2011. Március 3., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Beszámoló Kőszeg város közrendjéről és a közbiztonságról.
2. - Kőszeg Város Önkormányzatának 2011. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
3. - Az önkormányzat 2010. évi költségvetéséről szóló 3/2010. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - A 2011. évi vagyonhasznosítási koncepció jóváhagyása.
5. - A KSK Tenisz Szakosztálya öltöző építésének ügye.
6. - A kőszegi kistérség közoktatási intézményrendszerének racionalizálási lehetősége.
7. - Televíziós műsorkészítésről szóló döntés.
8. - Banki szolgáltatással kapcsolatos ajánlattételi felhívás jóváhagyása.
9. - A 2011. évi út és járda felújítási terv jóváhagyása.
10. - Beszámoló a Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2010. évi munkájáról.
11. - Az Alpokalja Zöldek Közhasznú Egyesülettel együttműködési megállapodás.
12. - A botgyári átemelő megközelítése.
13.a - Vagyonügyek: A 0205/135 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
13.b - Vagyonügyek: A Liszt Ferenc u. 30. alatti garázsügy.
13.c - A Várkör 20-22. I. 1. alatti lakás értékesítése.
14. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
15. - Egy mappában a 2011. március 3-i képviselő-testületi ülés anyagai.
1. napirendi pont:
Beszámoló Kőszeg város közrendjéről és a közbiztonságról.

BESZÁMOLÓ A KÖZRENDRŐL ÉS A KÖZBIZTONSÁGRÓL

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete
2011. március 3-i ülésének
1. napirendi pontjához



Tisztelt Képviselő Testület!


Az Önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény 8. § (1) bekezdése számos feladat között szerepelteti a közrend-, közbiztonság fenntartását is. Ezzel összhangban a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 8. § (4) bekezdése határozza meg a rendőrkapitány részére, hogy beszámoljon a település képviselőtestületének a közbiztonság érdekében tett intézkedésekről és az azokhoz kapcsolódó feladatokról.
A jogszabályok meghatározzák azokat a közös feladatokat a Rendőrség és a képviselőtestület részére, amelyek eredményeként megteremtik és fenntartják a közbiztonságot az itt élő polgárok, az itt gazdasági tevékenységet folytatók, valamint az ide látogató turisták, továbbá átutazók számára.
A célok megvalósítása szükségessé teszi az Önök részletes tájékoztatását annak érdekében, hogy a közös munkát továbbra is hatékonyan végezhessük el.

Kőszeg Város Képviselő Testülete legutóbb az elmúlt év március 4-i ülésén tűzte napirendjére és értékelte Kőszeg város 2009. évi közbiztonságának helyzetét.

A most sorra kerülő beszámoló Kőszeg város működési területének 2010. évi kriminalitását, közbiztonsági és közlekedési helyzetét és az ehhez szorosan kapcsolódó rendőri munkát mutatja be.
Rendőrkapitányságunk működési területén – így Kőszegen is – a közrend kiegyensúlyozott és stabil, a rendőri intézkedések törvényesek, színvonalasak voltak és jól szolgálták a köznyugalmat, a félelemtől mentes életet.
Kedvező, hogy az elmúlt évben sem fordultak elő területünkön olyan jelentős jogsértések, amelyek erőszakosságuk, vagy kiemelkedő kárértékük miatt hátrányosan befolyásolták volna a lakosság közbiztonságát, továbbá a gazdaság működésének rendjét.

A közbiztonság fenntartásáért végzett munkához konstruktívan és eredményesen járultak hozzá az önkormányzati vezetők és képviselők, az önkormányzat szakhatóságai, a Kőszegi Balesetmegelőzési Bizottság és Polgárőrség tagjai, valamint a Tűzoltóság munkatársai. Segítette a biztonság fenntartását a Kőszegi Többcélú Kistérségi Társulás, továbbá a Kábítószerügyi Egyeztető Fórum kereteiben végzett együttműködés.
Sajnálatos, hogy a KEF tervezett feladatainak végrehajtása a finanszírozási – pályázati lehetőségek beszűkülése – nehézségek miatt lelassult. Bízunk abban, hogy a nemzeti „drogstratégia” kidolgozását és elfogadását követően helyi szinteken is új programokat lehet indítani.

A Közbiztonságért Közalapítvány a szűkös gazdasági – anyagi lehetőségei ellenére is 200.000,- Ft értékben beszerzett informatikai eszközzel segítette a működési feltételeket, a gyorsabb ügyintézést.
Köszönetemet fejezem ki a támogatásért. Örvendetes, hogy e keretek között a polgárőrség is technikai eszközöket kapott.

A Kőszegi Cigány Kisebbségi Önkormányzattal szükség szerint végzünk egyeztetést az aktuálisan felmerülő kérdések megoldása végett. Álláspontunk szerint a kommunikáció konstruktív, segíti a hétköznapok problémáinak kezelését.

A hatósági jogkörrel felruházott szervekkel, döntő részt központilag kötött együttműködési megállapodások alapján végeztük munkánkat, az azokban meghatározottak teljesítése is hozzájárult a közrend biztosításához és annak pozitív megítéléséhez. Kiemelésre érdemes a jól szervezett, elsősorban preventív jellegű ellenőrzés az erdészeti, munkavédelmi, természetvédelmi és más szakhatósági szervek munkatársaival.

Együttműködési megállapodást kötöttünk – 2010. november 25-én – a Kőszegi Sporthorgász Egyesülettel a természeti értékek és épített vagyontárgyak védelme, továbbá a szabadidős tevékenységet végzők biztonságának szavatolása céljából.

A lakosság, az önkormányzat és a képviselőtestület tagjainak bejelentéseit és észrevételeit munkánk során minden esetben a konstruktivitást előtérbe helyezve figyelembe vettük, a szükségessé váló reagálásaink nem maradtak el.

Az értékelt időszakra is a törvényesség, az ügyészség, a bíróság és a többi bűnüldöző szerv céltudatos együttműködése volt a jellemző, a társadalmi támogatottság jól érzékelhető volt.

Városunk hagyományos kulturális- és sport rendezvényei az elmúlt évben is rendbontás nélkül kerültek lebonyolításra. A népszerű és kedvelt programok rendjére kapitányságunk a jelentős létszámcsökkenés ellenére is a polgárőr szervezettel karöltve kiemelt figyelmet fordított. Kiemelendő, hogy ezen alkalmakkor egyetlen pihenő, szórakozó személy sem vált bűncselekmény sértettjévé. Fontosnak tartjuk, hogy mindenki jó érzésekkel és biztonságosan térhessen haza, azok a pozitív benyomások maradjanak, melyek később a visszatérésre ösztönöznek. E gondolat jegyében végzett munkánkkal szolgáljuk a város turisztikai céljait.

Kőszeg város és a környező települések rendjéért végzett munka tárgyi- és személyi feltételei alapvetően biztosítva voltak, azok hatékony felhasználásával végeztük feladatainkat.

Megítélésünk szerint célkitűzéseinket megvalósítottuk.
Értékelésünk szerint sikeresen eleget tettünk a „Hazánk közbiztonságának megszilárdítását” célzó és a schengeni övezetbe való tartozásából adódó kötelezettségeinknek. Az ennek keretében megvalósuló fokozott közterületi ellenőrzések és a közös osztrák-magyar járőrszolgálat pozitívan hatottak városunk és környékének közrendjére. Megállapítható, hogy Kőszegen a közterületek rendje biztosított, a lakosság közbiztonság érzete jó.
Tevékenységünk számszerűsített mutatóit a beszámolóhoz csatolt 1-2. számú mellékletek tartalmazzák.

Kőszeg város bűnügyi helyzete, rendőri munka alakulása:

Rendőrkapitányságunk működési területén – 3 város és a 16 község együttes mutatóit figyelembe véve – az ismertté vált bűncselekmények száma 2010. évben 709 volt, ami 120-al több, mint 2009. évben. Ez az emelkedés a megyei trendhez igazodik (20,2 %-os növekedés 7045-ről 8467-re). Az ismerté vált bűncselekmények több mint felét – 59 % - változatlanul Kőszeg városában regisztráltuk, ami a földrajzi helyzet, a lakosság, az intézmények, a vendéglátóhelyek számarányát tekintve külön indoklásra nem szorul. E mutatóban lényegi változás nem történt az elmúlt években.
Számszerűsítve városunkban az ismertté vált bűncselekmények száma 26 %-kal 332-ről 419-re emelkedett, ami ugyan az elmúlt 5 év legmagasabb száma, de illeszkedik az elmúlt 5 évben tapasztalt szóráshoz.

A jövőre nézve igényként jelentkezik úgy a rendőrség, mint a lakosság részéről, hogy jelentős növekedés ne következzen be. A bűnözés összetételében és szerkezetében lényeges változás nem történt az elmúlt időszakban, de a vagyon elleni bűncselekmények és a garázdaságok száma emelkedő tendenciát mutat. E fertőzöttség mellett folyamatosan jó szinten tartjuk a nyomozás eredményességi mutatót (53,4%).

A személy elleni bűncselekmények száma 39 volt, ami 11-el több az előző évinél. Szomorú, de 2010 évben egy emberölés volt városunkban, ennek elkövetője felderítésre került. Rablás miatt 1 esetben folytattunk nyomozást eredményesen.

Az élet, a testi épség és az egészség elleni bűncselekmények száma 20-ról 24-re nőtt. Az esetek szórakozóhelyekhez és problémás, deviáns magatartást tanúsító személyekhez kötődnek, továbbá ide sorolhatók még a családon belüli erőszakos cselekmények.

Zaklatás miatt az elmúlt évhez hasonlóan 5 esetben fejeztük be a nyomozást a bűncselekmény megalapozott gyanújának megállapítása mellett. Itt meg kell említeni, hogy a Kapitányság illetékességi területén 2010 évben 49 nyomozást indítottunk e bűncselekmény gyanúja miatt. Előfordul, hogy az emberek vélt vagy valós konfliktusaikat nem tudják önállóan megoldani, ezért feljelentést tesznek. A számok is mutatják, hogy sokszor csak elhúzódó, járulékos terhet jelentő nyomozások után lehet megállapítani, ill. kizárni a bűncselekmények tényét.

A közlekedési bűncselekmények száma 16-ról 20-ra nőtt, amelyen belül az ittas vezetés miatti eljárások száma eggyel nőtt 15-ről 16-ra. Az általános közlekedési morál nem romlott.
A parancsnoki intézkedések növelték a közrendvédelmi állomány aktivitását az ittasan vezetők kiszűrésében. Ezek tapasztalatai alapján az a következtetés vonható le, hogy az emberek magatartása e téren javult, ittasan nem ülnek volán mögé. Ez mindannyiunk érdeke a balesetek megelőzése miatt is.

A közrend elleni bűncselekmények száma 122-ről 90-re csökkent, és ezen belül a garázdaság bűncselekmények száma közel azonos, 2010 évben 41 volt, az előző évben 40 történt. Az elkövetőkkel szemben 94,1 %-os nyomozás eredményességet értünk el, tehát nem kerülhető el a felelősségre vonás.
Az előző évekkel megegyezően van néhány, elsősorban nehéz élethelyzetben lévő család, ahol rendszeresek a bántalmazások és az erre reagáló rendőri intézkedések.
Ezekben az esetekben a családon belüli erőszak megakadályozására eredményesen alkalmazzuk az ideiglenes megelőző távoltartást, amire a tárgyévben 2 alkalommal került sor. Az intézkedéseink során nem vált szükségessé a kiskorú ideiglenes elhelyezése.

2010. évben rendőreink 25 esetben intézkedtek családi veszekedések során, 14 alkalommal gyermek is jelen volt az eseményeknél. Mindannyiszor jelzéssel éltünk a Gyámhivatal felé.

A visszaélés kábítószerrel bűncselekmények száma 37-ről 19-re csökkent, több jelentős mennyiségre elkövetett bűncselekményt derítettünk fel, amelyek vizsgálatát tárgyi súlyuk miatt a megyei szervek végzik. A továbbiakban is koncentrálni kívánunk e jogsértésre. Mindenképpen meg kívánjuk akadályozni, hogy a terjesztők célpontjává váljanak fiataljaink, a kábítószer nem kerülhet be az iskolákba és a kollégiumokba, továbbá azt is, hogy a fogyasztók a napi adagjuk megszerzése érdekében kövessenek el jogsértéseket.
Fontos itt megemlíteni az évek óta folyamatos megelőző és felvilágosító munkát, amit a fiatalok körében folytatunk. Az iskola rendőre és más programokkal ezt még tovább erősítjük.

Városunk területén elkövetett vagyon elleni bűncselekmények néhány éve csökkenést mutattak, amely 2009 évben is tapasztalható volt, de már kisebb arányban. 2008 évben 142 vagyon elleni bűncselekmény volt, 2009 évben 134, 2010 évben ugrásszerű növekedés volt, 243 ilyen jellegű bűncselekmény történt. A Vas megyei átlag szintén ugyanilyen növekedést mutat.

A lopás bűncselekmények száma 76-ról 123-ra nőtt, a betöréses lopás 22-ről 55-re emelkedett.
Az emelkedés okai között érdemes megemlíteni az elszegényedést. A lopások döntő többsége kisebb értékű kárt okozott.
A múlt évet tekintve is megállapítható, hogy a bűncselekményekkel támadott értékek széles skálán mozognak, a mobiltelefontól a kerékpárokon keresztül műszaki cikkeken át a készpénzig és az ékszerekig.

A bűncselekmények elkövetését elősegítő okok között változatlanul meghatározó az óvatosság hiánya, a környezet közömbössége és a szükséges vagyonvédelem hiánya, a lakatlan ingatlanok és őrizetlen telephelyek.

A kerékpárlopások száma stagnál. E bűncselekmények nyomozása során szerzett tapasztalatunk szerint az elkövetéshez több esetben hozzájárult a sértetti könnyelmű magatartás is, lezáratlan kerékpárokat hagynak felügyelet nélkül, lakásajtókat és gépkocsikat nyitott állapotban hagynak. Pozitívum, hogy a gépkocsi feltörések számát sikerült alacsonyan tartani. A kőszegi hegységben a folyamatos ellenőrzések és a korábbi elkövetők elfogásának köszönhetően megszűntek ezek a jogsértések.

A betöréses lopások helyszínein nem találkoztunk új módszerekkel.

A vagyon elleni jogsértések megelőzése és felderítése kiemelt figyelmet kapott a munkánk során. A társszervekkel folytatott közös tevékenységünkben is fókuszáltunk a területre.

Az internet egyre szélesebb körű használatával megszaporodtak az annak segítségével elkövetett jogsértések, jellemzően csalások, személyes adattal visszaélések. Feladatként merül fel a fiatalok, diákok körében elvégzendő felvilágosító munka az internet veszélyeit illetően.


Az integrációt követő magas rendőri létszám már 2009 évre lecsökkent a 2007 évihez hasonló létszámra, és ez 2010 évben még kevesebb volt. Ennek ellenére a folyamatos közterületi jelenlétet biztosítjuk.
Idegenforgalmunk, lakosságunk nyugalma feltétlenül megköveteli, hogy legveszélyeztetettebb területek folyamatos rendőri ellenőrzés alá essenek, aminek eleget is tettünk. Szándékunk, hogy megakadályozzuk az ún. utazó bűnözők térnyerését.

Nincs és eddig nem is volt jelen a szervezett bűnelkövetés. A bűncselekmények többsége továbbra is kisebb súlyú vétség.

A büntetőeljárások során 177 fő bűnelkövető vált ismertté városunkban. Ebből 127 volt a helyi állandó lakos.
A fiatalkorúak aránya 9 %-os, számuk 25-ről 16-re csökkent és 1 gyermekkorú bűnelkövető ellen folytattunk eljárást.

A gyanúsítottak 35 %-a, 62 személy büntetett előéletű volt. Az elemzésekből megállapítható, hogy magas az első alkalommal ismerté vált jogsértők száma, de a visszerők száma is nőtt 5 %-al. A társadalmi okok pusztán rendőri eszközökkel nem kezelhetőek, a foglalkoztatási gondok, a kereseti viszonyok, a családi problémák és az egyéni motiváció meghatározzák az elkövetővé válás folyamatát.

A sértettek száma a regisztrált bűncselekményszámmal együtt nőtt városunkban. 2009 évben 195, 2010 évben 304 természetes személy sérelmére követtek el jogsértést Kőszegen. Az évek óta emelkedő gyermekkorú sértettek száma 2010-ben örvendetesen javult 3 gyermekkorú sérelmére követtek el bűncselekményt az előző évi 15-el szemben. A fiatalkorú sértettek száma viszont nőtt 16-ról 24-re, mint ahogy az időskorú sértettek száma is emelkedett 22-ről 37-re. A rendőrségi feladatokon túl álláspontunk szerint társadalmi összefogást is igényel a veszélyeztetettebb, védekezésre kevésbé képes korcsoport védelme.

Városunkban 196.024.439.- Ft-nyi kárt okoztak a bűncselekményeket elkövető személyek, ami 7 szerese az előző évinek, a büntetőeljárások során ennek több mint fele megtérült, szám szerint 106.735.454.-ft.

Rendőrkapitányságunkon 2010 évben 712 bűnügy került iktatásra - amely cselekményeknél a bűncselekmény gyanúja volt megállapítható - ez közel annyi, mint egy évvel korábban. A nyomozás befejezések száma 763, ez 26-tal több, mint a bázisévi adat. Ezek a mutatók a bűnügyi állomány leterheltségére világítanak rá.

A bűntető eljárások nyomozásában nélkülözhetetlen segítőtársunk a lakosság, az eljárást kezdeményező sértett. A sértettektől a késedelemtől mentes bejelentéseket, a lakosságtól pedig az általuk észleltek jelzését várjuk el.
A sértetti jogok érvényesülésére eljárásaink során kiemelt figyelmet fordítottunk.

A törvényesség garanciájaként, továbbá nyomozásfelügyeleti munkájáért ismételten hangsúlyozom a Kőszegi Városi Ügyészség pozitívan ható szerepét.






Tisztelt Képviselő Testület!

A közterületen végzett szolgálatellátás követelményeinek a vezényelhető létszám csökkenése ellenére eleget tettünk. Közterületre 2715 esetben 4037 főt 39406 órában vezényeltünk. Ezek a mutatók ( - 0,7 %, + 0,7 %, - 1,2 % ) minimális szórással egyezőek a 2009 évivel.

A közterületi szolgálat Kőszeg város területén az intézkedései során a bázisévhez képest 6-al több, azaz 62 esetben kezdeményezett bűntető eljárást. Kisebb súlyú szabályszegések miatt 519 fő ellen szabálysértési feljelentést tettek, míg 314 személlyel szemben helyszíni bírságot szabtak ki.
Ezen intézkedések - mintegy 75 %-ban - főként közlekedési szabálysértőkkel szemben kerültek alkalmazásra. A további eljárásokra tulajdon elleni, közrendvédelmi és környezetvédelmi szabályok megsértése miatt került sor.

Kőszeg város területén és a hozzá tartozó, be és kivezető utakon a tavalyi évhez képest sajnos nőtt a halálos balesetek száma, hiszen 2008-ban egy volt, 2009-ben két ilyen eset történt. A súlyos esetek száma 0-ról 2-re, a könnyű sérüléses balesetek száma pedig 14-ről 17-re nőtt. 2010-ben 52 sérülés nélküli baleset történt, ami megfelel a 2009-es nagyságrendnek, hiszen akkor 44 volt. A Rendőrkapitányság illetékességi területén bekövetkezett balesetek 10-40 % történik Kőszegen. A százalékos arány baleseti típusonként eltérő. A kisebb súlyúak gyakoribbak a városban. Kiemelt, egyértelműen behatárolható gérpontok nincsenek. A városban jellemzőek a kisebb koccanások, a súlyosabb esetek külterületen történnek.

A közterületen szolgálatot teljesítők egyik feladata a közeledés rendjének fenntartása volt. Ennek során szavatoltuk a közlekedés biztonságát és folyamatosságát. Eredményes volt az együttműködés a polgármesteri hivatal műszaki osztályával. A közös helyszíni bejárásokat a forgalom szabályozás javítása érdekében a jövőben is folytatni kívánjuk.

A közterületi szolgálat során az „objektív felelősség” körébe tartozó szabályszegések esetén közigazgatási eljárást kezdeményezett a Vas Megyei Rendőr-főkapitányságon. Az ilyen intézkedések száma 2009-ben 74, míg 2010-ben 120 volt. 2009. augusztus 01-től további hatósági jogkör bővülés keretében a KKT. 20. §. (1) k) pont hatálya alá tartozó szabályok megszegése (biztonsági öv, bukósisak, gyermekbiztonsági rendszer, mobiltelefon) esetén a kapitányság közlekedésrendészeti szerve saját hatáskörben, közigazgatási eljárás keretében bírálta el a cselekményt, 56 ilyen eljárást indítottunk 2009-ben, míg a 2010-es évben 107 e kategóriába tartozó intézkedést foganatosítottunk. Az új szabályok lakossági fogadtatása pozitívan hat, jelentős javulást értünk el ezen szabályok betartása tekintetében. Ezzel is javítani kívánjuk a közlekedés biztonságát.

Az egyenruhás állomány Kőszegen és térségében 2143 főt igazoltatott és ebből 64 főt elfogott, 97 személyt előállított, és biztonsági intézkedéssel 68 főnek nyújtott segítséget. A rendőri intézkedések során lőfegyver használatra nem került sor. Kényszerítő eszközt 65 esetben alkalmaztunk. A közterületi szolgálat során 43 forgalmi engedélyt és 16 vezetői engedélyt vettünk el.
Ezeknek a mutatóknak a nagy része a 2009-es évhez nem mutat jelentős változást. Kiemelem a biztonsági intézkedéseket: 2009-ben 80 fő, a tavalyi évben pedig 68 fő esetében került sor rendőri beavatkozásra. Több ittas, kihűlés veszélyének kitett személy biztonságba helyezésére intézkedtünk elsősorban a hideg téli időszakban.


A rendkívüli helyzetek kezelésére polgármester és jegyző urakkal egyeztetve a HVB keretei között felkészültünk.

Az elmúlt évről megemlítendő a vár közelében a Rajnis utcában építési munkák során feltalált lőszer és robbanóanyag. E válsághelyzet kezelésében szeptember 28. és október 06. között együttműködtünk a tűzszerészekkel, az önkormányzattal és a terület biztosításába bevont polgárőrökkel. Szükség volt a lakosság időleges kitelepítésére is a biztonság érdekében. A probléma felszámolását együtt és jól szervezetten oldottuk meg.

A közterületi szolgálatra vezényelt állomány mind személyében, mind pedig a szolgálati idejét figyelembe véve fiatal. Szakmai munkájukat a törvényesség előtérbe helyezésével végezték. A szakmai rutin megszerzése és a lakossággal való jó kapcsolat kialakítása a továbbiakban is prioritást élvez, szoros parancsnoki felügyelet mellett.
A szolgálatvezénylések során, mindig figyelembe vettük az adott terület és időszak közbiztonsági helyzetét.

Rendőrhatóságunk 818 szabálysértési eljárást folytatott le 2010-ben, ami 156-al több a 2009. évi 662 esetnél.

A szabálysértések elbírálása során 250 helyi lakossal szemben hoztunk elmarasztaló határozatot. A kiemelt közlekedési szabálysértések elkövetése miatt 3 esetben ittas gépi meghajtású járművezetés, 9 alkalommal ittas kerékpárossal szemben, 3 esetben sebességkorlátozás jelentős túllépése, míg 12 esetben közlekedési baleset okozása miatt jártunk el. Vezetői engedély visszavonások száma 19 volt. Engedély nélküli vezetés miatt 7 főt vontunk eljárás alá.

Az ügyek elbírálása során, az elkövetett cselekmény súlyát vettük figyelembe. Mérlegelve lett az elkövetők szociális körülménye, továbbá főként a járművezetéstől eltiltottaknál ügyeltünk arra, hogy ezen intézkedéssel a munkahelyét ne veszítse el a szabályokat megszegő. Az ilyen szabályszegőkkel szemben közlekedési bűntető pontok lettek kiszabva - 58 pont-.

Célunk az volt és továbbra is az, hogy a rendőri munka, az itt élő és ide érkező polgárok nyugalmát és biztonságát segítse elő, továbbá feleljen meg a belső szakmai követelményeknek és elvárásoknak. Tervünk a közterületi jelenlét fenntartása.

A jövőre vonatkozó kiemelt céljaink a lakossággal való folyamatos kapcsolat, illetve aktív kommunikáció, az idősebb, kiszolgáltatott személyek védelme, a bűncselekmények számának rendőri munkával való visszaszorítása, a rendezvények biztosítása, a közterület rendjének és a közlekedés biztonságának fenntartása, az illegális migráció megakadályozása.

Kérem a Tisztelt Képviselő Testületet fogadja el a tájékoztatót és állapítsa meg, hogy a Kőszegi Rendőrkapitányság lehetőségeihez mérten jól oldotta meg a város rendjéért végzett feladatait.


Kőszeg, 2011. február 14.


Stubán Tamás r. alezredes
Kapitányságvezető



HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a város közrendjéről és a közbiztonságról szóló beszámolót elfogadja.

Felelős: Stubán Tamás r. alezredes, kapitányságvezető
Határidő: azonnal.




(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)