2014. Október 2., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Tájékoztató Kőszeg Város népegészségügyi helyzetéről.
2. - Kőszeg Város új Települészerkezeti Tervének jóváhagyása valamint Kőszeg Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló új önkormányzati rendelet megalkotása. (CD melléklettel)
3. - Egyes költségvetési és zárszámadási rendeletek hatályon kívül helyezése.
4. - A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - Velem község településfejlesztési koncepciójának a jóváhagyása. (A tervdokumentá-ció – terjedelmére való tekintettel – az ülésen, illetve a főépítésznél megtekinthető.)
6. - Tájékoztató a Kőszegi Testvérvárosi Egyesület működéséről, beszámoló Kőszeg város külkapcsolatairól.
7. - A Vasi Volán Zrt.-vel kötendő vállalkozási szerződés jóváhagyása.
8. - A Magyar Országos Horgász Szövetséggel, a Kőszegi Abért tavak hasznosítására vonatkozó megállapodás.
9. - A Kőszegi Vonósok Művészeti Egyesülettel középtávú szerződés megkötése.
10. - A Kőszegi Sportegyesülettel kötött céltámogatási szerződés módosítása.
11. - A „Kőszegi Ostromnapok” 2014. évi rendezvénysorozaton részt vett szervezetek támogatása.
12. - Beszámoló az ÁROP I. „Kőszeg Város Önkormányzatának szervezetfejlesztése a Magyary Programhoz illeszkedő költségcsökkentési és hatékonyságnövelési fejlesztések megvalósításával” című projektről.
13. - Döntés a képviselők használatában lévő laptopokról.
14. - A VASIVÍZ Zrt. részére nyomásfokozók beüzemeltetésére fedezet biztosítása.
15.a - Vagyonügyek: A 2595 és a 2615 hrsz-ú ingatlanok értékesítése.
15.b - Vagyonügyek: A 2777 hrsz-ú ingatlan értékesítése.
15.d - Vagyonügyek: Nyilatkozat a 6088/1 hrsz-ú ingatlan elővásárlási jogáról.
17. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jögkörben hozott döntésekről.
19. - Rendkívüli előterjesztés: a vár felújítás pótmunkákra ajánlattételi felhívás
20. - Rendkívüli előterjesztés: a nemzetiségi szavazat számláló bizottságba tag választás
7. napirendi pont:
A Vasi Volán Zrt.-vel kötendő vállalkozási szerződés jóváhagyása.

Tisztelt Képviselő-testület!


143/2014. (VIII. 28.) képviselő-testületi határozatával a Képviselő-testület jóváhagyta a Vasi Volán Zrt. ajánlatát az épülő Egészségház autóbuszos megközelítésére vonatkozóan, és elrendelte a szükséges fedezet biztosítását, valamint a szolgáltatóval kötendő szerződés előkészítését.

A Vasi Volán Zrt-vel a képviselő-testületi ülés után egyeztettünk, melynek eredményeképp a szolgáltató megküldte a vállalkozási szerződés tervezetét.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a szerződést jóváhagyni szíveskedjen!

Az előterjesztést a Városfejlesztési, Idegenforgalmi, Környezetvédelmi és Rendészeti, valamint a Pénzügyi, Jogi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta. Az előterjesztést a Városfejlesztési Bizottság 4 igen, 1 nem szavazattal elfogadásra ajánlja, a Pénzügyi Bizottság a szerződés jóváhagyását 2 igen, 3 nem szavazattal nem támogatta.

Kőszeg, 2014. szeptember 18.

A polgármester nevében

Rimányi Krisztina s.k.
városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető




HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Vasi Volán Zrt-vel kötendő, „A Kőszegi Egészségház autóbusz megközelítése” tárgyú vállalkozási szerződést a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja, és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: azonnal


Vállalkozási szerződés


amely létrejött egyrészről Kőszeg Város Önkormányzata (székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., adószáma: 15733627-2-18, bankszámla száma: 11747051-15420909-00000000, képviseli Huber László polgármester, mint Megrendelő (továbbiakban: Megrendelő),

másrészről a Vasi Volán Zrt. (székhelye: 9700 Szombathely, Körmendi út 92., cégjegyzék száma: 18-10-100543, adószáma: 11302801-2-18, bankszámla száma: 10104789-08272200-01003005, képviseli: Papp László vezérigazgató, mint Vállalkozó (továbbiakban: Vállalkozó) között.


I. A szerződés tárgya:

A Polgári Törvénykönyvről (továbbiakban: Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény a vállalkozásról szóló XXXVII. Fejezete, továbbá a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvényben szabályozottaknak megfelelően végzett közúti személyszállítás, melynek követelményeit és feltételeit a szerződő felek – egyetértésben – az alábbiak szerint határozzák meg:

A Vállalkozó üzletszerű működése körében személyszállítást végez. A Vállalkozó rendelkezik minden szükséges feltétellel ahhoz, hogy a jelen szerződés rendelkezései szerint folyamatosan, a jogszabályi előírásoknak megfelelően biztosítani tudja a megrendelő igényei szerinti személyszállítást.

A Vállalkozó vállalja a Kőszeg, Gábor Áron utcai Egészségház autóbuszos megközelítését a Megrendelő igényei szerint.
A szállításhoz igénybevehető viszonylatokat a mindenkori menetrend, a szerződés megkötésekor érvényes útvonalakat a jelen szerződés 1. sz. melléklete tartalmazza.


II. Szerződés hatálya

Jelen megállapodás 2014. november 01-én lép hatályba, és 5 hónap határozott időtartamra szól.


III. A szolgáltatás

1. Vállalkozó kötelezettségei

1.1. A Vállakozó 2014. november 01. napjától vállalja, hogy a Megrendelő igénye szerint a Kőszeg, Gábor Áron utcai Egészségházhoz a menetrend szerinti autóbuszközlekedést biztosítja.

1.2. A huzamosabb ideig (megszakítás nélkül 5 napon át) tartó közlekedési korlátozás esetén a Vállalkozó kezdeményezheti Megrendelő felé a járatok útvonalának megváltoztatását. Az útvonalak megváltoztatása kizárólag a Megrendelő beleegyezésével történhet.

1.3. Vállalkozó vállalja, hogy a tőle elvárható módon mindent megtesz a járatkimaradás, illetve késés elkerülése érdekében, ezért Vállalkozó saját költségén folyamatosan tartalék autóbuszt biztosít és ügyeleti szolgálatot tart fenn.

1.4. A menetrendet a Vállalkozó a Megrendelő igényei szerint állítja össze. A menetrendbe foglalt kilométer távolságot és menetidőt a Vállalkozó a Megrendelő képviselőjével egyezteti és jóváhagyatja a járat indítását megelőzően.

1.5. A szolgáltatáshoz szükséges járatok menetrendjében meghirdetett kiállást a Vállalkozó garantálja. A rendelkezésre bocsátott autóbuszok meghibásodása esetén Vállalkozó a lehető legrövidebb időn belül köteles a saját költségére az autóbuszok pótlásáról gondoskodni és a tett intézkedésről a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni.
A Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy esetleges járatpótlás esetén a mentesítést végző autóbusz férőhelyeinek száma megegyező lesz a mentesített autóbuszéval.
Amennyiben a kiállás nem történik meg időben, a felek a 213/2012. (VII. 30.) Korm. rendelet 26.§ -át tekintik alkalmazandónak.

1.6. Vállalkozó vállalja, hogy a szerződéses feladatra kijelölt autóbuszokat közlekedésbiztonsági szempontból a mindenkor érvényben levő jogszabálynak megfelelő állapotban tartja. Vállalkozó vállalja, hogy a Megrendelőnek a Vállalkozó által indított járatait megfelelő utasbiztosítással üzemelteti.

1.7. A Vállalkozó köteles gondoskodni arról, hogy a rendelkezésre bocsátott autóbuszok megfelelő műszaki állapotúak legyenek.

1.8. A Vállalkozó - a Megrendelő költségeinek optimalizálása érdekében – rendszeresen figyeli az utasforgalmat, elemzi a járatokat és racionalizálási javaslatot tesz a Megrendelő felé, annak egyetértésével a racionalizálást végrehajtja.

1.9. A Vállalkozó az autóbuszokat a járatok végzésére az indulási helyhez legközelebbi tárolóhelyről állítja ki. A tárolóhely biztosítása, költségeinek viselése a Vállalkozó feladata.

1.10. A Vállalkozó vállalja, hogy követi a Megrendelő igényeinek változását a jelen szerződésben foglalt feltételek biztosítása mellett.

1.11. A Vállalkozó vállalja a Megrendelő járatkihasználtsági vizsgálatához szükséges adatok biztosítását, és amennyiben arra lehetőséget lát, maga is javaslatot tesz a Megrendelő felé a szükséges járatoptimalizálásra, azonban Vállalkozó a Megrendelő által kért legoptimálisabb útvonaltervet köteles elfogadni és betartatni.

2. Teljesítés

2.1. A mindenkori menetrendben rögzített szerződéses járatok a Megrendelő által meghatározott útvonalon és menetrend szerint közlekednek.

2.2 A menetrend meghirdetése az utazók felé a Megrendelő, az autóbuszvezetők felé a Vállalkozó feladata.

2.3 A menetrendben foglaltak megtartása mindkét fél számára kötelező.

2.4 A késve érkező utasokra a menetrendben előírt időn túl várakozni, illetve az autóbusznak a menetrendben feltüntetett megállóhelyeket a megadott indulási időnél előbb elhagyni nem lehet.

2.5 Az autóbusz fel- és leszállás céljából csak a kijelölt megállóhelyeken állhat meg. A menetrendben meghatározott megállóhelyeken felüli megállóhely beiktatása csak a Vállakozó és Megrendelő közös írásbeli megállapodása után lehetséges.

2.6 A kihirdetett menetrendtől csak különösen indokolt esetben - elemi csapás, közveszély, közlekedési korlátozás, stb. - lehet eltérni, melyet minden esetben Vállakozó köteles a Megrendelő felé utólagosan haladéktalanul jelezni.

2.7. A 2014. november 01-től igénybevett, a szolgáltatás tárgyának tekintendő járatok listáját jelen szerződés 1. sz. melléklete tartalmazza.
A fenti viszonylatokhoz tartozó havi kilométer teljesítményt jelentősen módosító Megrendelői igények változását a Megrendelő a változást megelőző 3 munkanappal köteles a Vállalkozóval közölni.


IV. Szolgáltatási díj, fizetési feltételek

1. A Vállalkozó szolgáltatásának ellenértékét a szolgáltatási díj képezi. A díjszámítás alapja:
- a menetrend alapján teljesített kilométerek,
- a Megrendelő igénye szerinti esetenként teljesített többlet járatok kilométerei.

2. A Felek, a személyszállítás díját:
300,- Ft/km+ÁFA

összegben határozták meg.

3. A Vállalkozó a IV. 1.1. pont alapján a tárgyhónapot követő hónap 5-éig számlát állít ki 30 napos fizetési határidővel Megrendelő részére a megállapított díjtétel szerint. A számla kiállítása az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv. (ÁFA tv.) 58. §-a alapján történik. A Megrendelő köteles a számla összegét a kézhezvételtől számított 30 napon belül a Vállalkozó bankszámlájára utalni. Fizetési késedelem esetén a Megrendelő a Ptk. 6:48.§ alapján késedelmi kamat fizetésére köteles.


V. Szerződés módosítása, megszűnése

1. Jelen megállapodást bármelyik fél írásban, indokolás nélkül felmondhatja a felmondás közlésétől számított 3 havi felmondási idő betartásával. A felmondási idő nem lehet ellentétes jelen szerződés II. pontjával.

2. Szerződésszegés esetén amennyiben a szerződésszegő fél a vétlen fél írásbeli felszólítása ellenére sem szünteti meg a szerződésszegő helyzetet, akkor – a felmondás okának egyidejű megjelölésével – a vétlen fél jogosult a szerződést felmondani 30 napos felmondási idő betartásával.

3. Súlyos szerződésszegés esetén azonnali hatályú rendkívüli felmondással bármely fél jogosult a szerződést megszüntetni.
Vállalkozó részéről súlyos szerződésszegésnek minősül különösen, ha:

- Ismétlődő korábbi indulás után, amely bizonyítottan az utasok lemaradását eredményezi;
- Vállalkozó nem tesz hathatós intézkedéseket a bizonyított Megrendelői panaszok megszüntetésére;
- A Vállalkozó a jelen szerződés VII. 9. pontjában vállalt utas- és balesetbiztosítást a szerződéses jogviszony időtartama alatt bármilyen okból megszünteti, vagy annak meglétét a Megrendelő erre irányuló felhívása ellenére nem igazolja.

Megrendelő részéről súlyos szerződésszegésnek minősül, ha :
- a Megrendelő a szolgáltatás díját annak esedékességét követő 30 napon belül, a Vállalkozó írásbeli felszólítása ellenére sem egyenlíti ki.

4. A jelen szerződés azonnali hatállyal megszűnik, amennyiben bármelyik fél felszámolását az illetékes bíróság elrendeli, vagy az irányadó csődjogi szabályok szerint csődeljárás hatálya alá kerül, vagy azt bármely fél maga kérelmezi.

5. A szerződés közös megegyezéssel, kizárólag írásban, bármikor módosítható.

VI. Kapcsolattartás

A szolgáltatás koordinációjára a felek hivatalos kapcsolattartói:

A Megrendelő részéről:
Ujvári Csaba
Tel.: 94/562-527
e-mail: ujvari@koszeg.hu

A Vállalkozó részéről:
Petrovics Zoltánné
Tel.: 94/561-651
e-mail: koszeg1@vasivolan.hu


VII. Egyéb megállapodások

1. Vállakozó kijelenti, hogy a jelen szerződésben foglalt személyszállításban általa alkalmazott autóbuszvezetők egyike sem áll közlekedési bűncselekmény miatt jogerős ítélet hatálya alatt, illetőleg bűncselekmény miatt nincs eljárás ellene.

2. A személyszállìtás időtartama alatt az autóbuszvezetők egyike sem állhat alkoholos befolyásoltság illetőleg bármilyen más tudatmódosìtó szer hatása alatt.

3. A Vállalkozót terheli a munkavállalói ( autóbuszvezetők, egyéb munkaválallók) munkaviszonyával összefüggő valamennyi bevallási, adatszolgáltatási, levonási, befizetési kötelezettség teljesítése, valamint ezen kötelezettségek teljesítéséből adódó felelősség is.

4. A Vállalkozó kijelenti és kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen szerződés tárgyát képező összes szolgáltatáshoz a megfelelő engedélyekkel és felhatalmazásokkal rendelkezik, továbbá kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben jogszabály változás vagy hatósági előírás folytán új engedély illetve felhatalmazás beszerzése válik szükségessé, úgy azokat haladéktalanul a saját költségére, és felelősségi körében beszerzi, és erről a Megrendelőt írásban értesíti. A megfelelő engedélyek és felhatalmazások meglétének hiányából származó összes költség, kár, bírság megfizetésére a Vállalkozó kötelezettséget vállal.

5. Megrendelő tudomásul veszi, hogy Vállalkozó földúton személyszállítást nem végez, továbbá huzamosabb ideig tartó közlekedési korlátozás esetén a menetrendet Vállalkozó saját kezdeményezéséből módosíthatja oly módon, hogy azt haladéktalanul Megrendelő tudomására hozza.

6. Az autóbusz személyzetének utasítást minden esetben csak a Vállalkozó adhat.

7. Az autóbuszok megfelelő fűtését a mindenkori időjárási viszonyoknak megfelelően a Vállalkozó biztosítja.

8. A Megrendelő alkalmazásában álló utasok magatartására, csomagjaik szállítására a közforgalmú menetrendszerinti autóbuszjáratokon általában alkalmazott magatartási szabályok és szállítási feltételek érvényesek.
- A szabályok megszegése esetén az eseményről az autóbusz vezetője feljegyzést készít, amelyben megjelöli az esemény tanúit is.
- A feljegyzést a Vállalkozó képviselője eljuttatja a Megrendelő képviselőjéhez.
- A feljegyzés alapján a Megrendelő az ügyet kivizsgálja, és megteszi a szükséges intézkedéseket.

9. A felek megállapodnak abban , hogy amennyiben az autóbusz a járati útvonalon balesetet szenved, és a rendőrségi vizsgálat eredményeként az alkalmazott autóbuszvezető, ezen keresztül a Vállakozó felelőssége kerül megállapításra, úgy Vállakozót kártérítési kötelezettség terheli az egyes személyek felé, illetve a Megrendelő felé.
A Vállakozó fenti kártérítés fizetési kötelezettségének mentesítése érdekében érvényes utas- és balesetbiztosítással rendelkezik, melynek kötvényét a jelen vállalkozási szerződés 2. sz. melléklete tartalmazza. A biztosítást a jogviszony teljes időtartama alatt köteles a Vállalkozó a mellékletben rögzített biztosítási összegnek megfelelő mértékben fenntartani, és annak meglétét a Megrendelő felhívására haladéktalanul igazolni. A biztosítási díjat a vállalkozói díj tartalmazza.
Jelen szerződés időtartama alatt a Megrendelő bármely időpontban kérheti a Vállalkozó által kötött biztosítási szerződés tartalmának megismerését és erre vonatkozó bizonyítékokat.
Közúti baleset esetén az érvényes kötelező felelősségbiztosítás alapján történik a harmadik személynek a szerződésen kívül okozott kártérítése.


VIII. Vis Maior

Felek megállapodnak abban hogy amennyiben a teljesítés bármely fél részéről Vis Maior következtében hiusul meg, követelést egymással szemben nem támasztanak amennyiben a kárkockázat minimalizálására az elvárható intézkedések megtörténtek (ide tartozik az eseményről való értesítés, az elvárható kárcsökkentés illetve a megelőzés elvárható szintje, stb.)


IX. Titoktartás

Felek kötelesek valamennyi információt, adatot és dokumentumot szigorúan bizalmasan kezelni, amely a jelen szerződés hatálya alatt vagy azzal összefüggésben jut a tudomásukra, egyúttal ezeket nem jogosultak a másik fél előzetes hozzájárulása nélkül harmadik személy részére kiszolgáltatni, kivéve, ha erre a felet jogszabály kötelezi. A szerződő felek rögzítik, hogy a fentiekben körülírt titoktartási rendelkezések a jelen szerződés megszűnését követően is fennmaradnak.


X. Vitás kérdések

1. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk-ban és az I. pontban rögzítettek irányadók.

2. A szerződő partnerek a szerződésből származó jogvitáikat megkisérlik békés úton rendezni. Amennyiben a jogvita a másik fél közlésétől számított 30 napon belül nem rendeződik, a jogvita rendezésére a felek a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara melletti választottbíróság illetékességét kötik ki. A választottbírák száma három.

3. Amennyiben a jelen szerződés bármely rendelkezése érvénytelennek vagy végre nem hajthatónak tekintendő, az nem eredményezi a szerződés többi rendelkezésének vagy az egész szerződésnek az érvénytelenségét és a jelen szerződést úgy kell értelmezni, mintha az érvénytelen vagy kikényszeríthetetlen rendelkezést nem tartalmazta volna.

4. A szerződő felek kijelentik, hogy a jelen szerződésben foglalt rendelkezések alkotják a felek közötti teljeskörű megállapodást, ekként a felek közötti minden korábbi, a szerződés tárgyára vonatkozó szóbeli és írásbeli megállapodás és megegyezés hatályát veszti.

5. A felek képviseletében cégszerűen aláíró személyek kijelentik, hogy rendelkeznek érvényes cégaláírási– és képviseleti jogosultsággal és a nem cégszerű nyilatkozatból eredő esetleges kárért személy szerint felelősséget vállalnak.

6. A szerződés 4 eredeti példányban készült, melyből 2 példány a Megrendelőt, 2 példány a Vállalkozót illeti.

7. A szerződő felek ezt a megállapodást egyetértően elfogadták és igazolt, cégjegyzésre jogosult képviselőik - mint akaratukkal mindenben egyezőt - cégszerűen aláírták.

Szombathely, 2014. október

Kőszeg Város Önkormányzata Vasi Volán Zrt.

.................................................................... .............................................................
Huber László Sőbér Aurélia Papp László
polgármester pénzügyi és gazdálkodási vezérigazgató
osztályvezető
Megrendelő Vállalkozó

(Az előterjesztés további mellékleteit lsd. a letölthető formátumban.)