2021. Február 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: veszélyhelyzetben a képviselő-testület feladat- és hatáskörének gyakorlása

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása (később küldjük).
2. - A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendeletet módosítása.
3. - Az egészségügyi alapellátás körzeteinek kialakításáról szóló 27/2016. (X. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A környezet- és természetvédelem helyi szabályairól szóló 17/2014. (IV. 30.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosítása.
6. - Beszámoló az Írottkő Natúrparkért Egyesület, a TDM szervezet és a Tourinform 2020. évi munkájáról, 2021. munkaterv jóváhagyása.
7. - A 2021. évi városbejárási terv jóváhagyása.
8. - A kőszegi teniszpálya bérletére és telephely bejegyzésre vonatkozó döntések meghozatala.
9. - A polgármester 2021. évi szabadságolási ütemtervének jóváhagyása.
10. - Települési környezetvédelmi infrastruktúra fejlesztési felhívásra pályázat (TOP-2.1.3-16 kódszám) benyújtása.
11. - Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde óvodapedagógus/intézményvezetői munkakörére szóló pályázati felhívás jóváhagyása.
11. - Az önkormányzat illegális hulladéklerakó pályázata 2021. évi költségvetési átcsoportosítása.
12. - Az önkormányzat 2021. évi kölstégvetési átcsoportosítása intézményi ellenőrzési nyomvonal készítése érdekében.
15. - Egy mappában a 2021. február 25-i polgármesteri döntések tervezete.
5. napirendi pont:
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosítása.

INDOKOLÁS
a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosításához



2013. január 1-től létrejött a Közös Önkormányzati Hivatal, elfogadásra került az ennek megalapításáról szóló Megállapodás, illetve a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat is jóváhagyásra került, mindkettő már több ízben módosult.

A tavalyi év során az Újvárosi Óvoda beolvadt a Központi Óvoda és Bölcsőde, Többcélú Közös Igazgatású Köznevelési Intézménybe, az összevont intézmény elnevezése Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde lett. 2021. január 1-től a Chernel Kálmán Városi Könyvtár és a Kőszegi Városi Múzeum is átszervezésre került és Kőszegi Városi Múzeum és Könyvtár néven működik tovább. A Működési rendben fel kell sorolnunk, hogy a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal mely irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél látja el a gazdálkodásának vitelével, számvitelével kapcsolatos feladatokat. Így mindkét szerv nevét, székhelyét és törzsszámát pontosítanunk kell.

Egyidejűleg áttekintettük az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletet, melynek 13. § (1) bekezdése felsorolja, hogy a Hivatal szervezeti és működési szabályzatának mit kell tartalmaznia.
Ezért kiegészítettük a Működési rendet a képviselet szabályaival, a helyettesítés rendjével, a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjével, a közös hivatali belső szervezeti egységek vezetőinek feladataival (2. melléklet: aljegyző, osztályvezetők, irodavezetők feladat- és hatáskörei). Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 4. §-ának megfelelően a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkaköröket is a szervezeti és működési szabályzatban kell feltüntetni. Mindezen szabályokat a Közszolgálati Szabályzatunk, illetve részben a Közös Önkormányzati Hivatal megalapításáról szóló Megállapodás, valamint a szervezeti egységek ügyrendjei tartalmazták.


Egyben a szervezeti egységek feladatköri jegyzékét is áttekintettük, aktualizáltuk, pontosítottuk, ezért a Működési rend 1. mellékletét kicseréltük.

Fentieknek megfelelően készült el a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosítása, melyet a bozsoki és a velemi képviselő-testületnek is el kell fogadnia.

A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.

Kőszeg, 2021. február 17.


A jegyző nevében:

dr. Nagy Edina s.k.
aljegyző





HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosítását 2021. március 1-i hatállyal jóváhagyja a melléklet szerinti tartalommal.

Felelős: Básthy Béla polgármester és dr. Zalán Gábor jegyző.
Határidő: azonnal.

Melléklet

A KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL MŰKÖDÉSI RENDJÉRŐL SZÓLÓ SZABÁLYZAT MÓDOSÍTÁSA


1. A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat (a továbbiakban: Működési rend) 1. § (6) bekezdése d) és j) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„d) Kőszegi Városi Múzeum és Könyvtár, 9730 Kőszeg, Jurisics tér 6., PIR törzsszáma: 809209”
„j) Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde 9730 Kőszeg, Várkör 42., PIR törzsszám: 574543”

2. A Működési rend 1. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A Hivatal nem gyakorol alapítói, tulajdonosi jogokat más gazdálkodási szervek felett.”

3. A Működési rend 2. § (14) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(14) Az informatikusi, a jogtanácsosi, az önkormányzati főépítészi és az egyéb állandó jellegű feladatok, amelyek nem igényelnek szervezeti egységbe való besorolást megbízással is elláttathatóak.”

4. A Működési rend 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § (1) A közös hivatal képviseletében eljárni jogosult személy a jegyző. A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.
(2) A kiadmányozás, kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, teljesítés igazolása, érvényesítés, utalványozás rendjét a jegyző külön utasításban szabályozza a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény és az államháztartásról szóló törvény végrehajtására kiadott 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet rendelkezésinek megfelelően.
(3) A jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a közös hivatal köztisztviselői, az ügykezelők és a Munka Törvénykönyve alapján foglalkoztatott közszolgálati munkavállalók tekintetében.
(4) A közös hivatal működésével és a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjével kapcsolatos szabályokat a jegyző állapítja meg a közszolgálati szabályzatban. Ez történhet a polgármester által meghatározható szabályokkal egybefoglalt együttes utasítás formájában is.
(5) A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal egyes szervezeti egységeinek feladatköri jegyzékét a szabályzat 1. melléklete, szervezeti felépítését 2. melléklete, az aljegyző és az osztályvezetők feladat- és hatásköreinek jegyzékét 3. melléklete tartalmazza, amelyek naprakészen tartása a jegyző feladata.
(6) Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 4. § -ának megfelelően a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök jegyzékét a szabályzat 4. melléklete tartalmazza.”

5. A Működési rend a következő 3/A. §-sal egészül ki:
„3/A. § A belső szervezeti egységek ügyrendje: az osztályvezetők, irodavezetők kötelesek az osztály, iroda ügyrendjét elkészíteni, illetve folyamatosan aktualizálni.
Az ügyrendnek tartalmaznia kell:
a) A belső szervezeti egység felépítését
b) Az osztály/iroda főbb feladatait
c) Az osztály/iroda működésének rendjét
d) Az osztály- és irodavezetők feladatait
e) A feladatkörükbe tartozó önkormányzati intézmények, gazdasági társaságok felsorolását.”

6. A Működési rend 1. sz. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

7. A Működési rend a 2. és a 3. melléklettel egészül ki.

8. Hatályát veszti a Működési rend 1. § (6) bekezdés i) és l) pontja.



Jelen módosítás 2021. március 1-jén lép hatályba.



Bozsok, 2021. …….. Velem, 2021. ……..




Darabos Béla Bakos László
Bozsok Község Polgármestere Velem Község Polgármestere


Kőszeg, 2021. ………..



Básthy Béla
Kőszeg Város Polgármestere


Kőszeg, 2021. ………..




Dr. Zalán Gábor
Jegyző

1. melléklet a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosításához

„1. melléklet a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzathoz:


KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
egyes szervezeti egységeinek feladatköri jegyzéke

1. Jegyzői Iroda
Az iroda élén a jegyző áll. Az iroda létszámát a képviselő-testület által jóváhagyott hivatali létszámkereten belül a jegyző határozza meg.
Az iroda az alábbi feladatokat látja el:

1.1. A kőszegi képviselő-testület és bizottságai működésével kapcsolatos feladatai:

a) a képviselő-testület munkájával kapcsolatos szervezési és adminisztrációs feladatok,
b) a testületi ülések előkészítése, szervezése,
c) a bizottságok munkájának koordinálása, segítése,
d) a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, nyilvántartása, kezelése, a jegyzőkönyv és a határozatok érdekeltek részére történő megküldése,
e) az önkormányzati rendeletek nyilvántartása,
f) a képviselő-testületi határozatok nyilvántartása.

1.2. A tisztségviselők munkájának segítése:

a) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző munkájához szükséges szervezési és ügyviteli feltételek biztosítása,
b) a polgármester, a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörébe tartozó – általuk meghatározott ügyek – döntésre való előkészítése,
c) a képviselő-testület által a polgármesterre és a jegyzőre átruházott – az iroda feladatkörébe tartozó – önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítése, a döntések végrehajtása.

1.3. Szervezési feladatok:

a) a nemzetiségi önkormányzatokok részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, szakmai segítséget nyújt, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos gazdálkodási és adminisztratív végrehajtási feladatok ellátásáról együttműködési megállapodás alapján (testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, nyilvántartása, kezelése, a jegyzőkönyv és a határozatok érdekeltek részére történő megküldése, a képviselő-testületi határozatok nyilvántartása stb.),
b) választással, népszavazással kapcsolatos szervezési és jogi feladatok ellátása,
c) testvérvárosi és külkapcsolatok szervezése,
d) civil szervezetekkel történő együttműködés, az Önkormányzati Kiemelt Civil Alapból nyújtott támogatások intézése együttműködési és feladatátvállalási megállapodás alapján, polgármesteri keretből nyújtott támogatások intézése,
e) alapítványokkal kapcsolatos feladatok ellátása,
f) kommunikációs feladatok (sajtóval kapcsolatos ügyintézés, közösségi média),
g) kitüntetésekkel és elismerő címekkel kapcsolatos ügyintézés,
h) hivatalos honlap önkormányzati részének koordinálása,
i) hivatali gépjárművek üzemeltetése,
j) lakossági kapcsolatok szervezése,
k) közérdekű adatok megismerése iránti igények teljesítése,
l) Kőszeg város címere használatának engedélyezése,
m) Kőszeg város névhasználatának engedélyezése.

1.4. Személyzeti feladatok:

a) ellátja az önkormányzat által fenntartott köznevelési, közművelődési, közgyűjteményi intézmények vezetői, valamint a hivatali köztisztviselőkkel kapcsolatos személyzeti és munkaügyi feladatokat (nyilvántartások vezetése, szabadságolások engedélyezésének előkészítése),
b) a polgármester és a jegyző munkáltatói jogköréből fakadó döntések előkészítése, végrehajtása,
c) a személyzeti adatok, nyilvántartások, vagyonnyilatkozatok kezelése,
d) képzési tervek és továbbképzési kötelezettségek nyilvántartása (Probono).

1.5. Informatikai feladatok:

a) ellátja a közös hivatal számítógépes hálózatának és programjainak rendszer-felügyeletét,
b) elkészíti a költségvetéshez kapcsolódóan az informatikai és számítástechnikai fejlesztési és karbantartási tervet, a jóváhagyott költségvetés szerint intézi a beszerzéseket,
c) közreműködik az önkormányzat informatikai rendszere korszerűsítési, fejlesztési tervének elkészítésében, kivitelezésében,
d) elkészíti és működteti a hivatal központi adatbázisát, a hivatal tárgyban érintett dolgozóinak közreműködésével gondoskodik az adatbázis naprakészen tartásáról,
e) ellátja az Informatikai Biztonsági Szabályzatban a rendszergazda részére meghatározott feladatokat,
f) közreműködik a választások és népszavazások informatikai támogatásában.

1.6. Ellátja a társasházak szerveinek törvényességi felügyeletét.

1.7. Közösségi együttélés alapvető szabályainak megsértése esetén induló közigazgatási eljárások lefolytatása.

1.8. Ellátja a közös hivatal kőszegi székhelyének iktatási, ügyirat kezelési feladatait, működteti a hivatal irattárát.

1.9. Ellátja a közös hivatal kőszegi székhelyének működéssel kapcsolatos gondnoksági feladatokat.

1.10. Ellátja a közterület-felügyelet fenntartásával kapcsolatos feladatokat, a felügyelet ellátja a jogszabályban előírt feladatait.

2. Igazgatási Osztály

Az osztály élén osztályvezetői munkakörrel rendelkező köztisztviselő áll. Létszámát a képviselő-testület által jóváhagyott hivatali létszámkereten belül a jegyző határozza meg.
Az osztály az alábbi feladatokat látja el:

2.1. A képviselő-testület és bizottságai működésével kapcsolatban:

a) ellátja a képviselő-testület munkatervének megfelelően az osztály feladatkörébe tartozó testületi előterjesztések készítésével kapcsolatos feladatokat,
b) gondoskodik a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések, rendeletek, beszámolók, tájékoztatók, döntést igénylő ügyek szakmai előkészítéséről, a testületi döntések végrehajtásának megszervezéséről,
c) ellátja a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság működésével összefüggő adminisztrációs feladatokat, gondoskodik a képviselő-testület által e bizottságra és a polgármesterre átruházott önkormányzati ügyek és önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítéséről, a döntések végrehajtásáról,
d) igény szerint segítséget nyújt a képviselők munkájához.

2.2. A tisztségviselők munkájának segítése:

a) a polgármester, a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörébe tartozó – általuk meghatározott az osztály feladatkörébe tartozó – ügyek döntésre való előkészítése,
b) gondoskodik a képviselő-testület által a polgármesterre és a jegyzőre átruházott – az osztály feladatkörébe tartozó – önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítéséről, a döntések végrehajtásáról.

2.3. Adóval kapcsolatos feladatok

a) ellátja az adóigazgatási feladatokat, szakmailag előkészíti a helyi adókra vonatkozó rendeleteket,
b) ellátja a hatáskörébe tartozó adók kivetésével, közlésével, nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával, ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat,
c) ellátja az adó- és értékbizonyítványokkal kapcsolatos feladatokat,
d) ellátja a talajterhelési díjjal kapcsolatos feladatokat,
e) vagyoni bizonyítvány kiállítása,
f) adók módjára behajtható köztartozásokkal kapcsolatos ügyek intézése, tartozások megkeresésen alapuló behajtása,
g) termőföld bérbeadása utáni adóval kapcsolatos ügyek intézése.

2.4. Ellátja a jegyző hatáskörébe tartozó igazgatási feladatok előkészítését és végrehajtását, úgymint:

a) anyakönyvi igazgatással kapcsolatos feladatok,
b) állampolgársági esküt megelőző hatósági és szervezési feladatok,
c) hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok és hatáskörök,
d) talált tárgyak kezelése,
e) birtokvédelmi ügyek,
f) kereskedelmi tevékenységek végzésével kapcsolatos feladatok,
g) piacok, vásárok, bevásárlóközpontok, helyi termelői piacok engedélyezése, nyilvántartásba vétele, ellenőrzése,
h) zenés, táncos rendezvényekre vonatkozó rendezvénytartási engedélyek kiadásával kapcsolatos feladatok,
i) szálláshely-szolgáltatással kapcsolatos ügyek,
j) nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatással kapcsolatos hatósági ügyek,
k) állatvédelmi hatósági jegyzői feladatok ellátása, ebnyilvántartás vezetése,
l) ipari tevékenységek végzésével kapcsolatos hatósági ügyek,
m) címkezeléssel kapcsolatos jegyzői feladatok,
n) telekalakítási eljárásban szakhatósági állásfoglalás adása,
o) 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek tárolására alkalmas területről igazolás kiadása,
p) egyéb általános igazgatási feladatok.

2.5. Ellátja a képviselő-testület, a polgármester és a jegyző hatáskörébe tartozó szociális, valamint gyermek és ifjúságvédelmi feladatok előkészítését és végrehajtását, valamint végzi az egészségügyi ellátás szervezésével, működtetésével kapcsolatos önkormányzati feladatokat, közreműködik az egészségügyi ellátást nyújtó intézmények munkájával kapcsolatos feladatok végzésében, úgymint:

a) gyermekvédelmi törvényből adódó feladatok, gyámhatósági ügyek,
b) szociális törvényből adódó feladatok, települési támogatásokkal, köztemetéssel kapcsolatos ügyek,
c) a gyermek és ifjúságvédelmi, a szociális és egészségügyi intézményekkel való együttműködés,
d) egészségügyi alapellátással kapcsolatos feladatok,
e) sürgősségi orvosi ellátással kapcsolatos feladatok – várakozási engedélyek kiadása,
f) központi orvosi ügyelet megszervezésével kapcsolatos feladatok,
g) járóbeteg szakrendeléssel kapcsolatos feladatok,
h) Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat kapcsolatos feladatok,
i) Helyi Esélyegyenlőségi Programmal (HEP) kapcsolatos feladatok.

2.6. Intézi a bérlakások bérbeadásával kapcsolatos feladatokat, végzi a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. lakásgazdálkodási tevékenységének ellenőrzését.

2.7. Intézményfelügyeleti feladatok:
a) ellátja az önkormányzat fenntartásában működő köznevelési, közművelődési, közgyűjteményi és szociális intézmények fenntartói irányításával, ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat,
b) koordinálja a köznevelési, közművelődési, közgyűjteményi és szociális intézmények munkáját,
c) véleményezi a köznevelési, közművelődési, közgyűjteményi és szociális intézmények szervezeti és működési szabályzatait, előkészíti azokat fenntartói jóváhagyásra.

2.8. Közérdekű adatok megismerése iráni tények teljesítése.

3. Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály

Az osztály élén osztályvezetői munkakörrel rendelkező köztisztviselő áll. Létszámát a képviselő-testület által jóváhagyott hivatali létszámkereten belül a jegyző határozza meg.
Az osztály az alábbi feladatokat látja el:

3.1. Az alapító önkormányzatok képviselő-testületei és bizottságaik működésével kapcsolatos feladatai:
a) ellátja a képviselő-testület munkatervének megfelelően az osztály feladatkörébe tartozó testületi előterjesztések készítésével kapcsolatos feladatokat,
b) gondoskodik a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések, rendeletek, beszámolók, tájékoztatók, döntést igénylő ügyek szakmai előkészítéséről, a testületi döntések végrehajtásának megszervezéséről,
c) ellátja a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság működésével összefüggő adminisztrációs feladatokat,
d) gondoskodik a képviselő-testület által e bizottságra és a polgármesterre átruházott önkormányzati ügyek és önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítéséről, a döntések végrehajtásáról.

3.2. A tisztségviselők munkájának segítése: a polgármester, a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörébe tartozó – általuk meghatározott, az osztály feladatkörébe tartozó – ügyek döntésre való előkészítése.

3.3. Szervezési feladatok:
a) igény szerint segítséget nyújt a képviselők munkájához,
b) végzi a nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos, az önkormányzati SzMSz-ben és az együttműködési megállapodásban az osztály számára meghatározott feladatokat,
c) közreműködik az előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzésben,
d) közreműködik a belső kontrollok működésével kapcsolatos feladatokban,
e) elkészíti a pénzügyi jellegű szabályzatokat, gondoskodik naprakészen tartásukról.

3.4. Gazdálkodási feladatok:

3.4.1. Ellátja az alapító önkormányzatok és az irányított intézmények valamint a Nemzetiségi Önkormányzatok költségvetési terveinek, gazdálkodási beszámolóinak, információs jelentéseinek összeállítását és továbbítja a Magyar Államkincstár Területi Igazgatósága felé.

Ennek keretében:
a) elemi költségvetés összeállítása, intézményi bevételek és kiadások tervezése,
b) elemi költségvetés összeállítása, önkormányzati bevételek és kiadások tervezése,
c) a jóváhagyott elemi költségvetés véglegesítése, kincstári rendszerbe történő rögzítése,
d) KGR-K11-es rendszerben véglegesített elemi költségvetés feladása jóváhagyás céljából az irányító szerv felé,
e) az önkormányzati képviselő-testület és a kincstár által jóváhagyott elemi költségvetési előirányzatok analitikus és főkönyvi könyvelése,
f) intézményi hatáskörben végrehajtandó előirányzat-módosítások,
g) előirányzat-maradvány összeállítása, éves költségvetési beszámoló részeként maradvány kimutatás kidolgozása,

3.4.2. Elkészíti az alapító önkormányzatok és az irányított intézmények, valamint a Nemzetiségi Önkormányzatok évközi és éves gazdálkodásáról szóló beszámolót, előkészíti a képviselő-testület erre vonatkozó rendelet-tervezetét.

Ennek keretében:
a) havonkénti előirányzat-forgalom rovatrendenként történő egyeztetése,
b) időközi mérlegjelentés és időközi költségvetési jelentés összeállítása,
c) éves költségvetési beszámoló, mérleg, eredménykimutatás összeállítása.

3.4.3. Ellátja az alapító önkormányzatok és az irányított intézmények, valamint a Nemzetiségi Önkormányzatok bérfelhasználásával kapcsolatos könyvviteli teendőket.

Ennek keretében:
a) személyi jellegű kiadások, munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adóval kiadások elszámolása,
b) havonként munkáltatói adó- és járulékbevallás elkészítése, adó- és járulékanalitika egyeztetése a NAV folyószámlával,
c) személyi jellegű kifizetések, munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adóval kapcsolatos kötelezettségek teljesítés.

3.4.4. Nyilvántartja és beszedi a bevételeket.

Ennek keretében:
a) követelések, adósok, vevők analitikus és főkönyvi nyitása,
b) követelések, adósok, vevők nyilvántartásba vétele,
c) követelések, adósok, vevők állományváltozása,
d) a szerződésszegésből eredő kintlévőségek beszedéséről gondoskodik, illetve jelzéssel és a hatáskörrel rendelkezők felé,
e) ellátja a lakossági elszámolások, nyilvántartások vezetését, a kintlévőségek kezelésében közreműködik a jogtanácsossal,
f) követelés analitika és főkönyv havi-, negyedéves és éves zárása,
g) követelés analitika és főkönyv havi-, negyedéves és éves zárása,
h) önkormányzatok működési bevételek elszámolása,
i) intézményi működési bevételek elszámolása,
j) ellátja az átmenetileg szabad pénzeszközök kamatozó forgatásával kapcsolatos feladatokat.

3.4.5. Nyilvántartást vezet a vállalt kötelezettségekről és teljesíti a kiadási megbízásokat.

Ennek keretében:
a) dologi kiadások elszámolása (készletbeszerzések, szolgáltatási kiadások, egyéb különféle dologi kiadások, stb.),
b) egyéb működési célú kiadások elszámolása,
c) felhalmozási kiadások (kis-, és nagy értékű beruházások, felújítások) elszámolása,
d) kötelezettségek analitikus és főkönyvi nyilvántartása,
e) kötelezettségvállalások nyilvántartásba vétele,
f) szállítói kötelezettségek teljesítése,
g) kötelezettségek állományváltozása,
h) kötelezettségek, kötelezettségvállalások nyomon követése,
i) kötelezettség analitika és főkönyv havi-, negyedéves és éves zárása,
j) végzi a szociális támogatások pénzügyi lebonyolítását,
k) közreműködik az önkormányzati beruházásokkal és felújításokkal, a közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos feladatok végzésében, együttműködik a városüzemeltetési osztállyal, valamint a fejlesztési irodával az e tárgyban hozandó testületi döntések szakmai előkészítésében.

3.4.6. Kezeli az önkormányzatok és az intézmények költségvetési elszámolási számláit, az elkülönített számlákat, pénztárait és végzi az ezzel kapcsolatos ügyviteli feladatokat.

Ennek keretében:
a) házipénztári be- és kifizetések elszámolása, házipénztárban kezelt pénzeszközök leltára,
b) házipénztári ellátmány biztosítása,
c) elszámolási bankszámlák analitikus és főkönyvi nyitása,
d) elszámolási bankszámlák évközi forgalmának könyvelése (befolyt bevételek, teljesített kiadások),
e) elszámolási bankszámlák analitikus és főkönyvi zárása,
f) bankszámlák, pénztár egyenlegek egyeztetése, banki és pénztárkartonok napi egyeztetése.

3.4.7. Ellátja az önkormányzati vagyon nyilvántartását, a vagyonkataszter pénzügyi adatainak vezetését.

Ennek keretében:
a) tárgyieszköz analitika és főkönyv nyilvántartása,
b) állománynövekedés (vásárlás, beruházás, felújítás, üzemeltetésre átvétel stb.),
c) állománycsökkenés (értékcsökkenés, értékesítés, selejtezés, leltárhiány stb.),
d) tárgyi eszközök december 31-ei mérlegfordulónapi leltározása,
e) Központi Statisztikai Hivatal felé teljesítendő negyedéves, éves adatszolgáltatások,
f) kapcsolatot tart a hivatal osztályaival a vagyonnyilvántartáshoz szükséges adatok beszerzése tárgyában.

3.4.8. Költségvetési gazdálkodással kapcsolatos szabályzatok elkészítése, meglévők aktualizálása.

3.5. Közérdekű adatok megismerése iráni tények teljesítése.

4. Városüzemeltetési Osztály

Az osztály élén osztályvezetői munkakörrel rendelkező köztisztviselő áll. Létszámát a képviselő-testület által jóváhagyott hivatali létszámkereten belül a jegyző határozza meg.
Az osztály az alábbi feladatokat látja el:

4.1. A képviselő-testület és bizottságai működésével kapcsolatban:
a) ellátja a képviselő-testület munkatervének megfelelően az osztály feladatkörébe tartozó testületi előterjesztések készítésével kapcsolatos feladatokat,
b) gondoskodik a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések, rendeletek, beszámolók, tájékoztatók, döntést igénylő ügyek szakmai előkészítéséről, a testületi döntések végrehajtásának megszervezéséről,
c) ellátja a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság működésével összefüggő adminisztrációs feladatokat, gondoskodik a képviselő-testület által e bizottságra és a polgármesterre átruházott önkormányzati ügyek és önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítéséről, a döntések végrehajtásáról.
d) igény szerint segítséget nyújt a képviselők munkájához.

4.2. A tisztségviselők munkájának segítése:
a) a polgármester, a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörébe tartozó – általuk meghatározott az osztály feladatkörébe tartozó – ügyek döntésre való előkészítése,
b) gondoskodik a képviselő-testület által a polgármesterre és a jegyzőre átruházott – az osztály feladatkörébe tartozó – önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítéséről, a döntések végrehajtásáról.

4.3. Ellátja a jegyző államigazgatási hatáskörébe tartozó vízügyi, környezet- és természetvédelmi, levegőtisztaság-védelmi, zaj és rezgésvédelmi feladatokat.

4.4. Vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatok:
a) az önkormányzat gazdasági programjára alapozva közreműködik a vagyonnal való gazdálkodás irányelveinek kidolgozásában, ennek figyelembe vételével elkészíti az önkormányzat vagyonáról és vagyonnal történő gazdálkodás szabályairól szóló rendelet-tervezetet, ennek elfogadását, módosítását követően végzi az önkormányzati vagyon kezelésével, hasznosításával kapcsolatos feladatokat,
b) ellátja az önkormányzati vagyon értékesítésével, bérbeadásával, hasznosításával kapcsolatos döntés-előkészítési feladatokat, döntés után gondoskodik ezek végrehajtásáról,
c) gondoskodik az önkormányzati intézmények használatában lévő törzsvagyonra vonatkozó, a vagyonrendeletben foglalt előírások betartásának ellenőrzéséről,
d) kezdeményezi az önkormányzati vagyonnal való eredményes gazdálkodás szempontjából szükséges döntések meghozatalát,
e) gondoskodik az önkormányzati vagyon védelmével kapcsolatos feladatok ellátásáról, ennek keretében ellátja az önkormányzati vagyonbiztosítással kapcsolatos feladatokat,
f) figyelemmel kíséri a Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. tevékenységét,
g) a vagyonrendelet előírásainak megfelelően ellátja az önkormányzati vagyon forgalomképesség szerinti csoportosítását, folyamatosan végzi az ingatlan-nyilvántartással összefüggő feladatokat, vezeti a vagyonkatasztert a Pénzügyi és Gazdálkodási Osztállyal együttműködve, végzi az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatást.

4.5. Városüzemeltetési feladatok:
a) ellátja az önkormányzati tulajdonban lévő mezőgazdasági, rekreációs célú földterületek haszonbérbe adásával kapcsolatos feladatokat,
b) ellátja a közterület foglalással kapcsolatos feladatokat, lefolytatja a közterület-használat iránti engedélyezési eljárásokat, előkészíti a közterület-használati szerződéseket,
c) ellátja az önkormányzati utakon a következő útkezelői feladatokat: közterület-felbontási engedélyek kiadása, közútkezelői hozzájárulások, szakhatósági állásfoglalások kiadása, behajtási és várakozási engedélyek kiadása,
d) gondoskodik a forgalmi renddel kapcsolatos feladatokról, közúti jelzőtáblák kihelyeztetéséről, forgalomszabályozási, közlekedéshatósági feladatok ellátása,
e) hidak, járdák, közművek kezelői feladatai,
f) közműnyilvántartások vezetése,
g) közvilágítási, díszvilágítási ügyek intézése,
h) távközléssel, villamosenergia-ellátással kapcsolatos feladatok,
i) energetikával kapcsolatos feladatok ellátása,
j) helyi autóbusz-közlekedéssel, távhőszolgáltatással, víz- és csatornadíjakkal kapcsolatos feladatok ellátása,
k) tájékoztatás a helyi építési szabályzattal kapcsolatban, településrendezési eszközök és településképi rendelet elfogadásának, módosításának előkészítése
l) előkészíti a helyi jelentőségű természeti értékek védetté nyilvánítását, önkormányzati tulajdonú természeti értékek megóvása,
m) fakivágással kapcsolatos ügyek intézése,
n) hulladékkezelési közszolgáltatás szervezése, fenntartása, a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatás megszervezése, fenntartása,
o) vízgazdálkodási feladatok ellátása, vízügyi igazgatással kapcsolatos ügyek, kút bejelentés, kút engedélyezési eljárás lefolytatása,
p) külföldiek ingatlanszerzési ügyeinek intézése,
q) városrehabilitációs kölcsönök ügyintézése,
r) Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft-vel való szerződéses és megrendeléses településüzemeltetési feladatok elláttatása,
s) önkormányzati halgazdálkodási joggal összefüggő ügyintézés,
t) temető üzemeltetési feladatok ellátása,
u) mezőgazdasági ügyek (külterületi elővásárlási jog érvényesítése, növényi és állati kártevők elleni védekezés, méhészet, gyümölcs ültetvények engedélyezése, vadkárok) intézése,
v) a termőföld védelméről szóló jogszabály alapján a termőföld máscélú hasznosításával (belterületbe vonásával) valamint a termőföldre vonatkozó elővásárlási és előhaszonbérleti joggal kapcsolatos ügyek intézése,
w) utcák elnevezésével kapcsolatos döntések előkészítése,
x) közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos feladatok ellátása,
y) az osztály feladatkörébe tartozó statisztikai adatszolgáltatások,
z) a koszeg.hu honlap önkormányzatot érintő felületeinek kezelése, Önkormányzati Integrált Adatkezelő Rendszer kezelése.

4.6. Közreműködik a polgári védelmi feladatok ellátásában, koordinálja a hivatali és az intézményi tűz- és munkavédelmi feladatokat.

4.7. Behajtási tilalom, korlátozott övezet (zóna), kötelező haladási irány megsértőivel szemben közigazgatási bírságolással kapcsolatos eljárás lefolytatása.

4.8. Közreműködik a Jegyzői Irodával a közterület-felügyeleti feladatok koordinálásában.

4.9. Közérdekű adatok megismerése iránti igények teljesítése.

5. Fejlesztési Iroda

Az iroda élén irodavezető, osztályvezetői munkakörrel rendelkező köztisztviselő áll. Létszámát a képviselő-testület által jóváhagyott hivatali létszámkereten belül a jegyző határozza meg.
Az iroda az alábbi feladatokat látja el:

a) hazai és európai uniós pályázatok figyelése, javaslattétel pályázat benyújtására, a pályázathoz kapcsolódó előterjesztés előkészítése,
b) a pályázati anyag előkészítése (pl. önerő vizsgálata, műszaki tervdokumentáció elkészítése, engedélyek beszerzése),
c) nyertes pályázat esetén a támogatási szerződés előkészítése,
d) a pályázat szabályszerű megvalósítása, folyamatkövetés, a felmerülő kockázatok figyelése, jelzése, kezelése,
e) a projektekhez kapcsolódó források felhasználásának nyomon követése, ellenőrzése,
f) szakmai és pénzügyi beszámolók benyújtása, jelentéstételi határidők betartása,
g) közbenső-, záró-, fenntartási helyszíni szemlék, ellenőrzések lebonyolítása,
h) pályázathoz tartozó dokumentumok szabályos kezelése, tárolása,
i) közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos feladatok ellátása,
j) közreműködés a terület- és településfejlesztési programok előkészítésében és a kapcsolódó feladatok ellátásában,
k) az integrált településfejlesztési stratégia elkészítésével és a benne foglalt célok megvalósulásának segítésével kapcsolatos feladatokban való részvétel,
l) a fejlesztési programok és koncepciók végrehajtásával kapcsolatos feladatok egyeztetése és koordinálása a hivatal illetékes belső szervezeti egységeivel, valamint az érintett intézményekkel,
m) a város stratégiai fejlesztéseinek megvalósítása érdekében az érintett és érdekelt szervezetekkel való egyeztetésekben való részvétel,
n) a KRAFT program végrehajtásában való részvétel,
o) a Fejlesztési iroda hatáskörébe tartozó rendezvények előkészítése, lebonyolítása,
p) közérdekű adatok megismerése iránti igények teljesítése.

6. Kirendeltségi Iroda

Az iroda élén a kirendeltségvezető, osztályvezetői munkakörrel rendelkező köztisztviselő áll. Létszámát a képviselő-testület által jóváhagyott hivatali létszámkereten belül a jegyző –Bozsok és Velem polgármestereinek előzetes véleményezési jogának biztosításával – határozza meg.
Az iroda az alábbi feladatokat látja el:

a) Bozsok, Velem községek önkormányzati ügyeinek intézése, a bozsoki és a velemi képviselő-testületi, bizottsági ülésekkel összefüggő szervezőmunka,
b) képviselő-testületi, bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetése, nyilvántartása, kezelése,
c) Bozsok és Velem községek közigazgatási területén a polgármester, a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítése, a döntések végrehajtása,
d) gondoskodik a bozsoki és velemi képviselő-testület által a polgármesterre és a jegyzőre átruházott önkormányzati hatósági ügyek döntésre való előkészítéséről, a döntések végrehajtásáról,
e) ellátja a közös hivatal kirendeltségen az iktatási, ügyirat kezelési feladatokat, működteti az irattárat. 

2. melléklet a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosításához

„3. melléklet a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzathoz:

A KÖZÖS HIVATALI BELSŐ SZERVEZETI EGYSÉGEK VEZETŐINEK FELADATAI
1. Az aljegyző feladat és hatáskörei
1. Távollétében helyettesíti a jegyzőt.
2. Törvényeségi szempontból megvizsgálja a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések határozati javaslatait, valamint a rendelet-tervezeteket.
3. Rendszeresen részt vesz a képviselő-testületi üléseken, valamint a jegyzővel történt feladatmegosztás alapján a bizottsági üléseken.
4. A jegyzővel történő munkamegosztás alapján törvényességi szempontból szignálja a tisztségviselők aláírásával kiadmányozásra kerülő tervezeteket.
5. Gondoskodik mindazon feladatok ellátásáról, amelyre a képviselő-testület, a bizottságok a tisztségviselők vagy a jegyző felkéri.
6. Felelős a közös önkormányzati hivatal munkáját elősegítő információáramlásért, az arányos munkamegosztás biztosításáért, a belső szervezeti egységek együttműködésének biztosításáért.
7. Részt vesz a vezetői megbeszéléseken.
8. Szervezi a hozott önkormányzati döntések végrehajtásának ellenőrzését.
9. Biztosítja a képviselő-testület, valamint a bizottságok törvényes működésének feltételeit.

2. Az osztályvezetők/irodavezetők feladat- és hatásköre

1.1. Irányítja, vezeti, szervezi és ellenőrzi az osztály munkáját.
1.2. Meghatározza az osztály ellenőrzési nyomvonalában a vezetői és a munkafolyamatba épített ellenőrzés gyakorlásával kapcsolatos konkrét feladatokat.
1.3. Felelős az osztály egész munkájáért, annak szakszerű, törvényes működéséért.
1.4. Gondoskodik a hatályos jogszabályokban, a Szervezeti és Működési Szabályzatban, a Hivatal Működési rendjében, valamint a belső utasításokban és szabályzatokban előírt feladatok pontos végrehajtásáról.
1.5. Felelős az osztály hatékony és célszerű munkamegosztásának megszervezéséért, az osztály ügyrendjének, továbbá az osztály dolgozói munkaköri leírásának elkészítéséért és naprakész állapotban tartásáért, valamint az ügyrend megtartásáért.
1.6. Felelős az osztály dolgozói munkarendjének betartásáért, a köztisztviselők munkakörülményeinek a jogszabályi előírások szerinti biztosításáért.
1.7. Felelős a munkavédelmi előírások betartásáért.
1.8. Felelős a túlmunka indokoltságának vizsgálatáért és elrendelésének szabályosságáért.
1.9. Felelősséggel tartozik a túlmunka és a pihenőidőre vonatkozó szabályok betartásáért.
1.10. Köteles részt venni a képviselő-testületi ülésen. Ennek során az ülés megnyitásától a napirend elfogadásáig köteles (akadályoztatása esetén ügyrend szerinti helyettese) az ülésteremben tartózkodni. Az egyes előterjesztések tárgyalása során az elkészítésben részt vett osztályvezetők és irodavezetők a napirend tárgyalása alatt ugyancsak kötelesek az ülésteremben tartózkodni.
1.11. Meghívás esetén személyesen vagy - akadályoztatása esetén - az általa kijelölt előadó útján köteles részt venni a bizottsági ülésen.
1.12. Gondoskodik mindazon feladatok ellátásáról, amelyekre a képviselő-testület, a bizottságok, a tisztségviselők, a jegyző vagy az aljegyző felkéri.
1.13. Felelős a hatáskörébe tartozó államigazgatási, illetve önkormányzati hatósági ügyek előkészítéséért és intézéséért.
1.14. Felelős az osztályok, irodák közötti információáramlásért, a közös önkormányzati hivatal munkáját elősegítő, az egyes belső egységek együttműködését biztosító kapcsolattartásért.
1.15. Kiadmányozási jogot gyakorol a polgármester és a jegyző által utasításban meghatározott körben.
1.16. Elkészíti az osztály dolgozói teljesítménykövetelmény megállapításával és teljesítményértékelésével, valamint szakmai munkaértékelésével kapcsolatos tervezeteket.
1.17. Köteles az osztály feladatkörébe tartozó önkormányzati intézmények (költségvetési szervek), gazdasági társaságok tevékenységét figyelemmel kísérni és az intézmény vagy a gazdasági társaság munkájáról, gazdálkodásáról, tapasztalatairól a tisztségviselőket tájékoztatni.
1.18. Felelős a feladat- és hatáskörét érintő költségvetési előirányzatok takarékos és pontos felhasználásáért.
1.19. Felelős a feladat- és hatáskörét érintő cél- és címzett támogatások, a központi költségvetés terhére kiírt pályázatok, valamint a meghirdetett egyéb pályázatok figyelemmel kíséréséért, a pályázati feltételek összeállításáért, továbbá az illetékes bizottság és képviselő-testület elé terjesztéséért.
1.20. Gondoskodik a munkarendre, a munkahelyről való hivatalos és magáncélú (szabadság, fizetés nélküli szabadság, táppénz, engedélyezett tanulmányi, egyéb) távollétre, az ügyfélfogadásra, valamint a nyilvántartások vezetésére és az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok hatályosulásáról, a munkafegyelem megtartásáról.
1.21. Felelős a feladat- és hatáskörébe tartozó képviselő-testületi és bizottsági előterjesztések előkészítésért, a hozott döntéseik végrehajtásáért.
1.22. Felelős a feladat- és hatáskörébe tartozó intézmény, gazdasági társaság, illetve egyéb külső szerv által készített képviselő-testületi, bizottsági előterjesztés határozati javaslatának előkészítéséért, törvényességéért.
1.23. Elkészíti a feladat- és hatáskörét érintő önkormányzati rendelet-tervezeteket és részt vesz az ágazatot érintő rendelet-tervezetek kidolgozásában.
1.24. Felelős a feladatkörét érintő bizottsági és képviselő-testületi határozatok végrehajtásának megszervezéséért, a végrehajtásról szóló jelentés elkészítéséért és annak a Jegyzői Iroda rendelkezésére bocsátásáért.
1.25. Közreműködik a feladatkörét érintő bizottság ügyviteli munkájának ellátásában, valamint kijelöli a bizottsági jegyzőkönyvvezetőt.
1.26. Felelős az osztály feladat- és hatáskörét érintő beszerzések tekintetében a közbeszerzési törvény és a vonatkozó szabályzatok, belső utasítások hatályosulásáért, a beszerzés értékének megfelelő eljárás előkészítéséért.
1.27. Gondoskodik a feladatkörébe tartozó beszerzés/beruházás tekintetében az önkormányzati vagyon aktiváltatásáról.
1.28. Folyamatosan figyelemmel kíséri a feladatkörét érintően az önkormányzati vagyon kezelését, használatát, működtetését, amennyiben a vagyontárgy kezelésében, használatában, működtetésében hibát, hiányosságot tapasztal, kezdeményezi a szükséges intézkedések megtételét.
1.29. Közreműködik az osztály feladatkörét érintően a városi honlap készítésében.
1.30. Gondoskodik a honlapon kötelezően közzéteendő, az osztály feladat- és hatáskörébe tartozó közérdekű adatok Városüzemeltetési Osztály részére történő folyamatos szolgálatásáról, frissítéséről, karbantartásáról.

3. melléklet a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosításához

„4. melléklet a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzathoz:



A KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATALLAL KÖZSZOLGÁLATI JOGVISZONYBAN ÁLLÓ, VAGYONNYILATKOZAT BENYÚJTÁSÁRA KÖTELEZETT KÖZTISZTVISELŐI KÖR


1. Évente tesz vagyonnyilatkozatot:
1.1. Jegyző
1.2. Aljegyző
1.3. Pénzügyi és Gazdálkodási osztályvezető
1.4. Városüzemeltetési osztályvezető és ügyrendi helyettese
1.5. Közbeszerzési eljárásban közreműködők (az előkészítő munkacsoport tagjai)
1.6. Fejlesztési Iroda vezetője és dolgozói

2. Kétévente tesz vagyonnyilatkozatot:
2.1. Pénzügyi és Gazdálkodási osztályvezető ügyrendi helyettese
2.2. Igazgatási osztályvezető és ügyrendi helyettese
2.3. Kirendeltségi irodavezető és ügyrendi helyettese
2.4. Jegyzői referens

3. Ötévente tesz vagyonnyilatkozatot:
3.1. Birtokvédelmi, anyakönyvi, hagyatéki ügyintéző, adóügyi ügyintéző
3.2. Szociális és oktatási ügyintéző
3.3. Magasépítési ügyintéző, mélyépítési ügyintéző, vagyonhasznosítási és beruházási előkészítő ügyintéző