Önkormányzati belépés | |
![]() | |
![]() | |
|
Képviselő-testületi ülések
2025. Április 23., Szerda, 09:00
2021. Augusztus 26., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
1.a napirendi pont:
Az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 7/2020. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 55 137 645 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 55 137 645 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek között a szociális ágazati pótlék biztosításához 15 811 143 Ft, az iparűzési adó kiegészítő támogatására 22 625 972 Ft, a könyvtári érdekeltségnövelő támogatásra 2 526 000 Ft, az önkormányzatot megillető póttámogatásra 5 641 200, előző évi ellenőrzésből adódó többlettámogatásra 72 136 Ft és a kötelező feladatokra 8 461 194 Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai az NKA támogatás és a pénzmaradvány miatt 38 855 491 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Városi Múzeum és Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a könyvtári érdekeltségnövelő támogatás és a pénzmaradvány miatt 5 158 652 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál a kiadási és bevételi előirányzatai a közfoglalkoztatás támogatása és a pénzmaradvány miatt 13 988 270 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a szociális ágazati pótlék és a pénzmaradvány miatt 47 169 068 Ft-tal emelkedett.
A Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde költségvetése a közfoglalkoztatás támogatása és a pénzmaradvány miatt 18 454 592 nőtt.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 26 798 337 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél, 28 339 308 Ft az Önkormányzatnál került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata nem változott. Tervezéskor már nem számoltunk a Gépjárműadóval, 2020-ban már nem illette meg az Önkormányzatot, 2021-ben pedig már a NAV is szedi ezt az adót. A tartózkodás utáni Idegenforgalmi adót nem kell a szállásadóknak beszedniük és megfizetniük az Önkormányzat felé, csak a korábbi évek elmaradt adói folynak be az Önkormányzathoz. Az Iparűzési adót is a NAV-on keresztül kell bevallani, Ők adják át az adatokat az Önkormányzatok felé. Az Iparűzési adónál egységesen 1 % adót kell megfizetni, függetlenül attól, hogy az Önkormányzat rendelete 2 %-ot tartalmaz, a különbözetre kiegészítő támogatást nyújtanak.
A működési bevételek előirányzata nem változott.
A tartalék összege 14 164 500 Ft-tal nőtt.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata nem változott.
A Déli Városrész TOP projekt KRAFT részére 20 253 105 Ft többlet támogatása, a TOP-2.1.2-15. Városmajor-Zöld Város kialakítása Projekt támogatása 8 158 449 Ft-tal, összességében 28 411 554 Ft-tal a felhalmozási támogatások előirányzatát növelte.
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívüli tételek előirányzata nem változott.
A személyi juttatások előirányzata 13 083 908 Ft-tal nőtt.
A munkaadókat terhelő járulékok 2 602 071 Ft-tal nőtt.
A dologi kiadások előirányzata 5 623 448 Ft-tal nőtt.
Az egyéb működési célú kiadások előirányzata 138 887 365 Ft-tal nőtt.
A beruházási előirányzatok az Intézményeknél 4 298 520 Ft-tal nőttek, az Önkormányzat előirányzatai 31 302 618 Ft-tal csökkentek, összességében az előirányzat 27 004 098 Ft-tal csökkent.
A felújítási előirányzatok az Intézményeknél nem változtak, az Önkormányzat előirányzatai 13 570 868 Ft-tal nőttek, összességében az előirányzat 13 570 868 Ft-tal nőtt.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 165 460 473 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 146 763 562 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 4 589 058 138 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
2 471 505 827 Ft költségvetési bevétel
7 060 563 965 Ft költségvetési kiadás
4 589 058 138 Ft hiány
40 477 592 Ft finanszírozási kiadás
4 629 535 730 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság tárgyalta és 4 igen és 1 nem szavazattal elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kőszeg, 2021. augusztus 19.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2021. évi költségvetésről szóló 7/2021. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2021.(VIII. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2021. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2021. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2021. (VIII…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló
7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2021. évi költségvetését
2 471 505 827 Ft költségvetési bevétellel
7 060 563 965 Ft költségvetési kiadással
4 589 058 138 Ft hiánnyal
40 477 592 Ft finanszírozási kiadással
4 629 535 730 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 419 347 753 Ft
közhatalmi bevételek 406 650 000 Ft
működési bevételek 241 953 335 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 3 150 000 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 071 101 088 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 297 103 768 Ft
Felhalmozási bevételek 91 600 000 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 11 700 971 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 400 404 739 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 2 471 505 827 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 872 314 360 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 151 040 807 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 604 843 567 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 30 550 000 Ft
egyéb működési célú kiadások 241 914 213 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 900 662 947 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 2 317 120 903 Ft
felújítások 1 793 371 815 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 49 408 300 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 4 159 901 018 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 7 060 563 965 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 829 561 859 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 3 759 496 279 Ft
Költségvetési egyenleg: - 4 589 058 138 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2020. évi maradvány 828 194 667 Ft
fejlesztési célú 2020. évi maradvány 3 801 341 063 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 4 629 535 730 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 40 477 592 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 40 477 592 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 4 589 058 138 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8.§ (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
Az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 7/2020. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A költségvetési rendelet módosítására az 1. információs táblában kimutatott javaslatok alapján került sor az alábbiak szerint:
Indokolás
Módosító tételek:
I. Központi előirányzatok változásai:
A központi előirányzatok változásai az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegét 55 137 645 Ft-tal növelik, ebből a működési célú támogatások 55 137 645 Ft-tal növekedtek.
A működési célú központi bevételek között a szociális ágazati pótlék biztosításához 15 811 143 Ft, az iparűzési adó kiegészítő támogatására 22 625 972 Ft, a könyvtári érdekeltségnövelő támogatásra 2 526 000 Ft, az önkormányzatot megillető póttámogatásra 5 641 200, előző évi ellenőrzésből adódó többlettámogatásra 72 136 Ft és a kötelező feladatokra 8 461 194 Ft összegű támogatásban részesült az önkormányzat.
A központi előirányzatok változásának jogcímek szerinti összegeit a 2. melléklet tartalmazza.
II. Intézményi előirányzatok változása:
A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház kiadási és bevételi előirányzatai az NKA támogatás és a pénzmaradvány miatt 38 855 491 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Városi Múzeum és Könyvtár kiadási és bevételi előirányzatai a könyvtári érdekeltségnövelő támogatás és a pénzmaradvány miatt 5 158 652 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatalnál a kiadási és bevételi előirányzatai a közfoglalkoztatás támogatása és a pénzmaradvány miatt 13 988 270 Ft-tal nőttek.
A Kőszegi Szociális Gondozási Központ költségvetése a szociális ágazati pótlék és a pénzmaradvány miatt 47 169 068 Ft-tal emelkedett.
A Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde költségvetése a közfoglalkoztatás támogatása és a pénzmaradvány miatt 18 454 592 nőtt.
III. Kőszeg Város Önkormányzata előirányzat változásai az alábbiak:
A központi támogatások változásából 26 798 337 Ft az önkormányzat által fenntartott intézményeknél, 28 339 308 Ft az Önkormányzatnál került felhasználásra.
A közhatalmi bevételek előirányzata nem változott. Tervezéskor már nem számoltunk a Gépjárműadóval, 2020-ban már nem illette meg az Önkormányzatot, 2021-ben pedig már a NAV is szedi ezt az adót. A tartózkodás utáni Idegenforgalmi adót nem kell a szállásadóknak beszedniük és megfizetniük az Önkormányzat felé, csak a korábbi évek elmaradt adói folynak be az Önkormányzathoz. Az Iparűzési adót is a NAV-on keresztül kell bevallani, Ők adják át az adatokat az Önkormányzatok felé. Az Iparűzési adónál egységesen 1 % adót kell megfizetni, függetlenül attól, hogy az Önkormányzat rendelete 2 %-ot tartalmaz, a különbözetre kiegészítő támogatást nyújtanak.
A működési bevételek előirányzata nem változott.
A tartalék összege 14 164 500 Ft-tal nőtt.
A vagyonhasznosító bevételi előirányzata nem változott.
A Déli Városrész TOP projekt KRAFT részére 20 253 105 Ft többlet támogatása, a TOP-2.1.2-15. Városmajor-Zöld Város kialakítása Projekt támogatása 8 158 449 Ft-tal, összességében 28 411 554 Ft-tal a felhalmozási támogatások előirányzatát növelte.
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívüli tételek előirányzata nem változott.
A személyi juttatások előirányzata 13 083 908 Ft-tal nőtt.
A munkaadókat terhelő járulékok 2 602 071 Ft-tal nőtt.
A dologi kiadások előirányzata 5 623 448 Ft-tal nőtt.
Az egyéb működési célú kiadások előirányzata 138 887 365 Ft-tal nőtt.
A beruházási előirányzatok az Intézményeknél 4 298 520 Ft-tal nőttek, az Önkormányzat előirányzatai 31 302 618 Ft-tal csökkentek, összességében az előirányzat 27 004 098 Ft-tal csökkent.
A felújítási előirányzatok az Intézményeknél nem változtak, az Önkormányzat előirányzatai 13 570 868 Ft-tal nőttek, összességében az előirányzat 13 570 868 Ft-tal nőtt.
Az önkormányzat előirányzat változásai az előző módosításokat figyelembe véve 165 460 473 Ft-tal növelik a bevételi és a kiadási főösszeget.
Összességében az előirányzat változások (I-III. pontok) irányító szervi támogatások nettósítása után 146 763 562 Ft-tal növelik a bevételek és a kiadások összegét, a költségvetési hiány 4 589 058 138 Ft – amelynek fedezete a maradványból biztosított.
Fenti módosító tételek értelmében az önkormányzat költségvetésének fő számai (Ft-ban):
2 471 505 827 Ft költségvetési bevétel
7 060 563 965 Ft költségvetési kiadás
4 589 058 138 Ft hiány
40 477 592 Ft finanszírozási kiadás
4 629 535 730 Ft belső finanszírozási
bevétel
0 Ft külső finanszírozási
bevétel
A 3. melléklet a fenti módosításokat intézményenkénti bontásban, kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel tartalmazza.
A 4. melléklet Kőszeg Város Önkormányzata fejlesztési bevételeinek, az 5. melléklet fejlesztési kiadásainak előirányzatait mutatja be.
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság tárgyalta és 4 igen és 1 nem szavazattal elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Kőszeg, 2021. augusztus 19.
A polgármester nevében:
Cserkutiné Stipsics Edina s.k.
pénzügyi és gazdálkodás osztályvezető
Előzetes hatásvizsgálat
Kőszeg Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2021. évi költségvetésről szóló 7/2021. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …./2021.(VIII. .) önkormányzati rendelethez.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.
2. Gazdasági hatás
A rendelettervezet gazdasági hatással bír, mivel a 2021. évi költségvetés eredeti előirányzatainak változásait tartalmazza, mely további célok, esetleges problémák, vagy megoldásra váró feladatok forrás változásait eredményezte.
3. Költségvetési hatás
A rendelettervezet az önkormányzat és a fenntartása alá tartozó költségvetési szervek költségvetésének a rendeletmódosítást követően hozott központi és önkormányzati döntések, valamint saját hatáskörű módosítások miatti korrekcióját tartalmazza.
4. Környezeti, egészségi következményei
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terhet befolyásoló hatása nincs, a költségvetés módosításához szükséges adminisztratív állomány önkormányzatra összesítve rendelkezésre áll.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése értelmében a Képviselő-testület az első negyedév kivételével negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítés határidejéig – 2021. december 31-ei hatállyal – módosítja a költségvetési rendeletét. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2021. (VIII…..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló
7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről szóló 7/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2.§
A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2021. évi költségvetését
2 471 505 827 Ft költségvetési bevétellel
7 060 563 965 Ft költségvetési kiadással
4 589 058 138 Ft hiánnyal
40 477 592 Ft finanszírozási kiadással
4 629 535 730 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.”
2 . §
A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
Működési célú költségvetési bevételek:
működési célú támogatások áht-n belülről 1 419 347 753 Ft
közhatalmi bevételek 406 650 000 Ft
működési bevételek 241 953 335 Ft
működési célú átvett pénzeszköz 3 150 000 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 071 101 088 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 297 103 768 Ft
Felhalmozási bevételek 91 600 000 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 11 700 971 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 400 404 739 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 2 471 505 827 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
a személyi jellegű kiadások 872 314 360 Ft
a munkaadókat terhelő járulékok 151 040 807 Ft
a dologi jellegű kiadások 1 604 843 567 Ft
ellátottak pénzbeli juttatásai 30 550 000 Ft
egyéb működési célú kiadások 241 914 213 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 900 662 947 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
beruházások 2 317 120 903 Ft
felújítások 1 793 371 815 Ft
egyéb felhalmozási célú kiadások 49 408 300 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 4 159 901 018 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 7 060 563 965 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
működési bevételek és kiadások egyenlege - 829 561 859 Ft
felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 3 759 496 279 Ft
Költségvetési egyenleg: - 4 589 058 138 Ft
Belső finanszírozás bevételei
működési célú 2020. évi maradvány 828 194 667 Ft
fejlesztési célú 2020. évi maradvány 3 801 341 063 Ft
Külső finanszírozás bevételei
működési célú hitelfelvétel 0 Ft
fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 4 629 535 730 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 40 477 592 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 40 477 592 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 4 589 058 138 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8.§ (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.”
3. §
(1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
Dr. Zalán Gábor s. k. Básthy Béla s. k.
jegyző polgármester
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)