2021. Október 28., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A szociális ellátásokról szóló 21/2021. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
2. - A gyermekétkeztetés 2022. évi nyersanyagnormáinak megállapítása valamint a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - A közművelődésről szóló 2/2020. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A Társult Evangélikus Egyházközség Nemescsóval kötött feladat-ellátási szerződés módosítása.
5. - A 2022. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
6. - A Stratégiai Ellenőrzési Terv felülvizsgálata.
7. - Kőszeg Város Önkormányzatának a Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínházat érintő költségvetési előirányzat átcsoportosítása.
8. - Kőszeg Város Önkormányzatának a Kőszegi Városi Múzeum és Könyvtárat érintő költségvetési előirányzat átcsoportosítása.
9. - A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház költségvetési átcsoportosítási kérelme.
10. - A Kőszeg, Meskó u. 1. alatti ingatlan hasznosítására vonatkozó döntések meghozatala.
11. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
5. napirendi pont:
A 2022. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.

Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2022. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE


Tisztelt Képviselő-testület!

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”

A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 31. § előírta a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.

Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembe vételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv soron kívüli ellenőrzési feladatokra nem tartalmaz tartalékidőt.


Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése

Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek Kőszeg Város Önkormányzata és a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.

A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályi változások,
- vezetői ellenőrzés hiánya, illetve annak nem megfelelő dokumentálása,
- hatáskörök delegálásának gyakorlata,
- szabályzatok aktuálizálásának rendje,
- kontrollok működése,
- információáramlás,
- dokumentáltság egységesítésének hiánya,
- humánerőforrás (fluktuáció).

A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre;

• Megvédeni az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és a nem rendeltetésszerű használattól;

• Meg kell vizsgálni, hogy a végrehajtott ellenőrzésekről összeállított ellenőrzési jelentések megállapításaira és javaslataira készített intézkedési terveket végrehajtották-e;

• Kiemelt szerepet kap a gazdasági események dokumentálási rendjének fontossága.


A 2022. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.

A Kőszeg Város Önkormányzat által létrehozott vállalkozással kötött szerződés és annak gyakorlatban történő megvalósulása került ellenőrzési feladatként kiválasztásra, amelynek a vagyonvédelem és a szabályozott gazdálkodás miatt van kiemelt jelentősége.

A 2022. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- szabályozottság biztosítása,
- a rendszer komplexitása,
- a vagyonvédelem fontossága,
- szabályok szerinti feladatellátás,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák, hiányosságok.

A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas

A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:

- Jogszabályi változások nyomon követése
- Legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő kiemelten az Önkormányzat által alapított
vállalkozással kötött szerződés és annak gyakorlatban történő megvalósulása esetében.
- A szabályok szerinti feladatellátás.

A kockázatelemzés során a mérés magas minősítésű kockázatot nem mutatott.

Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra az ellenőrzésre tervezett tevékenységek:
1.) Személy- és munkaügyi dokumentumok ellenőrzése - rendszerellenőrzés
2.) A 2020. évi ellenőrzés utóellenőrzése
Kőszeg Város Önkormányzata 2021. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának vizsgálata - utóellenőrzés

A vizsgált témához kapcsolódóan megjegyzem, hogy a tényleges ellenőrzés a 2019.évi mérleg leltárral való alátámasztásáról szólt, azonban a gondos gazdálkodás szempontjainak megvalósulására az utóellenőrzésnél az aktuális időszak leltározási gyakorlata mutat rá.

3.) Kőszeg Város Önkormányzata és a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. között városüzemeltetési és kommunális szolgáltatói feladatok ellátása tárgyában létrejött közszolgáltatási szerződés és annak gyakorlatban történő megvalósulása;

4.) A számviteli nyilvántartás, a számviteli dokumentáltság vizsgálata a pénzmozgáshoz nem köthető gazdasági események körében (vegyes feladások rendszere)


2022. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva

1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr

2. Elméleti kapacitás 182 nap

3. Csökkentő tényezők:
hétvége 52 nap
fizetett ünnepek: 6 nap
képzés, továbbképzés: 7 nap

4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 117 nap

5. Tartalék
előre nem tervezhető ellenőrzési (elsősorban tanácsadási) feladatokra
9 nap

6. Tervezett munkatervi feladatokra rendelkezésre áll 108 nap

7. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -

A 2022. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 4 db ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 117 ellenőri munkanapot.


Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.


Kőszeg, 2021. október 21.



Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző

(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)



HATÁROZATI JAVASLAT


Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2022. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.

Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos




Melléklet:

KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 2022. ÉVI BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE:


1. számú ellenőrzés


Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Jegyzői Iroda
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya: Személy- és munkaügyi dokumentumok ellenőrzése - rendszerellenőrzés
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a foglalkoztatás rendjét a jogszabályoknak megfelelően alakították-e ki?
- A személyi dokumentumok kezelése megfelel-e jogszabályban rögzítetteknek?
- A munkaügyi nyilvántartásokat szabályosan vezetik-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2021 - 2022. év
Az ellenőrzés típusa: rendszerellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: szúrópróbaszerű ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2022. március - április hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 25 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: Legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
kontrollok működése.






2. számú ellenőrzés


Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály

Az ellenőrzés tárgya: Kőszeg Város Önkormányzata 2021. évi költségvetési beszámoló mérlegsorainak leltárral való alátámasztottságának vizsgálata (utóellenőrzés).

Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a 2020. évi vizsgálatokról készített ellenőrzési jelentésekbe foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e.

Az ellenőrizendő időszak: 2021. év
Az ellenőrzés típusa: utóellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: tételes ellenőrzés

Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2022. május - június hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 15 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: A vagyonvédelem fontossága, legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő, kontrollok működése.




3. számú ellenőrzés


Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Városüzemeltetési Osztály
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az ellenőrzés tárgya Kőszeg Város Önkormányzata és a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft. között városüzemeltetési és kommunális szolgáltatói feladatok ellátása tárgyában létrejött közszolgáltatási szerződés és annak gyakorlatban történő megvalósulása
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- a szerződés tartalmi felülvizsgálatát milyen gyakorisággal végzik,
- a gyakorlatban a szerződésben foglaltak szerint járnak-e el?
Az ellenőrizendő időszak 2021 - 2022. év
Az ellenőrzés típusa pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei Közszolgáltatási szerződés tételes, dokumentumok és nyilvántartások mintavételes ellenőrzése.
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2022. július - szeptember hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 25 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők A vagyonvédelem fontossága.
A legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő.




4. számú ellenőrzés


Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya: A számviteli nyilvántartás, a számviteli dokumentáltság vizsgálata a pénzmozgáshoz nem köthető gazdasági események körében (vegyes feladások rendszere)
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a pénzmozgáshoz nem kapcsolódó gazdasági események könyvelése kellően alátámasztott-e?
- a vegyes tételek dokumentáltsága teljeskörű-e?
- az alkalmazott számviteli szabályok összhangban vannak-e a hatályos jogszabályokkal?

Az ellenőrizendő időszak: 2021 - 2022. év
Az ellenőrzés típusa: szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: dokumentumok szúrópróbaszerű vizsgálata
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2022. október - november hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 20 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: A vagyonvédelem fontossága.
A legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő.

A 2022. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2021. évről áthúzódó belső ellenőrzést.

Képzések, továbbképzések:
A belső ellenőrök 2022. évi kötelező és egyéb szakmai továbbképzésére tervezett napok száma 7 nap.

Képzési terv:
A belső ellenőri regisztrációhoz szükséges ÁBPE képzésen történő részvétel 2 nap
Mérlegképes könyvelők regisztrációjához szükséges képzés 2 nap
Adó és egyéb szakmai jogszabályok változásáról szóló konferencia 3 nap
Összesen 7 nap


Tartalékidő:

A 2022. évi belső ellenőri munkaidő mérleg 9 nap tartalékidővel (tanácsadási feladatokra) számol.

A belső ellenőrzés jogszabályban előírt feladatainak időszükséglete:

Sorszám A belső ellenőrzési vezető főbb feladatai Időszükséglet
nap
1. Kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervek összeállítása. 8
2. Munkaterv alapján végzett ellenőrzések 85
3. Az ellenőrzésekről nyilvántartások vezetése:
- Nyilvántartás vezetése a végrehajtott ellenőrzésekről.
- Nyilvántartás vezetése a belső ellenőrzési jelentésben tett megállapítások és javaslatok alapján készült intézkedési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról. 7
4. A Jegyző tájékoztatása az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésről. Az éves ellenőrzési jelentés, illetve az összefoglaló ellenőrzési jelentés összeállítása. 8
5. Összesen: 108