Önkormányzati belépés | |
![]() | |
![]() | |
|
Képviselő-testületi ülések
2025. Február 13., Csütörtök, 09:00
2007. Február 8., Csütörtök, 17:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés
|
1. napirendi pont:
Kőszeg Város Önkormányzata 2007. évi költségvetésének tervezete (első olvasat)
Kőszeg Város Önkormányzata
2007. évi költségvetési rendeletéhez
Az államháztartásról szóló – többször módosított – 1992. évi XXXVIII. törvény 70. §-a alapján az önkormányzat 2006.évi költségvetését az alábbiak szerint terjesztem elő:
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 260/2006. (XII.12.) számú képviselő-testületi határozatában a költségvetés kidolgozásához meghatározta az alapelveket.
Mindezeket, valamint a törvényi előírásokat figyelembe véve készítettük el a rendelettervezetet az alábbiak szerint:
A Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény elfogadásra került.
A Kormány elképzelése szerint a bruttó hazai termék (GDP) növekedése 2,2% körüli, a fogyasztói árszínvonal 6,2%-os növekedése mellett.
A 2007. évi központi költségvetési szabályozásban az alábbi fő prioritások érvényesülnek:
- Az uniós fejlesztési források minél nagyobb arányú felhasználása
- Államháztartás hiányának mérséklése
Ezen központi törekvések önkormányzatunknál a következők szerint érvényesülnek:
Az itt képződött SZJA bevétel helyben maradó része (8%), amely 96 942 E Ft-ot jelent (8 415,1 Ft/fő).
Ehhez számítandó hozzá az adóerő-képesség miatti kiegészítés, amely önkormányzati adatszolgáltatás alapján kerül meghatározásra. Ezen összeg önkormányzatunknál 11 561,5 Ft/fő.
Együttes összegüket a 10 000 fő feletti városok esetében 36 500 Ft/főre egészíti ki a központi költségvetés. Az önként ellátott megyei kötelező feladatok miatt ellátottanként 20 000 Ft illeti meg önkormányzatunkat, amely további 16 660 E Ft összeget jelent.
Ezen számítások szerint SZJA bevételünk
316 092 E Ft, amely 4,9 %-os csökkenést jelent az előző évihez képest.
A gépjárműadó összegének számításánál az adóalap változása miatt a tapasztalati adatokat vettük figyelembe, a koncepcióhoz képest 2 000 E Ft-tal magasabb összeggel számoltunk.
A címzett támogatás összegénél a megkötött finanszírozási szerződés szerinti éves ütemet építettük be.
A központi bevételek a koncepcióhoz képest (a fenti korrekciókkal) 37 474 Ft-tal, a működést szolgáló források 37 224 E Ft-tal növekedtek.
A központi szabályozásba tartozó működési források előző évhez viszonyított jelentős csökkenése a közoktatási intézmények fenntartásának átadása miatt jelentkezett, mivel az alap és a kiegészítő normatívákat egyaránt a többcélú társulás igényli.
A rendelkezésre álló forrásokból célhoz kötötten kell felhasználni 187 449 E Ft-ot.
A költségvetési törvény, valamint a 260/2006. (XII. 12.) számú képviselő-testületi határozatban foglaltak figyelembe vételével az intézmények elkészítették a költségvetési javaslataikat, melyek egyeztetésre kerültek. Az egyeztetés során a gazdálkodásukat átvizsgáló munkacsoportok vizsgálati eredményeit figyelembe vettük. A létszámcsökkentési intézkedések visszaigényelhető részével átvett pénzeszközként számoltunk (összesen 3 344 E Ft), elmaradása esetén az adott intézmény támogatását növelni kell.
Az intézményi egyeztetések lefolytatása után, és a fenti tényezők összhangját tekintve a működési hiány mértéke – 100 000 E Ft működési hitel felvételt beállítva – 141 079 E Ft.
A közoktatási intézmények részletes költségvetését a társulási tanács fogadja el, amely átadott pénzeszközként beépül az önkormányzat költségvetésébe.
Saját bevételek tervezése
Az intézményeknél az élelmezésen kívüli saját bevételek 6%-os emelésével számoltunk az előző évi tényleges bevételhez képest. Az élelmezési bevételek tervezésénél az élelmezési normákat, valamint a rászorultság alapján nyújtott kedvezményeket is figyelembe vettük, és a normatíva igénylésben szereplő létszámmal számoltunk.
A helyi adó bevételek körénél a koncepcióhoz képest 13 000 E Ft-tal magasabb összeggel számoltunk.
Személyi juttatások tervezése
A közalkalmazottak rendszeres személyi juttatásait személyenként – a törvény szerinti bértábla alapján számoltuk, a pótlékok körét nem bővítettük. A közalkalmazotti illetmények összege, valamint pótlékalap 2007. január 1-től nem emelkedik. A köztisztviselők illetményalapja változatlanul 36 800 Ft 2007. évben is. Az alapilletmények tervezett előirányzata intézményi szinten 5%-kal csökkentve szerepel.
A személyi juttatások tervezésénél a kötelező átsorolások miatti növekedést, a nem rendszeres személyi juttatásoknál a törvény szerinti kötelező juttatásokat figyelembe vettük. Az étkezési költségtérítésnél az előirányzatot a tavalyi szinten számoltuk.
Két intézménynél szerepel a keresetbe tartozó juttatások előző évi bázis előirányzatának 2%-a kereset-kiegészítés fedezeteként, a hivatalnál jutalomként az adóprémium összegét terveztük. A polgármesteri hivatal költségvetésében terveztük a takarítási feladatok ellátását a művelődési központ, és a könyvtár esetében is (6 fő létszámmal), amelyet eddig a Városüzemeltető Kht. látott el.
A személyi juttatások kalkulált összege önkormányzati szinten 524 573 E Ft-ot tesz ki.
Munkaadót terhelő járulékok tervezése
A TB járulék (29%) és a munkaadói járulék (3%) mértéke nem változott, az egészségügyi hozzájárulás összege 1950 Ft/fő/hó. Önkormányzati szinten 166 434 E Ft kiadással számoltunk.
Dologi kiadások tervezése
A dologi kiadásokra az intézmények az előző évi teljesítést figyelembe véve tervezték meg előirányzataikat. Az élelmezési kiadások tervezését normatív létszámra készítettük el. A közvilágításnál a tavalyi összeggel kalkuláltunk, a Városüzemeltetési Kht. szolgáltatási díjainál a szerkezeti változásokat, illetve a 2006. évről áthúzódó tételeket figyelembe vettük. A keretösszegek a pénzügyi bizottság javaslatai nyomán még csökkenhetnek.
Az állami költségvetés dologi kiadások emelésére nem nyújt támogatást.
A kulturális kapcsolatokra, kitüntetésekre szánt összegnél 7 068 E Ft támogatással számoltunk. (Kulturális kapcsolatok 4 130 E Ft, kitüntetések 2 938 E Ft)
Támogatások
A többcélú társulás működési hozzájárulására 4 920 E Ft-ot (könyvelési feladatok ellátása) terveztünk. A közoktatási intézmények támogatásánál a 2006. évi mértéket (144 961 E Ft) vettük figyelembe, korrekciózva a zeneiskola esetében a bejáró tanulók oktatásához a társult települések hozzájárulásával (-4 965 E Ft), illetve a takarítási és karbantartási feladatokra biztosított összeggel (27 000 E Ft). A tervezetben szerepel a 2006. évi intézményi működéssel kapcsolatos elszámolás is 13 324 E Ft összegben.
A kötelező feladatot ellátó egyesületek, civil szervezetek, nem önkormányzati intézmények támogatásánál a megállapodásokban szereplő összeget vettük figyelembe. A nem kötelező feladatoknál címenként a 2006. évi támogatás felével terveztük az előirányzatot. Az úszásoktatás támogatására vonatkozóan még nem zárultak le a tárgyalások, ezért a támogatásoknál 3 050 E Ft-tal számoltunk.
A Tourinform Iroda támogatásánál 4 500 E Ft, illetve a turisztikai feladatok esetében 2 000 E Ft támogatással számoltunk.
A kisebbségi önkormányzatok helyi önkormányzati támogatásánál 350 E Ft-tal számoltunk kisebbségi önkormányzatonként.
A szociális ellátásoknál figyelembe vettük a támogatott kör változását, a nyugdíjminimum emelkedését, valamint az önkormányzati rendelet változásait is az ezzel összefüggő ellátásoknál. A koncepcióban elfogadott 15 000 E Ft-os előirányzat csökkentés szerepel a tervezetben. A rendszeres ellátások központi támogatása változatlanul 90%-os mértékű.
Céltartalék
Az év közben felmerülő esetleges vis maior helyzetek kezelésére 2 000 E Ft céltartalékot képeztünk.
Az intézmények és az önkormányzat év közben megjelenő pályázatainak saját erő részére 5 000 E Ft pályázati tartalékot különítettünk el.
Szintén céltartalékként szerepel a közcélú foglalkoztatás keretösszege is.
Fejlesztési bevételek
A fejlesztési tervek meghatározásánál fontos szempont a fejlesztési bevételek és kiadások összhangja. A tervezett fejlesztési bevételeket az 5. számú melléklet mutatja.
A vagyonhasznosítás bevételei a vagyonhasznosítási koncepció összeállításával emelkedhetnek az év folyamán.
A bérlakás-értékesítésnél jórészt csak a részletbefizetésekkel, és a kölcsöntörlesztésekkel lehet számolni.
Átvett pénzeszközök
A fejlesztési célú átvett pénzeszközök között a gimnázium kollégiumának funkciókiváltására kapott egyházi kártalanítást terveztük 33 400 E Ft összegben.
Az Idősek Gondozóházának építésére biztosított támogatás egy részét (7 577 E Ft) szintén átvételként terveztük. (A központi bevételek között tervezett címzett támogatáson felüli rész, amely várhatóan 2007. évben lehívható.)
A II/4-8. pontokban az víziközmű társulatok befizetéseit terveztük.
A III. pontban a korábban nyújtott lakástámogatások, és városrehabilitációs kölcsönök várható visszatérülését építettük be.
IV. Fejlesztési bevételként szerepeltethető ezeken kívül az Szja bevételek közül a lakáshoz jutás központi támogatása, valamint a címzett támogatás 94 149 E Ft összegben.
Fejlesztési kiadások
A tervezett fejlesztési kiadásokat a 6. számú melléklet mutatja.
I. Fejlesztési célú pénzeszköz átadásként szerepel a várköri parkolók kialakítására biztosított támogatás (6 000 E Ft), illetve a Horvát Kisebbségi Önkormányzat által a Szt. Imre templom felújításához nyújtott hozzájárulás (350 E Ft).
II. Kölcsönnyújtás
Város rehabilitációs támogatás nyújtására 4 000 E Ft-os keretösszeget terveztünk.
III. Felújítás
III/1. Balog iskola és Újvárosi Óvoda fűtéskorszerűsítése a szabályozhatatlanság megszűntetése és a költségek csökkentése miatt szükséges.
III/2. Balog iskola bölcsődei szárny tetőfelújításának tervezése az építési engedélyezési terv elkészítésére irányul.
III/3. A Balog iskola tornaterem parkettájának állapota a felmérések szerint balesetveszélyes, ezért szükséges a felújítása.
III/4. Bersek iskola csapadékvíz elvezetésénél az épület hálózatba kapcsolása szerepel.
III/5. Játszóterek felújítása a képviselő-testület 2006. évi döntése alapján, amelynek ütemezése felülvizsgálatra szorul.
III/6. A várárok parkrekonstrukciójára 1 500 E Ft-ot terveztünk.
III/7. A Szt. Imre herceg u. útburkolatának felújítását az útalap kialakításával 500 E Ft összegben állítottuk be.
III/8. A gimnázium kollégiumának felújítására a kártalanítási összeg nyújt fedezetet, amelyből a tetőjavítás (33 400 E Ft), a beruházáshoz szükséges tervezések, illetve a fűtési rendszerek szétválasztása és korszerűsítése valósítható meg.
III/9. A Malomárkon lévő zsilip felújítását az árvízveszély elhárítása, a megfelelő vízszabályozás indokolja, szerepel a környezetvédelmi intézkedési tervben.
IV. Fejlesztés
IV/1. Fő téri pótmunkák a Jézus Szíve templom akadálymentesítését, parkolók kialakítását, illetve a későbbi kamerázás védőcsövezését tartalmazza.
IV/2. Vadvirág u. útépítése megvalósult, a pénzügyi teljesítés (20 518 E Ft) húzódik át a következő évre.
IV/3. A Fő téri csobogók téliesítése a képviselő-testület döntése alapján (1 560 E Ft).
IV/4. Az Idősek Gondozóházának beruházása 2007. évi összegét (113 424 E Ft) tartalmazza, amely várhatóan az év végéig befejeződik.
IV/5. A Fő tér védőkamerázását tartalmazza (6 000 E Ft)
IV/6. Környezetvédelmi kötelezés alapján megvalósítandó a régi hulladéklerakó rekultivációja (koncepció szerint 30 000 E Ft összegben).
IV/7. Az árok burkolása az árvízveszély megelőzése miatt szükséges, szintén kötelezés van rá (4 600 E Ft).
IV/8. A digitális közműtérkép megjelenítése nyomán kialakulna Kőszeg egységes közműtérképe (3 500 E Ft).
IV/9. A temető melletti parkolási gondok enyhítését szolgálná az új parkolók kialakítása (3 000 E Ft).
IV/10-11. A Kelcz utcában a szükséges favédő rácsok vásárlását (1 000 E Ft), illetve a Fő téri közlekedésszabályozási berendezéseket (vasbabák) tartalmazza (1 000 E Ft).
IV/12. A közvilágítás fejlesztésére tervezett keretösszeg (1 5 00 E Ft).
IV/13. Az új tűzoltó garázsok elhatárolására szolgáló kerítést, és tervezési összeget tartalmaz a tűzoltó laktanyára (3 000 E Ft).
IV/14. Az új temetőhöz szükséges területvásárlást tartalmaz (5 353 E Ft).
IV/15. A koncepció szerinti összevont tervezési keretösszeget tartalmazza 26 653 E Ft-tal.
IV/16-17. A Kőszegfalvánál a 87-es út melletti buszmegálló létesítését, illetve a Rohonczi úton az iskolánál kétoldali buszmegálló kialakítását terveztük (500 E Ft, 500 E Ft).
IV/18. A Jurisics Vár hasznosítási projekt előkészítésére tervezett összeg a képviselő-testület döntése értelmében (5 000 E Ft).
IV/19-22. Intézményi fejlesztéseket tartalmazza.
V. Hiteltörlesztés
Posztógyár fejlesztési hitel 2007. évi törlesztése.
Szociális bérlakás fejlesztési hitel 2007. évi törlesztése.
3-6. pont társulati hitelek 2007. évi törlesztése.
VI. Részesedés vásárlás
A Kőszegi Városfejlesztő Kft. alapító tőkéje szerepel 1 500 E Ft összegben.
VII. Egyéb befizetési kötelezettségek
A fejlesztési bevételekkel kapcsolatos áfa befizetés (27 338 E Ft), valamint a hiteltörlesztésekhez kapcsolódó kamatfizetés (13 300 E Ft) szerepel (tervezése technikailag a dologi kiadások között).
VIII. Céltartalék
Az Idősek Gondozóházának bővítésére a képviselő-testület döntése értelmében 30 000 E Ft-ot céltartalékként terveztünk. A vagyonhasznosítással kapcsolatos egyéb kiadásokra szintén céltartalékot képeztünk.
Fejlesztési hitel felvételét nem terveztük.
Összességében elmondható, hogy a hiány nagyságrendje miatt nélkülözhetetlen a változó külső körülményekhez alkalmazkodó racionális helyi gazdálkodásszervezési döntések következetes végrehajtása, a működési kiadások bizonyos mértékű visszafogása, valamint a fejlesztési egyensúly megteremtése.
Kőszeg, 2007. február 1.
Huber László s. k.
polgármester
Kőszeg Város Önkormányzata 2007. évi költségvetésének tervezete (első olvasat)
Kőszeg Város Önkormányzata
2007. évi költségvetési rendeletéhez
Az államháztartásról szóló – többször módosított – 1992. évi XXXVIII. törvény 70. §-a alapján az önkormányzat 2006.évi költségvetését az alábbiak szerint terjesztem elő:
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 260/2006. (XII.12.) számú képviselő-testületi határozatában a költségvetés kidolgozásához meghatározta az alapelveket.
Mindezeket, valamint a törvényi előírásokat figyelembe véve készítettük el a rendelettervezetet az alábbiak szerint:
A Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény elfogadásra került.
A Kormány elképzelése szerint a bruttó hazai termék (GDP) növekedése 2,2% körüli, a fogyasztói árszínvonal 6,2%-os növekedése mellett.
A 2007. évi központi költségvetési szabályozásban az alábbi fő prioritások érvényesülnek:
- Az uniós fejlesztési források minél nagyobb arányú felhasználása
- Államháztartás hiányának mérséklése
Ezen központi törekvések önkormányzatunknál a következők szerint érvényesülnek:
Az itt képződött SZJA bevétel helyben maradó része (8%), amely 96 942 E Ft-ot jelent (8 415,1 Ft/fő).
Ehhez számítandó hozzá az adóerő-képesség miatti kiegészítés, amely önkormányzati adatszolgáltatás alapján kerül meghatározásra. Ezen összeg önkormányzatunknál 11 561,5 Ft/fő.
Együttes összegüket a 10 000 fő feletti városok esetében 36 500 Ft/főre egészíti ki a központi költségvetés. Az önként ellátott megyei kötelező feladatok miatt ellátottanként 20 000 Ft illeti meg önkormányzatunkat, amely további 16 660 E Ft összeget jelent.
Ezen számítások szerint SZJA bevételünk
316 092 E Ft, amely 4,9 %-os csökkenést jelent az előző évihez képest.
A gépjárműadó összegének számításánál az adóalap változása miatt a tapasztalati adatokat vettük figyelembe, a koncepcióhoz képest 2 000 E Ft-tal magasabb összeggel számoltunk.
A címzett támogatás összegénél a megkötött finanszírozási szerződés szerinti éves ütemet építettük be.
A központi bevételek a koncepcióhoz képest (a fenti korrekciókkal) 37 474 Ft-tal, a működést szolgáló források 37 224 E Ft-tal növekedtek.
A központi szabályozásba tartozó működési források előző évhez viszonyított jelentős csökkenése a közoktatási intézmények fenntartásának átadása miatt jelentkezett, mivel az alap és a kiegészítő normatívákat egyaránt a többcélú társulás igényli.
A rendelkezésre álló forrásokból célhoz kötötten kell felhasználni 187 449 E Ft-ot.
A költségvetési törvény, valamint a 260/2006. (XII. 12.) számú képviselő-testületi határozatban foglaltak figyelembe vételével az intézmények elkészítették a költségvetési javaslataikat, melyek egyeztetésre kerültek. Az egyeztetés során a gazdálkodásukat átvizsgáló munkacsoportok vizsgálati eredményeit figyelembe vettük. A létszámcsökkentési intézkedések visszaigényelhető részével átvett pénzeszközként számoltunk (összesen 3 344 E Ft), elmaradása esetén az adott intézmény támogatását növelni kell.
Az intézményi egyeztetések lefolytatása után, és a fenti tényezők összhangját tekintve a működési hiány mértéke – 100 000 E Ft működési hitel felvételt beállítva – 141 079 E Ft.
A közoktatási intézmények részletes költségvetését a társulási tanács fogadja el, amely átadott pénzeszközként beépül az önkormányzat költségvetésébe.
Saját bevételek tervezése
Az intézményeknél az élelmezésen kívüli saját bevételek 6%-os emelésével számoltunk az előző évi tényleges bevételhez képest. Az élelmezési bevételek tervezésénél az élelmezési normákat, valamint a rászorultság alapján nyújtott kedvezményeket is figyelembe vettük, és a normatíva igénylésben szereplő létszámmal számoltunk.
A helyi adó bevételek körénél a koncepcióhoz képest 13 000 E Ft-tal magasabb összeggel számoltunk.
Személyi juttatások tervezése
A közalkalmazottak rendszeres személyi juttatásait személyenként – a törvény szerinti bértábla alapján számoltuk, a pótlékok körét nem bővítettük. A közalkalmazotti illetmények összege, valamint pótlékalap 2007. január 1-től nem emelkedik. A köztisztviselők illetményalapja változatlanul 36 800 Ft 2007. évben is. Az alapilletmények tervezett előirányzata intézményi szinten 5%-kal csökkentve szerepel.
A személyi juttatások tervezésénél a kötelező átsorolások miatti növekedést, a nem rendszeres személyi juttatásoknál a törvény szerinti kötelező juttatásokat figyelembe vettük. Az étkezési költségtérítésnél az előirányzatot a tavalyi szinten számoltuk.
Két intézménynél szerepel a keresetbe tartozó juttatások előző évi bázis előirányzatának 2%-a kereset-kiegészítés fedezeteként, a hivatalnál jutalomként az adóprémium összegét terveztük. A polgármesteri hivatal költségvetésében terveztük a takarítási feladatok ellátását a művelődési központ, és a könyvtár esetében is (6 fő létszámmal), amelyet eddig a Városüzemeltető Kht. látott el.
A személyi juttatások kalkulált összege önkormányzati szinten 524 573 E Ft-ot tesz ki.
Munkaadót terhelő járulékok tervezése
A TB járulék (29%) és a munkaadói járulék (3%) mértéke nem változott, az egészségügyi hozzájárulás összege 1950 Ft/fő/hó. Önkormányzati szinten 166 434 E Ft kiadással számoltunk.
Dologi kiadások tervezése
A dologi kiadásokra az intézmények az előző évi teljesítést figyelembe véve tervezték meg előirányzataikat. Az élelmezési kiadások tervezését normatív létszámra készítettük el. A közvilágításnál a tavalyi összeggel kalkuláltunk, a Városüzemeltetési Kht. szolgáltatási díjainál a szerkezeti változásokat, illetve a 2006. évről áthúzódó tételeket figyelembe vettük. A keretösszegek a pénzügyi bizottság javaslatai nyomán még csökkenhetnek.
Az állami költségvetés dologi kiadások emelésére nem nyújt támogatást.
A kulturális kapcsolatokra, kitüntetésekre szánt összegnél 7 068 E Ft támogatással számoltunk. (Kulturális kapcsolatok 4 130 E Ft, kitüntetések 2 938 E Ft)
Támogatások
A többcélú társulás működési hozzájárulására 4 920 E Ft-ot (könyvelési feladatok ellátása) terveztünk. A közoktatási intézmények támogatásánál a 2006. évi mértéket (144 961 E Ft) vettük figyelembe, korrekciózva a zeneiskola esetében a bejáró tanulók oktatásához a társult települések hozzájárulásával (-4 965 E Ft), illetve a takarítási és karbantartási feladatokra biztosított összeggel (27 000 E Ft). A tervezetben szerepel a 2006. évi intézményi működéssel kapcsolatos elszámolás is 13 324 E Ft összegben.
A kötelező feladatot ellátó egyesületek, civil szervezetek, nem önkormányzati intézmények támogatásánál a megállapodásokban szereplő összeget vettük figyelembe. A nem kötelező feladatoknál címenként a 2006. évi támogatás felével terveztük az előirányzatot. Az úszásoktatás támogatására vonatkozóan még nem zárultak le a tárgyalások, ezért a támogatásoknál 3 050 E Ft-tal számoltunk.
A Tourinform Iroda támogatásánál 4 500 E Ft, illetve a turisztikai feladatok esetében 2 000 E Ft támogatással számoltunk.
A kisebbségi önkormányzatok helyi önkormányzati támogatásánál 350 E Ft-tal számoltunk kisebbségi önkormányzatonként.
A szociális ellátásoknál figyelembe vettük a támogatott kör változását, a nyugdíjminimum emelkedését, valamint az önkormányzati rendelet változásait is az ezzel összefüggő ellátásoknál. A koncepcióban elfogadott 15 000 E Ft-os előirányzat csökkentés szerepel a tervezetben. A rendszeres ellátások központi támogatása változatlanul 90%-os mértékű.
Céltartalék
Az év közben felmerülő esetleges vis maior helyzetek kezelésére 2 000 E Ft céltartalékot képeztünk.
Az intézmények és az önkormányzat év közben megjelenő pályázatainak saját erő részére 5 000 E Ft pályázati tartalékot különítettünk el.
Szintén céltartalékként szerepel a közcélú foglalkoztatás keretösszege is.
Fejlesztési bevételek
A fejlesztési tervek meghatározásánál fontos szempont a fejlesztési bevételek és kiadások összhangja. A tervezett fejlesztési bevételeket az 5. számú melléklet mutatja.
A vagyonhasznosítás bevételei a vagyonhasznosítási koncepció összeállításával emelkedhetnek az év folyamán.
A bérlakás-értékesítésnél jórészt csak a részletbefizetésekkel, és a kölcsöntörlesztésekkel lehet számolni.
Átvett pénzeszközök
A fejlesztési célú átvett pénzeszközök között a gimnázium kollégiumának funkciókiváltására kapott egyházi kártalanítást terveztük 33 400 E Ft összegben.
Az Idősek Gondozóházának építésére biztosított támogatás egy részét (7 577 E Ft) szintén átvételként terveztük. (A központi bevételek között tervezett címzett támogatáson felüli rész, amely várhatóan 2007. évben lehívható.)
A II/4-8. pontokban az víziközmű társulatok befizetéseit terveztük.
A III. pontban a korábban nyújtott lakástámogatások, és városrehabilitációs kölcsönök várható visszatérülését építettük be.
IV. Fejlesztési bevételként szerepeltethető ezeken kívül az Szja bevételek közül a lakáshoz jutás központi támogatása, valamint a címzett támogatás 94 149 E Ft összegben.
Fejlesztési kiadások
A tervezett fejlesztési kiadásokat a 6. számú melléklet mutatja.
I. Fejlesztési célú pénzeszköz átadásként szerepel a várköri parkolók kialakítására biztosított támogatás (6 000 E Ft), illetve a Horvát Kisebbségi Önkormányzat által a Szt. Imre templom felújításához nyújtott hozzájárulás (350 E Ft).
II. Kölcsönnyújtás
Város rehabilitációs támogatás nyújtására 4 000 E Ft-os keretösszeget terveztünk.
III. Felújítás
III/1. Balog iskola és Újvárosi Óvoda fűtéskorszerűsítése a szabályozhatatlanság megszűntetése és a költségek csökkentése miatt szükséges.
III/2. Balog iskola bölcsődei szárny tetőfelújításának tervezése az építési engedélyezési terv elkészítésére irányul.
III/3. A Balog iskola tornaterem parkettájának állapota a felmérések szerint balesetveszélyes, ezért szükséges a felújítása.
III/4. Bersek iskola csapadékvíz elvezetésénél az épület hálózatba kapcsolása szerepel.
III/5. Játszóterek felújítása a képviselő-testület 2006. évi döntése alapján, amelynek ütemezése felülvizsgálatra szorul.
III/6. A várárok parkrekonstrukciójára 1 500 E Ft-ot terveztünk.
III/7. A Szt. Imre herceg u. útburkolatának felújítását az útalap kialakításával 500 E Ft összegben állítottuk be.
III/8. A gimnázium kollégiumának felújítására a kártalanítási összeg nyújt fedezetet, amelyből a tetőjavítás (33 400 E Ft), a beruházáshoz szükséges tervezések, illetve a fűtési rendszerek szétválasztása és korszerűsítése valósítható meg.
III/9. A Malomárkon lévő zsilip felújítását az árvízveszély elhárítása, a megfelelő vízszabályozás indokolja, szerepel a környezetvédelmi intézkedési tervben.
IV. Fejlesztés
IV/1. Fő téri pótmunkák a Jézus Szíve templom akadálymentesítését, parkolók kialakítását, illetve a későbbi kamerázás védőcsövezését tartalmazza.
IV/2. Vadvirág u. útépítése megvalósult, a pénzügyi teljesítés (20 518 E Ft) húzódik át a következő évre.
IV/3. A Fő téri csobogók téliesítése a képviselő-testület döntése alapján (1 560 E Ft).
IV/4. Az Idősek Gondozóházának beruházása 2007. évi összegét (113 424 E Ft) tartalmazza, amely várhatóan az év végéig befejeződik.
IV/5. A Fő tér védőkamerázását tartalmazza (6 000 E Ft)
IV/6. Környezetvédelmi kötelezés alapján megvalósítandó a régi hulladéklerakó rekultivációja (koncepció szerint 30 000 E Ft összegben).
IV/7. Az árok burkolása az árvízveszély megelőzése miatt szükséges, szintén kötelezés van rá (4 600 E Ft).
IV/8. A digitális közműtérkép megjelenítése nyomán kialakulna Kőszeg egységes közműtérképe (3 500 E Ft).
IV/9. A temető melletti parkolási gondok enyhítését szolgálná az új parkolók kialakítása (3 000 E Ft).
IV/10-11. A Kelcz utcában a szükséges favédő rácsok vásárlását (1 000 E Ft), illetve a Fő téri közlekedésszabályozási berendezéseket (vasbabák) tartalmazza (1 000 E Ft).
IV/12. A közvilágítás fejlesztésére tervezett keretösszeg (1 5 00 E Ft).
IV/13. Az új tűzoltó garázsok elhatárolására szolgáló kerítést, és tervezési összeget tartalmaz a tűzoltó laktanyára (3 000 E Ft).
IV/14. Az új temetőhöz szükséges területvásárlást tartalmaz (5 353 E Ft).
IV/15. A koncepció szerinti összevont tervezési keretösszeget tartalmazza 26 653 E Ft-tal.
IV/16-17. A Kőszegfalvánál a 87-es út melletti buszmegálló létesítését, illetve a Rohonczi úton az iskolánál kétoldali buszmegálló kialakítását terveztük (500 E Ft, 500 E Ft).
IV/18. A Jurisics Vár hasznosítási projekt előkészítésére tervezett összeg a képviselő-testület döntése értelmében (5 000 E Ft).
IV/19-22. Intézményi fejlesztéseket tartalmazza.
V. Hiteltörlesztés
Posztógyár fejlesztési hitel 2007. évi törlesztése.
Szociális bérlakás fejlesztési hitel 2007. évi törlesztése.
3-6. pont társulati hitelek 2007. évi törlesztése.
VI. Részesedés vásárlás
A Kőszegi Városfejlesztő Kft. alapító tőkéje szerepel 1 500 E Ft összegben.
VII. Egyéb befizetési kötelezettségek
A fejlesztési bevételekkel kapcsolatos áfa befizetés (27 338 E Ft), valamint a hiteltörlesztésekhez kapcsolódó kamatfizetés (13 300 E Ft) szerepel (tervezése technikailag a dologi kiadások között).
VIII. Céltartalék
Az Idősek Gondozóházának bővítésére a képviselő-testület döntése értelmében 30 000 E Ft-ot céltartalékként terveztünk. A vagyonhasznosítással kapcsolatos egyéb kiadásokra szintén céltartalékot képeztünk.
Fejlesztési hitel felvételét nem terveztük.
Összességében elmondható, hogy a hiány nagyságrendje miatt nélkülözhetetlen a változó külső körülményekhez alkalmazkodó racionális helyi gazdálkodásszervezési döntések következetes végrehajtása, a működési kiadások bizonyos mértékű visszafogása, valamint a fejlesztési egyensúly megteremtése.
Kőszeg, 2007. február 1.
Huber László s. k.
polgármester