Önkormányzati belépés | |
|
2023. November 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
9. napirendi pont:
A 2024. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2024. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”
A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 31. §-a előírja a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.
Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembevételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv soron kívüli ellenőrzési feladatokra 4 nap, tanácsadási feladatokra 5 nap tartalékidőt tartalmaz.
Az ellenőrzési terv elkészítése során felhasznált kimutatások, elemzések, egyéb dokumentumok
- Belső ellenőrzési kézikönyv Iktatószám: K/8941-2/2021.
- Stratégiai ellenőrzési terv 2023-2026 Iktatószám: K/9735-3/2023.
- Belső ellenőr kockázatelemzése a 2024. évi belső ellenőrzési tervhez Iktatószám: K/13805-14/2023.
- a vezetés által felmért kockázatok és a belső ellenőr 2023. évi ellenőrzési tapasztalata.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése
Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek Kőszeg Város Önkormányzata, Bozsok községi Önkormányzat, Velem községi Önkormányzat és a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.
A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályok gyakori változása,
- szabályzatok aktualizálásának folyamata nehézkes,
- humánerőforrás (jelentős mértékű fluktuáció),
- a feladat elvégzésének naprakészsége,
- munkaerő-piaci helyzet alakulása (nem megfelelő a kínálat, minőségben, szakmai felkészültségben),
- kontrollok működése (pontatlan elszámolást, dokumentálás hiányosságait nem észlelik megfelelő időben),
- információáramlás (munkaterületek közti – nem megfelelő – kommunikáció),
- túlzott adminisztráció, sürgősségi adatszolgáltatások
- nem megfelelő szoftver alkalmazása.
A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre;
• Kiemelt szerepet kap a gondos vagyongazdálkodás;
• Meg kell védeni az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és a nem rendeltetésszerű használattól;
• Meg kell vizsgálni, hogy a végrehajtott ellenőrzésekről összeállított ellenőrzési jelentések megállapításaira és javaslataira készített intézkedési terveket végrehajtották-e;
• Kiemelt szerepet kap a gazdasági események dokumentálási rendjének fontossága.
A 2024. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.
A 2024. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- szabályozottság biztosítása,
- a rendszer komplexitása,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a vagyonvédelem fontossága,
- szabályok szerinti feladatellátás,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák, hiányosságok. megszüntetése,
- kommunikáció javítása.
A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas
A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:
- jogszabályi változások nyomon követése
- vagyonvédelem,
- bevételek beszedése,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a szabályok szerinti feladatellátás,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- belső kontrollok működése.
A kockázatelemzés során a mérés magas minősítésű kockázatot nem mutatott.
Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra az ellenőrzésre tervezett tevékenységek:
1.) A szerződés-nyilvántartás rendjének vizsgálata - utóellenőrzés
A 2020. évi vizsgálatról készített ellenőrzési jelentésben foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e?
2.) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által az önkormányzat közigazgatási területére kiterjedő hatállyal bevezetett:
- építményadóval,
- telekadóval,
- magánszemélyek kommunális adójával,
- idegenforgalmi adóval és
- települési adóval
kapcsolatos tevékenység ellenőrzése.
3.) Lakásgazdálkodás ellenőrzése.
2024. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva
1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr
2. Elméleti kapacitás 366 nap
3. Csökkentő tényezők:
hétvége 104 nap
fizetett ünnepek: 11 nap
képzés, továbbképzés: 7 nap
4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 244 nap
Kapacitás 0,5 főre számítva 122 nap
5. Tartalék 9 nap
tanácsadási feladatokra 5 nap
soron kívüli ellenőrzésre 4 nap
6. Tervezett munkatervi feladatokra rendelkezésre áll 113 nap
7. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -
A 2024. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 db ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 113 ellenőri munkanapot.
Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2023. november 23.
Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2024. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
Melléklet:
KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 2024. ÉVI BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE:
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Városüzemeltetési Osztály
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya: A szerződés-nyilvántartás rendjének vizsgálata - utóellenőrzés
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a tárgyban szereplő 2020. évi vizsgálatról készített ellenőrzési jelentésben foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2023 - 2024. év
Az ellenőrzés típusa: utóellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: utóellenőrzés
módszer: dokumentumok, nyilvántartások mintavételes ellenőrzése
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2024. március - április hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: Korábbi belső ellenőrzés során tapasztalt hibák, hiányosságok megszüntetése.
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Igazgatási Osztály
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya: Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által az önkormányzat közigazgatási területére kiterjedő hatállyal bevezetett:
- építményadóval,
- telekadóval,
- magánszemélyek kommunális adójával,
- idegenforgalmi adóval és
- települési adóval
kapcsolatos tevékenység ellenőrzése.
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- rendelkeznek-e a Képviselő-testület által jóváhagyott helyi adó rendelettel és az összhangban van-e a törvényi előírásokkal;
- az adók nyilvántartása, az adók beszedése az előírásoknak megfelelően történik-e;
- a munkafolyamatokra vonatkozó ellenőrzési nyomvonalat elkészítették-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2023-2024. év
Az ellenőrzés típusa: pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2024. május - július hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 40 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: A bevételek beszedése.
Jogszabályi változások nyomon követése.
Legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő.
Kontrollok működése.
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Igazgatási Osztály
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az ellenőrzés tárgya Lakásgazdálkodás ellenőrzése
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- a lakásgazdálkodás folyamata megfelel-e jogszabályi feltételeknek,
- a lakáshasználati díj megállapítása és megfizetésének rendje,
- keletkezik-e díjhátralék, ha igen annak behajtási módját hogyan alakították ki,
- a bérlakások ellenőrzésének rendjét kialakították-e és gyakorlatban hogyan valósul meg?
Az ellenőrizendő időszak 2023 - 2024. év
Az ellenőrzés típusa szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei A folyamat teljes áttekintése. Dokumentumok, nyilvántartások mintavételes ellenőrzése.
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2024. augusztus - november hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 40 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők A vagyonvédelem fontossága.
Irányított/felügyelt szervek ellenőrzése.
A gazdálkodás színvonalának emelése.
Belső kontrollok működése.
A legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő.
A 2024. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2023. évről áthúzódó belső ellenőrzést.
Képzések, továbbképzések:
A belső ellenőrök 2024. évi kötelező és egyéb szakmai továbbképzésére tervezett napok száma 7 nap.
Képzési terv:
A belső ellenőri regisztrációhoz szükséges ÁBPE képzésen történő részvétel 2 nap
Mérlegképes könyvelők regisztrációjához szükséges képzés 2 nap
Adó és egyéb szakmai jogszabályok változásáról szóló konferencia 3 nap
Összesen 7 nap
Tartalékidő:
A 2024. évi belső ellenőri munkaidő mérleg 9 nap tartalékidővel (5 napot tanácsadási feladatokra, 4 napot soron kívüli ellenőrzésre) számol.
A belső ellenőrzés jogszabályban előírt feladatainak időszükséglete:
Sorszám A belső ellenőrzési vezető főbb feladatai Időszükséglet
nap
1. Kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervek összeállítása. 8
2. Munkaterv alapján végzett ellenőrzések 90
3. Az ellenőrzésekről nyilvántartások vezetése:
- Nyilvántartás vezetése a végrehajtott ellenőrzésekről.
- Nyilvántartás vezetése a belső ellenőrzési jelentésben tett megállapítások és javaslatok alapján készült intézkedési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról. 7
4. A Jegyző tájékoztatása az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésről. Az éves ellenőrzési jelentés, illetve az összefoglaló ellenőrzési jelentés összeállítása. 8
5. Összesen: 113
A 2024. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2024. évi
BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 119. § (3)-(5) bekezdése értelmében: „(3) A jegyző köteles - a jogszabályok alapján meghatározott - belső kontrollrendszert működtetni, amely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
(4) A jegyző köteles gondoskodni - a belső kontrollrendszeren belül - a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
(5) A helyi önkormányzatra vonatkozó éves ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év december 31-éig hagyja jóvá.”
A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011 (XII. 31.) Kormányrendelet 31. §-a előírja a tárgyévet követő évre vonatkozó éves ellenőrzési tervkészítési kötelezettséget, továbbá meghatározta az éves ellenőrzési terv tartalmát.
Az éves ellenőrzési terv kockázatelemzés alapján felállított prioritások és a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrások figyelembevételével került összeállításra.
Az éves ellenőrzési terv soron kívüli ellenőrzési feladatokra 4 nap, tanácsadási feladatokra 5 nap tartalékidőt tartalmaz.
Az ellenőrzési terv elkészítése során felhasznált kimutatások, elemzések, egyéb dokumentumok
- Belső ellenőrzési kézikönyv Iktatószám: K/8941-2/2021.
- Stratégiai ellenőrzési terv 2023-2026 Iktatószám: K/9735-3/2023.
- Belső ellenőr kockázatelemzése a 2024. évi belső ellenőrzési tervhez Iktatószám: K/13805-14/2023.
- a vezetés által felmért kockázatok és a belső ellenőr 2023. évi ellenőrzési tapasztalata.
Az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések és a kockázatelemzés eredményének összefoglaló bemutatása, kockázati tényezők feltárása és értékelése
Meghatározásra kerültek azok a kockázatok, amelyek veszélyt jelentenek Kőszeg Város Önkormányzata, Bozsok községi Önkormányzat, Velem községi Önkormányzat és a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működésére.
A veszélyt jelentő kockázatok a következők:
- jogszabályok gyakori változása,
- szabályzatok aktualizálásának folyamata nehézkes,
- humánerőforrás (jelentős mértékű fluktuáció),
- a feladat elvégzésének naprakészsége,
- munkaerő-piaci helyzet alakulása (nem megfelelő a kínálat, minőségben, szakmai felkészültségben),
- kontrollok működése (pontatlan elszámolást, dokumentálás hiányosságait nem észlelik megfelelő időben),
- információáramlás (munkaterületek közti – nem megfelelő – kommunikáció),
- túlzott adminisztráció, sürgősségi adatszolgáltatások
- nem megfelelő szoftver alkalmazása.
A stratégiai célok megvalósítását segítő ellenőrzések:
• A működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre;
• Kiemelt szerepet kap a gondos vagyongazdálkodás;
• Meg kell védeni az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és a nem rendeltetésszerű használattól;
• Meg kell vizsgálni, hogy a végrehajtott ellenőrzésekről összeállított ellenőrzési jelentések megállapításaira és javaslataira készített intézkedési terveket végrehajtották-e;
• Kiemelt szerepet kap a gazdasági események dokumentálási rendjének fontossága.
A 2024. évi Belső ellenőrzési tervet megalapozó kockázatelemzés a rendelkezésre álló útmutatók alapján kialakított kockázatelemzési modell alkalmazásával készült.
A 2024. évi belső ellenőrzés feladatainak tervezését a következő prioritások határozták meg:
- jogszabályi változások nyomon követése,
- szabályozottság biztosítása,
- a rendszer komplexitása,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a vagyonvédelem fontossága,
- szabályok szerinti feladatellátás,
- belső kontrollok működése,
- a legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- korábbi belső ellenőrzések során tapasztalt hibák, hiányosságok. megszüntetése,
- kommunikáció javítása.
A kockázatok minősítése:
- alacsony
- közepes
- magas
A kiválasztott folyamatok közül a következők közepes kockázati pontot értek el:
- jogszabályi változások nyomon követése
- vagyonvédelem,
- bevételek beszedése,
- a gazdálkodás színvonalának emelése,
- a szabályok szerinti feladatellátás,
- az irányított/felügyelt szervek ellenőrzése,
- belső kontrollok működése.
A kockázatelemzés során a mérés magas minősítésű kockázatot nem mutatott.
Az előzőek ismeretében kerültek kiválasztásra az ellenőrzésre tervezett tevékenységek:
1.) A szerződés-nyilvántartás rendjének vizsgálata - utóellenőrzés
A 2020. évi vizsgálatról készített ellenőrzési jelentésben foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e?
2.) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által az önkormányzat közigazgatási területére kiterjedő hatállyal bevezetett:
- építményadóval,
- telekadóval,
- magánszemélyek kommunális adójával,
- idegenforgalmi adóval és
- települési adóval
kapcsolatos tevékenység ellenőrzése.
3.) Lakásgazdálkodás ellenőrzése.
2024. évi MUNKAIDŐ MÉRLEG
0,5 főre számítva
1. Létszám
0,5 fő belső ellenőr
2. Elméleti kapacitás 366 nap
3. Csökkentő tényezők:
hétvége 104 nap
fizetett ünnepek: 11 nap
képzés, továbbképzés: 7 nap
4. Kapacitás ellenőri napban (elméleti kapacitás-csökkentő tényezők): 244 nap
Kapacitás 0,5 főre számítva 122 nap
5. Tartalék 9 nap
tanácsadási feladatokra 5 nap
soron kívüli ellenőrzésre 4 nap
6. Tervezett munkatervi feladatokra rendelkezésre áll 113 nap
7. Kapacitást növelő tényezők külső szakértő bevonása külön vezetői döntés alapján: -
A 2024. évi ellenőrzési munkatervben szereplő 3 db ellenőrzés, és az egyéb belső ellenőrzési feladatok lefedik a 113 ellenőri munkanapot.
Az ellenőrzési munkatervet összeállította:
Teveliné Bándi Mária belső ellenőr
Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Kőszeg, 2023. november 23.
Dr. Zalán Gábor s.k.
jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
HATÁROZATI JAVASLAT
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2024. évi ellenőrzési tervet a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja.
Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző
Határidő: folyamatos
Melléklet:
KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 2024. ÉVI BELSŐ ELLENŐRZÉSI TERVE:
1. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Városüzemeltetési Osztály
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya: A szerződés-nyilvántartás rendjének vizsgálata - utóellenőrzés
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- a tárgyban szereplő 2020. évi vizsgálatról készített ellenőrzési jelentésben foglalt megállapításokra és javaslatokra készített intézkedési tervet végrehajtották-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2023 - 2024. év
Az ellenőrzés típusa: utóellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: utóellenőrzés
módszer: dokumentumok, nyilvántartások mintavételes ellenőrzése
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2024. március - április hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 10 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: Korábbi belső ellenőrzés során tapasztalt hibák, hiányosságok megszüntetése.
2. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Igazgatási Osztály
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Az ellenőrzés tárgya: Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által az önkormányzat közigazgatási területére kiterjedő hatállyal bevezetett:
- építményadóval,
- telekadóval,
- magánszemélyek kommunális adójával,
- idegenforgalmi adóval és
- települési adóval
kapcsolatos tevékenység ellenőrzése.
Az ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy
- rendelkeznek-e a Képviselő-testület által jóváhagyott helyi adó rendelettel és az összhangban van-e a törvényi előírásokkal;
- az adók nyilvántartása, az adók beszedése az előírásoknak megfelelően történik-e;
- a munkafolyamatokra vonatkozó ellenőrzési nyomvonalat elkészítették-e?
Az ellenőrizendő időszak: 2023-2024. év
Az ellenőrzés típusa: pénzügyi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés
Az ellenőrzés tervezett ütemezése: 2024. május - július hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás: 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma: 40 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők: A bevételek beszedése.
Jogszabályi változások nyomon követése.
Legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő.
Kontrollok működése.
3. számú ellenőrzés
Az ellenőrzött szervezeti egység Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
Igazgatási Osztály
Pénzügyi és gazdálkodási Osztály
Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az ellenőrzés tárgya Lakásgazdálkodás ellenőrzése
Az ellenőrzés célja Annak megállapítása, hogy
- a lakásgazdálkodás folyamata megfelel-e jogszabályi feltételeknek,
- a lakáshasználati díj megállapítása és megfizetésének rendje,
- keletkezik-e díjhátralék, ha igen annak behajtási módját hogyan alakították ki,
- a bérlakások ellenőrzésének rendjét kialakították-e és gyakorlatban hogyan valósul meg?
Az ellenőrizendő időszak 2023 - 2024. év
Az ellenőrzés típusa szabályszerűségi ellenőrzés
Az ellenőrzés módszerei A folyamat teljes áttekintése. Dokumentumok, nyilvántartások mintavételes ellenőrzése.
(helyszíni ellenőrzés, adatbekérés)
Az ellenőrzés tervezett ütemezése 2024. augusztus - november hó
Szükséges ellenőrzési kapacitás 1 fő belső ellenőr
Az ellenőrzésre tervezett napok száma 40 ellenőri nap
Azonosított kockázati tényezők A vagyonvédelem fontossága.
Irányított/felügyelt szervek ellenőrzése.
A gazdálkodás színvonalának emelése.
Belső kontrollok működése.
A legutóbbi ellenőrzés óta eltelt idő.
A 2024. évi belső ellenőri terv nem tartalmaz 2023. évről áthúzódó belső ellenőrzést.
Képzések, továbbképzések:
A belső ellenőrök 2024. évi kötelező és egyéb szakmai továbbképzésére tervezett napok száma 7 nap.
Képzési terv:
A belső ellenőri regisztrációhoz szükséges ÁBPE képzésen történő részvétel 2 nap
Mérlegképes könyvelők regisztrációjához szükséges képzés 2 nap
Adó és egyéb szakmai jogszabályok változásáról szóló konferencia 3 nap
Összesen 7 nap
Tartalékidő:
A 2024. évi belső ellenőri munkaidő mérleg 9 nap tartalékidővel (5 napot tanácsadási feladatokra, 4 napot soron kívüli ellenőrzésre) számol.
A belső ellenőrzés jogszabályban előírt feladatainak időszükséglete:
Sorszám A belső ellenőrzési vezető főbb feladatai Időszükséglet
nap
1. Kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervek összeállítása. 8
2. Munkaterv alapján végzett ellenőrzések 90
3. Az ellenőrzésekről nyilvántartások vezetése:
- Nyilvántartás vezetése a végrehajtott ellenőrzésekről.
- Nyilvántartás vezetése a belső ellenőrzési jelentésben tett megállapítások és javaslatok alapján készült intézkedési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról. 7
4. A Jegyző tájékoztatása az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésről. Az éves ellenőrzési jelentés, illetve az összefoglaló ellenőrzési jelentés összeállítása. 8
5. Összesen: 113