2007. Május 15., Kedd, 14:00 óra, Városháza 137. számú tanácskozóterme: Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A parkolás rendjéről szóló rendelet módosítása,
2. - Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló rendelet módosítása
3. - Megüresedett önkormányzati bérlakás további hasznosítása
4. - Az Elamen Zrt-vel kötött szerződés óta eltelt időszak tapasztalatai
5. - A Kőszegi Városüzemeltető Kht. beszámolója A Felügyelő Bizottság véleménye a Kht. munkájáról
6. - A Kőszegi Városüzemeltető Kht. Felügyelő Bizottságának beszámolója végzett munkájáról
7. - A Szent Imre templom felújításához támogatás
8. - Kőszeg Város Idősügyi Tanácsa létrehozása
6. napirendi pont:
A Kőszegi Városüzemeltető Kht. Felügyelő Bizottságának beszámolója végzett munkájáról

Beszámoló a Kőszegi
Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht. Felügyelő Bizottságának 2006 évi munkájáról.


Tisztelt Képviselő Hölgyek és Urak!


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2005-ben megalapította a Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Közhasznú Társaságát, ahova a felügyelő bizottsági tagjait - képviselő testületi határozattal – 6 fővel delegálta. A felügyelő bizottság tagjai: Baráth Lajos, Keszei Balázs, Dr. Német János, Dr. Schrott Géza, Szima Andrea és Tompa István.

A felügyelő bizottság megalakításáról, annak összehívásáról 2006. június 28-án az alapító és egyben tulajdonos képviseletében Kőszeg Város Polgármestere, Kuntner Ferenc intézkedett. A bizottság a Társaság alapító okiratában rögzítetteknek megfelelően ezen időponttól megkezdte munkáját Megválasztotta a felügyelő bizottság elnökének Szima Andreát, elnökhelyettesnek és egyben jegyzőkönyv vezetőnek Baráth Lajost.

A felügyelő bizottság első feladata volt, hogy a Társaság gazdasági tevékenységének 2005 évi beszámolóját véleményezze és kialakítsa állásfoglalását a Kht. működésével kapcsolatban.

Munkáját folytatta azzal, hogy megalkotta a felügyelő bizottság működésének alapját, a felügyelő bizottság ügyrendjét, ami tartalmaz minden olyan jogot és kötelezettséget, ami alapján a felügyelő bizottság működik.

A Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Közhasznú Társaságát Felügyelő Bizottságának ügyrendjét Kőszeg Város Képviselő-testülete 163/2006. (VIII.29. ) képviselő-testületi határozatával jóváhagyta.

A felügyelő bizottságnak – az alapító okiratban rögzítetteknek megfelelően - évente legalább egy alkalommal ülésezni kell, ahol az ügyvezető igazgató jelentést ad a Társaság működéséről és gazdálkodásáról, illetve ahol a Társaság működésének és gazdálkodásának beszámolóját a bizottság véleményezi.

A felügyelő bizottság a beszámoló véleményezésén túl 2006-ban tájékoztatást kért két önkormányzati tulajdonban lévő bérlemény hasznosításával kapcsolatban. (Kőszeg Chernel utca 6 szám alatt lévő iroda és a Kőszeg Rákóczi utca 13 szám alatt lévő vendéglátó egység tekintetében ) Ezeket megtárgyalta és a szükséges intézkedési javaslatait megtette a társaság tulajdonosa Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testület számára. Az előbbi tekintetében a 7/2006.(VIII.21.) számú Felügyelő Bizottsági Határozat értelmében kezdeményeztük a bérleti díj kiszámlázását, az utóbbi vonatkozásában a 8/2006. számú Felügyelő Bizottsági Határozat értelmében a tájékoztatást tudomásul vettük.

Időközben 2006. október 26-án Keszei Balázs önkormányzati Képviselő Úr a felügyelő bizottsági tagságáról lemondott, mert az alapító okiratban rögzítetteknek megfelelően " a felügyelő bizottság tagja csak természetes személy lehet, aki nem tagja a gazdasági társaságnak és a Képviselő-testületnek." A Képviselő Úr lemondását a bizottság elnöke elfogadta. A felügyelő bizottság létszámát tekintve, - amit a felügyelő bizottság ügyrendje határoz meg -, nem csökkent 3 fő alá, így nem vált szükségessé a Képviselő-testület által új tag választása. A bizottság 5 fővel működik tovább. Természeten amennyiben az alapító úgy ítéli meg, hogy a Felügyelő Bizottság működéséhez 6 fő kell, úgy abban az esetben kérjük, hogy egy főt delegáljon a bizottságba.

A Társaság működésével és gazdálkodásával kapcsolatos tevékenységét a felügyelő bizottság elnöke, a bizottság megalakulását követően, havonta egyszer a Társaság ügyvezetőjével egyeztette. A Társaság működése és pénzügyi gazdálkodása nem tette szükségessé, hogy a felügyelő bizottság az alapító okiratban rögzített ülésezésének rendjétől – évente legalább egyszer - eltérjen.

A Társaság működésével és gazdálkodásával kapcsolatosan a Társaság 2006. évi beszámolóját megvitattuk és a beszámolót elfogadásra javasoljuk.

Tisztelt Képviselő Hölgyek és Urak!

A Társaság további még hatékonyabb működésének és gazdálkodásának érdekében, a Társaság ügyvezetőjével, valamint a Társaság alapítójával – egyben tulajdonosával – Kőszeg Város Önkormányzati Képviselő-testületével, az elkövetkezendő időszakra nézve szorosabb együttműködést javaslunk. Az együttműködésünket a Társaság alapító okiratában rögzített hatáskörökre, jogokra és kötelezettségekre kívánjuk alapozni.

Kőszeg, 2007. május 08.

A beszámolót a Felügyelő Bizottsági tagok véleménye alapján összeállította:






Szima Andrea
a felügyelő bizottság elnöke