Önkormányzati belépés | |
|
2012. Április 26., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
15. napirendi pont:
A polgármesteri hivatal alapító okiratának módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának korábbi alapító okiratát a 12/2012. (II. 16.) határozatával hatályon kívül helyezte és a polgármesteri hivatal új alapító okiratát jóváhagyta. A törzskönyvi nyilvántartás szóló 6/2012 (III.1) NGM rendelet 4. § (d) bekezdése értelmében az alapító okirat módosítása az alapító okirat módosítását tartalmazó okirattal történik, tehát a jogszabályok nem teszik lehető a korábbi alapító okirat hatályon kívül helyezését, és egy új alapító okirat jóváhagyását, mivel a módosító okirat hivatott bemutatni a változást. A leírtak figyelembe véve a 2012.02.16-án elfogadott alapító okirat formailag és tartalmilag a jogszabályoknak megfelelő, de a változások elfogadásához az alábbi határozati javaslat elfogadása szükséges.
Az előterjesztést a pénzügyi bizottság megtárgyalta és a határozati javaslatot a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2012. április 20.
Sőbér Aurélia s. k.
pénzügyi osztályvezető
.
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 12/2012. (II. 16.) határozatát hatályon kívül helyezi, és Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának alapító okiratát az alábbi módosításokkal jóváhagyja:
- Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala alapító okiratának 3. pontjának helyébe a következő szöveg lép:
„3. Jogszabályban meghatározott közfeladat: 1990. évi LXV. Törvény 38.§ (1) bekezdése
Alaptevékenységi szakágazat:
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
Ellátja az önkormányzat és az irányítása alá tartozó önállóan működő, illetve az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek, valamint a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásának vitelével, számvitelével kapcsolatos feladatokat.”
- Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala alapító okiratának 4. pontja az alábbiak szerint módosul:
Az ellátandó alaptevékenységek közül törlésre kerülnek az alábbi feladatok:
3 7 0 0 0 0 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
3 8 1 1 0 3 Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
4 1 2 0 0 0 Lakó- és nem lakóépület építése
4 2 1 1 0 0 Út, autópálya építése
4 2 2 1 0 0 Folyadék szállítására szolgáló közmű építése
5 2 2 0 0 1 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
6 8 0 0 0 1 Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
8 1 3 0 0 0 Zöldterület-kezelés
8 4 1 4 0 2 Közvilágítás
8 4 1 4 0 3 Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások
8 4 1 9 0 1 Önkormányzatok és társulások elszámolásai
8 4 1 9 0 2 Központi költségvetési befizetések
8 4 2 4 2 1 Közterület rendjének fenntartása
8 4 2 5 4 1 Ár és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
8 6 2 2 4 0 Egyéb máshová nem sorolt járóbeteg -ellátás
8 8 2 1 1 6 Ápolási díj méltányossági alapon
8 8 2 1 2 2 Átmeneti segély
8 8 2 1 2 3 Temetési segély
8 8 2 1 2 4 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
8 8 2 1 2 9 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
8 8 2 2 0 3 Köztemetés
9 3 1 2 0 4 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
9 3 2 9 1 9 M.n. s. egyéb szórakoztatási tevékenység
Az ellátandó alaptevékenységek köre az alábbi faladatokkal bővül:
8 4 1 1 1 2 Önkormányzati jogalkotás
8 4 1 1 3 3 Adó, illeték kiszabása, beszedése adóellenőrzés
8 8 2 1 1 2 Időskorúak járadéka
8 8 2 1 1 3 Lakásfenntartási támogatás normatív alapon
8 9 0 4 4 1 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
8 9 0 4 4 2 Bérpótló támogatásra jogosultak, hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása
Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala alapító okiratának 11. pontja helyébe a következő szöveg lép:
„1. Foglalkoztatotti jogviszony:
- közszolgálati jogviszony (A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. CXCIX. törvény alapján)
- megbízási szerződés (Ptk. 1959. évi IV. törvény alapján)
- fizikai munkakörben alkalmazottak (Mtv. 1992. évi XXII. törvény, illetve a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. tv. alapján)
- közmunkaprogram (Mtv. 1992. évi XXII. törvény alapján)”
Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető a törzskönyvi bejelentésért
Határidő: 2012. május 4.
ALAPÍTÓ OKIRAT
1. A költségvetési szerv neve: Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala
2. A költségvetési szerv székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
3. Jogszabályban meghatározott közfeladat: 1990. évi LXV. Törvény 38.§ (1) bekezdése
Alaptevékenységi szakágazat:
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
Ellátja az önkormányzat és az irányítása alá tartozó önállóan működő, illetve az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek, valamint a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásának vitelével, számvitelével kapcsolatos feladatokat.
4. Ellátandó alaptevékenységek:
Szakfeladat rend szerinti
841124-1 Területi általános végrehajtó igazgatási tevékenység
841126-1 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
841114-1 Országgyűlési képviselő-választáshoz kapcsolódó tevékenységek
841115-1 Önkormányzati képviselő-választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
882111-1 Rendszeres szociális segély
882115-1 Ápolási díj alanyi jogon
882117-1 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882118-1 Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
882119-1 Óvodáztatási támogatás
882125-1 Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása
882201-1 Adósságkezelési szolgáltatás
889935-1 Otthonteremtési támogatás
889936-1 Gyermektartásdíj megelőlegezése
5. Illetékesség:
Kőszeg Város Közigazgatási területe.
6. Költségvetési szerv jogállása:
Önálló jogi személy, helyi önkormányzati költségvetési szerv.
7. Gazdálkodási besorolása:
Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
8. Alapító szerv neve, székhelye.:
Kőszeg Város Önkormányzata
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
Fenntartó szerv neve, székhelye:
Kőszeg Város Önkormányzata
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
Az alapítás időpontja: 1990.09.30.
9. Irányító szerv neve, székhelye:
Alapítói jogokkal felruházott irányító szerv neve, székhelye:
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
10. A költségvetési szerv vezetőjének, a jegyzőnek a kinevezési rendje:
- A jegyzői beosztást nyilvános pályázat útján kell betölteni. A pályázati eljárás előkészítésével és lefolytatásával kapcsolatos feladatokat a képviselő-testület döntése figyelembe vételével a polgármester irányítja.
- A pályázati felhívás közzétételének rendje:
- A Belügyminisztérium hivatalos lapjában legalább 2 alkalommal
- A Vas megyei közéleti napilapban ( Vas Népe) legalább 2 alkalommal
- A jegyzőt Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nevezi ki határozatlan
Időre
11. Foglalkoztatotti jogviszony:
- közszolgálati jogviszony (A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. CXCIX. törvény alapján)
- megbízási szerződés (Ptk. 1959. évi IV. törvény alapján)
- fizikai munkakörben alkalmazottak (Mtv. 1992. évi XXII. törvény, illetve a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. tv. alapján)
- közmunkaprogram (Mtv. 1992. évi XXII. törvény alapján)
12. Az ellátandó vállalkozási tevékenység köre, mértéke:
A Polgármesteri Hivatal vállalkozási tevékenységet nem folytathat.
13. A költségvetési szerv megszüntetése:
Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalát a jogszabály által nevesített esetekben Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete, mint alapítói jogokkal felruházott irányító szerv jogosult megszüntetni. A megszüntetésről a Képviselő-testület határozattal dönt.
Záradék:
Az alapító okiratot Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a …./2012.(IV.26.) számú határozatával hagyta jóvá.
Jelen alapító okirat hatályba lépésének időpontja a törzskönyvi nyilvántartásba való bejegyzés napja.
Kőszeg, 2012. április 26.
Huber László Dr. Tóth László
polgármester jegyző
A polgármesteri hivatal alapító okiratának módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának korábbi alapító okiratát a 12/2012. (II. 16.) határozatával hatályon kívül helyezte és a polgármesteri hivatal új alapító okiratát jóváhagyta. A törzskönyvi nyilvántartás szóló 6/2012 (III.1) NGM rendelet 4. § (d) bekezdése értelmében az alapító okirat módosítása az alapító okirat módosítását tartalmazó okirattal történik, tehát a jogszabályok nem teszik lehető a korábbi alapító okirat hatályon kívül helyezését, és egy új alapító okirat jóváhagyását, mivel a módosító okirat hivatott bemutatni a változást. A leírtak figyelembe véve a 2012.02.16-án elfogadott alapító okirat formailag és tartalmilag a jogszabályoknak megfelelő, de a változások elfogadásához az alábbi határozati javaslat elfogadása szükséges.
Az előterjesztést a pénzügyi bizottság megtárgyalta és a határozati javaslatot a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2012. április 20.
Sőbér Aurélia s. k.
pénzügyi osztályvezető
.
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 12/2012. (II. 16.) határozatát hatályon kívül helyezi, és Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalának alapító okiratát az alábbi módosításokkal jóváhagyja:
- Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala alapító okiratának 3. pontjának helyébe a következő szöveg lép:
„3. Jogszabályban meghatározott közfeladat: 1990. évi LXV. Törvény 38.§ (1) bekezdése
Alaptevékenységi szakágazat:
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
Ellátja az önkormányzat és az irányítása alá tartozó önállóan működő, illetve az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek, valamint a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásának vitelével, számvitelével kapcsolatos feladatokat.”
- Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala alapító okiratának 4. pontja az alábbiak szerint módosul:
Az ellátandó alaptevékenységek közül törlésre kerülnek az alábbi feladatok:
3 7 0 0 0 0 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
3 8 1 1 0 3 Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
4 1 2 0 0 0 Lakó- és nem lakóépület építése
4 2 1 1 0 0 Út, autópálya építése
4 2 2 1 0 0 Folyadék szállítására szolgáló közmű építése
5 2 2 0 0 1 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
6 8 0 0 0 1 Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
8 1 3 0 0 0 Zöldterület-kezelés
8 4 1 4 0 2 Közvilágítás
8 4 1 4 0 3 Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások
8 4 1 9 0 1 Önkormányzatok és társulások elszámolásai
8 4 1 9 0 2 Központi költségvetési befizetések
8 4 2 4 2 1 Közterület rendjének fenntartása
8 4 2 5 4 1 Ár és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
8 6 2 2 4 0 Egyéb máshová nem sorolt járóbeteg -ellátás
8 8 2 1 1 6 Ápolási díj méltányossági alapon
8 8 2 1 2 2 Átmeneti segély
8 8 2 1 2 3 Temetési segély
8 8 2 1 2 4 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
8 8 2 1 2 9 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
8 8 2 2 0 3 Köztemetés
9 3 1 2 0 4 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
9 3 2 9 1 9 M.n. s. egyéb szórakoztatási tevékenység
Az ellátandó alaptevékenységek köre az alábbi faladatokkal bővül:
8 4 1 1 1 2 Önkormányzati jogalkotás
8 4 1 1 3 3 Adó, illeték kiszabása, beszedése adóellenőrzés
8 8 2 1 1 2 Időskorúak járadéka
8 8 2 1 1 3 Lakásfenntartási támogatás normatív alapon
8 9 0 4 4 1 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
8 9 0 4 4 2 Bérpótló támogatásra jogosultak, hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása
Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala alapító okiratának 11. pontja helyébe a következő szöveg lép:
„1. Foglalkoztatotti jogviszony:
- közszolgálati jogviszony (A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. CXCIX. törvény alapján)
- megbízási szerződés (Ptk. 1959. évi IV. törvény alapján)
- fizikai munkakörben alkalmazottak (Mtv. 1992. évi XXII. törvény, illetve a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. tv. alapján)
- közmunkaprogram (Mtv. 1992. évi XXII. törvény alapján)”
Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető a törzskönyvi bejelentésért
Határidő: 2012. május 4.
ALAPÍTÓ OKIRAT
1. A költségvetési szerv neve: Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala
2. A költségvetési szerv székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
3. Jogszabályban meghatározott közfeladat: 1990. évi LXV. Törvény 38.§ (1) bekezdése
Alaptevékenységi szakágazat:
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
Ellátja az önkormányzat és az irányítása alá tartozó önállóan működő, illetve az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek, valamint a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásának vitelével, számvitelével kapcsolatos feladatokat.
4. Ellátandó alaptevékenységek:
Szakfeladat rend szerinti
841124-1 Területi általános végrehajtó igazgatási tevékenység
841126-1 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
841114-1 Országgyűlési képviselő-választáshoz kapcsolódó tevékenységek
841115-1 Önkormányzati képviselő-választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
882111-1 Rendszeres szociális segély
882115-1 Ápolási díj alanyi jogon
882117-1 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882118-1 Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
882119-1 Óvodáztatási támogatás
882125-1 Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása
882201-1 Adósságkezelési szolgáltatás
889935-1 Otthonteremtési támogatás
889936-1 Gyermektartásdíj megelőlegezése
5. Illetékesség:
Kőszeg Város Közigazgatási területe.
6. Költségvetési szerv jogállása:
Önálló jogi személy, helyi önkormányzati költségvetési szerv.
7. Gazdálkodási besorolása:
Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
8. Alapító szerv neve, székhelye.:
Kőszeg Város Önkormányzata
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
Fenntartó szerv neve, székhelye:
Kőszeg Város Önkormányzata
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
Az alapítás időpontja: 1990.09.30.
9. Irányító szerv neve, székhelye:
Alapítói jogokkal felruházott irányító szerv neve, székhelye:
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
10. A költségvetési szerv vezetőjének, a jegyzőnek a kinevezési rendje:
- A jegyzői beosztást nyilvános pályázat útján kell betölteni. A pályázati eljárás előkészítésével és lefolytatásával kapcsolatos feladatokat a képviselő-testület döntése figyelembe vételével a polgármester irányítja.
- A pályázati felhívás közzétételének rendje:
- A Belügyminisztérium hivatalos lapjában legalább 2 alkalommal
- A Vas megyei közéleti napilapban ( Vas Népe) legalább 2 alkalommal
- A jegyzőt Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nevezi ki határozatlan
Időre
11. Foglalkoztatotti jogviszony:
- közszolgálati jogviszony (A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. CXCIX. törvény alapján)
- megbízási szerződés (Ptk. 1959. évi IV. törvény alapján)
- fizikai munkakörben alkalmazottak (Mtv. 1992. évi XXII. törvény, illetve a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. tv. alapján)
- közmunkaprogram (Mtv. 1992. évi XXII. törvény alapján)
12. Az ellátandó vállalkozási tevékenység köre, mértéke:
A Polgármesteri Hivatal vállalkozási tevékenységet nem folytathat.
13. A költségvetési szerv megszüntetése:
Kőszeg Város Polgármesteri Hivatalát a jogszabály által nevesített esetekben Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete, mint alapítói jogokkal felruházott irányító szerv jogosult megszüntetni. A megszüntetésről a Képviselő-testület határozattal dönt.
Záradék:
Az alapító okiratot Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a …./2012.(IV.26.) számú határozatával hagyta jóvá.
Jelen alapító okirat hatályba lépésének időpontja a törzskönyvi nyilvántartásba való bejegyzés napja.
Kőszeg, 2012. április 26.
Huber László Dr. Tóth László
polgármester jegyző