2010. December 16., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Beszámoló az önkormányzat 2010. évi költségvetés III. negyedévi teljesítéséről.
2. - A 2011. évi víz és csatornadíjakról szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
3. - A helyi adókról szóló 19/1993. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyerme-kek védelméről szóló 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - Tájékoztató Kőszeg város népegészségügyi helyzetéről.
6. - A Kőszegi Távhőszolgáltató Kft. árképleten alapuló díjszámítási rendszere.
7. - Televíziós szolgáltatásra vonatkozó ajánlat megtárgyalása.
8. - A KSK Tenisz Szakosztályának támogatási kérelme.
9. - A Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás megállapodásának módosítása.
10. - A körzeti gyermek háziorvosokkal kötött vállalkozási szerződés módosítása.
11. - Az ELÁMEN Zrt-vel kötött, a Jurisich Miklós Gimnázium és Középiskolai Kollé-gium étkeztetésére vonatkozó megállapodás módosítása.
12. - A Jurisich Miklós Gimnázium és Középiskolai Kollégium költségvetési átcsoportosítási kérelme.
13. - A Gyöngyös Szabadidőpark kivitelezése tárgyában újabb ajánlattételi felhívás jóváhagyása.
14. - Ólmód község rendezési terve módosításához előzetes vélemény adása.
15. - A 2011. évi rendezvénynaptár.
16. - Közterület elnevezése.
17. - Turisztikai pályázat beadásának jóváhagyása.
18.a - A Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde alapító okiratának módosítása.
18.b - Az Ujvárosi Óvoda alapító okiratának módosítása.
18.c - A Béri Balog Ádám Általános Iskola alapító okiratának módosítása.
18.d - A Bersek József Általános Iskola alapító okiratának módosítása.
18.e - A Jurisich Miklós Gimnázium és Középiskolai Kollégium alapító okiratának módosítása.
18.f - A Budaker Gusztáv Zeneiskola alapító okiratának módosítása.
18.g - A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház alapító okiratának módosítása.
18.h - A Chernel Kálmán Városi Könyvtár alapító okiratának módosítása.
18.i - A Tűzoltóság alapító okiratának módosítása.
18.j - A polgármesteri hivatal alapító okiratának módosítása.
19.a - Vagyonügyek: A 2975/59 hrsz-ú ingatlanra vonatkozó vételi szándék.
19.b - Vagyonügy: A Rákóczi u. 13. alatti ingatlan értékesítése.
19.c - Vagyonügy: A 6647/9 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
20. - Egy mappában a 2010. december 16-i képviselő-testületi ülés anyagai.
21. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló átruházott jogkörben hozott döntésekről.
6. napirendi pont:
A Kőszegi Távhőszolgáltató Kft. árképleten alapuló díjszámítási rendszere.

Tisztelt Képviselő-testület!


A Kőszegi Távhőszolgáltató Kft. tulajdonosai (Energie Comfort GmbH, SZOVA Zrt., Szom-bathelyi Távhőszolgáltató Kft.) között létrejött egyezség alapján, elkészítették véleményezésre a szolgáltatásra vonatkozó ármechanizmust.
Több szolgáltatónál már bevezetésre került az un. árképleten alapuló díjszámítási rendszer. Ennek előnye, hogy folyamatosan követi a vál-lalatnál felmerülő költségek és ráfordítások ala-kulását. A felhasználó tehát az időszakban tény-legesen felmerült költségek arányában fizet díjat, a vállalat a költségeihez arányosan jut bevételhez, az ármegállapító hatóságnak csak a tényezők pontosságáról, valódiságáról kell meggyőződnie.
A költségek besorolása és az árképzési tételek megalkotása során több fontos kérdés is felme-rült, amelyek megválaszolásához egyeztetések-re, Kőszeg Város Önkormányzata, és a tulajdo-nosok együttes véleményalkotására és döntésére van szükség.
I. Árképzési tényezők:

Az árképzésnél a következő tényezőket kell figyelembe venni:
1. Vetítési alapok:
1.1. Alapdíjak esetében a lekötött teljesít-mény és/vagy fűtött lm3 adatok
1.2. Hődíjak esetében az energetikai tervben szereplő értékesítési mennyiségek
2. Költségek: Meg kell határozni a fix és vál-tozó költségeket, ezek alapján kell besorolni a megtérülésüket az egyes díjtételekbe.
2.1. Fix költségek:
2.1.1. Anyagköltségek (karbantartási anyagok, üzemanyag, munkaruha, irodaszer, stb.)
2.1.2. Igénybevett szolgáltatások (jel-lemzően más vállalkozással által végzett karbantartások)
2.1.3. Személyi jellegű költségek (bér, járulék, egyéb személyi jellegű költségek)
2.1.4. Értékcsökkenés
2.1.5. Egyéb ráfordítások (pl. helyi adók)
2.2. Változó költségek
2.2.1. Földgáz költség (gázdíj, rend-szerhasználati díjak, egyéb hatósá-gi díjak)
2.2.2. Vásárolt hő költség
2.2.3. Villamos energia költség
3. Fejlesztések: Amennyiben a vállalkozásnál a tevékenysége bővítéséhez vagy fejlesztés-hez a fix költségekben szereplő értékcsök-kenési összeget meghaladó mértékű beruhá-zás végrehajtására kerül sor, a költségek for-rását lehet a díjakból fedezni. Véleményem szerint a Kőszegi Távhőszolgáltató esetében ezt a felhasználókra a beruházás időpontjá-ban egy lépésben nem lehet áthárítani, így az csak a későbbiekben, az értékcsökkenés alapdíjban történő megtérítésével érvénye-síthető.

4. Méltányos nyereség: A tulajdonosi elvárás-nak megfelelő árrés, a szolgáltatási szekto-ron belüli és a helyi sajátosságok figyelem-be vételével.

5. Inflációs nyereség: Meghatározott KSH árindexek.

6. Prognosztizálás, ügyletek: elsősorban a de-vizaárfolyam-alakulásával kapcsolatos ha-táridős ügyletek illetve prognózisok.

7. Bizonytalansági tényezők: Nyersanyagok világpiaci árváltozásai, deviza kockázatok.

8. Értékesítési veszteségek ellensúlyozása: időjárási viszonyok szélsőségeinek kockáza-ta

9. Kompenzációs tényezők: Egyéb – nyeresé-ges – tevékenységek kompenzációja. A Kő-szegi Távhőszolgáltató esetében csekély az ebből származó bevétel.

10. Pénzügyi és rendkívüli műveletek eredmé-nye: Kőszegen a rendkívüli bevételek jel-lemzően fedezetet nyújtanak a pénzügyi ki-adásokra, így stabil likviditási helyzet ese-tén e két művelet eredmény előjele pozitív.

11. Felhasználó kör bővülése vagy csökkenése: A szolgáltatást alig több mint 500 felhasz-náló veszi igénybe, így egy-egy társasház csatlakozása vagy leválása jelentős mérték-ben kihat mind az alap mind a hődíj bevéte-lekre.
III. Árképzés

Alapdíj (éves képzés)

Képlet:

A1 = Alapdíj tényidőszak

HUM0 = Humán költségek bázisidőszak

BÁK = Bruttó átlagkereset indexe

SZ0 = Igénybevett szolgáltatások költsége bázis-időszak

FO = Fogyasztói árindex

EF0 = Egyéb fix jellegű költségek bázisidőszak

IP = Ipari termelői árindex



Hődíj (negyedéves képzés)

Képlet:

H1 = Hődíj tényidőszak

H0 = Hődíj bázisidőszak

G0 = Gázköltség Ft/Nm3 bázisidőszak

G1 = Gázköltség Ft/Nm3 tényidőszak

VH0 = Vásárolt hő ára Ft/GJ bázisidőszak

VH1 = Vásárolt hő ára Ft/GJ tényidőszak

VE0 = Villamos energia költség Ft/kWh bázis-időszak

VE1 = Villamos energia költség Ft/kWh tény-időszak

A humán jellegű költségek (HUM) közé kerül-nek besorolásra a bérköltségek, a járulékok és az egyéb személyi jellegű kifizetések.
Az igénybevett szolgáltatások (SZ) az egyéb szolgáltatásokat is tartalmazza.
Az egyéb fix jellegű költségek (EF) tartalmaz-zák az energiaköltségen kívüli anyagköltséget az értékcsökkenést az egyéb és pénzügyi ráfor-dításokat.
Az árindexeket a GKI által közzétett éves prog-nózisok alapján kell meghatározni.
Az egyes tényezők súlyozása a 2009. évi mér-legbeszámoló alapján lett megállapítva.
A hődíjban szereplő változók a következő ne-gyedév „prognosztizált” adatai. A prognoszti-zált adatok jelentős mértékben ismertek az ár-képzés időpontjában.
A vásárolt és továbbított víz nem szerepel mivel közvetített szolgáltatásként vették figyelembe.

Az így kialakított árak objektívan meghatároz-zák a fűtés és melegvíz szolgáltatás árát.
Megítélésünk szerint az árképlet bevezetését egy majdani TÁVHŐ ellátó rendszer fejlesztési irányát meghatározó, a térség adottságainak megfelelő, a rendelkezésre álló és megtermelhe-tő biomasszára támaszkodó fejlesztéssel egy időben kellene meghatározni úgy, hogy a képvi-selő-testület az árképletet most elfogadja, azon-ban azzal a feltétellel lépteti érvénybe, ha és amennyiben a fejlesztés elindult.

A Kőszegi Távhőszolgáltató Kft. egyik tulajdo-nosa az Energie Comfort GmbH a fejlesztés megvalósításában jelen pillanatban nem érde-kelt, az üzletrésze értékesítésében azonban igen. Az árképlet meghatározásánál vitája a másik tulajdonossal csak az árrés arányában van. A magyar tulajdonosok szerint legalább 3,6-3,7 %-os kell, hogy legyen, az osztrák tulaj-donosok szerint (a nemzetközi értékeket figye-lembe véve) 6-7 %-os kell, hogy legyen.
Az árrés arányában lehet meghatározni az üzlet-rész piaci árát. A túl magas ár a további fejlesz-tés esélyeit rontja.
A következő évben a Széchenyi terv keretében megnyíló pályázati lehetőségek biztosíthatják a szolgáltatás korszerűsítését, versenyképesebbé tételét. A SZOVA vezérigazgatója szerint a fejlesztés megvalósításában érdekeltek mint ahogy az Önkormányzatunk is.
Az árképletbe nem lett beépítve tényező az el-várt nyereségre vonatkozóan. Nem lett megha-tározva, hogy fejlesztésre szánt összeg beépítés amortizációként vagy elkülönítve jelenjen meg? Áremelési korlát kerüljön-e meghatározásra? A fenti adatok a beruházás előkészítésekor tisz-tázhatók.
Az energetikai fejlesztés, energiahatékonyság és biomassza hasznosítás, energiahatékonysági tervek elkészülte után a város és a kistérség energiafelhasználása optimalizálódik. Az ener-giára fordított összegek nagy része a felhaszná-ló (Kőszeg város és térsége) területén marad, biztosítva a fenntartható fejlődést lehetőségét, és az energiafüggés csökkentését.

Az előterjesztést a Városfejlesztési és a Pénz-ügyi Bizottság tárgyalta meg. A Városfejleszté-si Bizottság elfogadásra ajánlotta a képviselő-testületnek, a Pénzügyi Bizottság ülésén viszont a 4 igen, 1 tartózkodás, 3 nem szavazat alapján
nem született döntés róla.

Tisztelettel kérem a Képviselő-testületet az elő-terjesztés megtárgyalására, és elfogadására.

Kőszeg, 2010. december 10.

A polgármester nevében:


Rimányi Krisztina s. k.
osztályvezető






HATÁROZATI JAVASLAT

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Kőszegi TÁVHŐ Kft. ál-tal kezdeményezett árképleten alapuló díjszámítási rendszert azzal, hogy a képlet gyakorlati használata a tervezett fejlesztés megvalósításával egy időben kerül bevezetésre.
A képletek az alábbiak:
Alapdíj (éves képzés)

Képlet:

A1 = Alapdíj tényidőszak

HUM0 = Humán költségek bázisidőszak

BÁK = Bruttó átlagkereset indexe

SZ0 = Igénybevett szolgáltatások költsége bázisidőszak

FO = Fogyasztói árindex

EF0 = Egyéb fix jellegű költségek bázisidőszak

IP = Ipari termelői árindex

Hődíj (negyedéves képzés)

Képlet:

H1 = Hődíj tényidőszak

H0 = Hődíj bázisidőszak

G0 = Gázköltség Ft/Nm3 bázisidőszak

G1 = Gázköltség Ft/Nm3 tényidőszak

VH0 = Vásárolt hő ára Ft/GJ bázisidőszak

VH1 = Vásárolt hő ára Ft/GJ tényidőszak

VE0 = Villamos energia költség Ft/kWh bázisidőszak

VE1 = Villamos energia költség Ft/kWh tényidőszak

2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megbízza a polgármestert a Kőszegi Távhő tulajdonosaival történő, az energiahatékonysági stratégiai koncepcióval és a távhő fejlesztésével összefüggő tárgyalások további folytatására.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Rimányi Krisztina osztályvezető
Határidő: azonnal.