2024. Június 26., Szerda, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
2. - Kőszeg Város településrendezési eszközeinek 15. módosítása – végső elfogadás.
3. - A Közszolgálati Tisztviselők Napja munkaszüneti nappá nyilvánításáról szóló új önkormányzati rendelet megalkotása.
4. - Beszámoló a 2023. évi temetőüzemeltetési tevékenységről, tájékoztatás a tevékenységgel összefüggő bevételekről és kiadásokról.
5. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzatának és alapító okiratának módosítása.
6. - A házi gyermekorvosi körzetek helyettesítésére vonatkozó megállapodások megkötése.
7. - A Kőszegi Szociális Gondozási Központ Idősek Otthonával kapcsolatos döntések meghozatala.
8. - Döntés sikertelenül értékesített ingatlanokról.
11. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
2. napirendi pont:
Kőszeg Város településrendezési eszközeinek 15. módosítása – végső elfogadás.

Tisztelt Képviselő-testület!

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének Kőszeg Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló 33/2014. (X. 3.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: HÉSZ) 2014. novemberében lépett hatályba, mely a jóváhagyása óta különböző fejlesztési igények miatt több alkalommal módosult. A HÉSZ legutolsó módosítása a 16/2022. (XI.1.) önkormányzati rendelettel került elfogadásra, és 2022. december 1-től hatályos.

Indokolás
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2023. szeptember 7-i ülésén a 135/2023. (IX. 07.) számú határozatában határozott arról, hogy a polgármester a településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII.15.) Korm.rendelet 69. § (1) bekezdés d) pontjának megfelelő rövid eljárás során készíttesse el a HÉSZ módosítását a HÉSZ 4.§ (5) bekezdésének vonatkozásában és a kidolgozott normaszöveget elfogadásra terjessze a Képviselő-testület elé.
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2023. november 30-i ülésén a 207/2023. (XI. 30.) számú határozatában határozott arról, hogy a polgármester a településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII.15.) Korm.rendelet 68. § (1) bekezdésnek bb.) pontjának megfelelő egyszerűsített eljárás során készíttesse el a HÉSZ módosítását az 1. pont alapján a Kőszegfalva területén, a 87-es számú főúttól keletre lévő, Lke-A1/1 kertvárosias lakó övezetbe tartozó tömbök vonatkozásában és a kidolgozott normaszöveget elfogadásra terjessze a Képviselő-testület elé.
Ezen képviselő-testületi határozatok alapján a Településrendezési eszköz 15. számú módosításához szükséges tervdokumentációt a DECOTERV Kft. képviseletében Takács András építészmérnök, településtervező készítette el.
A HÉSZ 15. számú folyamatban lévő módosítása végső, záró szakaszába érkezett. A módosítási eljárás során több képviselő-testületi döntés született, a 2024. április 25-i testületi ülésen az alábbi határozat került elfogadásra.
„Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti Korm. rendelet 68. § (2) bekezdésének c) pontja alapján a záró szakmai véleményezési szakasz lefolytatását kezdeményezze az állami főépítészi jogkörben eljáró vármegyei kormányhivatalnál, és az elkészült településrendezési eszközt elfogadásra terjessze a Képviselő-testület elé.”
A Képviselő-testületi határozatnak megfelelően az elkészült dokumentációt megküldtük Vas Vármegyei Kormányhivatal Állami Főépítészi Iroda részére.
A településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII.15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 67. § (2) bekezdés c) pontjának megfelelően az Állami Főépítész hiánypótlásra szólította fel önkormányzatot.
A hiánypótlási felhívásnak eleget téve, 2024. május 29-én a hiánypótlás anyagát megküldtük Vas Vármegyei Kormányhivatal Állami Főépítészi Iroda részére.
A Korm. rendelet 68.§ (2) bekezdés c.) pontja szerinti egyszerűsített eljárás esetén
-a záró szakaszban kötelező egyeztető tárgyalást tartani a záró szakasz kezdeményezésétől számított 10 napon belül, amelyre az állami főépítész meghívja a 11. melléklet szerinti szerveket és az érintett önkormányzatot.
Csermelyi Andrea Állami Főépítész az egyeztető tárgyalást 2024. június 7-re hívta össze.
Az előterjesztéshez csatoljuk az egyeztető tárgyalásról készült jegyzőkönyvet, mely jegyzőkönyv szerint a nyilatkozattételre jogosult szervek a rendezési terv módosítását támogatták.
Csermelyi Andrea Állami Főépítész a Korm. rendelet 68.§ (2) bekezdés d.) pontja szerinti VA/ÁFI/546-28/2024 számú záró szakmai véleményt 2024.06.07-én küldte meg Kőszeg Város Polgármestere részére, mely vélemény az alábbi:
A dokumentációban szereplő módosítás képviselő-testület elé terjesztéséhez – a VA/ÁFI/546-29/2024. számú jegyzőkönyvben foglaltak betartásával – hozzájáruló záró szakmai véleményt adok.
Az állami Főépítész záró szakmai véleményét az előterjesztéshez csatoltuk, ezzel biztosítva a szakmai véleményének megismerését a döntésre jogosult Képviselő-testület részére.
Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (4) bekezdés d.) pontja szerint:
A polgármester gondoskodik a településterv kormányrendeletben meghatározott, a településügyi műszaki követelményeknek megfelelő szerkeszthető állományainak az Elektronikus Térségi Tervezést Támogató Rendszerbe (a továbbiakban: E-TÉR) történő feltöltéséről, így teljesítve a Dokumentációs Központba való beküldési kötelezettséget is.


Tisztelt Képviselő-testület!
Kérem, hogy az előterjesztését megtárgyalni, az előterjesztéshez csatolt rendeletet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.

Kőszeg, 2024. június 25.

A polgármester nevében:

Bertók Sándor s.k.
Kőszeg Város Főépítésze

(Valamennyi mellékletet lsd. a letölthető formtumban.)



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
……./2024. (VI. …..) önkormányzati rendelete
Kőszeg Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló 33/2014. (X. 3.)
önkormányzati rendelet módosításáról

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62.§ (6) bekezdés 6. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontjában, valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 13.§ (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8.§ (2) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró szervek véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1.§

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének Kőszeg Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló 33/2014. (X.3.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 4.§ (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Az építési övezetek és az övezetek területén a kialakítható telek megengedett legkisebb szélességét az elő- és hátsókerti - saroktelkeknél az előkerti és a vele szemben lévő oldal- és/vagy hátsókerti - határvonalak közötti területen belül, legalább 20 m mélységű összefüggő sávban kell biztosítani.”

2. §

A Rendelet 16. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő c) ponttal egészül ki:
„b) Amennyiben a rendelet másként nem rendelkezik, az övezetekben az alábbi lakásszámok építhetők:
ba) 900 m2 teleknagyságig egy épületben legfeljebb két lakás,
bb) 900-1800 m2 teleknagyság között legfeljebb két épületben, legfeljebb összesen három lakás, épületenként legfeljebb két lakással,
bc) 1800 m2 teleknagyság felett legfeljebb két épületben, legfeljebb összesen négy lakás, épületenként legfeljebb két lakással.”
c) Az Lke-A1/6 övezetben telkenként egy lakó rendeltetésű épület építhető és az épületben legfeljebb 2 lakásegység alakítható ki.”
3. §

A Rendelet 1. mellékletének helyébe az 1. melléklet lép.

4. §

A Rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat
a) D:86 mezőjében a „15” szövegrész helyébe a „25” szöveg,
b) G:86 mezőjében a „20” szövegrész helyébe a „18” szöveg
lép.

5. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester

1. melléklet a …../2024. (VI. …) önkormányzati rendelethez
„ 1. melléklet a 33/2014. (X.3.) önkormányzati rendelethez



ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 33/2014. (X. 3.) számú,
Kőszeg Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet módosításához

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)

A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
Kőszeg Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló rendelet módosításával a telekszélesség előírásának pontosításával a telekalakítási eljárások során egyértelmű jogi helyzet jön létre, amely a jogbiztonságot és tervezhetőséget segíti.
Kőszegfalva új beépítésének területén az egy telekre építhető épületek és lakásszámok korlátozásra kerülnek, mely módosítással a terület beépítése a telkek élhetőségét növeli, az egészséges lakókörnyezet megteremtését segíti.
II. gazdasági hatásai:
A módosításnak gazdasági hatása Kőszegfalva területén van, mivel az Önkormányzat tulajdonában lévő telkek adásvételi szerződése tartalmazta a tervezett módosítás előírását.
III. költségvetési hatásai:
A tervezetnek költségvetési hatása nincs.
IV. környezeti következményei:
A HÉSZ módosításával a kőszegfalvi beépítés egy élhetőbb lakókörnyezet kialakítását eredményezi.
V. egészségi következményei:
A lakosságnak jobb építészeti környezetet biztosít, a terület túlépítésének megakadályozásával Kőszeg Város ezen területe élhetőbbé válik.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A rendelet végrehajtása adminisztratív terheket nem ró az Önkormányzat dolgozóira.
VII. megalkotásának szükségessége:
A rendelet módosítása a telekszélesség tekintetében a meglévő előírások pontosítása miatt szükséges, míg Kőszegfalva vonatkozásában az építési telkek adásvételi szerződése írja elő a módosítás szükségességét.

VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A telekalakítási eljárások során a jogbiztonság nem garantálható, míg Kőszegfalva tekintetében a szerződési feltételek betartása nem történik meg.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Az eddigiekhez képest nem igényel többlet feltételt.