Önkormányzati belépés | |
|
2021. Október 28., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
2. napirendi pont:
A gyermekétkeztetés 2022. évi nyersanyagnormáinak megállapítása valamint a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Kőszegi Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
Indokolás
Az étkeztetési feladatokat ellátó JustFood Kft. javaslatot tett a nyersanyagnorma 2022. január 1. napjától történő 8,5%-os emelésére az alábbi indokok alapján:
- az élelmiszerek ára nagy mértékben emelkedett az elmúlt 1 évben,
- a KSH adatai alapján az üzemanyag 2021. augusztus hónapban 21,7%-kal kerül többe, mint egy évvel ezelőtt és további emelésekre lehet számítani,
- a 2022. évre tervezett minimálbér és a garantált bérminimum emelkedése havonta 38.000 Ft/fő költségnövekedést fog jelenteni a cégnek,
- a takarmányárak 30%-os emelkedése hamarosan érzékelhető lesz a tojás árában,
- az idei alacsony búzatermés a pékáru és sütőipari termékek árának emelkedéséhez fog vezetni.
Az előterjesztéshez csatoltam a JustFood Kft. levelét, mely a részletes indokolást tartalmazza.
A JustFood Kft.-vel 2016. november 15. napján kötött szerződés IV.2. pontja értelmében a nyersanyagköltséget az önkormányzat jogosult megállapítani, melyet a szolgáltató köteles elfogadni.
A nyersanyagnorma képezi az intézményi térítési díj alapját. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjait a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény rendelkezései szerint az önkormányzat rendeletében kell meghatározni.
A rendelet-tervezet a 2022. január 1-jétől alkalmazandó intézményi térítési díjakat tartalmazza, így a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény 147. §-ában és a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges gazdasági intézkedésről szóló 603/2010. (XII. 18.) Korm. rendelet 1. §-ában foglaltakat már nem kell alkalmazni.
Tájékoztatom a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a nyersanyagnorma egységesen 2018. január 1. napjától 5%-kal lett emelve, 2019. január 1. napjától csak az ebédre vonatkozó nyersanyagköltségek emelkedtek. 2020. január 1. napjától további 7,5%-os, 2021. január 1. napjától további 10%-os egységes nyersanyagnorma-emelés történt.
A nyersanyagnorma javaslatban szereplő diétás nyersanyagnormák (diabetikus, könnyű vegyes, epekímélő, tej-tojásmentes) és a speciális, magasabb kockázatú diétás étkezések (gluténérzékeny, szigorú besorolású mogyorómentes, egyedi keresztdiéták stb.) nyersanyagnormái között a korábbi évekhez hasonlóan most sem kívánunk különbséget tenni, így a diétás nyersanyagnorma minden típusú diétára vonatkozóan került meghatározásra.
A JustFood Kft. a nyersanyagnorma emelésére vonatkozó javaslatáról az állami normatíva igénylésének határideje előtt, azaz 2021. október 30. napja előtt kell dönteni ahhoz, hogy normatívát a már megemelt nyersanyagköltségekhez viszonyítva tudjuk igényelni.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen. Amennyiben a határozati javaslat elfogadásra kerül, úgy szükséges a rendelet-tervezetről is dönteni. A rendelet-tervezetben már az elfogadott nyersanyagnormák alapján került megállapításra a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
Kőszeg, 2021. október 22.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2022. év január 1. napjától alkalmazandó nyersanyagnormákat a melléklet szerint elfogadja és ennek alapján elrendeli Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének módosítását.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: 2021. december 31.
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján átlagosan 8,5%-kal emelkedik a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára is többletterhet jelent, mivel a nyersanyagnorma 72%-ában van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagnorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2021. (X. 28.) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja:
a) bölcsődében:
aa) reggeli 94,- Ft
tízórai 49,- Ft
ebéd 345,- Ft
uzsonna 98,- Ft
napi 586,- Ft
ab) diétás reggeli 110,- Ft
diétás tízórai 57,- Ft
diétás ebéd 391,- Ft
diétás uzsonna 113,- Ft
napi 671,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 105,- Ft
ebéd 356,- Ft
uzsonna 105,- Ft
napi 566,- Ft
bb) diétás tízórai 135,- Ft
diétás ebéd 398,- Ft
diétás uzsonna 128,- Ft
napi 661,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 150,- Ft
ebéd 417,- Ft
uzsonna 106,- Ft
napi 673,- Ft
cb) diétás tízórai 189,- Ft
diétás ebéd 459,- Ft
diétás uzsonna 162,- Ft
napi 810,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 153,- Ft
tízórai 108,- Ft
ebéd 430,- Ft
uzsonna 108,- Ft
vacsora 237,- Ft
napi 1036,- Ft
db) diétás reggeli 189,- Ft
diétás tízórai 108,- Ft
diétás ebéd 473,- Ft
diétás uzsonna 108,- Ft
diétás vacsora 269,- Ft
napi 1147,- Ft”
2. §
Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester
A gyermekétkeztetés 2022. évi nyersanyagnormáinak megállapítása valamint a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kőszeg városában a bölcsődében, egyes nevelési-oktatási intézményekben, valamint a Kőszegi Szociális Gondozási Központban az étkeztetés ellátását a JustFood Kft. biztosítja.
Indokolás
Az étkeztetési feladatokat ellátó JustFood Kft. javaslatot tett a nyersanyagnorma 2022. január 1. napjától történő 8,5%-os emelésére az alábbi indokok alapján:
- az élelmiszerek ára nagy mértékben emelkedett az elmúlt 1 évben,
- a KSH adatai alapján az üzemanyag 2021. augusztus hónapban 21,7%-kal kerül többe, mint egy évvel ezelőtt és további emelésekre lehet számítani,
- a 2022. évre tervezett minimálbér és a garantált bérminimum emelkedése havonta 38.000 Ft/fő költségnövekedést fog jelenteni a cégnek,
- a takarmányárak 30%-os emelkedése hamarosan érzékelhető lesz a tojás árában,
- az idei alacsony búzatermés a pékáru és sütőipari termékek árának emelkedéséhez fog vezetni.
Az előterjesztéshez csatoltam a JustFood Kft. levelét, mely a részletes indokolást tartalmazza.
A JustFood Kft.-vel 2016. november 15. napján kötött szerződés IV.2. pontja értelmében a nyersanyagköltséget az önkormányzat jogosult megállapítani, melyet a szolgáltató köteles elfogadni.
A nyersanyagnorma képezi az intézményi térítési díj alapját. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjait a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény rendelkezései szerint az önkormányzat rendeletében kell meghatározni.
A rendelet-tervezet a 2022. január 1-jétől alkalmazandó intézményi térítési díjakat tartalmazza, így a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény 147. §-ában és a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges gazdasági intézkedésről szóló 603/2010. (XII. 18.) Korm. rendelet 1. §-ában foglaltakat már nem kell alkalmazni.
Tájékoztatom a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a nyersanyagnorma egységesen 2018. január 1. napjától 5%-kal lett emelve, 2019. január 1. napjától csak az ebédre vonatkozó nyersanyagköltségek emelkedtek. 2020. január 1. napjától további 7,5%-os, 2021. január 1. napjától további 10%-os egységes nyersanyagnorma-emelés történt.
A nyersanyagnorma javaslatban szereplő diétás nyersanyagnormák (diabetikus, könnyű vegyes, epekímélő, tej-tojásmentes) és a speciális, magasabb kockázatú diétás étkezések (gluténérzékeny, szigorú besorolású mogyorómentes, egyedi keresztdiéták stb.) nyersanyagnormái között a korábbi évekhez hasonlóan most sem kívánunk különbséget tenni, így a diétás nyersanyagnorma minden típusú diétára vonatkozóan került meghatározásra.
A JustFood Kft. a nyersanyagnorma emelésére vonatkozó javaslatáról az állami normatíva igénylésének határideje előtt, azaz 2021. október 30. napja előtt kell dönteni ahhoz, hogy normatívát a már megemelt nyersanyagköltségekhez viszonyítva tudjuk igényelni.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen. Amennyiben a határozati javaslat elfogadásra kerül, úgy szükséges a rendelet-tervezetről is dönteni. A rendelet-tervezetben már az elfogadott nyersanyagnormák alapján került megállapításra a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
Kőszeg, 2021. október 22.
A polgármester nevében:
Kovács-Mezei Virág s.k.
igazgatási osztályvezető
(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2022. év január 1. napjától alkalmazandó nyersanyagnormákat a melléklet szerint elfogadja és ennek alapján elrendeli Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendeletének módosítását.
Felelős: Básthy Béla polgármester
Határidő: 2021. december 31.
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A rendelet-tervezet alapján átlagosan 8,5%-kal emelkedik a gyermekétkeztetés intézményi térítési díja.
II-III. gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet az önkormányzat számára is többletterhet jelent, mivel a nyersanyagnorma 72%-ában van meghatározva a rezsikulcs, így a nyersanyagnorma emelkedése az önkormányzat által fizetendő összeget is növeli.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A szolgáltató javaslatot tett a nyersanyagnorma emelésére.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Amennyiben a nyersanyagnorma nem kerül emelésre, úgy a szolgáltatásban minőségromlás következhet be.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2021. (X. 28.) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdésében, 148. § (5) bekezdésében, 151. § (2f) bekezdésében és 151. § (4a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja:
a) bölcsődében:
aa) reggeli 94,- Ft
tízórai 49,- Ft
ebéd 345,- Ft
uzsonna 98,- Ft
napi 586,- Ft
ab) diétás reggeli 110,- Ft
diétás tízórai 57,- Ft
diétás ebéd 391,- Ft
diétás uzsonna 113,- Ft
napi 671,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 105,- Ft
ebéd 356,- Ft
uzsonna 105,- Ft
napi 566,- Ft
bb) diétás tízórai 135,- Ft
diétás ebéd 398,- Ft
diétás uzsonna 128,- Ft
napi 661,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 150,- Ft
ebéd 417,- Ft
uzsonna 106,- Ft
napi 673,- Ft
cb) diétás tízórai 189,- Ft
diétás ebéd 459,- Ft
diétás uzsonna 162,- Ft
napi 810,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli 153,- Ft
tízórai 108,- Ft
ebéd 430,- Ft
uzsonna 108,- Ft
vacsora 237,- Ft
napi 1036,- Ft
db) diétás reggeli 189,- Ft
diétás tízórai 108,- Ft
diétás ebéd 473,- Ft
diétás uzsonna 108,- Ft
diétás vacsora 269,- Ft
napi 1147,- Ft”
2. §
Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.
Dr. Zalán Gábor s.k. Básthy Béla s.k.
jegyző polgármester