Önkormányzati belépés | |
|
Képviselő-testületi ülések
2024. November 28., Csütörtök, 09:00
2021. December 16., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
2. napirendi pont:
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
Indokolás
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2021. október 28-i képviselő-testületi ülésén, a 73/2021. (X. 28.) képviselő-testületi határozatával döntött arról, hogy a JustFood Kft. által javasolt, 2022. január 1. napjától alkalmazandó – átlagosan 8,5 %-kal emelt – nyersanyagnormákat elfogadja és elrendelte a gyermekjóléti ellátási formákról és gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet (Gyr.) módosítását. A Gyr. módosítása ugyanazon a testületi ülésen, a 24/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelettel megtörtént. A fenti rendelet-módosítás értelmében 2022. január 1-től az intézményi térítési díjak a nyersanyagnormának megfelelően emelésre kerültek, tekintettel arra, hogy az intézményi térítési díj alapja a nyersanyagnorma.
A képviselő-testületi ülést követően megjelent a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvényt (a továbbiakban: Tv.) hatálybaléptető 2021. évi CXV. törvény. A Tv. 147. § (1) bekezdésének e) pontja alapján 2022. június 30. napjáig közszolgáltatás ellátására szerződéssel rendelkező gazdálkodó szervezet által nyújtott szolgáltatásért megállapított díj mértéke nem lehet magasabb, mint a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges gazdasági intézkedésről szóló 603/2020. (XII.18.) Korm. rendelet hatályba lépését megelőző napon – azaz 2020. december 18-án – hatályos és alkalmazandó mértéke. A Tv. 147. § (4) bekezdés szerint nem kell alkalmazni az (1) bekezdésben foglaltakat abban az esetben, ha a díjemelés mértékét a díjfizetési kötelezettséget előíró jogszabály 2020. október 31. napjáig számszerűsíthető módon meghatározta.
Fentiekre tekintettel a 24/2021. (X. 29.) rendeletet-módosítás 2022. január 1. napján nem léphet hatályba, hiszen ez ellentétes lenne a Tv.-vel.
A Vas Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztályával és a Magyar Államkincstárral történt egyeztetés alapján a nyersanyagnorma emelésének azonban nincs akadálya. A szolgáltató által kiszámlázandó emelt nyersanyagköltségen alapuló magasabb eladási ár a gyermekétkeztetési normatíva terhére elszámolható.
Ezért a 2022. január 1. napjától hatályos rendeletbe beépítésre kerülnek az októberi ülésen elfogadott emelt összegű nyersanyagnormák, azonban az intézményi térítési díjak 2022. január 1. napjától a fent hivatkozott jogszabályok alapján nem emelkednek, hanem a 2021. évre megállapított térítési díjak maradnak érvényben.
Az előterjesztés tervezetéről a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság szóbeli tájékoztatást kapott, melynek tartalmával mindkét bizottság egyetértett.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, a rendelet tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2021. december 10.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
(Valamennyi rendeletet lsd. a letölthető formátumban.)
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
24/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelet hatályba nem lépéséről szóló
rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A gyermekétkeztetés jelenleg hatályos intézményi térítési díja kerül visszaállításra, így nem jelent többlet terhet a gyermekes családoknak.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára többlet terhet nem jelent.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény 2022. június 30-ig tiltja a térítési díjak emelését.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a képviselő-testület nem dönt az intézményi térítési díj emelését tartalmazó rendelet-módosítás hatályba nem lépéséről, úgy törvénysértést követ el.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
….…./2021. (XII. …..) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
24/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelet hatályba nem lépéséről
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Nem lép hatályba Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 24/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelet.
2. §
Ez a rendelet 2021. december 31-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet nem jelent többlet terhet a gyermekes családoknak.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára többlet terhet jelent, mivel a nyersanyagnorma 72%-ában van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagnorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató tett javaslatot a nyersanyagnorma emelésére, melyet a képviselő-testület 73/2021. (X.28.) képviselő-testületi határozatával elfogadott. Tekintettel arra, hogy a nyersanyagnorma és az intézményi térítési díj most különböző összegű, indokolt a rendeletben külön szerepeltetni.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Az állami normatíva felhasználásának ellenőrzésekor problémát jelenthet, ha a rendeletben nincs feltüntetve az emelt nyersanyagköltség.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2021. (XII. …..) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének 7. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Az élelmezés nyersanyagköltségének egy ellátottra jutó napi összege
a) bölcsődében:
aa) reggeli 94,- Ft
tízórai 49,- Ft
ebéd 345,- Ft
uzsonna 98,- Ft
napi 586,- Ft
ab) diétás reggeli 110,- Ft
diétás tízórai 57,- Ft
diétás ebéd 391,- Ft
diétás uzsonna 113,- Ft
napi 671,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 105,- Ft
ebéd 356,- Ft
uzsonna 105,- Ft
napi 566,- Ft
bb) diétás tízórai 135,- Ft
diétás ebéd 398,- Ft
diétás uzsonna 128,- Ft
napi 661,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 150,- Ft
ebéd 417,- Ft
uzsonna 106,- Ft
napi 673,- Ft
cb) diétás tízórai 189,- Ft
diétás ebéd 459,- Ft
diétás uzsonna 162,- Ft
napi 810,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 153,- Ft
tízórai 108,- Ft
ebéd 430,- Ft
uzsonna 108,- Ft
vacsora 237,- Ft
napi 1036,- Ft
db) diétás reggeli 189,- Ft
diétás tízórai 108,- Ft
diétás ebéd 473,- Ft
diétás uzsonna 108,- Ft
diétás vacsora 269,- Ft
napi 1147,- Ft”
2. §
Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k Básthy Béla s. k. .
jegyző polgármester
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
Indokolás
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2021. október 28-i képviselő-testületi ülésén, a 73/2021. (X. 28.) képviselő-testületi határozatával döntött arról, hogy a JustFood Kft. által javasolt, 2022. január 1. napjától alkalmazandó – átlagosan 8,5 %-kal emelt – nyersanyagnormákat elfogadja és elrendelte a gyermekjóléti ellátási formákról és gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet (Gyr.) módosítását. A Gyr. módosítása ugyanazon a testületi ülésen, a 24/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelettel megtörtént. A fenti rendelet-módosítás értelmében 2022. január 1-től az intézményi térítési díjak a nyersanyagnormának megfelelően emelésre kerültek, tekintettel arra, hogy az intézményi térítési díj alapja a nyersanyagnorma.
A képviselő-testületi ülést követően megjelent a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvényt (a továbbiakban: Tv.) hatálybaléptető 2021. évi CXV. törvény. A Tv. 147. § (1) bekezdésének e) pontja alapján 2022. június 30. napjáig közszolgáltatás ellátására szerződéssel rendelkező gazdálkodó szervezet által nyújtott szolgáltatásért megállapított díj mértéke nem lehet magasabb, mint a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges gazdasági intézkedésről szóló 603/2020. (XII.18.) Korm. rendelet hatályba lépését megelőző napon – azaz 2020. december 18-án – hatályos és alkalmazandó mértéke. A Tv. 147. § (4) bekezdés szerint nem kell alkalmazni az (1) bekezdésben foglaltakat abban az esetben, ha a díjemelés mértékét a díjfizetési kötelezettséget előíró jogszabály 2020. október 31. napjáig számszerűsíthető módon meghatározta.
Fentiekre tekintettel a 24/2021. (X. 29.) rendeletet-módosítás 2022. január 1. napján nem léphet hatályba, hiszen ez ellentétes lenne a Tv.-vel.
A Vas Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztályával és a Magyar Államkincstárral történt egyeztetés alapján a nyersanyagnorma emelésének azonban nincs akadálya. A szolgáltató által kiszámlázandó emelt nyersanyagköltségen alapuló magasabb eladási ár a gyermekétkeztetési normatíva terhére elszámolható.
Ezért a 2022. január 1. napjától hatályos rendeletbe beépítésre kerülnek az októberi ülésen elfogadott emelt összegű nyersanyagnormák, azonban az intézményi térítési díjak 2022. január 1. napjától a fent hivatkozott jogszabályok alapján nem emelkednek, hanem a 2021. évre megállapított térítési díjak maradnak érvényben.
Az előterjesztés tervezetéről a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság szóbeli tájékoztatást kapott, melynek tartalmával mindkét bizottság egyetértett.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, a rendelet tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2021. december 10.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
(Valamennyi rendeletet lsd. a letölthető formátumban.)
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
24/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelet hatályba nem lépéséről szóló
rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A gyermekétkeztetés jelenleg hatályos intézményi térítési díja kerül visszaállításra, így nem jelent többlet terhet a gyermekes családoknak.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára többlet terhet nem jelent.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény 2022. június 30-ig tiltja a térítési díjak emelését.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a képviselő-testület nem dönt az intézményi térítési díj emelését tartalmazó rendelet-módosítás hatályba nem lépéséről, úgy törvénysértést követ el.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
….…./2021. (XII. …..) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
24/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelet hatályba nem lépéséről
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Nem lép hatályba Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 24/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelet.
2. §
Ez a rendelet 2021. december 31-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló
rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet nem jelent többlet terhet a gyermekes családoknak.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára többlet terhet jelent, mivel a nyersanyagnorma 72%-ában van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagnorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató tett javaslatot a nyersanyagnorma emelésére, melyet a képviselő-testület 73/2021. (X.28.) képviselő-testületi határozatával elfogadott. Tekintettel arra, hogy a nyersanyagnorma és az intézményi térítési díj most különböző összegű, indokolt a rendeletben külön szerepeltetni.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Az állami normatíva felhasználásának ellenőrzésekor problémát jelenthet, ha a rendeletben nincs feltüntetve az emelt nyersanyagköltség.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2021. (XII. …..) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének 7. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Az élelmezés nyersanyagköltségének egy ellátottra jutó napi összege
a) bölcsődében:
aa) reggeli 94,- Ft
tízórai 49,- Ft
ebéd 345,- Ft
uzsonna 98,- Ft
napi 586,- Ft
ab) diétás reggeli 110,- Ft
diétás tízórai 57,- Ft
diétás ebéd 391,- Ft
diétás uzsonna 113,- Ft
napi 671,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 105,- Ft
ebéd 356,- Ft
uzsonna 105,- Ft
napi 566,- Ft
bb) diétás tízórai 135,- Ft
diétás ebéd 398,- Ft
diétás uzsonna 128,- Ft
napi 661,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 150,- Ft
ebéd 417,- Ft
uzsonna 106,- Ft
napi 673,- Ft
cb) diétás tízórai 189,- Ft
diétás ebéd 459,- Ft
diétás uzsonna 162,- Ft
napi 810,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 153,- Ft
tízórai 108,- Ft
ebéd 430,- Ft
uzsonna 108,- Ft
vacsora 237,- Ft
napi 1036,- Ft
db) diétás reggeli 189,- Ft
diétás tízórai 108,- Ft
diétás ebéd 473,- Ft
diétás uzsonna 108,- Ft
diétás vacsora 269,- Ft
napi 1147,- Ft”
2. §
Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s. k Básthy Béla s. k. .
jegyző polgármester