark Szövetség újra őt választotta meg elnöknek. A magyar natúrparkok szabályozásával kapcsolatos koncepció elkészült, amely azt fogja szabályozni, hogy milyen eljárás után lehet ilyen címet kapni, felülvizsgálni stb. Ez az anyag jelenleg a minisztérium jóváhagyására vár.
Tegnap a megyei önkormányzat szervezésében számos polgármester és alpolgármester részvételével Vas Megye Területi Operatív Programjáról volt szó. Tudomása szerint tárulási szinten is folytak a kőszegi térségben erről előkészületek. Mivel a mai nap ő tovább nem maradhat (Budapestre kell utaznia a polgármester úr helyett, az év végén megítélt állami támogatás szerződésének aláírása ügyében) most javasolja, hogy a 2014. évi munkatervbe, ez kérdéskör kerüljön be: mi történt eddig, melyek a 2014-2020. pályázati időszakra való felkészülés legfontosabb elemei. A megyei szintnek is több állomása van, vannak külön ágazati elképzelések is. Ő akkor tudja a megyei önkormányzatnál sikeresen képviselni a várost, ha ezekkel az elképzelésekkel tisztában van.

Huber László viszontválaszában elmondja, hogy az Integrált Városfejlesztési Stratégia felülvizsgálatát ő a márciusi ülésre fogja javasolni a munkaterv tárgyalásakor, a februári túl közeli időpont lenne. Ez a 2008-as IVS aktualizálását, új város stratégia készítését jelenti. Ennek kapcsán elkerülhetetlen az, amit az alpolgármester úrfelvetett, az egyes programok, részek számbavétele, összefésülése, de majd csak későbbi időpontban.

Básthy Béla hozzáfűzi: viszont a Széchenyi programiroda már márciusban Kőszegen akar egy programot szervezni. Nemcsak Kőszegről, hanem a térségről és egyéb kapcsolatairól szó lesz, így a felkészülés miatt fontos a menetrend.

Dr. Zalán Gábor tájékoztatja jelenlévőket, hogy értesítést kapott a kőszegi rendőrkapitányság bűnügyi osztályától, mely szerint a 2013. november 25-én, az Árpád tér 2.-nél kidőlt kerítés ügyében – mely során személyi sérülés is történt – befejezték az eljárást. A határozat indoklása szerint bűncselekmény nem történt.

Huber László szerint ez megnyugtató, mert a városban akkoriban felvetődött a történtek miatt az önkormányzat felelőssége.

További észrevétel nem hangzik el, így a polgármester szavazásra bocsátja a két ülés között történt fontosabb eseményekről szóló beszámolót, a képviselő-testület pedig 12 igen szavazattal elfogadja azt.

A lejárt határidejű határozatokról szóló jelentéseket és az átruházott jogkörben hozott döntésekről szóló beszámolót a képviselők kérdés, megjegyzés nélkül, 12-12 igen szavazattal fogadják el.

[Ezután Básthy Béla végleg elhagyja az üléstermet, így a képviselő-testület létszáma 11 főre csökken.]


Az 1. napirendi pont tárgyalása:

A kisbusz vásárlására vonatkozó pályázat benyújtásáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Huber László szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a kisbusz beszerzésére a Kőszegi Német Nemzetiségi Önkormányzatnak nyílt lehetősége, amelyhez a város biztosíthatja az anyagis segítséget.

Dr. Zalán Gábor a részleteket is ismerteti. Az „Essen auf Rädern 2014” (Ételkiosztás négy keréken) elnevezésű pályázatot – amely német nyelvű – akkor lehet beadni, ha a nemzetiségi önkormányzat összefog egy szociális intézménnyel, amely a Szociális Gondozási Központ lenne. Ennek az alapfeladata az ételszállítás a rászorultak részére. Ezen túl a buszt más, közösségi célokra is lehetne használni. A bekerülési összeg 25 ezer euro lenne, amelyben benne van a saját erő is. A buszra 3 árajánlatot kellett kérni, továbbá egy megállapodás tervezetet kellett készíteni az intézménnyel, aki a busz fenntartását vállalná. A város biztosítaná az önrészt a 2014. évi költségvetés terhére, az éves fenntartási összeg átadásra kerülne az intézmény részére. A pénzügyi osztályvezető a 2014. évi költségvetésbe már beépítette az önerőt. Ma jár le a pályázat beadási határideje. A nemzetiségi önkormányzat meghozta a szükséges döntést, a szükséges tárgyalást velük és a gondozási központtal is lefolytatták. Mindenki támogatta a pályázat beadását, kéri a képviselő-testület jóváhagyását is.

Kérdések és hozzászólások:

Keszei Balázs kérdezi, hogy ki lesz a kisbusz tulajdonosa?

Dr. Zalán Gábor szerint bizonyára a német nemzetiségi önkormányzat, mint pályázó, az üzembentartó pedig a Szociális Gondozási Központ, hiszen neki kellett vállalni az üzemeltetést. Ez egyébként nagyobb összeget tesz ki, mint a nemzetiségi önkormányzat éves költségvetése.

Gyarmati Kálmán kérdezi, hogy jár-e a Szociális Gondozási Központban ez gépjárművezetői létszámemeléssel?

Dr. Zalán Gábor szerint nem, de ha sikerülne a kisbuszt ilyen kedvezményes áron beszerezni, akkor azt a civil szervezetek, a nemzetiségi önkormányzatok is használhatnák. A hivatalnak is van ugyan kisbusza, de az egy régebbi, átvett gépjármű. A pályázat során a régió összesen 3 kisbuszt kap.

Simonits Zsolt felveti, hogy a gondozási központnak már van kisbusza, amit használ is. Nem kellene-e azt előbb értékesíteni? A 25%-os önrész biztosításával ő is egyetért. Viszont ha civil szervezetek is használhatják, akkor bérleti díjat is lehetne szedni a busz használatáért. Javasolja még, hogy az intézmény csak erre az évre kapjon pénzt a fenntartási költségre.

Dr. Zalán Gábor tisztázza, hogy a busz használata majd nyilván le lesz szabályozva: ki, hogyan veheti igénybe. Egyelőre csupán az a pályázati feltétel, hogy a német nemzetiségi önkormányzatnak megállapodást kell kötnie az intézménnyel. Amennyiben nem meríti ki a kötelező feladatokat a busz használata, másra is lehet használni. Erről megkérdezték az eljáró hatóságot is Sopronban. A pályázatban nincsen fenntartási időszak. Ő el tudja fogadni ugyan az 1 évet is, de félő, hogy ez kizáró ok lesz. Az évek során az amortizációval is számolni kell majd.

Simonits Zsolt szerint a fenntartási költséget az intézmény viselje.

Huber László szerint az intézmény erre a 2014. évi költségvetéskor nem gondolt, meg különben is: az intézmények nem profitorientált szervezetek. Azokat a feladatokat végzik el, amelyet a város rájuk bíz és ahhoz forrást is kell biztosítani. Egyébként szinte minden kis falunak van saját kisbusza. Kőszeg 1-2 intézménynek van, de azok igazából nem szolgálnak szélesebb közösséget.

Rába László is úgy véli: ezt a pályázatot be kell adni, ha ilyen olcsón hozzá lehet jutni egy új kisbuszhoz. Viszont kérdezi, hogy ki készítette az előterjesztést, mert alapos tévedés van benne. 10 000 km futásteljesítményt számoltak, ami a 300 Ft-os eurós árfolyamon számolva is csupán 420 000 Ft. Mivel új autóról van szó, szervizköltség sem jelentkezik. Mindent összevetve, a 700 000 Ft mintegy 300 000 Ft plusszal lett kiszámolva.

Dr. Zalán Gábor szerint a hivatal számolta ki a várható költségeket, a jelenlegi gépkocsik futásteljesítménye alapján, pedig nincsenek luxusra használva. A 10 000 km biztos nem lesz elég, amihez hozzájön még a megfelelő biztosítás, a további költségek stb., úgyhogy szerinte ez korrekt ár.

Rába László mivel a Szociális Gondozási Központban nincsen szabad sofőr, nyilván az intézményvezető is azzal számolt még, hogy aki vezetni fogja, annak plusz személyi és bérköltsége lesz. Ezért Simonits Zsolt javaslatával egyet tud érteni: legyen az új busz előtt a régi eladva. Ki fog egyáltalán tankolni a buszba? És ha a német nemzetiségi önkormányzat használja, akkor senki? Ezen a pályázaton más nem nyer, csak a nemzetiségi önkormányzat.

Huber László szerint azért, mert a másik 75%-ot az országos Német Nemzetiségi Önkormányzat adja hozzá. Kőszegfalva a német nemzetiség legfőbb bázisa, ott mindig vannak szállítási problémák, az énekkar is sokat utazik, az ételszállítás is aktuális lehet. Ezen kívül másra is lehet használni majd a kisbuszt, pld. külföldi kapcsolatokra.

Rába László úgy látja, hogy eddig is mindig támogatta a város a nemzetiségi önkormányzatokat – sokszor erején felül is. Azt ő már előre látja, hogy a buszért ők fillért sem fognak fizetni, ha elvszik, mert ők a tulajdonosok.

Huber László hozzáfűzi, hogy a 770 000 Ft egy keret, amit ha akar biztosít a képviselő-testület. Ezt túllépni biztosan nem szabad. De a pályázati lehetőséggel élni kell.

Giczy József szerint az egy éves fenntartási költség biztosítása nem jó megoldás. Ha ne is elszámoltatás legyen, de legalább minden évben egy beszámolót kapjon a képviselő-testület a kihasználtságról, hogy lássa, jó döntés volt a pályázat beadása.

Huber László a beszámoltatást nem tudja elképzelni, esetleg tájékoztatást kérhet a képviselő-testület, az ugyanis nem lehet feltétele az önrész biztosításának.

Gyarmati Kálmán is javasolja, hogy nyertes pályázat esetén egy komoly szabályzat készüljön a kisbusz használati rendjéről.

Táncsics András szerint a régió kap 3 buszt, tehát Vas, Zala és Győr-Sopron megye egyet-egyet. Az előterjesztésben szerinte el van írva a „minimum” 25%-os önrész, mert az akkor annál nagyobb is lehet, a „legfeljebb” szó a helyes. Az „ételkiosztás 4 keréken” biztosan nem fog megvalósulni, de ha ilyen áron tud a város venni egy buszt, akkor be kell adni a pályázatot. Ő is egyetért azzal, hogy a gondozási központ adja el jelenleg buszt, mert jelenleg „minden sofőr alatt van egy autó”.

Dr. Mátrai István jól ismeri a pályázati lehetőségeket, ezért tisztában van vele, hogy nagyon kevés az ilyen kedvező feltételekkel bíró, kisbusz beszerzésére vonatkozó pályázat. Tulajdonképpen a városban kevés ilyen járművet lehet igénybe venni. A gondozási központban két ilyen van: az egyik a sérült, beteg gyerekeket szállítja Szombathelyre, az teljesen át van belsőleg alakítva. A másik pedig tényleg ételhordásra szolgál, de az meg borzasztó állapotban van. Ők csak egyszer kérték kölcsön, de akkor 3 napig kellett suvickolni, mielőtt be lehetett ülni, hiszen az étel kilötyög benne. A gimnáziumnak van egy kisbusza még az Arany János Program révén, de az meg a tankerülethez fennhatósága alá került és elég nehéz hozzájutni. A buszra tehát igen-igen nagy szükség lenne Kőszegen, számos esetben lehetne használni. A biztosítással kapcsolatban: csak olyan érdemes kötni, ami ér is valamit, az pedig szintén jelentős összeg.
Viszont a határozati javaslatban szerinte törölni kellene a 770 000 Ft nevesítését, összeg nélkül kellene jóváhagyni a határozatot. Ezt módosító indítványként javasolja.

Dr. Zalán Gábor szerint ez korrekt lenne ugyan, de az intézményvezető se számolt vele az idén. Az is megeshet, hogy az év során ilyen címen sokkal magasabb pótelőirányzati kérelemmel fordul a képviselő-testülethez az intézményvezető.

Keszei Balázs úgy látja, hogy alapjában véve mindenki azt szeretné, ha ez a pályázat be lenne adva, legyen sikeres és valósuljon meg a vásárlás. Őt is az aggasztja, hogy ma még nem tudni: ki fog diszponálni a kisbusz felett. A tulajdonossal és az üzemeltetővel, a fenntartóval már tisztában van a képviselő-testület. Az a félő, hogy kedvezőtlen hozzáállás esetén visszaélések is előfordulhatnak. Remélhetőleg szigorú és korrekt szerződést fog majd kötni a német nemzetiségi önkormányzat és gondozási központ. Ennek részleteit előre tisztázni kell. Azt el kellene kerülni, hogy „feneketlen zsákba” kerüljön a város pénze, csak azért mert a kisbuszhoz most olcsón hozzá lehet jutni. Kérdés, hogy ez a megállapodás a képviselő-testület elé kerül-e majd?

Dr. Zalán Gábor szerint nem, Simonits Zsolt viszont úgy véli, hogy a közpénz felhasználásáról mindenképpen el kell számolni, a képviselő-testületet legalább tájékoztatni kell.

Rába László vállalkozói fejjel gondolkodva azt javasolja, hogy 5 éves fenntartás után, a kisbusz kerüljön át az önkormányzat tulajdonába.

Dr. Zalán Gábor ismét kihangsúlyozza, hogy a pályázati felhívás mennyire szűkszavú, semmi ilyenről nincsen benne szó, csupán egy A/4-es lap terjedelmű. Az biztos, hogy sikeres pályázat esetén lesz gépjármű üzemeltetési szabályzat, elszámolási rend. Ezeket a képviselő-testület bármikor bekérheti, a gondozási központot is megkérheti, hogy számoljon be róla.

Végül a polgármester lezárja a hosszúra nyúlt vitát. Ez egy pályázati lehetőség, kéri, hogy a képviselő-testület döntsön róla. Először Dr. Mátrai István módosító javaslatát bocsátja szavazásra – amely a határozati javaslatban a konkrét összeg 770 000 Ft törlésére vonatkozott. A képviselő-testület ezt 4 igen szavazattal, 7 nem szavazattal elveti.
Ezután a polgármester az eredeti határozati javaslatot bocsátja szavazásra, amit a képviselők 10 igen, 1 nem szavazattal jóváhagynak.


2/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete támogatja a Magyarországi Németek Országos Önkormányzata által „Essen auf Rädern 2014” (Ételkiosztás négy keréken) címmel kiírt pályázatán történő részvételt.
A kisbusz beszerzéséhez szükséges önrészt, 1.782.188,- Ft-ot fejlesztési támogatás formájában a 2014. évi önkormányzati költségvetés fejlesztési kiadások előirányzat terhére, valamint a jármű fenntartásához szükséges évenkénti 770.000,- Ft-ot 2014. évtől a Szociális Gondozási Központ részére évenkénti költségvetésében biztosítja.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.



A 2. napirendi pont tárgyalása:

A Readiness Kft. f.a. tulajdonát képező ingatlanok (kőszegfalvi lakópark) megvásárlásával kapcsolatos előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy néhány évvel ezelőtt Kőszegfalván alakítottak ki egy kb. 80 telekből álló lakóparkot, belső úttal együtt. A telkek egy részét sikerült értékesíteni, jórészt osztrákoknak, de a fele a Readiness Kft. tulajdonában maradt. A cég közben felszámolás alá került. Megpróbálták a közművesítést, az útépítést is elvégezni, de ez sem sikerült. A felszámoló jelezte, hogy már minden határidőn túl van, szeretné mihamarabb befejezni a felszámolást. A mintegy 45 ingatlanra részben a kőszegi önkormányzat (különböző adótartozás miatt), részben egy osztrák bank jelzáloga van ráterhelve. Nemrég egy magáncég 8 M Ft-os vételi ajánlatot tett. Ezt a felszámoló a saját költségének a levonása után felosztotta, így 1,5 M Ft-ot kapna az önkormányzat és mintegy 5,5 M Ft-ot a bank. Felmerült, hogy ha lehetősége lenne rá a városnak, akkor inkább természetben kellene a telkekhez hozzájutnia. Többek között ezen a helyen van a kőszegfalvi tűzoltószertár területe is. Ezért kicsivel magasabb összeget gondoltak, 6,3 M Ft összegre tennének ajánlatot, ha a képviselő-testület elfogadja. Ha sikerülne, mintegy 44 telek kerülne a város tulajdonába. Ezzel az önkormányzat is érdekeltté válna abban, hogy a belső, feltáró úthoz kapcsolód részek ki legyenek sajátítva. Utána lehet arról dönteni, hogy az önkormányzat értékesíti, vagy hogyan hasznosítja a telkeket. Érdemes tehát a 6,3 M Ft összegben ajánlatot tenni a banknak. Ez korántsem jelenti, hogy a bank ezt el fogja fogadni, mert „finoman szólva” nem egyszerű partner az osztrák bank sem, nagyon is bürokratikus a hozzáállásuk.

Kérdések és hozzászólások:

Giczy József kérdezi, hogy az önkormányzatnak mekkora összegű jelzáloga van az ingatlanokon?

Rimányi Krisztina szerint több mint 11 M Ft.

Táncsics András felhívja a figyelmet, hogy a földhivatali nyilvántartáson való átvezetés sem lenne csekély összeg, több mint 40 ingatlan esetében.

Gyarmati Kálmán örömmel hallotta ezt a lehetőséget, mert ezzel legalább a tűzoltószertár ügye is lerendeződik, sőt mellette 3-4 telket is meg lehetne szerezni. Ő mindenképpen támogatja a határozati javaslatot, mert egy lakópark kialakítása komoly munka, ennek ára biztosan meg térülni.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


3/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a READINESS Kft. f.a tulajdo-nát képező ingatlanok megvásárlására a Portfólió Kft. és a HYPO NOE Landesbank AG részére ajánlatot tesz, melynek értelmében 6.300.000,- Ft vételárat egyösszegben 8 napon belül megfizet. A vételár összegét a vagyonhasznosítási tartalék terhére biztosít-ja.
2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a READINESS Kft. f.a tulajdo-nát képező Kőszeg Város Önkormányzata javásra bejegyzett végrehajtási joggal terhelt ingatlanokat – 6, 7, 4059, 4060, 4080 hrsz -, valamint a 4131 hrsz-ú, saját használatú út megnevezésű ingatlant természetben tulajdonba átveszi.
3. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a szerződések aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: értelemszerű.


[A szavazás után elhagyta az üléstermet Rába László, Giczy József és Gyarmati Kálmán, így 8 képviselő van jelen.]


A 3. napirendi pont tárgyalása:

A történelmi belváros gépjármű közlekedéséről szóló 35/2005. (XI. 1.), valamint a parkolási rendről szóló 5/2001. (IV. 1.) önkormányzati rendeletek módosításáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a két rendelet módosítását a művelődési központ kérelme indokolja. Az ott dolgozó kollégák eddig a vár belső udvarán parkoltak, de mivel hamarosan megkezdődik a belső udvar felújítása is, ezt a jövőben nem tehetik meg. Az intézmény előtt viszont fizető parkolás és a behajtási rend van érvényben. A két rendelet módosításával, a művelődési központ is megkapná a lehetőséget arra, hogy kedvezményes bérletet vásároljon és ezzel a Brenner-ház udvarán várakozzanak, továbbá behajtási engedélyhez is hozzájuthatnak.

Hozzászólások:

Simonits Zsolt jelzi, hogy pénzügyi bizottság ülésén az is elhangzott: ez a lépés diszkrimináció, mert egyes rétegeknek tesz lehetővé kedvezményeket, míg másoknak ez nem. Ettől függetlenül, a bizottság többsége támogatta a két rendelet módosítását.

Kiss Péter jelzi, hogy a városfejlesztési bizottság szintén elfogadásra ajánlotta a rendelettervezetet.

További észrevétel nélkül, a képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotja:


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
1/2014. (I. 30.) önkormányzati rendelete
a történelmi belváros gépjármű-közlekedésének szabályairól
szóló 35/2005.(XI. 1.) és
a parkolási rendről szóló 5/2001. (IV. 1.)
önkormányzati rendeletek módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


A 4. napirendi pont tárgyalása:

A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelettervezet csatolva a jegyzőkönyvhöz.
Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a legutóbbi módosításnál bekerült a rendeletbe a 10. melléklet, amely azokat a kiemelt rendezvényeket tartalmazza, amelyek idejére a belvárosban harmadik személynek közterület-használati engedély nem adható ki. Ezek jelenleg: Szőlő Jövésnek Könyve, Ostromnapok, Kőszegi Szüret, Orsolya napi Vásár. Akkor arról volt szó, hogy az éves rendezvénynaptár ismeretében, évente meg kell határozni ennek a mellékletnek a tartalmát. Ezt a decemberi ülésen megtárgyalta a képviselő-testület, a művelődési központ igazgatója pedig megtette a javaslatát, így ezek a rendezvények kerülnének beépítésre a 10. mellékletbe.

Kérdések és hozzászólások:

Simonits Zsolt elmondja, hogy a pénzügyi bizottság támogatta a rendelet módosítását.

Kiss Péter elmondja, hogy ugyanez volt a véleménye a városfejlesztési bizottságnak is.

Táncsics András felvetette a bizottsági ülésen, hogy ha egy nagyrendezvény van a városban, akkor az azon résztvevő kőszegi vállalkozóknak legyen olcsóbb a közterület használata, mint a nem kőszegieknek. Erre azt a választ kapta, hogy ilyen értelemben nem lehet különbséget tenni a vállalkozók között. De – meglátása szerint, – akik a rendezvényeket szervezik (művelődési központ és natúrpark) azoktól elvárható, hogy legalább a kőszegi vállalkozóknak adják a jobb helyeket, ne a „messziről jötteknek”. Erre a tisztségviselőknek a natúrpark elnökét és a művelődési központ igazgatóját utasítani lehet.

Kiss Zoltán egyetért Táncsics András felvetésével, a helyi vállalkozók minél jobb helyzetbe való hozása mindenkinek előnyös lehet. Ennek egyik módja lehetne pld. a Szüret esetében, hogy a kőszegiek már szeptember 1-től igényelhessenek területet, aki nem kőszegi, az pedig csal szeptember 15-től.

Huber László nem tudja, jelenleg milyen elvek alapján alakul ki az, hogy a vállalkozók hol árusíthatnak egy-egy rendezvényen. Mivel a két rendező szervezet amúgy is ingyenesen kapja a rendezvények idejére a közterületet, az erről szóló dokumentumban biztosan preferálható, hogy a kőszegi vállalkozók üzletileg előnyös helyzetbe kerüljenek.

Végül a képviselők 8 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotják:


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
2/2014. (I. 30.) önkormányzati rendelete
a közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet
módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


[A szavazás után visszatért az ülésterembe Rába László, Giczy József és Gyarmati Kálmán, így ismét 11 képviselő van jelen.]


Az 5. napirendi pont tárgyalása:

A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köz-tisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelettervezet csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető szóbeli kiegészítést tesz. A 2013. decemberi ülésén a képviselő-testület elfogadta a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos új, 38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendeletét. A rendelet elfogadásával egyidejűleg elrendelte a közterületek tisztán tartására vonatkozó szabályozás felülvizsgálatát. Az osztály a köztisztasági feladatokat ellátó Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft-vel felülvizsgálta a rendelet vonatkozó 13.§-át és 1. mellékletét, és előkészítette a módosítást.

Hozzászólások:

Kiss Péter tájékoztatja a képviselő-testületet, hogy a városfejlesztési bizottság ülésén vita alakult ki a szabályozással kapcsolatban és a bizottság az alábbi módosításokkal együtt fogadta el a (7) bekezdést:
„(7) Téli időszakban, vagy amikor a hőmérséklet fagypont alá süllyed, az ingatlanhasználók gondoskodnak az ingatlanjaikkal határos járdaszakaszok hótól való megtisztításáról, illetve jegesedés esetén csúszásmentesítéséről. E kötelezettségeiknek minden reggel legkésőbb 7 óráig eleget kell tenniük, majd a nap folyamán az időjárástól függően legalább még egyszer szükség szerint meg kell ismételniük.”
A bizottság ezzel együtt ajánlja elfogadásra a rendelettervezetet.

Simonits Zsolt jelzi, hogy a pénzügyi bizottság is elfogadásra ajánlotta a rendelettervezetet.

Huber László felhívja a figyelmet, hogy nyáron inkább a kft. feladata az utcák, járdák tisztán tartása, de télen a lakossággal „össze kell fogni”, egyesíteni kell az erőket a hó eltakarítása és a jegesedés, a csúszásveszély megszüntetése érdekében.

A rendelettervezettel kapcsolatban más nem hangzik el, így a képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotja:


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2014. (I. 30.) önkormányzati rendelete
a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági szolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló
38/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet
módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


A 6. napirendi pont tárgyalása:

A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelettervezet csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Mezei Virág igazgatási és építéshatósági osztályvezető szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a 2013. december 30-i Magyar Közlönyben jelent meg az a jogszabály, amely meghatározza, hogy a gyermekétkeztetésben kinek, mi a feladata. Bár a decemberi ülésen a képviselő-testület már döntött az étkezési díjakról, a fentiek alapján a Dr. Nagy László Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményre vonatkozóan felül kell vizsgálni az intézményi térítési díjakat. Az általános iskolában és a speciális szakiskolában a déli meleg főétkezésre és két további étkezésre, a kollégiumban a további étkezésekre vonatkozóan is meg kell állapítani az intézményi térítési díjat. Egyeztettek a Dr. Nagy László EGYMI-vel és így kerültek beépítésre az ő étkezési térítési díjaik.

Hozzászólások:

Dr. Mátrai István jelzi, hogy a humánerőforrás bizottság elfogadásra ajánlotta a rendelettervezetet. Ismét ki kell emelni, hogy a hivatal nagyon jó módszert vezetett be, ugyanis az előterjesztéseknél jól nyomon lehet követni a változásokat.

Simonits Zsolt jelzi, hogy a pénzügyi bizottság is elfogadásra ajánlotta a rendelettervezetet.

A képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotja::


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
4/2014. (I. 30.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló
10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet
módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)

Ezután szintén 11 igen szavazattal az alábbi határozat születik:

4/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2014. február 1. hatállyal a közte és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ között a Dr. Nagy László Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben a gyermekek és a tanulók számára az óvodai nevelési napokon, illetve az iskolai tanítási napokon a déli meleg főétkezés és két további étkezés biztosítása tárgyában, 2013. augusztus 29-én kelt szerződés jelen határozat mellékletében foglalt módosítását jóváhagyja, egyben felhatalmazza a polgármestert annak aláírására:

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.


A 7. napirendi pont tárgyalása:

A háziorvosokkal kötött szerződések módosításáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Mezei Virág igazgatási és építéshatósági osztályvezető szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy miért vált szükségessé a háziorvosokkal kötött szerződések módosítása. Az orvosi ügyelet hamarosan kiköltözik a Munkácsy M. utcából a Rákóczi F. u. 19-be. Eddig a közüzemi költségekhez a háziorvosok is hozzájárultak, ez már feleslegessé válik. A felnőtt háziorvosok költségeit az önkormányzat maximum évi 300 000 Ft összegig továbbra is megtéríti.
A héten megjött az új ügyelet használatbavételi engedélye, bár még nem jogerős, remélhetőleg a határidőket lehet tartani.

Hozzászólások:

Dr. Mátrai István elmondja, hogy a humánerőforrás bizottság természetesen elfogadásra ajánlja a határozati javaslatot.

Simonits Zsolt jelzi, hogy a pénzügyi bizottság szintén.

Huber László hozzáfűzi, hogy az előkészítés során természetesen az érintett háziorvosokkal is tárgyaltak, ők is egyetértenek a módosítással.

További észrevétel nélkül, a képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


5/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2014. március 1-jei hatállyal a közte és dr. Bakács Ákos között, a közte és dr. Prugberger János között, a közte és dr. Pusztai Szilveszter között, a közte és dr. Nedeczky Veronika között a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló – a határozat melléklete szerinti – szerződés-módosításokat jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.


A 8. napirendi pont tárgyalása:

A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltató kijelölésére vonatkozó előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a szippantott szennyvíz témaköre teljesen új jogi szabályozás alá került, a szilárd hulladékhoz hasonlóan.
Első ütemben ki kell jelölni azt a szolgáltatót, aki a városban ezt a tevékenységet végezni fogja. A korábbi, sárvári céggel a szerződés lejárt, a Kőszegi Városüzemeltető Nonprofit Kft. viszont beszerzett egy erre a tevékenységre alkalmas járművet, így a jövőben el tudják végezni ezt a feladatot.
A következő lépés az lesz, hogy a kft. elkészíti majd a díjkalkulációját, továbbá a hivatallal közösen elkészülhet a szolgáltatási szerződés tervezet, a rendelettel együtt. Ez várhatóan a februári ülésre lesz beterjesztve.

Hozzászólás:

Simonits Zsolt jelzi, hogy pénzügyi bizottság elfogadásra ajánlotta az anyagot.

Kiss Péter jelzi, hogy a városfejlesztési bizottság szintén és örömmel vette, hogy a sikerült a kft. gépparkját a feladat ellátása érdekében bővíteni.

A képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


6/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatás ellátásra a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 44/C.§ (1) bekezdése és 44/F.§ (3) bek c) pontja alapján a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot (9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 3.) jelöli ki 2014. március 1. napjától kezdődően 5 évi határozott időtartamra, 2019. február 28. napjáig.

2. A képviselő-testület felkéri a Kőszegi Városüzemeltető Kft-t a közszolgáltatás igénybevételéért fizetendő díj kalkulációjának elkészítésére.

3. A képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy a Kőszegi Városüzemeltető Kft-t-vel együttműködve gondoskodjon a közszolgáltatási szerződés és a hatályos jogszabályoknak megfelelő önkormányzati rendelet előkészítéséről.

Felelős:
Huber László polgármester,
Dr. Zalán Gábor jegyző,
Kovács István igazgató.
Határidő:
az 1. pont tekintetében: azonnal,
a 2. pont tekintetében: 2014. február 5.,
a 3. pont tekintetében: a képviselő-testület 2014. februári ülése.


A 9. napirendi pont tárgyalása:

A koronaőrző bunker emlékhely működtetéséről szóló megállapodás tervezete csatolva a jegyzőkönyvhöz.
A napirendi pontnál Bakos György az Írottkő Natúrparkért Egyesület elnöke tanácskozási joggal van jelen.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy az Alpannónia projekt keretében jött létre a felújított koronaőrző bunker történelmi emlékhely. Azóta az egyesület biztosította kísérleti jelleggel az emlékhely nyitva tartását, látogathathóságát. Úgy néz ki, hogy ez érdekli a turistákat, mert sokan érdeklődnek iránta. A kedvező tapasztalatok alapján indokolt az erre vonatkozó együttműködési megállapodás határozatlan időre történő meghosszabbítása.

Hozzászólások:

Simonits Zsolt jelzi, hogy a pénzügyi bizottság ülésén kissé zavart okozott a szerződésben az, hogy az egyszerre fogadható létszám is 15 fő, meg a csoportok létszáma is minimum 15 főben van meghatározva. Ettől függetlenül a bizottság a megállapodást elfogadásra ajánlotta.

Dr. Mátrai István elmondja, hogy a humánerőforrás bizottság köszöni az egyesületnek ezt a tevékenységét és felajánlását. Természetesen ők is elfogadásra ajánlották a megállapodást.

Bakos György elmondja, hogy a koronaőrző bunker emlékhely 2012-es megnyitása óta egyel több frekventált kirándulóhely van Kőszegen és ez nekik is, mindenkinek fontos. Érdekli a turistákat, hogy a külföldre való szállítása előtt Kőszegen hol és milyen körülmények között őrizték a magyar koronázási jelvényeket.
Kiemeli és megköszöni, Giczy József mint könyvesbolt tulajdonos segítségét és támogatását az emlékhellyel kapcsolatban.
Szeretnének további fejlesztéseket is elvégezni az emlékhelyen, amelyet a levelükben leírtak. Sajnos a bunker történelmi szerepéből adódóan olyan amilyen, de a jelenlegi vizesedés megszüntetése nekik is és az önkormányzatnak is érdeke. Bár a látogatottság még nem túl magas, megfelelő marketinggel tovább növelhető.

Mivel további hozzászólás nem hangzik el, a polgármester megköszöni az Írottkő Natúrparkért Egyesület konstruktív együttműködését és kéri, hogy továbbra is hasonló szemléletben végezze a munkáját. Szavazásra bocsátja a határozati javaslatot, a képviselő-testület pedig 11 igen szavazattal jóváhagyja azt.


7/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közte és az Írottkő Natúrparkért Egyesület között a koronaőrző bunker emlékhely működtetéséről szóló megállapodást jóváhagyja, s egyben felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.


A 10. napirendi pont tárgyalása:

Vis maior pályázat benyújtására vonatkozó előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a novemberi esőzések következtében sajnos ismét vis maior helyzet állt elő. A költségeket megpróbálják az igényelt összegből biztosítani.
Hozzászólás:

Simonits Zsolt jelzi, hogy a pénzügyi bizottság az előterjesztést egyhangúlag elfogadásra ajánlotta.

A polgármester szavazásra bocsátja a határozati javaslatot, amit a képviselők 11 igen szavazattal jóváhagynak.


8/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2013. november 24. napján a Kőszeg külterület 06/7 hrsz-ú, belterület 1102 és 1103 hrsz-ú ingatlanokat érintő rendkívüli esemény során keletkezett 249.873 Ft védekezési költség, 215.900 Ft egyéb költség, és 4.611.116 Ft kár 70 %-ának megtérítése érdekében támogatási kérelmet nyújtott be, melyhez a 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelet 4. § (3) bekezdés c) pontja alapján az alábbi nyilatkozatot teszi:

Kőszeg Város Önkormányzata
– a káreseményhez kapcsolódóan, a helyszín speciális jellegére tekintettel, az érintett műtárgyra és útra nézve biztosítással nem rendelkezik;
– más, a tulajdonában lévő ingatlanon ezt a feladatát nem tudja ellátni;
– a károsodott ingatlan nem épület. Az út megnevezésű ingatlan a helyi közlekedés biztosítását, mint kötelező önkormányzati feladat ellátását szolgálja;
– megállapítja, hogy a károsodott, kötelező feladatot ellátó ingatlan nem épület;
– vállalja a károsodott ingatlannak a költséghatékonyság és a megvalósíthatóság szempontjaira tekintettel történő helyreállítását;
– saját erejéből - részben vagy egészben - a vis maior esemény okozta helyzetet nem tudja megoldani.

A helyreállításhoz a 2014. évi költségvetésben 1.523 e Ft önrészt biztosít.

A Képviselő - testület a rendkívüli időjárás okozta károk részleges megtérítése érdekében a vis maior alapból történő támogatásigénylést jóváhagyja, egyúttal felhatalmazza a polgármestert jelen határozatnak a Vas Megyei Kormányhivatal valamint a Magyar Államkincstár Vas Megyei Igazgatósága számára történő megküldésére.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.


A 11. napirendi pont tárgyalása:

Az UTIRO LEADER Egyesülethez való csatlakozásról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Huber László polgármester szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy az egyesület elnöke szépen leírta, miről van szó. Alulról szerveződő egyesület, un. CLLD (közösség által vezérelt helyi fejlesztés) elv alapján határozzák meg a fejlesztési irányokat.



Hozzászólás:

Simonits Zsolt elmondja: a pénzügyi bizottság ülésén az merült fel, hogy szükséges-e Kőszegnek minden környező egyesülethez, szervezethez csatlakoznia. Végül a bizottság egy módosító indítvánnyal együtt ajánlotta elfogadásra az előterjesztést. Ez pedig a következő: a 2015. januári ülésre készüljön előterjesztés, hogy milyen hasznosulása volt az egyesületbe való belépésnek, milyen előnyökkel járt ez a város számára. Tagdíjat ugyanis – ha nem is sokat –, de fizetni kell.

Kiss Péter szerint a városfejlesztési bizottság ülésén nem volt vita a belépésről. A fizetendő tagdíj csupán jelképes, ugyanakkor Kőszeg ebből nem maradhat ki. Viszont az egy év múlva történő felülvizsgálat egy kicsit korai.

Huber László tisztázza, hogy korában a városok nem lehettek tagjai a Leader-nek a lakosságszám miatt. A korábbi kistérség minden települése ebben benne volt és komoly fejlesztések történtek a Leader forrásaiból. Természetesen uniós pénzekről van szó. Kőszeggel kiegészülve az UTIRO Leader Egyesület a teljes kistérséget lefedi, sőt a járást is. Továbbá, a natúrpark teljes területét is. Nyilvánvalóan hosszú távon komoly fejlesztés előtt áll a térség, így a belépéssel olyan források nyílhatnak meg a város előtt is, amelyek máshonnan nem elérhetőek.

Rába László kérdezi, hogy az egyesületben is az az elv érvényesül-e, hogy 1 település 1 szavazatot jelent? Meglátása szerint a tisztújítás az egyesületen belül is szükségszerű lesz, mert Kőszeg városa a vezető szerepét semmiképpen ne adja fel.

Dr. Zalán Gábor szerint a részleteket a csatolt alapszabály tartalmazza, amellyel az anyag a bizottsági ülések után egészült ki.

További észrevétel nem hangzik el. Bár a polgármester szerint az egyesületbe való belépés előnyei csak hosszabb távon derülnek majd ki, a pénzügyi bizottság kiegészítésével együtt bocsátja szavazásra a határozati javaslatot.

Ezután 11 igen szavazattal az alábbi határozat születik:

9/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kifejezi csatlakozási szándékát az UTIRO LEADER Egyesülethez (székhely: 9724 Lukácsháza, Tanács u. 12.) és egyben kéri felvételét az Egyesületbe.

2. A képviselő-testület elrendeli, hogy egy év elteltével készüljön előterjesztés az egyesület munkájáról, továbbá arról, hogy az egyesületbe való belépésből Kőszeg Város Önkormányzatának milyen előnyei származtak.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő:
– az 1. pontra vonatkozóan: azonnal,
– a 2. pontra vonatkozóan: 2015. januári képviselő-testületi ülés.


A 12. napirendi pont tárgyalása:

A képviselő-testület 2014. évi munkatervének tervezete csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Huber László polgármester szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a munkaterv tervezete az elmúlt évekhez hasonló módon készült. Felhívást küldtek az SZMSZ-ben megjelölt szervezeteknek, személyeknek arról, hogy tegyenek a napirendekre vonatkozóan javaslatot.
A kiküldés óta felmerült még néhány pontosítás, amelyekkel együtt javasolja a munkatervet jóváhagyni.
– A februári ülésre javasolja a sportrendelet, továbbá az áprilisi ülésre a sportkoncepció felülvizsgálatát. Ugyanis az elkövetkezendő támogatási időszak miatt a sport területén is pontosítani kell, hogy mit akar a város, mik az elképzelései. A sportkoncepciót ő előzetesen széleskörű társadalmi vitára fogja bocsátani, minden érintett sportegyesület és sporttal foglalkozó szervezet, intézmény részvételével.
– Már a mai ülésen is szó volt az Integrált Városfejlesztési Stratégia felülvizsgálatáról, aktualizálásáról. Ez egy kötelező dokumentum, mert az Operatív Program pályázatok beadása csak akkor képzelhető el, ha ez a dokumentum tartalmazza a tervezett fejlesztést. Ehhez kapcsolódik a TOP (Területi Operatív Program, amelynek a készítését a megye koordinálja, ehhez adtak le fejlesztési részprogramot kistérségi szinten, tavaly novemberben. Kőszeget érinti még a ma már szintén említett "Kreatív város - fenntartható vidék a Nyugat-Pannon régióban” fejlesztési koncepció. Tehát az IVS aktualizálását ő a márciusi ülésre gondolta előterjeszteni, mert azért idő kell a megfontolt előkészítésre, a február túl korai lenne.
– Viszont mivel a februári ülésen már most is rengeteg tárgyalni való van, „Az önkormányzat és a civil szervezetek kapcsolatrendszerének áttekintése” c. napirendet javasolja márciusra áttenni, hacsak ennek nincsen más, határidős indoka.

Dr. Tóth László javasolta a munkatervbe ezt az előterjesztést, ami természetesen átkerülhet márciusra. Mivel a civil szervezetek elszámolási határideje február közepe, ezért gondolták ezt az időpontot.

Dr. Mátrai István örömmel hallotta, hogy a februári ülésre bekerül a sportrendelet, majd a sportkoncepció, ugyanis a sporttal kapcsolatos előterjesztés már több mint egy évet csúszik. A humánerőforrás bizottság már a múlt évben szeretett volna erről tájékoztatást adni, de a diáksport részéről kaptak anyagot, a másik oldalról (egyesületek, versenysport) viszont nem, ez okozta az elmaradást. Az „Erazmus+” egyébként valóban olyan új pályázati rendszer, ami az eddig diákcseréket kibővíti a sporttal is.
Kéri még, hogy a Testvérvárosi Egyesület tájékoztatója 1 hónappal előbb vagy később szerepeljen a munkatervben, ugyanis a májusi képviselő-testületi ülésen ő nem tud részt venni, várhatóan Törökországban lesz.

Giczy József kéri, hogy az ülés elején elfogadott karácsonyfa égetés ügye is értelemszerűen kerüljön bele a munkatervbe, a februári ülésre.

Huber László szerint természetesen nem jelenti azt, hogy ami nem kerül be a munkatervbe, azt nem lehet megtárgyalni. Áprilisban a rendes ülés „szokott” idején lesz a Szőlő Jövések Könyve ünnepség és a testvérvárosi jubileum megünneplése, ezért az áprilisi rendes ülés egy héttel korábbra került.
További észrevétel nem hangzik el, így szavazásra bocsátja a módosításokkal együtt a képviselő-testület 2014. évi munkatervét.

A képviselő-testület 11 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:

10/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2014. évi munkatervét a mellékletben foglaltak szerint elfogadja.

Végrehajtásért felelős: Huber László polgármester.
Határidő: folyamatos, ill. értelemszerűen.


A 13. napirendi pont tárgyalása:

Az Ostromnapok Egyesület támogatási megállapo-dásának módosításáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Dr. Tóth László szervezési és humán-politikai osztályvezető szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a támogatás célja nem változik, a kérés teljesítése a civil szervezetek támogatásáról szóló szabályzattal nem ellentétes.

Hozzászólások:

Dr. Mátrai István jelzi, hogy a humánerőforrás bizottság egyetértett a határozati javaslattal, Simonits Zsolt pedig elmondja, hogy ugyanez volt a véleménye a pénzügyi bizottságnak is.

Ezután 11 igen szavazattal az alábbi határozat születik:


11/2014. (I. 30.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kőszegi Ostromnapok Egyesülete kérelmét, mely a 165/2013. (X. 31.) képviselő testületi határozattal jóváhagyott támogatási összeggel való elszámolást tartalmazza, indokoltnak és megalapozottnak tartja, ezért az elszámolási határidőt 2014. augusztus 30-ig meghosszabbítja.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: értelemszerűen.


A Vagyonügyek 14/a. napirendi pont tárgyalása:

A kőszegi, 06/9 hrsz-ú ingatlan elővásárlási jogáról szóló nyilatkozat-tervezet csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Rimányi Krisztina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy tavaly, októberben döntött a képviselő-testület a szóban forgó ingatalnnal szomszédos, 06/10 hrsz-ú ingatlan megvásárlásáról úgy, hogy akkor is az elővásárlási jogával élt. A bizottsági üléseket követően az anyagot kiegészítették a HÉSZ megfelelő részletével. Most is az a javaslat, hogy éljen az elővásárlási joggal a képviselő-testület. Ha ezt nem szavazza meg, akkor az ajánlattevő lesz a vevő.

Hozzászólások:

Kiss Péter jelzi, hogy a városfejlesztési bizottság úgy vélte: ezzel a lehetőséggel együtt egy nagyobb terület tulajdonosává válhat az önkormányzat, amit később befektetőknek fel lehet ajánlani. A terület a 87-s gyorsforgalmi főút mellett van, a villamos távvezeték, a víz biztosított, tehát fejlesztésre kiválóan alkalmas. Ezért a bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlotta az előterjesztést.

Simonits Zsolt jelzi, hogy pénzügyi bizottság ülésén is hasonló szempontok jöttek elő, de a vételárat nagyon sokallta a bizottság. Végül is, ha a korábban megvett telkek árát nézzük, akkor összességében az ár nem olyan magas.

Rába László szerint a 1,2 hektár szántóföldért a 3,8 M Ft túl magas ár. Meg kell nézni, a környéken milyen áron mennek ingatlanok. Nem-e azért ekkora ez az ajánlat, mert azt gondolták, hogy az önkormányzat úgyis megveszi?

Dr. Zalán Gábor szerint az elővásárlási joggal való élés éppen azt biztosítja, hogy ugyanazokkal a f