Jegyzőkönyv: 2021. Február 12., Péntek, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: veszélyhelyzetben a képviselő-testület feladat- és hatáskörének gyakorlása

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Jegyzőkönyv letöltése
Off-line olvasás:
Jegyzőkönyv nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A Kőszegi Szociális Gondozási Központ 2021. évi intézményi térítési díjainak megállapítása.
2. - A bölcsőde 2021. évre javasolt intézményi térítési díjának megállapítása.
3. - A polgármester cafetéria juttatásának megállapítása.
4. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2021. évi költségvetésének jóváhagyása.
5. - A 2022-2024. évekre vonatkozó középtávú tervezés keretszámainak jóváhagyása.
6. - Az önkormányzati képviselők, a bizottságok elnökei és tagjai tiszteletdíjáról szóló 37/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelet módosítása.
7. - Kőszeg Város Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
8. - Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet módosítása.
9. - A 2021. évi vagyonkoncepció jóváhagyása.
10. - Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde honvédelmi intézkedési terve.
11. - Beszámoló a 2020. évben Kőszeg városában működő civil szervezetek számára nyújtott támogatások elszámolásáról és a civil szervezetek, valamint az önkormányzat kapcsolatrendszerének áttekintéséről.
12. - Az általános iskolai körzethatárok véleményezése.
13. - Egy mappában a 2021. február 12-i polgármesteri döntések tervezete.
Szám: K/223-8/2021.



FELJEGYZÉS



amely készült 2021. február 12-én, 9 órakor a kőszegi Városháza tanácskozó termében.

Jelen vannak:
Básthy Béla polgármester, dr. Zalán Gábor jegyző, dr. Nagy Edina aljegyző, Németh Ildikó városüzemeltetési osztályvezető, Kovács-Mezei Virág igazgatási osztályvezető valamint Cserkutiné Stipsics Edina pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető.

Tárgy: veszélyhelyzetben a képviselő-testület feladat- és hatáskörének gyakorlása.

Dr. Zalán Gábor jegyző tájékoztatást ad arról, hogy a Kormány Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett ki 2020. november 4-i hatállyal, amely jelenleg is érvényben van. Ezzel életbe lépett a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése, mely szerint veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja. Fenti jogkör alapján a polgármester jogosult az önkormányzat zökkenőmentes működése érdekében intézkedni.
Polgármester úrnak az alábbi előterjesztésekről kell ma döntenie:

1. A Kőszegi Szociális Gondozási Központ 2021. évi intézményi térítési díjainak megállapítása.
Előterjesztő: Raposa Helga intézményvezető.
2. A bölcsőde 2021. évre javasolt intézményi térítési díjának megállapítása.
Előterjesztő: Guttmann Ferencné intézményvezető.
3. A polgármester cafetéria juttatásának megállapítása.
Előterjesztő: Dr. Zalán Gábor jegyző.

4. A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2021. évi költségvetésének jóváhagyása.
Előadó a jegyző nevében: Cserkutiné Stipsics Edina pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető.
5. A 2022-2024. évekre vonatkozó középtávú tervezés keretszámainak jóváhagyása.
Előadó a polgármester nevében: Cserkutiné Stipsics Edina pénzügyi és gazdálkodási osztályvezető.
6. Az önkormányzati képviselők, a bizottságok elnökei és tagjai tiszteletdíjáról szóló 37/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete módosítása.
Előadó a polgármester nevében: dr. Nagy Edina aljegyző.
7. Kőszeg Város Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
Előterjesztő: Básthy Béla polgármester.
8. Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Kovács-Mezei Virág igazgatási osztályvezető.
9. A 2021. évi vagyonkoncepció jóváhagyása.
Előadó a polgármester nevében: Németh Ildikó városüzemeltetési osztályvezető.
10. Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde honvédelmi intézkedési terve.
Előterjesztő: Guttmann Ferencné intézményvezető.
11. Beszámoló a 2020. évben Kőszeg városában működő civil szervezetek számára nyújtott támogatások elszámolásáról és a civil szervezetek, valamint az önkormányzat kapcsolatrendszerének áttekintéséről.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Zalán Gábor jegyző.
12. Az általános iskolai körzethatárok véleményezése.
Előadó a polgármester nevében: Kovács-Mezei Virág igazgatási osztályvezető.

A napirend tárgyában készült előterjesztéseket valamennyi képviselő megkapta véleményezésre. A külső bizottsági tagok szintén megkapták véleményezésre azokat az előterjesztéseket, amelyeket a bizottságok feladatkörük szerint tárgyaltak volna. Táncsics Péter és Fekete-Pataki Edit képviselők, továbbá Schwahofer Péter, dr. Koczor Gábor, Illés Péter, Solymosi Tamás külső bizottsági tag küldött vissza véleményt, ezek csatolva a jegyzőkönyvhöz. A polgármester megköszöni az előterjesztések elkészítését mindenkinek és azoknak is, akik véleményezték ezeket. A véleményeket minden döntés előtt ismerteti.
Az előterjesztések és az indoklásuk a város hivatalos honlapján elérhetőek.

1. A Kőszegi Szociális Gondozási Központ 2021. évi intézményi térítési díjainak megállapítása.

Kovács-Mezei Virág szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a személyes gondoskodást nyújtó intézmények intézményi térítési díjainak megállapítása a fenntartó feladata.
A térítési díjak meghatározásának részletes szabályait a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 115. § (1) bek., valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 29/1993. (II. 17.) Korm. rendelet határozza meg.
Ezek alapján az intézményi térítési díj a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátások ellenértékeként megállapított összeg. Az intézményi térítési díjat a fenntartó tárgyév április 1-jéig állapítja meg, összege nem haladhatja meg a szolgáltatási önköltséget. A kötelezett által fizetendő térítési díj összege a személyi térítési díj, amely egyrészt nem haladhatja meg az intézményi térítési díj összegét, másrészt nem haladhatja meg a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét. Fontos kiemelni, hogy a díjak a jelen veszélyhelyzetben felfelé nem változhatnak.

Básthy Béla kérdezi: mi az oka annak, hogy az Idősek Klubjánál csökkenést javasol az intézményvezető? Ugyanis 2021. évre 70 Ft/ellátási nap intézményi térítési díj volt megállapítva, ugyanakkor 2020. évi intézményi térítési díj 140 Ft/ ellátási nap volt.

Kovács-Mezei Virág tisztázza, hogy ennek az önköltség számítás az alapja. Valószínű, hogy magasabb lett a normatíva, de a személyi térítési díj mindenképpen 0 Ft.

Ezután a polgármester az alábbi határozatot hozza:


19/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Kőszegi Szociális Gondozási Központ intézményi térítési díjait 2021.04.01-től az alábbiak szerint határozza meg:
a) Idősek otthona
a. intézményi étkezéssel: 3670 Ft/ellátási nap
b. intézményi étkezés nélkül: 2810 Ft/ellátási nap
b) Hajléktalanok átmeneti szállása: 1000 Ft/ ellátási nap
c) Idősek klubja Kőszeg: 70 Ft/ellátási nap, Idősek klubja Horvátzsidány: 0 Ft/ellátási nap. Ezen szolgáltatás igénybevételéért személyi térítési díjat nem kell fizetni.

Felelős: Básthy Béla polgármester és Raposa Helga Erzsébet intézményvezető.
Határidő: 2021.04.01.


2. A bölcsőde 2021. évre javasolt intéz-ményi térítési díjának megállapítása.

Kovács-Mezei Virág szóbeli kiegészítésében elmondja, a bölcsődei gondozási térítési díjat is a képviselő-testület jogosult meghatározni és elfogadni. Az indoklásban leírtak alapján a bölcsőde személyi térítési díjai tekintetében kéri a korábbi döntés további fenntartását, miszerint a bölcsődében személyi térítési díjat 2021. évben se kelljen fizetni.

A polgármester az alábbi határozatot hozza:


20/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde bölcsődéjében 2021. évre az intézményi térítési díjat 0 Ft-ban határozza meg.

Felelős: Básthy Béla polgármester.
Határidő: azonnal.


3. A polgármester cafetéria juttatásának megállapítása.

Dr. Zalán Gábor jegyző szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a vonatkozó jogszabályok értelmében a főállású polgármesternek sajátos közszolgálati jogviszonya van. A közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény értelmében a köztisztviselők cafetéria juttatásra jogosultak és ezt a polgármesterre is alkalmazni kell – így kötelező ezt a döntést a képviselő-testület helyett polgármester úrnak meghoznia.

Básthy Béla polgármester az alábbi határozatot hozza:


21/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján Básthy Béla polgármester 2021. évi cafetéria-juttatásának éves, közterheket is tartalmazó összegét 200.000 Ft/év összegben, a cafetéria keret felhasználására vonatkozó eljárás rendet a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal cafetéria rendszerének alkalmazását is tartalmazó szabályzatban rögzítettek szerint határozza meg.

Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző.
Határidő: azonnal, illetve folyamatos.


4. A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2021. évi költségvetésének jóváhagyása.

Básthy Béla kérdezi, hogy Bozsok és Velem döntött-e már a közös hivatal finanszírozásáról?

Dr. Zalán Gábor szerint még nem. A polgármesterekkel az előzetes egyeztetés megtörtént, mindkét teleülésen február 15-én várható a döntés.

Básthy Béla idézi a két képviselő véleményét az alábbiak szerint:
Táncsics Péter:
„4. A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal költségvetésének elfogadását a jelen formában nem támogatom. Már korábban is megfogalmaztam azt a gondolatomat, hogy nem tartom indokoltnak 52 fős hivatal fenntartását. A heti ügyfélfogadási idő mindösszesen 9 óra, ráadásul a koronavírus járvány miatt korlátozott a hivatali ügyintézés lehetősége. A képviselő-testület három szakbizottságban folytatja a munkát, a hivatali ügyintézést is karcsúbb létszámmal, de nagyobb hatáskörrel, kevesebb osztály végezhetné. Városunk szabadon rendelkezésre álló bevételének legnagyobb részét a hivatal viszi el, a tervek szerint 2021-ben 169.029.530 Ft működési és 4.800.343 Ft fejlesztési támogatás szükséges a Kőszegi Adófizetők pénzéből az állami támogatáson felül.”
Fekete-Pataki Edit:
„4. n.p.: számszaki elírásokat találtam az előterjesztés és a táblázat között - kérem a felülvizsgálatát; kérdés, hogy 56 fővel kevesebb volt a dologi kiadás, mint 52 fővel- ez miből adódik?”

Básthy Béla a képviselői véleményekre reagálva úgy gondolja, hogy feladat van elég a kőszegi hivatalban, hogy ekkora létszám kelljen hozzá. Ő a kőszegi hivatal működését a jelenlegi osztályoknál kevesebbel nem tudná elképzelni. A hivatalra fordított támogatás csökkentésének 3 módja lehet: az állami támogatás megemelése, az adóbevételek növelése és – esetleg – a kisebb hivatal. Viszont a hivatal költségeinek a csökkentése nemcsak létszám csökkentést jelenthet, hanem takarékoskodást is. Mivel tavaly is képződött a hivatalnál megtakarítás, kéri, hogy erre figyeljen az idén is mindenki. Ő azt gondolja, hogy az elnyert projekteknek nagy szerepe van abban, hogy több munkatárs továbbra is dolgozhat a kőszegi hivatalban.

Dr. Zalán Gábor Fekete-Pataki Edit képviselő felvetésére válaszolva jelzi, hogy a hivatal működési költségei főleg a Városháza épületének a felújítási kiadásai miatt nőttek meg.
Kiemeli, hogy a kőszegi hivatal dolgozói közül – talán csak egy projektet kivéve – senki sem kapott plusz juttatást vagy külön premizálást a projektekből – máshol viszont ez igenis előfordul. Az önkormányzati tisztiviselők napi szinten kapják a feladatokat, akár a covid járvány miatt, akár más területen. Értehetetlen számára, hogy miért kell feladatokat és egy eddig jól működő rendszert megosztani az egyes hivatalok között. Csak egy példa: a jövőben a házasulandók bejelentkezésekor az illetékes anyakönyvvezető is jogosult lesz adott technikai feltételekkel fényképet készíteni és azokat az illetékes, okmányokat kiállító kormányablakhoz elektronikus formában továbbítani.
Minden évben emelik a garantált bérminimumot, az önkormányzatoknál már nem volt 12 éve illetményalap növekedés. Ha a képviselő-testület nem szavazott volna meg illetményalap emelést és illetménykiegészítést, akkor el se tudná képzelni, hogy mi lenne a kőszegi hivatalban. A NAV-nál is új bértáblát vezettek be, ahol 219 ezer Ft a kezdő fizetés, amit egy önkormányzati tisztviselő 40 év alatt sem ér el.

Básthy Béla azt gondolja, hogy aki itt dolgozik a kőszegi hivatalban az egyrészt maximális bedobással végezze a munkáját – ő nem is tapasztalt mást – másrészt ne kelljen egy munkatársnak sem azon gondolkodnia, hogy máshol mennyit keresne vagy, hogy mikor, milyen számlát kell befizetnie.

Cserkutiné Stipsics Edina jelzi, hogy nem érti, Fekete-Pataki Edit képviselő milyen számszaki elírásra gondolt, ezt meg fogja kérdezni.

Ezután a polgármester az alábbi határozatot hozza:


22/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2021. évi költségvetését a melléklet szerinti tartalommal elfogadja.

Felelős: Dr. Zalán Gábor jegyző.
Határidő: folyamatos.


5. A 2022-2024. évekre vonatkozó közép-távú tervezés keretszámainak jóváhagyása.

Cserkutiné Stipsics Edina szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a költségvetési rendelettervezethez kapcsolódóan összeállították a prognosztizált adatokat.
A 2021-2023. évre vonatkozó – előző évben elfogadott – adatokat felülvizsgálták a változó gazdasági környezet, az önkormányzat rendeletei, az ingatlanok és egyéb vagyon iránti kereslet tapasztalatai alapján, illetve figyelembe vették az előző év teljesítési adatait is, és ennek megfelelően állapították meg a főbb keretszámokat. A helyi adók esetén a covid helyzet következményeként az önkormányzatokat ért adóelvonási intézkedések miatt a helyi adó bevételek csökkennek az előző évek középtávú tervezésben szerepeltetett bevételek összegéhez képest, így a tervezett helyi adó bevétel minden évben csökkentésre került a 2022-2024. évi középtávú tervezésben.

Básthy Béla ismét Táncsics Péter véleményéből idéz:
„5. A középtávú tervezés keretszámairól szóló tájékoztatást megismertem. Jól látszik belőle Kőszeg gazdaságának sérülékenysége, saját bevételeinek jelentős visszaesése. A korábbi hibás döntések sora vezetett ahhoz, hogy vagyonkezelésből alig származik biztosan tervezhető bevétele Kőszegnek. A frekventált helyen található, jó állapotú, üzleti célú ingatlanok eladását nem támogatom (pl. Bécsikapu Étterem), hisz az a későbbi évek egyenlegét tovább fogja rontani.”

Básthy Béla a képviselő felvetésére válaszolva tisztázza, hogy a képviselő úr bizonyára a Csao Amigo, a Szulejmán (Fő tér 1.), és a Csónakázó tónál lévő kerékpáros centrum értékesítését kifogásolja, de ezek az ingatlanok az eladáskori, aktuális állapotukban nem hoztak jövedelmet az önkormányzat számára.
Ő abban a reményben fogadja el a határozatot, hogy ezeknél a prognosztizált adatoknál azért magasabb bevétele lesz a városnak.

Ezután a polgármester az alábbi határozatot hozza:

23/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdés alapján az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 29/A.§-a alapján a 2022-2024. évekre vonatkozó középtávú tervezés keretszámait elfogadja.

Felelős: Básthy Béla polgármester.
Határidő: azonnal.


6. Az önkormányzati képviselők, a bizott-ságok elnökei és tagjai tiszteletdíjáról szóló 37/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete módosítása.

Dr. Nagy Edina aljegyző szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy az önkormányzat 2021. évi költségvetésének összeállítása kapcsán indokolttá vált az önkormányzati képviselők, a bizottságok elnökei és tagjai tiszteletdíjáról szóló rendelet felülvizsgálata. A felülvizsgálat eredményeként e módosító rendelet hatálybalépésétől a külső bizottsági tagok részére a veszélyhelyzetre és annak anyagi, gazdasági kihatásaira tekintettel tiszteletdíj folyósítására nem kerülne sor, különös tekintettel arra, hogy veszélyhelyzet idején a bizottságok nem üléseznek. A költségvetés egyensúlya érdekében további megszorító intézkedésként az önkormányzati képviselők részére megállapított alapdíj, a bizottsági elnökök részére, valamint a bizottságok önkormányzati képviselő tagjai számára megállapított tiszteletdíj a felére csökkenne, azaz az alapdíj 60.000,- Ft-ról 30.000,- Ft-ra, a bizottsági elnöki tiszteletdíj 54.000,- Ft-ról 27.000,- Ft-ra, a bizottságok önkormányzati képviselő tagjainak tiszteletdíja 18.000,- Ft-ról 9.000,- Ft-ra csökken a tervezet szerint.

Dr. Zalán Gábor megjegyzi, hogy Bozsokon és Velemben is lemondtak a képviselők a tiszteletdíjukról.

Básthy Béla kéri, hogy a veszélyhelyzet megszűnését követően a rendelet ismételt felülvizsgálatára kerüljön sor.

Ezután az alábbi rendeletet alkotja:


Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
6/2021. (II. 12.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati képviselők, a bizottságok elnökei és tagjai tiszteletdíjáról szóló 37/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelet módosításáról

(A rendelet szövege jelen feljegyzés melléklete.)


7. Kőszeg Város Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.

Fekete-Pataki Edit véleménye:
„7. n.p.: civil szervezetek támogatásával kapcsolatban vannak fenntartásaim”
Táncsics Péter véleménye:
„7. Városunk költségvetésével kapcsolatban számos gondolatot fogalmazok meg, teszem azért, mert nyomokban sem látom a korábban hangoztatott elveket visszaköszönni a számok terén. Már megfogalmaztam a hivatali költségvetéssel kapcsolatos gondolataimat. A Jurisics Vár Művelődési Központ és Várszínház kapcsán szintén ismétlem magamat, és az Intézmény igazgatóját: Annak a többmillárd forintos felújítása, modernizálása után önfenntartónak kell lennie! Ennek ellenére ismét 59 millió forinttal kell kisegíteni az Intézményt. A városüzemeltetésre sokkal több pénzt kell fordítani, a bérek indexálása mellett a tárgyi eszközök fejlesztése és a gépjármű park fiatalítása is többletforrásokat igényelnek……
…. A korábbi évektől mintegy 190.000.000 forinttal elmaradó helyi adóbevételek kompenzálását várom az ígéretek alapján Magyarország Kormányától, hisz Polgármester Úr, Miniszterelnök Úr, Országgyűlési Képviselő Úr többször elmondták, hogy Kormányunk visszaadja azt a pénzmennyiséget, amit a járvány, vagy a járványügyi intézkedések miatt elszenvednek a Városok, elszenved Kőszeg. A 190.000.000 Ft-ból javasolom a járványvédelmi alap létrehozását polgáraink, vállalkozóink segítésére, támogatások bővítésére, a városüzemeltetés erősítésére.”

Cserkutiné Stipsics Edina szerint a művelődési központ esetében a tavalyi támogatás összege volt 59 millió Ft, idén 53,1 millió Ft-ot kell hozzátenni az intézmény működéséhez. Az sem érthető a számára, hogy a képviselő úr számára hogyan jött ki a 190 millió Ft.

Básthy Béla szerint azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy egy művelődési intézménynek önfenntartónak kell lennie.

Dr. Zalán Gábor azzal egyet tud érteni, hogy a Jurisics-vár felújítása, az egész projekt nem úgy sikerült, mint ahogy először mindenki várta. A fűtésrendszer sajnos nem egy zárt rendszer, az egész vár kifűtése horror költségbe kerülne. Ő maga azt sem érti, hogyan lehetett a vár 2,5 méteres fal- és 6,5 méteres mennyezetmagasságához padlófűtést tervezni.

Básthy Béla hozzáteszi: nyilván a vár épületét sem lehetet megfelelően szigetelni, napelemet se lehet rátenni, mivel műemlék. A Városháza épületének a fenntartása sem lesz sokkal olcsóbb a fűtéskorszerűsítés után.

Cserkutiné Stipsics Edina jelzi, hogy a Táncsics Péter által említett 190 millió Ft 130 millió Ft helyesen, ami az idei összeget jelenti.

Básthy Béla végül úgy látja, hogy az idei költségvetéshez nem érkezett olyan javaslat, amely valamely tervezett forrásnak a más célra való átcsoportosítását jelentette volna. A kormány által elvont tételekkel az önkormányzat nem tud mit kezdeni. Ő bízik abban, hogy sikerül az évet végigvinni.

Cserkutiné Stipsics Edina felhívja még a figyelmet a könyvvizsgálói véleményre, amely tegnap érkezett meg. A Consultatio Kft. részéről Kőhalminé Major Judit könyvvizsgáló két kérdést tett fel (a vagyonhasznosítási bevétellel kapcsolatban, illetve a pénzmaradványról kért részletes kimutatást) ezek megválaszolása után biztosítottnak látja a költségvetés megvalósulását és elfogadásra ajánlotta.

Ezután a polgármester az alábbi rendeletet alkotja.

Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének

7/2021.(II. 12.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat
2021. évi költségvetéséről


(A rendelet szövege jelen feljegyzés melléklete.)


8. Az önkormányzati tulajdonban lévő la-kások és helyiségek bérletéről szóló és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet módosítása.

Kovács-Mezei Virág szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a koronavírus járvány következtében fellépő gazdasági helyzet különleges intézkedések megtételét teszi szükségessé. Az önkormányzat részéről gyors, rugalmasabb és rövid határidőn belüli döntéseket vár el a veszélyhelyzet kezelése. A kialakult helyzet rávilágított arra, hogy a jelenlegi lakáscsere rendszer nem tudja hatékonyan kezelni a felmerülő igényeket, hónapok telhetnek el a döntések között, hiszen a bizottság mindig csak egy-egy kérelemről tud dönteni, holott a lakáscserék során összetetten lehetne vizsgálni, kezelni a kéréseket. Ezért felülvizsgálatra került az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. l.) önkormányzati rendelet.
A rendelet-tervezet szerint a lakáscserékkel kapcsolatos döntések a polgármester hatáskörébe kerülnek. A lakáscserék lehetősége kibővül, mert nemcsak a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvényben meghatározott esetekben lesz engedélyezhető. Lakáscsere létrejöhet úgy, hogy önkormányzati lakást bérlő személy cserél egy másik önkormányzati lakást bérlővel vagy üres önkormányzati lakás bérleti jogára cserél. Ezzel a rendszerrel egyszerre akár többes cserék is megvalósíthatók, mely segíti azt, hogy az önkormányzati lakások minél rövidebb ideig álljanak üresen. Ez azért is fontos, mert az önkormányzati lakásokra nagy az igény és a lakbérből befolyó bevételekből sincs akkora kiesés.

A polgármester az alábbi rendeletet alkotja:


Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
8/2021. (II. 13.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati tulajdonban lévő
lakások és helyiségek bérletéről szóló
önkormányzati rendelet módosításáról szóló 26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelet és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló
27/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

(A rendelet szövege jelen feljegyzés melléklete.)


9. A 2021. évi vagyonkoncepció jóváha-gyása.

Németh Ildikó szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a 2021. évi vagyongazdálkodási koncepció tervezetének összeállításában a Kőszegi Városüzemeltető Kft., mint az önkormányzati ingatlanok kezelője is közreműködött.
Az üzleti vagyon részét képező ingatlanok esetében továbbra is két kategóriát javasolnak meghatározni: az egyedi döntés alapján elidegeníthető, valamint az el nem idegeníthető csoportot, ahol külön-külön vagyontípusonként sorolták be a vagyonelemeket.
A tavalyi évi koncepcióhoz képest néhány lakás esetében az egyedi kategóriába történő átsorolást javasolja a Városüzemeltető Kft. (táblázatban sárga színnel jelölve), elsősorban azok műszaki állapota, valamint a jövőben szükséges ráfordítás mértéke miatt.

A polgármester az alábbi határozatot hozza:


24/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a 2021. évi vagyongazdálkodási koncepciót elfogadja és polgármesterként elrendeli a végrehajtáshoz szükséges intézkedések megtételét.

Felelős: Básthy Béla polgármester.
Határidő: folyamatos.

10. Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde honvédelmi intézkedési terve.

A polgármester az alábbi határozatot hozza:


25/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Kőszeg Meseváros Óvoda és Bölcsőde honvédelmi intézkedési tervét a melléklet szerinti tartalommal megismerte, az abban foglaltakat tudomásul veszi.

Felelős: a továbbításért Guttmann Ferencné intézményvezető.
Határidő: azonnal.


11. Beszámoló a 2020. évben Kőszeg vá-rosában működő civil szervezetek számára nyújtott támogatások elszámolásáról és a civil szervezetek, valamint az önkormányzat kapcsolatrendszerének áttekintéséről.

Básthy Béla megköszöni a civil egyesületeknek a beszámolókat, majd az alábbi határozatot hozza:


26/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján – a Kulturális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság helyett – a 2020. évben Kőszeg városában működő civil szervezetek számára nyújtott támogatásokról, és a civil szervezetek, valamint az önkormányzat kapcsolatrendszerének áttekintéséről szóló beszámolót elfogadja.


12. Az általános iskolai körzethatárok véleményezése.


Kovács-Mezei Virág jelzi, hogy megnézték a jogszabályt, mely szerint e tárgykörben a képviselő-testület nevében polgármester úr alkothat véleményt.

A polgármester az alábbi határozatot hozza:


27/2021. (II. 12.)
polgármesteri határozat

Kőszeg Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Sárvári Tankerületi Központ által a 2021/22-es tanévre készített általános iskolai körzethatárok kialakításának tervezetét a melléklet szerint támogatja.

Felelős: Básthy Béla polgármester.
Határidő: 2021. február 15.


A határozat meghozatala után Básthy Béla polgármester megköszöni a hivatal munkatársainak az előkészítő munkát.


Kelt, mint az első oldalon.




Dr. Zalán Gábor Básthy Béla
jegyző polgármester



A feljegyzést készítette:



Ecker Eszter
jegyzőkönyvvezető

(A jegyzőkönyvet a mellékletekkel együtt lsd. a letölthető formátumban.)