Önkormányzati belépés | |
|
2012. Április 26., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
6.a napirendi pont:
A 2011. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentés.
Tisztelt Képviselő-testület!
A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 92.§ (10) bekezdése szerint a tárgyévre vonatkozó éves ellenőrzési jelentést – a tárgyévet követően, a zárszámadási rendelettervezettel egyidejűleg – a képviselő-testület elé kell terjeszteni. A jelentés tartalmát a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 48.§-a határozza meg.
Kőszeg Város Önkormányzatának 2011. évi ellenőrzési terve 8 pontban tartalmazott cél- illetve témavizsgálatot, további egy pontban rendkívüli, eseti jelleggel meghatározott ellenőrzések, valamint utóellenőrzések lefolytatására biztosított lehetőséget.
I. A 2011. évi ellenőrzési terv alapján elvégzett egyes vizsgálatok összefoglalása és a megfogalmazott javaslatok
I/A. Önkormányzati támogatásban részesült szervezetek 2011. évi támogatási felhasználásának és elszámolásának célellenőrzése
Az ellenőrzés megállapításainak összefoglalása:
1. A támogatottak többsége 2011. évre vonatkozóan az elszámolási határidőket betartotta, ugyanakkor jelentős számú szervezet késve, illetve egyáltalán nem nyújtott be elszámolást. Az elszámolások minősége az előző évhez képest jelentősen javult, hiánypótlásra egy szervezet esetében volt szükség, de azt is határidőn belül pótolta.
2. Egyes szervezetek az elmúlt 3 évben rendszeresen késve teljesítették elszámolási kötelezettségeiket. Ennek megakadályozására a későbbiekben erőteljesebb szankciók, intézkedések szükségesek.
3. A gyermeküdültetés jogcím alatti támogatási szerződések szakmai pénzügyi teljesítése határidőben, megfelelő színvonalon (egy apró hiányosság mellett) történt, az előző évben tapasztalt komoly hiányosságok nem jelentkeztek.
4. A jogcímek feltételei között megfogalmazott szankciókra az ügyintézők javaslatot nem tettek.
Az ellenőrzési jelentésben megfogalmazott javaslatok:
1. Az elszámolási fegyelem erősítése érdekében határozottan szükséges ragaszkodni ahhoz, hogy a támogatottak a szerződésekben lefektetett tartalommal, határidőben nyújtsák be elszámolásaikat. Amelyik szervezet késéssel, illetve jelentős tartalmi hibával adja be elszámolását, javaslom kizárni a tárgyévi költségvetésben biztosított összes önkormányzati támogatási lehetőségből. Az elmúlt években a késedelmes elszámolások rendszeresen visszatérő hiányosságként szerepeltek.
2. A támogatással való elszámolások leadásakor az ügyintézőnek célszerű lenne pontos dátummal ellátott átadás/átvételt tanúsító feljegyzést készíteni, amellyel igazolni lehet a személyesen leadott dokumentumok pontos beérkezési idejét.
I/B. Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15/A és 15/B.§-ban, valamint a 292/2009. (XII.19.) Korm. rendelet 22. számú mellékletének 18. pontjában előírt közzétételi illetve tájékoztatási kötelezettség teljesítésének vizsgálata
Az ellenőrzés megállapításainak összefoglalása:
1. Az önkormányzati támogatások, szerződések nyilvánosságát biztosító eljárások polgármesteri hivatalon belüli szabályozása 2011. július 31-ig Kőszeg város polgármesterének és jegyzőjének 3/2009. számú együttes utasítása - „Üvegzseb” szabályzata biztosította a szabályozottságot, mely azonban a határidők tekintetében csak részlegesen került betartásra.
A nem önkormányzati szervezetek számára nyújtott támogatások odaítélési/elszámolási rendszere szabályozott, a nyilvánosság számára a jogszabályokban előírt formában elérhetőek, azonban a közzétételi határidők betartása 2011-ben sem volt teljes, mivel a 13 civil szervezet támogatási adatainak közzététele átlagosan 21 nap késéssel valósult meg.
Az üdültetés támogatására szolgáló keret, valamint az egyéb fejlesztési célú támogatások adatainak közzététele esetében késés nem jelentkezett.
A polgármesteri keretből nyújtott támogatásoknál a késési átlag megközelítette a 21 napot (20,6). A későbbiekben – a fenti feladatok tekintetében – nagyobb gondot szükséges fordítani a pontos, a szerződések / támogatások aláírási dátumára, amely a megjelenítés határidejének alapját képezi. Ennek figyelmen kívül hagyása veszélyeztetheti az önkormányzat állami hozzájárulásainak rendszeres, időben történő utalásait a Magyar Államkincstár részéről.
2. Az önkormányzati szerződések közzététele kapcsán elmondható, hogy a közzétételi kötelezettségben érintett 13 hirdetmény közül 5 késve jelent meg, amely az előző évi szintnek megfelelő, előrelépés nem tapasztalható.
3. A feladatrendszer, illetve annak működési leírása továbbra is hiányzik a polgármesteri hivatal ellenőrzési nyomvonalából (ISO 9001).
Az ellenőrzési jelentésben megfogalmazott javaslatok:
1. Továbbra is szükséges figyelni a megjelentetés pontosságára, mivel a hirdetmények ismét jelentős késéssel kerültek meghirdetésre, emiatt az ellenőrzésre az érintett osztályok vezetőinek fokozottan, lehetőleg havonta szükséges gondot fordítaniuk.
3. A megjelentetéssel megbízott köztisztviselők munkaköri leírásában egyértelműen meg kell határozni azt, hogy a dátumok kapcsán a valóságot tüntessék fel.
2. A feladatrendszer ellátásának leírását Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának ellenőrzési nyomvonalában (ISO 9001) rögzíteni szükséges, amely minden szervezeti egység, osztály vezetőjének, valamint adott ügyintézőjének feladatkörébe tartozik.
II. Kőszeg Város Önkormányzata 2012. évi ellenőrzési tervének módosítása
2012. március 16-tól a belső ellenőri munkakört Mezei Virág vette át, így szükségessé vált a belső ellenőr munkaidő mérlegének újraszámítása is (1. melléklet). Ennek alapján, valamint a 2011. évi ellenőrzési tervben meghatározott, azonban le nem folytatott ellenőrzések figyelembe vételével elkerülhetetlenné vált a 2012. évi ellenőrzési terv módosítása (2. melléklet). Az ellenőrzési terv módosítását a Korm. rendelet 31.§ (5) bekezdése lehetővé teszi.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta, 7 igen és 1 nem szavazattal elfogadásra ajánlja.
Kérem, hogy a 2011. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentést, valamint Kőszeg Város Önkormányzata 2012. évi belső ellenőrzési tervének módosítását a határozati javaslatokban foglaltak szerint szíveskedjenek elfogadni.
Kőszeg, 2012. április 20.
A jegyző nevében:
Mezei Virág s.k.
belső ellenőr
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete:
a) A 2011. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentést elfogadja.
Felelős: Dr. Tóth László jegyző
Hivatali felelős: Mezei Virág belső ellenőr
Határidő: azonnal
b) A 2. melléklet szerinti tartalommal elfogadja a Kőszeg Város Önkormányzatának 2012. évi belső ellenőrzési tervét.
Felelős: Dr. Tóth László jegyző
Hivatali felelős: Mezei Virág belső ellenőr
Határidő: értelemszerűen
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
A 2011. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentés.
Tisztelt Képviselő-testület!
A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 92.§ (10) bekezdése szerint a tárgyévre vonatkozó éves ellenőrzési jelentést – a tárgyévet követően, a zárszámadási rendelettervezettel egyidejűleg – a képviselő-testület elé kell terjeszteni. A jelentés tartalmát a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 48.§-a határozza meg.
Kőszeg Város Önkormányzatának 2011. évi ellenőrzési terve 8 pontban tartalmazott cél- illetve témavizsgálatot, további egy pontban rendkívüli, eseti jelleggel meghatározott ellenőrzések, valamint utóellenőrzések lefolytatására biztosított lehetőséget.
I. A 2011. évi ellenőrzési terv alapján elvégzett egyes vizsgálatok összefoglalása és a megfogalmazott javaslatok
I/A. Önkormányzati támogatásban részesült szervezetek 2011. évi támogatási felhasználásának és elszámolásának célellenőrzése
Az ellenőrzés megállapításainak összefoglalása:
1. A támogatottak többsége 2011. évre vonatkozóan az elszámolási határidőket betartotta, ugyanakkor jelentős számú szervezet késve, illetve egyáltalán nem nyújtott be elszámolást. Az elszámolások minősége az előző évhez képest jelentősen javult, hiánypótlásra egy szervezet esetében volt szükség, de azt is határidőn belül pótolta.
2. Egyes szervezetek az elmúlt 3 évben rendszeresen késve teljesítették elszámolási kötelezettségeiket. Ennek megakadályozására a későbbiekben erőteljesebb szankciók, intézkedések szükségesek.
3. A gyermeküdültetés jogcím alatti támogatási szerződések szakmai pénzügyi teljesítése határidőben, megfelelő színvonalon (egy apró hiányosság mellett) történt, az előző évben tapasztalt komoly hiányosságok nem jelentkeztek.
4. A jogcímek feltételei között megfogalmazott szankciókra az ügyintézők javaslatot nem tettek.
Az ellenőrzési jelentésben megfogalmazott javaslatok:
1. Az elszámolási fegyelem erősítése érdekében határozottan szükséges ragaszkodni ahhoz, hogy a támogatottak a szerződésekben lefektetett tartalommal, határidőben nyújtsák be elszámolásaikat. Amelyik szervezet késéssel, illetve jelentős tartalmi hibával adja be elszámolását, javaslom kizárni a tárgyévi költségvetésben biztosított összes önkormányzati támogatási lehetőségből. Az elmúlt években a késedelmes elszámolások rendszeresen visszatérő hiányosságként szerepeltek.
2. A támogatással való elszámolások leadásakor az ügyintézőnek célszerű lenne pontos dátummal ellátott átadás/átvételt tanúsító feljegyzést készíteni, amellyel igazolni lehet a személyesen leadott dokumentumok pontos beérkezési idejét.
I/B. Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15/A és 15/B.§-ban, valamint a 292/2009. (XII.19.) Korm. rendelet 22. számú mellékletének 18. pontjában előírt közzétételi illetve tájékoztatási kötelezettség teljesítésének vizsgálata
Az ellenőrzés megállapításainak összefoglalása:
1. Az önkormányzati támogatások, szerződések nyilvánosságát biztosító eljárások polgármesteri hivatalon belüli szabályozása 2011. július 31-ig Kőszeg város polgármesterének és jegyzőjének 3/2009. számú együttes utasítása - „Üvegzseb” szabályzata biztosította a szabályozottságot, mely azonban a határidők tekintetében csak részlegesen került betartásra.
A nem önkormányzati szervezetek számára nyújtott támogatások odaítélési/elszámolási rendszere szabályozott, a nyilvánosság számára a jogszabályokban előírt formában elérhetőek, azonban a közzétételi határidők betartása 2011-ben sem volt teljes, mivel a 13 civil szervezet támogatási adatainak közzététele átlagosan 21 nap késéssel valósult meg.
Az üdültetés támogatására szolgáló keret, valamint az egyéb fejlesztési célú támogatások adatainak közzététele esetében késés nem jelentkezett.
A polgármesteri keretből nyújtott támogatásoknál a késési átlag megközelítette a 21 napot (20,6). A későbbiekben – a fenti feladatok tekintetében – nagyobb gondot szükséges fordítani a pontos, a szerződések / támogatások aláírási dátumára, amely a megjelenítés határidejének alapját képezi. Ennek figyelmen kívül hagyása veszélyeztetheti az önkormányzat állami hozzájárulásainak rendszeres, időben történő utalásait a Magyar Államkincstár részéről.
2. Az önkormányzati szerződések közzététele kapcsán elmondható, hogy a közzétételi kötelezettségben érintett 13 hirdetmény közül 5 késve jelent meg, amely az előző évi szintnek megfelelő, előrelépés nem tapasztalható.
3. A feladatrendszer, illetve annak működési leírása továbbra is hiányzik a polgármesteri hivatal ellenőrzési nyomvonalából (ISO 9001).
Az ellenőrzési jelentésben megfogalmazott javaslatok:
1. Továbbra is szükséges figyelni a megjelentetés pontosságára, mivel a hirdetmények ismét jelentős késéssel kerültek meghirdetésre, emiatt az ellenőrzésre az érintett osztályok vezetőinek fokozottan, lehetőleg havonta szükséges gondot fordítaniuk.
3. A megjelentetéssel megbízott köztisztviselők munkaköri leírásában egyértelműen meg kell határozni azt, hogy a dátumok kapcsán a valóságot tüntessék fel.
2. A feladatrendszer ellátásának leírását Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának ellenőrzési nyomvonalában (ISO 9001) rögzíteni szükséges, amely minden szervezeti egység, osztály vezetőjének, valamint adott ügyintézőjének feladatkörébe tartozik.
II. Kőszeg Város Önkormányzata 2012. évi ellenőrzési tervének módosítása
2012. március 16-tól a belső ellenőri munkakört Mezei Virág vette át, így szükségessé vált a belső ellenőr munkaidő mérlegének újraszámítása is (1. melléklet). Ennek alapján, valamint a 2011. évi ellenőrzési tervben meghatározott, azonban le nem folytatott ellenőrzések figyelembe vételével elkerülhetetlenné vált a 2012. évi ellenőrzési terv módosítása (2. melléklet). Az ellenőrzési terv módosítását a Korm. rendelet 31.§ (5) bekezdése lehetővé teszi.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta, 7 igen és 1 nem szavazattal elfogadásra ajánlja.
Kérem, hogy a 2011. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentést, valamint Kőszeg Város Önkormányzata 2012. évi belső ellenőrzési tervének módosítását a határozati javaslatokban foglaltak szerint szíveskedjenek elfogadni.
Kőszeg, 2012. április 20.
A jegyző nevében:
Mezei Virág s.k.
belső ellenőr
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete:
a) A 2011. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló jelentést elfogadja.
Felelős: Dr. Tóth László jegyző
Hivatali felelős: Mezei Virág belső ellenőr
Határidő: azonnal
b) A 2. melléklet szerinti tartalommal elfogadja a Kőszeg Város Önkormányzatának 2012. évi belső ellenőrzési tervét.
Felelős: Dr. Tóth László jegyző
Hivatali felelős: Mezei Virág belső ellenőr
Határidő: értelemszerűen
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)