2012. December 11., Kedd, 17:00 óra, Béri Balog Ádám Általános Iskola: kistérségi együttes és rendkívüli ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A többcélú kistérségi társulás 15 településének képviselő-testülete együttes ülésének keretében: A többcélú társulási megállapodás módosítása.
2. - Oktatási intézmények működtetésének kérdése.
3. - A járási tankerület fenntartásába kerülő oktatási intézmények átadására vonatkozó megállapodás elfogadása.
4. - Egy mappában a 2012. december 11-i kistérségi együttes és rendkívüli képviselő-testületi ülés anyagai.
1. napirendi pont:
A többcélú kistérségi társulás 15 településének képviselő-testülete együttes ülésének keretében: A többcélú társulási megállapodás módosítása.

Tisztelt Képviselő-testület!


A Társulási Tanács 2012. november 15-i ülésén döntött a 2013. január 1-től Tárulás által ellátott feladatok köréről és a munkaszervezet illetve a fenntartott intézmények finanszírozásának kérdéséről, és ezeknek megfelelően a Társulási megállapodás módosításáról.
Jelen előterjesztés az ülésen elhangzottakhoz képest az alábbi változásokat tartalmazza:
1./ Az ülésen elhangzott kérésnek megfelelően kiküldésre került a Társulási megállapodás módosítással érintett pontjainak szövege, melyre a Lukácsházi és a Horvátzsidányi polgármestertől érkezett észrevétel.
Mindkettőjük a 6.2.6. Munkaszervezet finanszírozására meghatározott elveket kifogásolták, ezért ez ügyben az Elnök Úr egyeztető megbeszélést tartott, melyen az alábbi javaslat született:
„6.2.6.Munkaszervezet működéséhez az önkormányzatok az általuk igénybevett feladatellátáshoz kapcsolható személyi juttatások és a dologi kiadások finanszírozásához lakosságszám arányosan járulnak hozzá. Megszűnés esetén a felmerülő költségek a Társult települések között az elmúlt öt évben részükre megigényelt kistérségi többlet normatíva arányában kerülnek megosztásra.” szövegrész helyett „A munkaszervezet működéséhez a szükséges hozzájárulás 80 %-át lakosságszám arányosan finanszírozzák, 20 %-ot a Déli mikrotérség 5 települése kivételével, a többi 10 település a lakosságszámuk arányában finanszírozzák. Megszűnés esetén a felmerülő költségek a Társult települések lakosságszám arányosan finanszírozzák.”szövegrész lép.

2./ Tekintettel az előző napirendnél tárgyaltakra, vagyis a munkaszervezet megszűnése esetén értelemszerűen az előző pont esetében munkaszervezet helyébe a Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala lép, így jelen előterjesztés e megfogalmazás szerint készült. Továbbá a munkaszervezetet érintő pontok módosításra vagy hatályon kívül helyezésre kerültek.

3./ A Kiszsidányi falugondnoki szolgáltatást jelen előterjesztés továbbra is társulásban ellátott feladatként fogalmazza meg, ugyanis az érintettek tájékoztatása értelmében a feladat önkormányzat általi ellátásának biztosítása a rövid átfutási idő miatt már nem volt megoldható.

Mindezek figyelembe vételével a Társulási Megállapodás 2013. január 1-től az alábbiak szerint módosulna:


Megállapodás jelenleg érvényes 2.2. pont:
2.2.1. 2 Közoktatási feladatok

a)A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 20. § (1) bekezdése a) és b) pontjában meghatározott oktatási intézmények (iskolák és óvodák) közös fenntartását 2 oly módon szervezi meg, hogy a Béri Balog Ádám Általános Iskola, a Bersek József Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény, Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat (és Kőszegszerdahelyi Tagiskolája, Horvátzsidányi Tagiskolája), a Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény (és Felsővárosi Tagóvodája, Horvátzsidányi Tagóvodája, Peresznyei Tagóvodája), az Újvárosi Óvoda (és Kőszegfalvi Tagóvodája, Bozsoki Tagóvodája, Velemi Tagóvodája)2, és a Budaker Gusztáv Zeneiskola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény vonatkozásában a fenntartó a többcélú társulás.

b) A Déli mikrotérség intézményei esetén a feladatot közoktatási intézményfenntartó mikrotársulás keretében biztosítja a Társulás.

c) A közoktatási tv. 34. §-ban meghatározott közoktatási szakszolgálati feladatok közül a társulás tanács által fenntartott, a Bersek József Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény, Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat ellátja a nevelési tanácsadást és a logopédiai ellátást.


2.2.2.A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény /továbbiakban Szt./ 57. § (1) - (2) bekezdésben szereplő az alábbiakban felsorolt feladatok ellátását és az ehhez kapcsolódó intézmény – Szociális Gondozási Központ – fenntartását2:

- étkeztetés 1 (ezen ellátási formában nem vesz részt Gyöngyösfalu)
- házi segítségnyújtás (ezen ellátási formában nem vesz részt Gyöngyösfalu)
- családsegítés,
- 2
- nappali ellátás (Idősek klubja, nappali melegedő)
- Idősek Otthona 2(ezen ellátási formában nem vesz részt Ólmod)
- Hajléktalanok Átmeneti Szállása 2 (ezen ellátási formában nem vesz részt Ólmod)
- Falugondnoki szolgáltatás (Kiszsidány) 6



Ezen ellátásokra vonatkozóan a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról Kőszeg Város Önkormányzata által elfogadott rendelet lesz az irányadó.




2.2.3.A család-gyermek és ifjúságvédelem keretében a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. § (2) bekezdésében meghatározott gyermekjóléti alapellátások közül a gyermekjóléti szolgálat feladatellátását a kistérség egész területére oly módon, hogy a közszolgáltatást a rászorult lakóhelyén biztosítja.

2.2.4.Az egészségügyi ellátás keretében az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdésében meghatározott feladatok közül biztosítja 2

2.2.4.1. a munkaszervezet keretein belül a védőnői szolgálat fenntartását, valamint az iskola-egészségügyi ellátást. 5

2.2.4.2. a központi orvosi ügyelet szervezését a Pusztai Egészségügyi Bt.-vel kötött szerződés alapján,

2.2.4.3.

2.2.5. A közművelődési tevékenység keretében a kulturális javak védelméről és muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 64. § (2) bekezdésében előírt nyilvános könyvtári feladatok közül – Kőszeg város kivételével 5 – a könyvtári szolgáltatás mozgókönyvtár biztosításával, valamint a könyvtári-ellátási szolgáltató rendszer működtetésével teljesíti, Kőszeg Város Önkormányzatával kötött megállapodás alapján a Chernel Kálmán Városi Könyvtárral, mint feladat ellátási hellyel. E megállapodás a társulási megállapodás függeléke.

2.2.6. A kommunális szolgáltatások keretében a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 21. § (1) bekezdésben leírtak közül
a) települési szilárd hulladék gyűjtését és kezelését a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. 5 feladatellátására építve, vagy más vállalkozó szolgáltató közreműködésével
b) a települési folyékony hulladék gyűjtését vállalkozó szolgáltató közreműködésével.

2.2.7. A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényben meghatározott feladatok ellátását a kistérség önkormányzatai részére – Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala kivételével 3 –, a társulás munkaszervezetében alkalmazott szakértő útján.

2.2.8. A belső ellenőrzés keretében az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény /a továbbiakban: Áht./ 121/A § (3) bekezdése alapján – a kistérségben működő költségvetési szervek és a Társulás Munkaszervezete 3 belső ellenőrzési feladatai bonyolítását, a társulás munkaszervezete vezetőjének közvetlen irányításával dolgozó főállású belső ellenőr, illetve esetenként külső szakértő útján. 3

2.2.8.1. 3 A társulás munkaszervezetének vezetője a társulás éves ellenőrzési tervének összeállítása előtt ellenőrzési terv-javaslatokat kér a társulás fenntartásába adott költségvetési szervek alapítói jogát gyakorló önkormányzatok jegyzőjétől, melye(ke)t az éves ellenőrzési tervbe beépít.

2.2.8.2. 3 A társulás munkaszervezetének vezetője a társulás belső ellenőrzési tevékenységről a társulás fenntartásába adott költségvetési szervek alapítói jogát gyakorló önkormányzatok képviselő-testülete(i) számára évente, a vonatkozó jogszabályokban meghatározott időpontban beszámol.”


2.2.9. A területfejlesztési feladatok keretében a területfejlesztésről és területrendezésről szóló módosított 1996. évi XXI. törvény (továbbiakban: Tftv.) 10. § (1) bekezdésében előírt területfejlesztési társulási feladatok ellátását.

A Tftv. 10/C § (1) bekezdésének rendelkezései alapján a kistérségi fejlesztési tanács feladat- és hatásköreinek gyakorlását.

2.2.10. Működteti az 1997. évi LXXVIII. számú az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvény alapján a Tervtanácsot és alkalmazza a kistérségi főépítészt.

2.2.11. 2 Megszervezi a bölcsődei feladat ellátását, a Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény bölcsődéjében. 5

2.2.12. 2 5

2.2.13. Koordinálja az Szt. 36. §-a szerint a Közfoglalkoztatást, valamint 37/a §-a szerint Közfoglalkoztatási tervet készít a kistérség 14 településére vonatkozóan (Kőszeg kivételével), melyet minden év február 15-ig 5 elfogad. A terv elkészítéséért, állami foglalkoztatási szervhez történő megküldéséért a munkaszervezet-vezető, vagy általa megbízott személy a felelős.3


2.1. pont helyébe a következő szövegrész lép: A Társulás a következő feladatokat látja el:

2.2.1. Közoktatási feladatok
a) A nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. törvény 4. § 1. bekezdése a),b) pontjában meghatározott oktatási intézmények (óvodák, nemzetiségi óvodák) közös fenntartását oly módon szervezi meg, hogy a Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény (és Felsővárosi Tagóvodája, Horvátzsidányi Tagóvodája, Peresznyei Tagóvodája), az Újvárosi Óvoda (és Kőszegfalvi Tagóvodája, Bozsoki Tagóvodája, Velemi Tagóvodája) vonatkozásában a fenntartó a többcélú társulás.

b) A Lukácsházi térség óvodáinak fenntartása és működtetése, valamint a Gyöngyösfalui Általános Iskola étkeztetési feladatinak biztosítása a térség önkormányzatainak feladata.




2.2.2.A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény /továbbiakban Szt./ 57. § (1) - (2) bekezdésben szereplő az alábbiakban felsorolt feladatok ellátását és az ehhez kapcsolódó intézmény – Szociális Gondozási Központ – fenntartását2:

- étkeztetés (ezen ellátási formában nem vesz részt Gyöngyösfalu)
- házi segítségnyújtás (ezen ellátási formában nem vesz részt Gyöngyösfalu)
- családsegítés,
- nappali ellátás (Idősek klubja, nappali melegedő)
- Idősek Otthona (ezen ellátási formában nem vesz részt Ólmod)
- Hajléktalanok Átmeneti Szállása (ezen ellátási formában nem vesz részt Ólmod)
- Falugondnoki szolgáltatás (Kiszsidány)

Ezen ellátásokra vonatkozóan a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról Kőszeg Város Önkormányzata által elfogadott rendelet lesz az irányadó, a Társulási Tanács előzetes ajánlásának figyelembe vételével.


2.2.3.A család-gyermek és ifjúságvédelem keretében a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. § (2) bekezdésében meghatározott gyermekjóléti alapellátások közül a gyermekjóléti szolgálat feladatellátását a kistérség egész területére oly módon, hogy a közszolgáltatást a rászorult lakóhelyén biztosítja.


2.2.4.Az egészségügyi ellátás keretében az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdésében meghatározott feladatok közül biztosítja

2.2.4.1. a Szociális Gondozási Közpint keretein belül a védőnői szolgálat fenntartását, valamint az iskola-egészségügyi ellátást.

2.2.4.2. a központi orvosi ügyelet szervezését a Pusztai Egészségügyi Bt.-vel kötött szerződés alapján,


2.2.5. 2013. június 30-ig a Társulás biztosítja az étkeztetési feladatok ellátást az alábbi oktatási intézményekben:
Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény és Tagintézményei, Újvárosi Óvoda és Tagintézményei, Béri Balog Ádám Általános Iskola, Bersek József KIKI és Egységes Pedagógia Szakszolgálat

2.2.6.Megszervezi a bölcsődei feladat ellátását, a Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény bölcsődéjében.


Jelenleg érvényes:
4.2.5. A munkaszervezet a társulási tanács ülésére készített előterjesztéseket és az elfogadott döntésekről szóló határozatokat a tagönkormányzatok polgármesteri hivatala részére elektronikus úton megküldi.
Módosítás:


Jelenleg érvényes:
5.2. A társulás szervei:
a) a társulási tanács
b) a társulási tanács tisztségviselői
c) a pénzügyi bizottság
d) a közoktatási társulási bizottság
e) az ideiglenes bizottságok
f) a társulás munkaszervezete

Módosítás:
5.2. pont helyébe

5.2.A társulás szervei:

a) a társulási tanács
b) a társulási tanács tisztségviselői
c) a pénzügyi bizottság
d) az ideiglenes bizottságok




Jelenleg érvényes:
5.2.4 Közoktatási Társulási Bizottság

5.2.4.1. A társulás a közoktatási kérdések előzetes megtárgyalására és véleményezésére Közoktatási Társulási Bizottságot választ.
5.2.4.2. Az Közoktatási Társulási Bizottság 9 főből áll, melyből a négy nem társulási tanácsi tag a társulástól és szerveitől, valamint az érintett intézményektől független oktatási szakember lehet.
5.2.4.3. Az Közoktatási Társulási Bizottság működésére vonatkozó szabályokat az SZMSZ tartalmazza.


Módosítás:

5.2.4.Hatályonkívül helyezve


Jelenleg érvényes:
5.2.6.A társulás munkaszervezete

5.2.6.1 A társulási tanács döntéseinek előkészítésére, feladatainak végrehajtására, a feladatkörbe tartozó, részben önállóan gazdálkodó szervek gazdálkodásának bonyolítására, valamint bizonyos, a II. fejezetben meghatározott közszolgáltatás biztosítására elkülönült munkaszervezetet hoz létre.

5.2.6.2 A munkaszervezet gazdálkodási jogkörét tekintve önállóan gazdálkodó, az előirányzatok feletti rendelkezési jog szempontjából pedig teljes jogkörű költségvetési szerv.

5.2.6.3. A szervezet létszámkeretét a társulás a mindenkori költségvetést elfogadó határozatával állapítja meg. A munkaszervezet egyes feladatai megbízási jogviszonyban vagy vállalkozói szerződés alapján is elláthatók. A munkaszervezet létszámát a szükségleteknek megfelelően a társulási tanács megváltoztathatja.

5.2.6.4 A munkaszervezet feladatai:
- előkészíti a társulás szerveinek döntését, biztosítja a hozott határozatok végrehajtását,
- ellátja a társulás gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat, összeállítja a költségvetés tervezetét, a gazdálkodásról szóló beszámolót, végzi a számvitellel kapcsolatos feladatokat,
- végzi a hozzárendelt, részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek gazdálkodási feladatait,
- figyelemmel kíséri a pályázati lehetőségeket, kidolgozza a pályázatokat, biztosítja a nyertes pályázatok megvalósítását,
- végzi az ügyviteli, nyilvántartási, ügyiratkezelési és humánpolitikai feladatokat,
- együttműködik a társult önkormányzatok képviselő-testületének hivatalával, a területfejlesztési szervekkel,
- feladatkörében szakmai hátteret biztosít az önkormányzati feladatellátáshoz,
- segíti a társuláshoz tartozó intézmények munkáját.

5.2.6.5 A munkaszervezetet annak vezetője vezeti.
- Gondoskodik a társulási tanács, valamint a társulás szervei rendeltetésszerű működéséhez szükséges feltételek biztosításáról.
- Szervezi a társulás gazdálkodásával kapcsolatos számviteli és államháztartási jogszabályokban meghatározott operatív feladatokat.
- Szakmai munkakapcsolatot tart a statisztikai kistérség polgármesteri hivatalaival, a közszolgáltatást biztosító intézmények vezetőivel.
- Kinevezi és munkáltatói jogokat gyakorol a kistérség védőnői felett.
- Kinevezi a szervezet közalkalmazottait, felettük munkáltatói jogokat gyakorol.
- Ellenjegyzi a kötelezettségvállalásokat, valamint az utalványrendeleteket a munkaszervezet saját működési költségvetése tekintetében (alkalmazottak személyi kiadásai, dologi kiadások) kötelezettségeket vállal és utalványoz.
- Kidolgozza a munkaszervezet ügyrendjét, jóváhagyásra benyújtja a társulási tanácsnak.
- Vezeti a munkaszervezetet, összehangolja alkalmazottainak munkáját.
- Képviseli a munkaszervezetet, a társulás szervei és a külső szervezetek előtt.
- Nyilvántartja a társulási tanács és a bizottságok döntéseit és az ülések jegyzőkönyveit.
- Megszervezi a társulás egységes ügykezelését, biztosítja a levéltári anyagok védelmét.
- A 2.2.8. pontban megjelölt szervezetekre vonatkozóan ellátja a belső ellenőrzési feladatokat. 3
Módosítás:

5.2.6.1 A társulási tanács döntéseinek előkészítését, feladatainak végrehajtását, a feladatkörbe tartozó, valamint bizonyos, a II. fejezetben meghatározott közszolgáltatás biztosítását Kőszeg Város Önkormányzatának, mint székhely településnek Polgármesteri Hivatala keretin belül látja el.

5.2.6. További pontjai hatályon kívül helyezve



A Megállapodás jelenleg érvényes VI. fejezete:
A társulás gazdálkodása és a feladatok finanszírozási rendje

6.1 A társulás a társulási tanács által az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 62. § (3), (4) bekezdésében rögzítettek szerint költségvetési határozatban megállapított éves költségvetés alapján gazdálkodik.

6.2. A költségvetés bevételi forrásai:
- a tagok által befizetett éves tagdíj
- a társulásnak juttatott állami normatív támogatások
- a települési önkormányzatok által biztosított normatíván felüli támogatások
- pályázati pénzeszközök
- átvett pénzeszközök
- a társulás vagyonának hasznosításából származó bevételek
- kamatbevételek
- címzett és céltámogatások.

1
6.2.1
6.2.2 A társulás által fenntartott oktatási és nevelési intézmények normatív támogatáson felüli működtetési, valamint ingatlanon kívüli fejlesztési kiadásait Horvátzsidány, Kiszsidány, Ólmod, Peresznye és Kőszeg Önkormányzatai ellátotti létszám arányában viselik, mely vonatkozik a tagiskola-megszüntetés esetére is. Amennyiben a Peresznyei Tagóvoda, a Horvátzsidányi Tagóvoda, valamint a Horvátzsidányi Tagiskola költségeit az előbbiekben leírtak szerint nem fedezi a mikrotérség önkormányzatai által befizetett önkormányzati hozzájárulás és az egyéb bevételek (pl. nemzetiségi iskolák támogatása) úgy a különbözet finanszírozását Horvátzsidány, Kiszsidány és Ólmod községek ellátotti létszám arányában viselik.4 Az önkormányzatok között a mindenkori költségvetési normatíva igényléséhez felhasznált létszám szerinti megbontásban történik a költségvetési igény biztosítása.

6.2.3 A Bersek József Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény, Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Kőszegszerdahelyi Tagiskolája, valamint az Újvárosi Óvoda Bozsoki és Velemi Intézményegysége esetében a finanszírozást az intézményegységeket igénybevevő önkormányzatok ellátotti létszám arányában viselik. Az igénybevevő 5 önkormányzatok között a mindenkori október 1-jei létszám szerinti megbontásban történik a költségvetési igény biztosítása.

6.2.3/A. A Kőszegi Kistérségen kívülről érkező gyermekek után fizetendő önkormányzati hozzájárulást a finanszírozó önkormányzatok az adott intézménybe járó gyermekek arányában finanszírozzák.

6.2.4 Az ingatlanokkal kapcsolatos felújítási kiadásokat a tulajdonos önkormányzatok tulajdoni hányaduk arányában viselik, és azt az intézményi költségvetésben biztosítják. Ennek finanszírozása az évente megkötött finanszírozási megállapodás részeként eseti megállapítással történik.

6.2.5 A védőnői szolgálat OEP finanszírozással le nem fedett költségeinek finanszírozása ellátott arányosan történik. Évente megkötött finanszírozási megállapodás szerint 1/12 bontásban történő részletezéssel kötelesek az önkormányzatok a hozzájárulást teljesíteni.

6.2.6 A Budaker Gusztáv Zeneiskola Alapfokú Művészetoktatási Intézményre vonatkozóan a személyi juttatások és a dologi kiadások tekintetében az igénybevevők lakóhelye szerint illetékes önkormányzatok egyéni óraszám arányosan viselik. Évente megkötött finanszírozási megállapodás szerint 1/12 bontásban történő részletezéssel kötelesek az önkormányzatok a hozzájárulást teljesíteni.

6.2.7 A Gyermekjóléti Szolgálat feladat finanszírozását a normatív támogatáson és egyéb bevételen felül 0-17 éves korú gyermekek arányában vállalják a települések.

6.2.8 A tagok a települési állandó lakosságszámuk arányában éves tagdíjat fizetnek, melynek összege az alapítás évében 200 Ft/fő/év. A következő években a hozzájárulás összegét a társulási tanács állapítja meg. A tagdíj megfizetése számla alapján negyedéves bontásban a mindenkori költségvetési irányszámok alapján történik, azaz a költségvetési évet megelőző január 1-jei lakosságszám alapján.

6.2.9 A tagdíjból a társulás elkülönített pénzügyi alapot képez, melynek 50%-a feladatfinanszírozásra (II. fejezet), a másik 50%-a területfejlesztési célokra kölcsön formájában, illetve a benyújtott pályázatok, egyéb fejlesztési célok esetén saját erő biztosítására használható fel.

6.2.10 A területfejlesztési célú alaprész felhasználására az igényeket a tagönkormányzatok január 31-ig nyújthatják be a társulási tanácshoz, aki döntését 30 napon belül hozza meg.

6.2.11 Az alapból nyújtott támogatás lehívásának és visszafizetésének feltételeiről a társulási tanács elnöke a kedvezményezett önkormányzattal megállapodást köt.

6.2.12 Az állami költségvetés által a társult feladatokra biztosított normatív támogatásokat a társulás igényli költségvetése számára, úgyszintén azokat a többletnormatívákat is, amelyeket az állam a társulásban történő ellátás miatt folyósít az önkormányzatoknak.

6.2.13 A feladatellátáshoz, főként az intézmények fenntartásához az önkormányzatok az állami normatíván felül többlettámogatást biztosítanak. A többlettámogatás mértékét, ha a közszolgáltatást egy szervezet, személy vagy intézmény látja el, akkor társulási tanácsi szinten kell javasolni. A kért többlettámogatás finanszírozási elve az érintett önkormányzat lakói által igénybe vett szolgáltatás mennyisége. A többlettámogatási igényeket a társulási tanács az önkormányzati költségvetések elfogadásának végső határidejét megelőző 25 nappal köteles kérni a települési önkormányzat polgármesterétől.
A többlettámogatást az önkormányzat képviselő-testülete címzetten adja.

6.2.14 A társulás fejlesztési igényeit elsősorban pályázati források megszerzésével biztosítja. Ezekhez saját erőként felhasználja a saját szabad pénzeszközeit, továbbá a 6.2.9. pontban megjelölt alap feladatfinanszírozásra fordítható részét.
A pályázatokat a társulás saját nevében nyújtja be, amennyiben a kiírás alapján önkormányzatok pályázhatnak, akkor az erre vonatkozó döntést a tagönkormányzatoknál kezdeményezi.
A társulás működési területén forráskoordinációt végez, igyekszik feladatai ellátásához a közös érdekeken alapuló megállapodások alapján más szervektől (gazdálkodó, alapítvány stb.) forrásokat átvenni.

6.2.15 A társulás a rendelkezésre bocsátott, vagy működése során megszerzett vagyon átmeneti hasznosításából is szerezhet forrásokat, ezek azonban feladatai ellátását nem veszélyeztethetik.

6.2.16 A társulás a számláján lévő átmenetileg szabad pénzeszközöket, pénzpiaci befektetés útján kamatoztathatja. A szabad pénzeszközöket egy évnél nem hosszabb lekötési idejű bankbetétbe vagy államilag garantált állam- vagy értékpapírba lehet befektetni.

6.2.17 A társulás az állami céltámogatásokra pályázhat, vagy a kiírástól függően a tagönkormányzatok ilyen pályázat benyújtására indítványt tehet, illetve címzett támogatást igényelhet.

6.2.18 A megállapodásban külön fel nem sorolt eseti feladatokat az önkormányzatok hozzájárulásából kell finanszírozni. A szükséges hozzájárulásokat állandó lakosságarányos megosztásban fizetik be az önkormányzatok külön finanszírozási megállapodás alapján a társulás számlájára, az évente megkötött finanszírozási megállapodás szerint.

6.3 A társulás költségvetésének kiadásai az Áht. és végrehajtási rendelete előírásai alapján történhet.

6.4 A költségvetési gazdálkodás biztonságáért a Társulási Tanács, szabályszerűségéért a Társulási Tanács elnöke felelős. A társulás gazdálkodásáról féléves és éves beszámolót kell készíteni, melyet a pénzügyi bizottság véleményez és a társulási tanács fogad el.

6.5 A társulás számláját vezető pénzintézetet a társulási tanács választja meg. A társuláshoz tartozó valamennyi költségvetési szervnek a társulás számláját vezető pénzintézetnél kell a költségvetési számláját vezetni.

6.6 A Szt.-ban szereplő intézmények finanszírozása oly módon történik, hogy az ellátottak után megigényelt normatív támogatás és az intézmény saját bevételei feletti hozzájárulást a lakóhely szerint illetékes önkormányzat köteles megfizetni az alábbiak szerint:

- Étkeztetés: ellátott arányosan
- Házi segítségnyújtás: ellátott arányosan
- Családsegítés: állandó lakosságszám arányosan
- 5
- Idősek Otthona 2 : ellátott arányosan
- Nappali ellátás: ellátott arányosan, az adott telephelyen felmerült költségek alapján
- Hajléktalanok Átmeneti Szállása 2 : igénybevétel helye szerint ellátott arányosan
- Falugondnoki szolgáltatás (Kiszsidány) 6: a normatív állami támogatáson és egyéb bevételen felül vállalja Kiszsidány Község Önkormányzata.



6.7 A feladatellátáshoz, főként az intézmények fenntartásához az önkormányzatok az állami normatíván felül az éves költségvetésben elfogadott többlettámogatást az állami normatíva megérkezését követő 3 napon belül köteles biztosítani. Késedelme esetén a mindenkori jegybanki alapkamat 2 %-kal növelt mértékű kamatot köteles a késedelembe eső önkormányzat megfizetni. Ezen összeget a munkaszervezet negyedévente utólag számlázza ki egy összegben önkormányzatonként 2007. szeptember 1-jétől kezdődően. Bármely feladat finanszírozásának elmaradása esetén a Társulási Tanács 30 napot meghaladó tartozás esetén az érintett önkormányzat(ok) ellen fizetési meghagyást bocsát ki a Kőszegi Városi Bíróságnál.

6.8 A társulás által fenntartott, de nem az általa alapított intézmény kiemelt előirányzat túllépését a tárgynegyedévet követő 2. hónap 20. napjáig köteles a társulás az érintett önkormányzatok felé írásban jelezni. Az év végével fennálló előirányzat túllépésre vonatkozóan az érintett önkormányzatok ellátott arányosan kötelesek biztosítani az indokolt előirányzat túllépést. Az intézmény indokolt költségvetési igényét köteles a társulás elé terjeszteni, a tárulás által indokoltnak tekintett előirányzat biztosításra vonatkozó egyéb szabályokra a megállapodásban rögzítettek az irányadóak.

6.9 Az Orvosi ügyelet finanszírozása lakosságszám arányosan negyedéves bontásban a negyedévet követő hónap 10. napjáig történik.

6.10. 2 A bölcsődei ellátást Kőszeg Város Önkormányzata finanszírozza.


VI. Fejezet helyébe a következő szövegrész lép:
A társulás gazdálkodása és a feladatok finanszírozási rendje

6.1. A társulás a társulási tanács által az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 26. § (1), (2) bekezdésében rögzítettek szerint költségvetési határozatban megállapított éves költségvetés alapján gazdálkodik.

6.2. A költségvetés bevételi forrásai:
- a tagok által befizetett éves tagdíj
- a társulásnak juttatott állami normatív támogatások
- a települési önkormányzatok által biztosított normatíván felüli támogatások
- pályázati pénzeszközök
- átvett pénzeszközök
- a társulás vagyonának hasznosításából származó bevételek
- kamatbevételek
- címzett és céltámogatások.

6.2.1. A társulás által fenntartott oktatási-nevelési intézmények normatív támogatáson felüli működtetési, valamint ingatlanon kívüli fejlesztési kiadásait a Központi Óvoda, Felsővárosi Óvoda, Újvárosi Óvoda és Kőszegfalvi Óvoda esetében Kőszeg Város Önkormányzata, Horvátzsidányi és Peresznyei Óvoda tekintetében Horvátzsidány, Kiszsidány, Ólmod, Peresznye Önkormányzatai ellátotti létszám arányában viselik. Az önkormányzatok között a tárgyévet megelőző év október 1-i statisztikai létszám szerinti megbontásban történik a költségvetési igény biztosítása. A Bozsok és Velemi Óvoda vonatkozásában a többletköltségeket Velem, Bozsok, Kőszegszerdahely, Cák, Kőszegdoroszló Önkormányzatai ellátotti létszám arányában viselik. Az önkormányzatok között a tárgyévet megelőző év október 1-i statisztikai létszám szerinti megbontásban történik a költségvetési igény biztosítása.

6.2.2 A bölcsődei ellátáshoz szükséges állami támogatáson felüli összeget Kőszeg Város Önkormányzata finanszírozza.


6.2.3. A Bersek József KIKI Általános Iskola valamint a Béri Balog Ádám Általános Iskola étkeztetési kiadásainak normatíván felüli kiadásait Kőszeg Város Önkormányzat, a Horvátzsidányi Tagiskola étkeztetési kiadásainak normatíván felüli kiadásait Horvátzsidány, Kiszsidány, Ólmod, Peresznye Önkormányzatai az igénybevevő ellátotti létszám arányában viselik. A Kőszegszerdahelyi Tagiskola étkeztetési kiadásainak normatíván felüli kiadásait Velem, Bozsok, Kőszegszerdahely, Cák, Kőszegdoroszló Önkormányzatai az igénybevevő ellátotti létszám arányában viselik. Az igénybevevő önkormányzatok között a tárgyévet megelőző év október 1-jei létszám szerinti megbontásban történik a költségvetési igény biztosítása.

6.2.4.A finanszírozó önkormányzatokon kívülről érkező gyermekek után fizetendő önkormányzati hozzájárulást a finanszírozó önkormányzatok az adott intézménybe járó gyermekek arányában finanszírozzák.


6.2.5.Az ingatlanokkal kapcsolatos felújítási kiadásokat az óvodák esetében a tulajdonos önkormányzatok tulajdoni hányaduk arányában viselik, és azt az intézményi költségvetésben biztosítják. Ennek finanszírozása az évente megkötött finanszírozási megállapodás részeként eseti megállapítással történik.

6.2.6. A társulási tanács döntéseinek előkészítését, feladatainak végrehajtását, a feladatkörbe tartozó, valamint bizonyos, a II. fejezetben meghatározott közszolgáltatás biztosítását /volt munkaszervezeti feladatokat/ végző Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala részére az önkormányzatok a szükséges hozzájárulás 80 %-át lakosságszám arányosan finanszírozzák, 20 %-ot a Déli mikrotérség 5 települése kivételével, a többi 10 település a lakosságszámuk arányában finanszírozzák. Megszűnés esetén a felmerülő költségek a Társult települések lakosságszám arányosan finanszírozzák.


6.2.7.A védőnői szolgálat OEP finanszírozással le nem fedett költségeinek finanszírozása ellátott arányosan történik. Évente megkötött finanszírozási megállapodás szerint 1/12 bontásban történő részletezéssel kötelesek az önkormányzatok a hozzájárulást teljesíteni.


6.2.8.A tagok a települési állandó lakosságszámuk arányában éves tagdíjat fizetnek, melynek összege az alapítás évében 200 Ft/fő/év. A következő években a hozzájárulás összegét a társulási tanács állapítja meg. A tagdíj megfizetése számla alapján negyedéves bontásban a mindenkori költségvetési irányszámok alapján történik, azaz a költségvetési évet megelőző január 1-jei lakosságszám alapján.

6.2.9.A tagdíjból a társulás elkülönített pénzügyi alapot képez, melynek 50%-a feladatfinanszírozásra (II. fejezet), a másik 50%-a területfejlesztési célokra kölcsön formájában, illetve a benyújtott pályázatok, egyéb fejlesztési célok esetén saját erő biztosítására használható fel.

6.2.10.A területfejlesztési célú alaprész felhasználására az igényeket a tagönkormányzatok január 31-ig nyújthatják be a társulási tanácshoz, aki döntését 30 napon belül hozza meg.

6.2.11.Az alapból nyújtott támogatás lehívásának és visszafizetésének feltételeiről a társulási tanács elnöke a kedvezményezett önkormányzattal megállapodást köt.

6.2.12.A feladatellátáshoz, főként az óvodák fenntartásához, munkaszervezet működéséhez az önkormányzatok többlettámogatást biztosíthatnak. A többlettámogatás mértékét, ha a közszolgáltatást egy szervezet, személy vagy intézmény látja el, akkor társulási tanácsi szinten kell javasolni. A kért többlettámogatás finanszírozási elve az érintett önkormányzat lakói által igénybe vett szolgáltatás mennyisége. A többlettámogatási igényeket a társulási tanács az önkormányzati költségvetések elfogadásának végső határidejét megelőző 25 nappal köteles kérni a települési önkormányzat polgármesterétől.
A többlettámogatást az önkormányzat képviselő-testülete címzetten adja.

6.2.13.A társulás fejlesztési igényeit elsősorban pályázati források megszerzésével biztosítja. Ezekhez saját erőként felhasználja a saját szabad pénzeszközeit, továbbá a 6.2.7. pontban megjelölt alap feladatfinanszírozásra fordítható részét.
A pályázatokat a társulás saját nevében nyújtja be, amennyiben a kiírás alapján önkormányzatok pályázhatnak, akkor az erre vonatkozó döntést a tagönkormányzatoknál kezdeményezi.
A társulás működési területén forráskoordinációt végez, igyekszik feladatai ellátásához a közös érdekeken alapuló megállapodások alapján más szervektől (gazdálkodó, alapítvány stb.) forrásokat átvenni.

6.2.14.A társulás a rendelkezésre bocsátott, vagy működése során megszerzett vagyon átmeneti hasznosításából is szerezhet forrásokat, ezek azonban feladatai ellátását nem veszélyeztethetik.

6.2.15.A társulás a számláján lévő átmenetileg szabad pénzeszközöket, pénzpiaci befektetés útján kamatoztathatja. A szabad pénzeszközöket egy évnél nem hosszabb lekötési idejű bankbetétbe vagy államilag garantált állam- vagy értékpapírba lehet befektetni.

6.2.16.A társulás az állami céltámogatásokra pályázhat, vagy a kiírástól függően a tagönkormányzatok ilyen pályázat benyújtására indítványt tehet, illetve címzett támogatást igényelhet.

6.2.17.A megállapodásban külön fel nem sorolt eseti feladatokat az önkormányzatok hozzájárulásából kell finanszírozni. A szükséges hozzájárulásokat állandó lakosságarányos megosztásban fizetik be az önkormányzatok külön finanszírozási megállapodás alapján a társulás számlájára, az évente megkötött finanszírozási megállapodás szerint.

6.2.18.A Gyermekjóléti Szolgálat feladat finanszírozását a normatív támogatáson és egyéb bevételen felül 0-17 éves korú gyermekek arányában vállalják a települések.


6.2.19.A Szt.-ban szereplő intézmények finanszírozása oly módon történik, hogy az ellátottak után megigényelt normatív támogatás és az intézmény saját bevételei feletti hozzájárulást a lakóhely szerint illetékes önkormányzat köteles megfizetni az alábbiak szerint:

- Étkeztetés: ellátott arányosan
- Házi segítségnyújtás: ellátott arányosan
- Családsegítés: állandó lakosságszám arányosan
- Idősek Otthona : ellátott arányosan
- Nappali ellátás: ellátott arányosan, az adott telephelyen felmerült költségek alapján
- Hajléktalanok Átmeneti Szállása: igénybevétel helye szerint ellátott arányosan
- Falugondnoki szolgáltatás (Kiszsidány): a normatív állami támogatáson és egyéb bevételen felül vállalja Kiszsidány Község Önkormányzata.


6.3.A társulás költségvetésének kiadásai az Áht. és végrehajtási rendelete előírásai alapján történhet.

6.4. A költségvetési gazdálkodás biztonságáért a Társulási Tanács, szabályszerűségéért a Társulási Tanács elnöke felelős. A társulás gazdálkodásáról féléves és éves beszámolót kell készíteni, melyet a pénzügyi bizottság véleményez és a társulási tanács fogad el.

6.5. A társulás számláját vezető pénzintézetet a társulási tanács választja meg. A társuláshoz tartozó valamennyi költségvetési szervnek a társulás számláját vezető pénzintézetnél kell a költségvetési számláját vezetni.


6.6. A feladatellátáshoz, főként az intézmények fenntartásához az önkormányzatok az állami normatíván felül az éves költségvetésben elfogadott többlettámogatást az állami normatíva megérkezését követő 3 napon belül köteles biztosítani. Késedelme esetén a mindenkori jegybanki alapkamat 2 %-kal növelt mértékű kamatot köteles a késedelembe eső önkormányzat megfizetni. Ezen összeget a munkaszervezet negyedévente utólag számlázza ki egy összegben önkormányzatonként 2007. szeptember 1-jétől kezdődően. Bármely feladat finanszírozásának elmaradása esetén a Társulási Tanács 30 napot meghaladó tartozás esetén az érintett önkormányzat(ok) ellen fizetési meghagyást bocsát ki a Kőszegi Városi Bíróságnál.

6.7. A társulás által fenntartott, de nem az általa alapított intézmény kiemelt előirányzat túllépését a tárgynegyedévet követő 2. hónap 20. napjáig köteles a társulás az érintett önkormányzatok felé írásban jelezni. Az év végével fennálló előirányzat túllépésre vonatkozóan az érintett önkormányzatok ellátott arányosan kötelesek biztosítani az indokolt előirányzat túllépést. Az intézmény indokolt költségvetési igényét köteles a társulás elé terjeszteni, a tárulás által indokoltnak tekintett előirányzat biztosításra vonatkozó egyéb szabályokra a megállapodásban rögzítettek az irányadóak.

6.8. Az Orvosi ügyelet finanszírozása lakosságszám arányosan negyedéves bontásban a negyedévet követő hónap 10. napjáig történik.







HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás megállapodásának módosítását 2013. január 1-től az előterjesztésben foglaltak szerint elfogadja.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: 2013. január 1.